市場調査レポート
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1094924

FASTサービスは新しいテレビか?―米国に続き、欧州でも展開されている提供

FAST Services, the New Television? After the USA, Offers are Developing in Europe

出版日: | 発行: IDATE | ページ情報: 英文 57 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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FASTサービスは新しいテレビか?―米国に続き、欧州でも展開されている提供
出版日: 2022年06月20日
発行: IDATE
ページ情報: 英文 57 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、無料広告付きストリーミングTV(FAST)サービスの市場について調査し、OTTビデオサービスのセグメンテーションと、この環境におけるFASTの提供の位置づけ、FASTサービスの範囲、米国と欧州のサービスの概要、市場の促進要因など、詳細な情報を提供しています。また主要なFASTプラットフォーム10社について、サービスの内容、実績、配信方法、プレイヤーの戦略におけるFASTサービスの位置づけなどを網羅したプロファイルで詳しく解説しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場セグメンテーション

  • 意味
  • 市場セグメンテーション
  • FASTサービスのダイナミクス

第3章 開発要因

  • 良好な環境
  • クラウドTVソリューション
  • コネクテッドTVの成功
  • 消費者の使用法

第4章 市場構造

  • FASTサービスエコシステム
  • 企業の位置づけ
  • 事業の型

第5章 企業プロファイル

  • FASTTV提供の概要
  • BBC Studios
  • Freevee
  • Molotov/Mango
  • Peacock
  • Pluto TV
  • Rakuten TV
  • Rlaxx TV
  • Roku Channel
  • Samsung TV Plus
  • Tubi

第6章 市場の見通し

  • 視聴覚市場に対するFASTサービスの影響
  • 促進要因と抑制要因
  • 2025年までの市場予測
目次
Product Code: M00060MRA

Summary

This report examines the market for Free Ad Supported Streaming TV (FAST) services.

The first part presents a segmentation of OTT video services and positions the FAST offers in this environment. It also provides an in-depth look at the scope of FAST services and presents an overview of services in the US and Europe.

The next section looks at the factors driving the development of the market. It covers the level of acceptance of advertising for free services, technological solutions, the role of connected TV, the dynamics of usage in the US and Europe.

The detailed structure of the FAST services sector then positions the industry players by business line, including audiovisual groups and new entrants, and describes their own dynamics. The evolution of competition in the OTT video market is also discussed, between American and European services. In addition, the economic model, advertising, is documented.

The 10 main FAST platforms are then described in detail within profiles covering the description of the offer, its performance, its distribution modalities as well as the positioning of the FAST service in the player's strategy.

Finally, the market outlook is described in the last section, from different perspectives. After discussing the impacts of FAST services on the audiovisual industry, the drivers and barriers influencing the development of the FAST services market are analysed. Then, market forecasts in value terms to 2025 are presented for the US and Europe. These are linked to the revenue dynamics of TV and connected TV advertising.

Table of Contents

1. Executive summary

2. Market segmentation

  • 2.1. Definition
  • 2.2. Market segmentation
  • 2.3. Dynamics of FAST services

3. Development factors

  • 3.1. A favourable environment
  • 3.2. Cloud TV solutions
  • 3.3. The success of Connected TV
  • 3.4. Consumer usage

4. Market structure

  • 4.1. FAST Services Ecosystem
  • 4.2. Positioning of players
  • 4.3. Business model

5. Players profiles

  • Overview of FAST TV offers
  • BBC Studios
  • Freevee
  • Molotov/Mango
  • Peacock
  • Pluto TV
  • Rakuten TV
  • Rlaxx TV
  • Roku Channel
  • Samsung TV Plus
  • Tubi

6. Market outlook

  • 6.1. Impact of FAST services on the audiovisual market
  • 6.2. Drivers and barriers
  • 6.3. Market forecasts to 2025