デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1595308

ファブレットとスーパーフォンの市場:タイプ別、オペレーティングシステム別-2025-2030年の世界予測

Phablets & Superphones Market by Types (Phablets, Superphones), Operating System (Android, BlackBerry, iOS) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 187 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.33円
ファブレットとスーパーフォンの市場:タイプ別、オペレーティングシステム別-2025-2030年の世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 187 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ファブレットとスーパーフォン市場の2023年の市場規模は341億2,000万米ドル、2024年には369億3,000万米ドルに達すると予測され、CAGR 8.74%で成長し、2030年には613億5,000万米ドルに達すると予測されます。

ファブレットとスーパーフォンの市場は、タブレットの機能性とスマートフォンの携帯性を融合させた機器によって定義され、通常、5.5~7インチの画面サイズを特徴とします。このようなデバイスのニーズは、ゲーム、モバイル・ワークステーション、没入型視聴体験などのアプリケーションを通じて、エンターテインメント、生産性、コミュニケーションのニーズに対応し、携帯性を犠牲にすることなく、より大きなディスプレイを求める消費者の需要によってもたらされます。最終用途は個人消費者から企業レベルまで幅広く、専門家は高い処理能力とマルチメディア消費を必要とするタスクにこれらのデバイスを使用しています。主な成長要因としては、モバイルブロードバンドの普及率の上昇やモノのインターネット(IoT)の統合に加え、ディスプレイ技術、バッテリー寿命、処理能力の進歩が挙げられます。また、5G技術の台頭は、特に拡張現実(AR)や仮想現実(VR)のような領域で、よりリッチなコンテンツ配信やシームレスなリアルタイム・アプリケーションの機会を開く。しかし、市場は、小型タブレットやウェアラブル技術との厳しい競争とともに、製造コストや消費者の価格感応度による制約に直面しています。スマートフォンの普及率が高く、ファブレットへのアップグレードが魅力的な提案である新興市場には、潜在的なビジネスチャンスが存在します。コンテンツ・プロバイダーとの戦略的パートナーシップや、環境に優しい製造プロセスの改善も、成長の機会をもたらします。企業は、折りたたみ式またはフレキシブル・スクリーン技術、AI対応機能の強化、バッテリーの革新といった革新的な研究に注力し、現在の技術的制約を克服すると同時に、競合情勢の中で製品の差別化を図る必要があります。貿易関税の高騰やサプライチェーンの混乱といった課題にもかかわらず、革新と適応の態勢を整えた企業にとって、市場は強固な足場を提供します。市場はダイナミックで競争的であるため、消費者中心のイノベーションと、新たな動向や技術の進歩を活用する戦略的適応性に焦点を当てる必要があります。

主な市場の統計
基準年[2023] 341億2,000万米ドル
予測年[2024] 369億3,000万米ドル
予測年[2030] 613億5,000万米ドル
CAGR(%) 8.74%

市場力学:急速に進化するファブレットとスーパーフォン市場の主要市場インサイトを公開

ファブレットとスーパーフォン市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的意思決定、新たなビジネスチャンスの獲得を行うことができます。これらの動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができるとともに、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • スマートフォンやタブレットからファブレットへのエンドユーザー動向の変化
    • 技術の進歩により、これらのデバイスの優れたディスプレイ品質の提供が可能に
    • 世界の人口増加による可処分所得の増加
  • 市場抑制要因
    • スマートフォンと比較して製品のコストが高い
  • 市場機会
    • オンライン・チャネルでの製品入手の増加
    • 幅広い製品ラインアップにより、次世代を担う若者の需要増加
  • 市場の課題
    • ファブレットやスーパーフォンの操作の複雑さ

ポーターの5つの力:ファブレットとスーパーフォン市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターのファイブフォース(5つの力)は、ファブレットとスーパーフォン市場の競合情勢を把握するための重要なツールです。ポーターのファイブフォース・フレームワークは、企業の競争力を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を提供します。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これらの洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することができ、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:ファブレットとスーパーフォン市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、ファブレットとスーパーフォン市場の業績ダイナミクスを形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を提供します。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析ファブレットとスーパーフォン市場における競合情勢の把握

ファブレットとスーパーフォン市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、断片化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニング・マトリックスファブレットとスーパーフォン市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、ファブレットとスーパーフォン市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によってベンダーを明確かつ正確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨ファブレットとスーパーフォン市場における成功への道筋を描く

ファブレットとスーパーフォン市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネスチャンスを活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目分野を網羅した市場の包括的な分析を提供しています:

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力の評価。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存分野における拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを提供します。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、業界の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発およびイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報に基づいた意思決定を行う上で役立つ重要な質問にも回答しています:

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、セグメント、地域はどこか?

3.市場を形成する主な技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • エンドユーザーのトレンドがスマートフォンやタブレットからファブレットに変化
      • 技術の進歩により、これらのデバイスでは優れた表示品質の提供が可能になりました。
      • 世界的に人口増加に伴い可処分所得が増加
    • 抑制要因
      • スマートフォンに比べて製品のコストが高い
    • 機会
      • オンラインチャネルでの製品の入手可能性の向上
      • 幅広い製品が利用可能になり、次世代の若者からの需要が高まっています。
    • 課題
      • ファブレットとスーパーフォンの操作の複雑さ
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治的
    • 経済
    • 社交
    • 技術的
    • 法律上
    • 環境

第6章 ファブレットとスーパーフォンの市場:タイプ別

  • ファブレット
  • スーパーフォン

第7章 ファブレットとスーパーフォンの市場オペレーティングシステム別

  • アンドロイド
  • ブラックベリー
  • iOS
  • モジラファイアフォックス
  • ウブントゥ
  • ウィンドウズ

第8章 南北アメリカのファブレットとスーパーフォンの市場

  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋地域のファブレットとスーパーフォンの市場

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのファブレットとスーパーフォンの市場

  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析2023
  • FPNVポジショニングマトリックス, 2023
  • 競合シナリオ分析
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • Apple, Inc.
  • AsusTek Computer Inc.
  • Google LLC by Alphabet Inc.
  • HTC Corporation
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • INFINIX MOBILITY LIMITED
  • Lenovo Group Limited
  • LG Electronics Inc.
  • OnePlus Technology(Shenzhen)Co., Ltd.
  • Samsung Electronics Co. Ltd.
  • Sony Corporation
  • TCL King Electrical Appliance(Huizhou)Co.,LTD.
  • Xiaomi Group
  • ZTE Corporation
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. PHABLETS & SUPERPHONES MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. PHABLETS & SUPERPHONES MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. PHABLETS & SUPERPHONES MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY PHABLETS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY SUPERPHONES, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY ANDROID, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY BLACKBERRY, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY IOS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY MOZILLA FIREFOX, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY UBUNTU, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. GLOBAL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY WINDOWS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. AMERICAS PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. AMERICAS PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. AMERICAS PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. ARGENTINA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. ARGENTINA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. BRAZIL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. BRAZIL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. CANADA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. CANADA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. MEXICO PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. MEXICO PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. UNITED STATES PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. UNITED STATES PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. UNITED STATES PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. ASIA-PACIFIC PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. ASIA-PACIFIC PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. ASIA-PACIFIC PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. AUSTRALIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. AUSTRALIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. CHINA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. CHINA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. INDIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. INDIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. INDONESIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. INDONESIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. JAPAN PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. JAPAN PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. MALAYSIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. MALAYSIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. PHILIPPINES PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. PHILIPPINES PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. SINGAPORE PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. SINGAPORE PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. SOUTH KOREA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. SOUTH KOREA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. TAIWAN PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. TAIWAN PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. THAILAND PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. THAILAND PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. VIETNAM PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. VIETNAM PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. DENMARK PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. DENMARK PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. EGYPT PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. EGYPT PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. FINLAND PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. FINLAND PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. FRANCE PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. FRANCE PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. GERMANY PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. GERMANY PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. ISRAEL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. ISRAEL PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. ITALY PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. ITALY PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. NETHERLANDS PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NETHERLANDS PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. NIGERIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. NIGERIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. NORWAY PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. NORWAY PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. POLAND PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. POLAND PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. QATAR PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. QATAR PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. RUSSIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. RUSSIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. SAUDI ARABIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SAUDI ARABIA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SOUTH AFRICA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SOUTH AFRICA PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SPAIN PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SPAIN PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. SWEDEN PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. SWEDEN PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. SWITZERLAND PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. SWITZERLAND PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. TURKEY PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. TURKEY PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. UNITED ARAB EMIRATES PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. UNITED ARAB EMIRATES PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 101. UNITED KINGDOM PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY TYPES, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 102. UNITED KINGDOM PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SIZE, BY OPERATING SYSTEM, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 103. PHABLETS & SUPERPHONES MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 104. PHABLETS & SUPERPHONES MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-030EE48515CD

The Phablets & Superphones Market was valued at USD 34.12 billion in 2023, expected to reach USD 36.93 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 8.74%, to USD 61.35 billion by 2030.

The market for phablets and superphones is defined by devices that blend the functionality of tablets with the portability of smartphones, typically characterized by screen sizes ranging from 5.5 to 7 inches. The need for such devices is driven by consumer demand for larger displays without sacrificing pocketability, addressing entertainment, productivity, and communication needs through applications in gaming, mobile workstations, and immersive viewing experiences. The end-use scope spans across individual consumers to enterprise level, with professionals using these devices for tasks that demand high processing power and multimedia consumption. Key growth factors include advancements in display technology, battery life, and processing capabilities, alongside increasing mobile broadband penetration and the Internet of Things (IoT) integration. The rise of 5G technology also opens up opportunities for richer content delivery and seamless real-time applications, especially in realms like augmented reality (AR) and virtual reality (VR). However, the market faces limitations from production costs and price sensitivity among consumers, along with tough competition from compact tablets and wearable technology. Potential opportunities exist in emerging markets where smartphone adoption is high, and upgrading to phablets is an enticing proposition. Strategic partnerships with content providers and improvements in eco-friendly manufacturing processes present additional opportunities for growth. Companies should focus on innovative research in foldable or flexible screen technology, enhanced AI-enabled functionalities, and battery innovations to overcome current technological constraints while differentiating products in a competitive landscape. Despite the challenges, such as escalating trade tariffs and supply chain disruptions, the market presents a robust platform for companies poised to innovate and adapt. The market is dynamic and competitive, necessitating a focus on consumer-centric innovations and strategic adaptability to capitalize on emerging trends and technological advancements.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 34.12 billion
Estimated Year [2024] USD 36.93 billion
Forecast Year [2030] USD 61.35 billion
CAGR (%) 8.74%

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Phablets & Superphones Market

The Phablets & Superphones Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Changing end-user trend from smartphones and tablets to phablets
    • Technological advancements enable provision of superior display quality of these devices
    • Rising disposable income among growing population globally
  • Market Restraints
    • High cost of the product compared to smartphones
  • Market Opportunities
    • Rising availability of products on online channels
    • Increasing demand from youngsters in the coming generation with the availability of broad range of products
  • Market Challenges
    • Complexity in operation of phablets and superphones

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Phablets & Superphones Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Phablets & Superphones Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Phablets & Superphones Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Phablets & Superphones Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Phablets & Superphones Market

A detailed market share analysis in the Phablets & Superphones Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Phablets & Superphones Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Phablets & Superphones Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Phablets & Superphones Market

A strategic analysis of the Phablets & Superphones Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Phablets & Superphones Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Apple, Inc., AsusTek Computer Inc., Google LLC by Alphabet Inc., HTC Corporation, Huawei Technologies Co., Ltd., INFINIX MOBILITY LIMITED, Lenovo Group Limited, LG Electronics Inc., OnePlus Technology (Shenzhen) Co., Ltd., Samsung Electronics Co. Ltd., Sony Corporation, TCL King Electrical Appliance (Huizhou) Co.,LTD., Xiaomi Group, and ZTE Corporation.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Phablets & Superphones Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Types, market is studied across Phablets and Superphones.
  • Based on Operating System, market is studied across Android, BlackBerry, iOS, Mozilla Firefox, Ubuntu, and Windows.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Changing end-user trend from smartphones and tablets to phablets
      • 5.1.1.2. Technological advancements enable provision of superior display quality of these devices
      • 5.1.1.3. Rising disposable income among growing population globally
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. High cost of the product compared to smartphones
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Rising availability of products on online channels
      • 5.1.3.2. Increasing demand from youngsters in the coming generation with the availability of broad range of products
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Complexity in operation of phablets and superphones
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Phablets & Superphones Market, by Types

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Phablets
  • 6.3. Superphones

7. Phablets & Superphones Market, by Operating System

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Android
  • 7.3. BlackBerry
  • 7.4. iOS
  • 7.5. Mozilla Firefox
  • 7.6. Ubuntu
  • 7.7. Windows

8. Americas Phablets & Superphones Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Phablets & Superphones Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Phablets & Superphones Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. Apple, Inc.
  • 2. AsusTek Computer Inc.
  • 3. Google LLC by Alphabet Inc.
  • 4. HTC Corporation
  • 5. Huawei Technologies Co., Ltd.
  • 6. INFINIX MOBILITY LIMITED
  • 7. Lenovo Group Limited
  • 8. LG Electronics Inc.
  • 9. OnePlus Technology (Shenzhen) Co., Ltd.
  • 10. Samsung Electronics Co. Ltd.
  • 11. Sony Corporation
  • 12. TCL King Electrical Appliance (Huizhou) Co.,LTD.
  • 13. Xiaomi Group
  • 14. ZTE Corporation