デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1593825

リミテッドサービスレストラン市場:タイプ別、サービスタイプ別-2025-2030年世界予測

Limited-Service Restaurants Market by Type (Chained Limited-Service Restaurants, Independent Limited-Service Restaurants), Service Type (Carryout Restaurants, Drive-in Restaurants, Fast-Food Restaurants) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 189 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=147.66円
リミテッドサービスレストラン市場:タイプ別、サービスタイプ別-2025-2030年世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 189 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

リミテッドサービスレストラン市場の2023年の市場規模は864億9,000万米ドルで、2024年には918億7,000万米ドルに達すると予測され、CAGR 6.41%で成長し、2030年には1,336億3,000万米ドルに達すると予測されています。

リミテッドサービスレストラン(LSR)市場には、主にファストフード、ファストカジュアル、クイックダイニングを提供する施設が含まれ、完全なテーブルサービスを伴わないスピードと利便性を重視しています。この市場の必要性は、迅速な食事ソリューションを求める消費者のライフスタイルの進化、都市化の進展、可処分所得の増加に起因しています。そのアプリケーションは、ハンバーガー、ピザ、サンドイッチからエスニック料理まで多様なメニューを提供し、幅広い層に対応しています。これらの事業は主に、多忙な専門職、学生、都市居住者など、利便性を好むエンドユーザーにサービスを提供しています。この分野の成長を促す主な要因としては、モバイル注文やデリバリー・アプリなどの技術的進歩、デジタル決済ソリューションへのシフト、手頃な価格のダイニング・オプションに対する消費者の嗜好の高まりなどが挙げられます。健康志向の高まりは、ミレニアル世代やZ世代といった新しい市場セグメントにアピールするため、LSRがより健康的なメニュー・オプションや持続可能な慣行でイノベーションを起こす機会を提供しています。

主な市場の統計
基準年[2023] 864億9,000万米ドル
予測年[2024] 918億7,000万米ドル
予測年[2030] 1,336億3,000万米ドル
CAGR(%) 6.41%

しかし、LSR市場は激しい競合、不安定な商品価格、健康・食品安全基準に関する規制圧力などの課題に直面しています。労働力不足と賃金要求の高まりは運営コストを悪化させ、人員配置と資源配分の効率化を要求します。企業は、データ分析を活用して在庫を最適化し、顧客エンゲージメントをパーソナライズし、オペレーションを合理化することで、こうした限界に対処しなければならないです。可能性のある革新的手段としては、人工知能による食事体験の拡張、環境に優しいパッケージングの採用、先進CRMシステムによるロイヤルティプログラムの強化などがあります。研究開発では、素材の持続可能性や、進化する嗜好を捉えた新しい風味に焦点を当てることができます。制約はあるもの、企業が消費者の行動や技術の進歩に合わせることができれば、LSR市場には大きな成長の可能性があります。こうした動向に対応することは、リスクの軽減に役立つだけでなく、市場への浸透と収益性の向上に道を開くことにもなります。全体として、業界ダイナミクスを理解し、戦略の俊敏性を維持することは、この競合情勢を乗り切る上で極めて重要です。

市場力学:急速に進化するリミテッドサービスレストラン市場の主要市場インサイトを解明

リミテッドサービスレストラン市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的決定の精緻化、そして新たなビジネスチャンスの獲得に備えることができます。これらの動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができるとともに、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • 若年層における外食の人気と便利なファーストフードの購入
    • 限られたサービスしか提供しないレストランへのオンライン注文志向の高まり
    • 顧客満足度向上のための季節ごとの追加メニューやドリンクの追加
  • 市場抑制要因
    • 利益率の維持が難しく、営業コストが高い
  • 市場機会
    • LSRのフランチャイズ化およびマーケティングに対するプレーヤーの取り組みと投資
    • セルフサービスとAR/VR技術の採用の台頭
  • 市場の課題
    • 品質と一貫性の管理に関する懸念

ポーターの5つの力:リミテッドサービスレストラン市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターのファイブフォースは、リミテッドサービスレストラン市場の競合情勢を把握するための重要なツールです。ポーターのファイブフォース・フレームワークは、企業の競争力を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を提供します。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これらの洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することで、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:リミテッドサービスレストラン市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、リミテッドサービスレストラン市場の業績ダイナミクスを形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を提供します。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析リミテッドサービスレストラン市場における競合情勢の把握

リミテッドサービスレストラン市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、断片化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニング・マトリックスリミテッドサービスレストラン市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、リミテッドサービスレストラン市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によってベンダーを明確かつ正確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨リミテッドサービスレストラン市場における成功への道筋を描く

リミテッドサービスレストラン市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネスチャンスを活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目分野を網羅した市場の包括的な分析を提供しています:

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力の評価。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存分野における拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを提供します。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、業界の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発およびイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう、重要な質問にも答えています:

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、セグメント、地域はどこか?

3.市場を形成する主な技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • 若年層における外食や便利なファーストフードの人気
      • 限定サービスのレストランからのオンライン食品注文への傾向が高まっている
      • 季節ごとに追加料理やドリンクのオプションを追加し、顧客満足度を向上
    • 抑制要因
      • 利益率維持の難しさと高い運営コスト
    • 機会
      • LSRのフランチャイズとマーケティングにおけるプレーヤーの取り組みと投資
      • セルフサービスとAR/VR技術の導入の拡大
    • 課題
      • 品質と一貫性の管理に関する懸念
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治的
    • 経済
    • 社交
    • 技術的
    • 法律上
    • 環境

第6章 リミテッドサービスレストラン市場:タイプ別

  • 連鎖リミテッドサービスレストラン
  • 独立系リミテッドサービスレストラン

第7章 リミテッドサービスレストラン市場:サービスタイプ別

  • テイクアウトレストラン
  • ドライブインレストラン
  • ファーストフード店
  • ピザ宅配店

第8章 南北アメリカのリミテッドサービスレストラン市場

  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋地域のリミテッドサービスレストラン市場

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのリミテッドサービスレストラン市場

  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析2023
  • FPNVポジショニングマトリックス, 2023
  • 競合シナリオ分析
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • Big Boy Restaurant Group LLC
  • Bojangles'Restaurants, Inc.
  • Carl's Jr. Restaurants LLC
  • Chick-fil-A, Inc.
  • Chipotle Mexican Grill, Inc.
  • Church's Texas Chicken
  • Culver Franchising System, LLC
  • Domino's Pizza Inc.
  • Drunken Monkey
  • Fireaway Pizza
  • Hunt Brothers Pizza, LLC
  • Jack in the Box Inc.
  • Little Caesar Enterprises, Inc.
  • Long John Silver's, LLC
  • McDonald's Corporation
  • Panda Restaurant Group, Inc.
  • Panera Bread
  • Papa John's International, Inc.
  • Restaurant Brands International Inc.
  • Starbucks Corporation
  • Steak n Shake Enterprises, Inc.
  • The Wendy's Company
  • Wok&Go Franchise Uk Limited
  • Yum!Brands, Inc.
  • Zaxby's SPE Franchisor LLC
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY CHAINED LIMITED-SERVICE RESTAURANTS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY INDEPENDENT LIMITED-SERVICE RESTAURANTS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY CARRYOUT RESTAURANTS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY DRIVE-IN RESTAURANTS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY FAST-FOOD RESTAURANTS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. GLOBAL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY PIZZA DELIVERY SHOPS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. AMERICAS LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. AMERICAS LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. AMERICAS LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. ARGENTINA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. ARGENTINA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. BRAZIL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. BRAZIL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. CANADA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. CANADA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. MEXICO LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. MEXICO LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. UNITED STATES LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. UNITED STATES LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. UNITED STATES LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. ASIA-PACIFIC LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. ASIA-PACIFIC LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. ASIA-PACIFIC LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. AUSTRALIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. AUSTRALIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. CHINA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. CHINA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. INDIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. INDIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. INDONESIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. INDONESIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. JAPAN LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. JAPAN LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. MALAYSIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. MALAYSIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. PHILIPPINES LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. PHILIPPINES LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. SINGAPORE LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. SINGAPORE LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. SOUTH KOREA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. SOUTH KOREA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. TAIWAN LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. TAIWAN LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. THAILAND LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. THAILAND LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. VIETNAM LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. VIETNAM LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. DENMARK LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. DENMARK LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. EGYPT LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. EGYPT LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. FINLAND LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. FINLAND LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. FRANCE LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. FRANCE LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. GERMANY LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. GERMANY LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. ISRAEL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. ISRAEL LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. ITALY LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. ITALY LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. NETHERLANDS LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. NETHERLANDS LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. NIGERIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NIGERIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. NORWAY LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. NORWAY LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. POLAND LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. POLAND LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. QATAR LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. QATAR LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. RUSSIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. RUSSIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. SAUDI ARABIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. SAUDI ARABIA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. SOUTH AFRICA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SOUTH AFRICA LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SPAIN LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SPAIN LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SWEDEN LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SWEDEN LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. SWITZERLAND LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. SWITZERLAND LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. TURKEY LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. TURKEY LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. UNITED ARAB EMIRATES LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. UNITED ARAB EMIRATES LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. UNITED KINGDOM LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. UNITED KINGDOM LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SIZE, BY SERVICE TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 101. LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 102. LIMITED-SERVICE RESTAURANTS MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-521BAA36ED50

The Limited-Service Restaurants Market was valued at USD 86.49 billion in 2023, expected to reach USD 91.87 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 6.41%, to USD 133.63 billion by 2030.

The Limited-Service Restaurants (LSR) market encompasses establishments that primarily provide fast food, fast-casual, and quick dining experiences, emphasizing speed and convenience without full table service. This market's necessity stems from evolving consumer lifestyles demanding quick meal solutions, rising urbanization, and increasing disposable incomes. Its applications feature diverse offerings from burgers, pizzas, and sandwiches to ethnic cuisines, catering to a wide demographic. These businesses primarily serve end-users who favor convenience, including busy professionals, students, and urban dwellers. Key factors driving growth in this sector include technological advancements such as mobile ordering and delivery apps, shifts toward digital payment solutions, and consumers' increasing preference for affordable dining options. The surge in health-consciousness provides opportunities for LSRs to innovate with healthier menu options and sustainable practices, appealing to newer market segments like millennials and Gen Z.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 86.49 billion
Estimated Year [2024] USD 91.87 billion
Forecast Year [2030] USD 133.63 billion
CAGR (%) 6.41%

However, the LSR market faces challenges such as intense competition, volatile commodity prices, and regulatory pressures related to health and food safety standards. Labor shortages and rising wage demands exacerbate operational costs, demanding efficiency in staffing and resource allocation. Businesses must address these limitations by leveraging data analytics to optimize inventory, personalize customer engagement, and streamline operations. Potential innovative avenues include augmenting the dining experience with artificial intelligence, adopting eco-friendly packaging, and enhancing loyalty programs through advanced CRM systems. Research and development can focus on ingredient sustainability and new flavor profiles to capture evolving tastes. Despite constraints, the LSR market offers substantial growth potential if companies can align with consumer behaviors and technological progress. Adapting to these trends can not only help in mitigating risks but also pave the way for increased market penetration and profitability. Overall, understanding industry dynamics and maintaining agility in strategy will be crucial in navigating this competitive landscape.

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Limited-Service Restaurants Market

The Limited-Service Restaurants Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Popularity of eating out and purchasing convenient fast food among young population
    • Growing inclination toward online food ordering from limited service restaurants
    • Seasonal addition of add-on dishes and drink options to improve customer satisfaction
  • Market Restraints
    • Difficulties in maintaining margins and high operating costs
  • Market Opportunities
    • Player initiatives and investments in franchising and marketing of LSRs
    • Emerging adoption of self-service and AR/VR technologies
  • Market Challenges
    • Concerns associated with quality and consistency control

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Limited-Service Restaurants Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Limited-Service Restaurants Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Limited-Service Restaurants Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Limited-Service Restaurants Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Limited-Service Restaurants Market

A detailed market share analysis in the Limited-Service Restaurants Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Limited-Service Restaurants Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Limited-Service Restaurants Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Limited-Service Restaurants Market

A strategic analysis of the Limited-Service Restaurants Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Limited-Service Restaurants Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Big Boy Restaurant Group LLC, Bojangles' Restaurants, Inc., Carl's Jr. Restaurants LLC, Chick-fil-A, Inc., Chipotle Mexican Grill, Inc., Church's Texas Chicken, Culver Franchising System, LLC, Domino's Pizza Inc., Drunken Monkey, Fireaway Pizza, Hunt Brothers Pizza, LLC, Jack in the Box Inc., Little Caesar Enterprises, Inc., Long John Silver's, LLC, McDonald's Corporation, Panda Restaurant Group, Inc., Panera Bread, Papa John's International, Inc., Restaurant Brands International Inc., Starbucks Corporation, Steak n Shake Enterprises, Inc., The Wendy's Company, Wok&Go Franchise Uk Limited, Yum! Brands, Inc., and Zaxby's SPE Franchisor LLC.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Limited-Service Restaurants Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Type, market is studied across Chained Limited-Service Restaurants and Independent Limited-Service Restaurants.
  • Based on Service Type, market is studied across Carryout Restaurants, Drive-in Restaurants, Fast-Food Restaurants, and Pizza Delivery Shops.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Popularity of eating out and purchasing convenient fast food among young population
      • 5.1.1.2. Growing inclination toward online food ordering from limited service restaurants
      • 5.1.1.3. Seasonal addition of add-on dishes and drink options to improve customer satisfaction
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. Difficulties in maintaining margins and high operating costs
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Player initiatives and investments in franchising and marketing of LSRs
      • 5.1.3.2. Emerging adoption of self-service and AR/VR technologies
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Concerns associated with quality and consistency control
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Limited-Service Restaurants Market, by Type

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Chained Limited-Service Restaurants
  • 6.3. Independent Limited-Service Restaurants

7. Limited-Service Restaurants Market, by Service Type

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Carryout Restaurants
  • 7.3. Drive-in Restaurants
  • 7.4. Fast-Food Restaurants
  • 7.5. Pizza Delivery Shops

8. Americas Limited-Service Restaurants Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Limited-Service Restaurants Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Limited-Service Restaurants Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. Big Boy Restaurant Group LLC
  • 2. Bojangles' Restaurants, Inc.
  • 3. Carl's Jr. Restaurants LLC
  • 4. Chick-fil-A, Inc.
  • 5. Chipotle Mexican Grill, Inc.
  • 6. Church's Texas Chicken
  • 7. Culver Franchising System, LLC
  • 8. Domino's Pizza Inc.
  • 9. Drunken Monkey
  • 10. Fireaway Pizza
  • 11. Hunt Brothers Pizza, LLC
  • 12. Jack in the Box Inc.
  • 13. Little Caesar Enterprises, Inc.
  • 14. Long John Silver's, LLC
  • 15. McDonald's Corporation
  • 16. Panda Restaurant Group, Inc.
  • 17. Panera Bread
  • 18. Papa John's International, Inc.
  • 19. Restaurant Brands International Inc.
  • 20. Starbucks Corporation
  • 21. Steak n Shake Enterprises, Inc.
  • 22. The Wendy's Company
  • 23. Wok&Go Franchise Uk Limited
  • 24. Yum! Brands, Inc.
  • 25. Zaxby's SPE Franchisor LLC