市場調査レポート
商品コード
1182045
エンタープライズ向けストリーミングメディアの世界市場規模調査&予測:ソリューション別、サービス別、デプロイメント別、企業規模別、用途別、最終用途別、地域分析、2022-2029年Global Enterprise Streaming Media Market Size study & Forecast, by Solution, by Service, by Deployment, by Enterprise Size by Application, by End-use and Regional Analysis, 2022-2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
エンタープライズ向けストリーミングメディアの世界市場規模調査&予測:ソリューション別、サービス別、デプロイメント別、企業規模別、用途別、最終用途別、地域分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年01月05日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のエンタープライズ向けストリーミングメディア市場は、2021年に約82億3000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には17.80%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
エンタープライズビデオプラットフォームとして知られるプラットフォームは、ビジネスのビデオコミュニケーションとコンテンツの管理という特定の課題に対する答えを提供します。市場の主な促進要因は、OTT加入者の増加、ビデオストリーミングに対する消費者の関心の高まり、スマートフォンユーザーの増加で、予測期間中の市場の成長を後押ししています。また、従来のテレビよりもオンラインストリーミングサービスを好む傾向が強まっていることも、予測期間中の市場にとって有利な成長機会を生み出しています。
India Brand Equity Foundation(IBEF)の報告によると、インドにおけるOTT顧客数は2020年3月に2220万人、同年7月に2900万人となっています。これとともに、米国ではOTTプラットフォームの契約数が伸びているとStatistaは報告しています。2018年の米国におけるOTT契約数は1億7010万件で、この数は2022年には1億9770万件に達すると予想されています。また、上記で引用した同じ資料では、2018年の中国のスマートフォンユーザーは9億6985万人であり、2026年には12億8,728万人に増加すると推定しています。しかし、高いコンテンツ作成コストとコンテンツプライバシーの脅威が、2022年から2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
世界のエンタープライズ向けストリーミングメディア市場の調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、世界のその他の地域です。技術に精通した人口、強化されたインターネット、通信ネットワークインフラ、平均より多いインターネットユーザー数により、2021年には北米が市場を独占しました。この地域のほとんどの企業は、最先端技術をいち早く採用し、業務効率を高めるための最新ソリューションの作成と導入に熱心に取り組んでいます。相当数のIT企業が、アジア太平洋地域にオフショアサービスデリバリーセンターを設立しています。有能な労働力の確保、都市・デジタルインフラの改善、外国直接投資(FDI)法の優遇などにより、運用経費の削減が可能になっているのです。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的側面と量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢やソリューション提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of figures
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Global Enterprise Streaming Media Market is valued at approximately USD 8.23 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 17.80% over the forecast period 2022-2029. Platforms known as "Enterprise Video Platforms" provide answers to the specific challenges of managing the video communications and content of a business. The major driving factors for the market are rising OTT subscriptions, the growing interest of consumers in video streaming and the rising number of smartphone users driving the growth for the market over the forecast period. Moreover, growing preferences for online streaming services over traditional TV is creating a lucrative growth opportunity for the market over the forecast period.
The India Brand Equity Foundation (IBEF) reports that there were 22.2 million OTT customers in India in March 2020 and 29 million in July of the same year. Along with this, Statista reports that there has been a growth in the number of OTT platform subscriptions in the US. In 2018, there were 170.1 million OTT subscriptions in the US, and this number is expected to reach 197.7 million in 2022. In addition, the same source cited above estimates that in 2018, there were 969.85 million smartphone users in China, and that figure will rise to 1287.28 million by 2026. However, the high content creation cost and the threat of content privacy stifle market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Enterprise Streaming Media Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Due to its tech-savvy population, enhanced internet, and communication network infrastructure, and higher-than-average number of internet users, North America dominated the market in 2021. Most businesses in the area are early adopters of cutting-edge technologies and enthusiastic about creating and implementing the most recent solutions to boost operational effectiveness. A sizable number of IT firms have established offshore service delivery centres in the Asia Pacific. A decrease in operational expenses is made possible by the availability of competent labour, improved urban and digital infrastructure, and favourable foreign direct investment (FDI) laws.
Major market players included in this report are:
Apple Inc.
Avaya Inc.
Adobe Systems Inc.
AVI-SPL Inc.
Haivision Systems Inc.
Cisco Systems, Inc.
Microsoft Corporation
SAP AG
Polycom, Inc.
Spirent Communications PLC
Recent Developments in the Market:
Global Enterprise Streaming Media Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: Solution, Service, Deployment, Enterprise Size, Application, End-use, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Solution offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Solution:
Video Conferencing
Video Content Management
Webcasting
Web Conferencing
By Service:
Professional Service
Managed Service
Support & Maintenance
By Deployment:
On-premise
Cloud
By Enterprise Size:
Small & Medium Enterprise
Large Enterprise
By Application:
Team Collaboration & Knowledge Transfer
Corporate Communication
Training & Development
Marketing
Others
By End-Use:
BFSI
Healthcare
Manufacturing
Government
IT & Telecom
Media & Entertainment
Retail
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World