市場調査レポート
商品コード
1471439
ビーガン化粧品市場:製品別、販売チャネル別-2024-2030年の世界予測Vegan Cosmetics Market by Product (Hair Care, Makeup, Skin Care), Sales Channels (Offline, Online) - Global Forecast 2024-2030 |
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ビーガン化粧品市場:製品別、販売チャネル別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 193 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ビーガン化粧品市場規模は2023年に173億4,000万米ドルと推定され、2024年には186億7,000万米ドルに達し、CAGR 7.77%で2030年には292億9,000万米ドルに達すると予測されます。
ビーガン化粧品には、動物由来の成分や製品別を一切使用しない様々な美容・パーソナルケア製品が含まれ、特に再利用可能またはリサイクル可能なパッケージに重点が置かれています。この市場は、毎日のスキンケアやメイクアップのルーティンにおいて、無農薬で環境に優しい代替品を求めるエンドユーザーを対象としています。動物愛護に対する顧客の意識の高まりと、ビーガン(完全菜食主義者)のライフスタイルを採用する人々の増加が、ビーガン化粧品の使用量増加に拍車をかけています。植物由来の製品に対する需要の高まりと、有名人やソーシャルメディアのインフルエンサーによるビーガン化粧品の推薦の増加が、市場成長の原動力となっています。高価な原材料と製造工程による製造コストの上昇とビーガン化粧品の限られた保存期間が市場成長の妨げとなります。製品ラインナップの多様化、従来にない植物由来材料の調達、製品の長寿命化のための徹底的な研究開発に対するベンダーによる投資の増加は、市場成長の機会を生み出すと予想されます。バイオテクノロジーとグリーンケミストリーにおける適切な進歩は、市場成長のための基盤を作ると予想されます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 173億4,000万米ドル |
予測年[2024] | 186億7,000万米ドル |
予測年 [2030] | 292億9,000万米ドル |
CAGR(%) | 7.77% |
製品クルクルフリーのスキンケア解決策としてのヴィーガン・スキンケア製品の利用拡大
消費者がヘアケア製品に使用される成分に対する意識を高めているため、ビーガンヘアケア製品への嗜好はここ数年で急速に高まっています。ヴィーガンヘアケア製品は、オーガニック成分や天然成分を優先することに加え、動物由来成分を一切排除しています。ビーガン化粧品業界では、メーキャップ分野がヴィーガン製品へのシフトを目の当たりにし、クルーエルティフリーやヴィーガンメーキャップの需要が急増しています。ファンデーションやコンシーラーで日常的にナチュラルに仕上げるものから、大胆な口紅や鮮やかなアイシャドウで特別な日に仕上げるものまで、ニーズによって好みは様々です。ヴィーガン・スキンケアは急速に成長している分野で、クレンジング、モイスチャライザー、化粧水から角質除去剤まで、さまざまな製品が選ばれています。特定の化粧品成分の危険性に対する理解の高まりが、ヴィーガンや無添加のスキンケア・ソリューションに対する消費者の需要を後押ししています。
販売チャネル:ビーガン化粧品の購入がオンライン・プラットフォームで増加し、アクセスが容易で宅配も可能。
ビーガン化粧品市場では、従来の実店舗が大きな割合を占めています。これにはスーパーマーケット、ハイパーマーケット、専門店、ドラッグストアなどが含まれます。これらの店舗では、商品を実際に見ることができるため、購入の意思決定が容易であるという利点があります。ここでのニーズに基づく嗜好は、商品の手触り、感触、匂いに影響される即時性と実地での意思決定が特徴的です。インターネットの普及とeコマースの急増により、オンライン・チャネルは間違いなくビーガン化粧品の主要な販売プラットフォームとなっています。ブランドと消費者は、利便性、幅広い品揃え、詳細な商品情報などの要因により、オンライン・ショッピングに引き寄せられつつあります。このチャネルに対するニーズベースの嗜好の大部分は、アクセスのしやすさ、利便性、宅配サービスなどです。
地域別インサイト
南北アメリカ地域のビーガン化粧品市場は高度に発展しており、多数の有力企業が市場競争を激化させています。メーカー各社は、消費者のレビューやニーズに合った要件に基づいて、革新的な製品を発売しようと努力しています。南北アメリカにおけるビーガン化粧品の需要増加は、身体に害を及ぼす公害の増加に伴い、女性がセルフケアの重要性を認識するようになったことや、ソーシャルメディアプラットフォーム上で製品を使用する傾向が高まったことに起因しています。EU諸国では、動物実験に対する厳しい規制と倫理的消費者主義の著しい高まりが、ビーガン化粧品増加の大きな原動力となっています。さらに中東諸国でも、主にそのハラール特性により、こうした無残な製品への嗜好が徐々に変化しています。アジア太平洋地域には、人口密度の高い新興経済国がいくつかあり、ビーガン化粧品市場が大きく成長する機会が豊富にあります。世界市場における韓国と日本の製品のブランド価値は非常に高く、ビーガン化粧品のプラットフォームとなっています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはビーガン化粧品市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、ビーガン化粧品市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.ビーガン化粧品市場の市場規模および予測は?
2.ビーガン化粧品市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.ビーガン化粧品市場の技術動向と規制枠組みは?
4.ビーガン化粧品市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.ビーガン化粧品市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[193 Pages Report] The Vegan Cosmetics Market size was estimated at USD 17.34 billion in 2023 and expected to reach USD 18.67 billion in 2024, at a CAGR 7.77% to reach USD 29.29 billion by 2030.
Vegan cosmetics encompasses various beauty and personal care products that do not use any animal-derived ingredients or by-products in their composition, with a particular focus on reusable or recyclable packaging. This market aims at end-users seeking cruelty-free, eco-friendly alternatives in their daily skincare and makeup routine. Spiraling customer awareness about animal welfare, along with an increasing number of people adopting vegan lifestyles, is primarily fueling the increase in the usage of vegan cosmetics. Rising demand for plant-based products and increasing endorsements by celebrities and social media influencers for vegan cosmetics drive the market growth. Higher production costs due to the expensive raw materials and manufacturing processes and limited shelf-life of vegan cosmetics hamper the market growth. Rising investments by market vendors in thorough R&D for diversifying their product range, sourcing unconventional plant-based materials, and improving the longevity of their products are expected to create opportunities for market growth. Pertinent advancements in biotechnology and green chemistry are expected to create a platform for the growth of the market.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 17.34 billion |
Estimated Year [2024] | USD 18.67 billion |
Forecast Year [2030] | USD 29.29 billion |
CAGR (%) | 7.77% |
Product: Growing usage of vegan skincare products as a cruelty-free skincare solutions
The preference for vegan hair care products has grown tremendously in the last few years as consumers become increasingly conscious about the ingredients used in their hair care products. Vegan hair care products exclude any kind of animal-derived components, in addition to prioritizing organic and natural ingredients. Within the vegan cosmetics industry, the makeup segment has witnessed a shift towards vegan products with a sharp surge in the demand for cruelty-free and vegan makeup. The need-based preference varies from foundations and concealers for an everyday natural look to bold lipsticks and vibrant eyeshadows for special occasions. Vegan skincare is a rapidly growing segment, with varied choices of products ranging from cleansers, moisturizers, and toners, to exfoliators. The growing understanding of the possible hazards of certain cosmetic ingredients has fueled consumer demand for vegan and cruelty-free skincare solutions.
Sales Channel: Growing purchasing of vegan cosmetics across online platforms for ease of access and home delivery
The traditional brick-and-mortar stores account for a significant proportion of the vegan cosmetics market. These include supermarkets, hypermarkets, specialty stores, and drug stores. They offer the advantage of facilitated purchase decision-making due to the physical inspection of the product. Need-based preferences here characteristically include immediacy and hands-on decision-making influenced by product touch, feel, and smell. With the increase in internet penetration and a surge in e-commerce, online channels have undoubtedly become a leading sales platform for vegan cosmetics. Brands and consumers are gravitating towards online shopping due to factors such as convenience, broader selection, and detailed product information. The bulk of the need-based preferences for this channel include ease of access, convenience, and home delivery services.
Regional Insights
The vegan cosmetics market in the Americas region is highly developed, with a large number of prominent players making the market highly competitive. The manufacturers strive to launch innovative products based on consumer reviews and requirements to fit the needs. The increasing demand for vegan cosmetics in the Americas is attributed to women being more aware of the importance of self-care with rising pollution that harms the body and the rising trend of using the products on social media platforms. In the EU countries, strict regulations against animal testing and a significant increase in ethical consumerism are significant driving factors for the rise in vegan cosmetics. Moreover, Middle Eastern countries are also gradually shifting their preference towards such cruelty-free products, primarily due to their Halal properties. The Asia-Pacific region contains several emerging economies with large population densities, which provides plenty of opportunities for the vegan cosmetics market to grow profusely. The brand value of South Korean and Japanese products in the global market is considerably high, creating a platform for vegan cosmetics.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Vegan Cosmetics Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Vegan Cosmetics Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Vegan Cosmetics Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ADORN IP PTY LTD., AROMATICA, ASA Beauty Private Limited, AU NATURALE COSMETICS, Axiology, Beauty Without Cruelty by Lotus Brands, Inc., BEIGIC, Benton Inc., Billy Jealousy LLC, BlushBee Organic Beauty, BYENA Beauty GmbH, Daughter Earth by Eternite Elements Pvt Ltd., Debenhams Brands Limited, e.l.f. Beauty Inc., Ecco Bella, Emma Jean Cosmetics, Inc., Ethical Elephant, Ethique Limited, Gabriel Cosmetics Inc., Hiro Cosmetics, INIKA Organic, Jillian Dempsey, Lethal Cosmetics GmbH & Co. KG., LOGOCOS Naturkosmetik GmbH & Co. KG by L'Oreal S.A., Lush Limited, MO MI Beauty, Monave, MuLondon LTD, New Milani Group LLC, Nui Cosmetics, Nykaa E-Retail Pvt. Ltd., Organic Harvest, PURE U. Cosmetics, The Body Shop International Limited, Und Gretel, and Unilever PLC.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Vegan Cosmetics Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Vegan Cosmetics Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Vegan Cosmetics Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Vegan Cosmetics Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Vegan Cosmetics Market?