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市場調査レポート
商品コード
1470484
自律走行列車用部品市場:部品、グレード、技術、用途別-2024~2030年の世界予測Autonomous Train Component Market by Component (Accelerometer, Camera, Doppler), Grade (GoA1, GoA2, GoA3), Technology, Application - Global Forecast 2024-2030 |
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自律走行列車用部品市場:部品、グレード、技術、用途別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 即日から翌営業日
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自律走行列車用部品市場規模は2023年に90億5,000万米ドルと推定され、2024年には96億米ドル、CAGR 6.35%で2030年には139億4,000万米ドルに達すると予測されています。
自律走行列車用部品は、自律走行列車の運行に寄与する特定のハードウェアまたはソフトウェアモジュールを指します。これらの部品は、列車の機能の自動化に不可欠であり、環境を検知・ナビゲートし、意思決定を行い、人間の介入を必要とせずに運行することを可能にします。主要部品には、センサー、制御システム、通信装置、車載コンピューターなどがあり、これらを総称して、列車が周囲の環境を認識し、データを処理し、加速、ブレーキ、経路変更などの操作を実行できるようにします。自律走行列車用部品市場は、技術革新、鉄道の安全性と効率性への注目の高まり、鉄道ネットワークの進歩に向けた政府の支援策によって急成長しています。同市場は、自律走行列車の配備に伴う初期コストの高さやサイバーセキュリティの懸念といった課題に直面しており、自律走行列車用部品の普及を妨げています。しかし、AI意思決定支援システム、センサーフュージョン、エネルギー最適化、サイバーセキュリティ強化に焦点を当てた調査は、世界の自律走行列車用部品市場に有利な機会をもたらしています。
主要市場の統計 | |
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基準年[2023年] | 90億5,000万米ドル |
予測年[2024年] | 96億米ドル |
予測年[2030年] | 139億4,000万米ドル |
CAGR(%) | 6.35% |
グレード:列車の自動運転を保証するGoA3への傾斜が大きいです。
GoA1では、列車の運転士が運転やドア操作を含む運行全体に責任を持っています。このレベルは通常、完全自動化が実現不可能な、あるいはコスト効率の悪いシナリオで使用されます。GoA2では、列車の運転は半自動化されるが、重要な機能を管理し安全を確保するために運転士の存在が必要です。GoA3レベルでは、運転士が不在でも列車が自動運転されることが保証され、緊急時の対応やドア操作のために列車乗務員が存在する場合があります。GoA4は、最高レベルの自動化であり、列車に係員は存在せず、ドア閉鎖、障害物検知、緊急事態管理を含む完全自動運転を記載しています。異なるGoAレベルの採用は、主に運用上のニーズ、コスト考慮、既存のインフラに影響されます。GoA1とGoA2は、安全や規制遵守のために人間の監視が必要とされる環境で使用されます。GoA3とGoA4は、運用効率と頻度が優先される人口の多い都市部で好まれます。
用途:地下鉄/モノレールにおける自律走行列車用部品の可能性の拡大:大量の旅客を短時間で処理するために
高速鉄道の用途では、速度が速いため、高い性能、安全性、効率性が要求され、最先端の部品が必要とされることが多いです。自動列車運転(ATO)、PTC(Positive Train Control)、高度な信号システムなどの自律走行技術は、乗客の安全を確保しながら膨大な速度を維持するために不可欠です。優先されるのは、高速運転に耐える信頼性、精度、堅牢性です。メーカーは、メンテナンスを軽減し、エネルギー消費を最適化するために空気力学を強化する部品に重点を置いています。ライトレイルシステムは、都市部や郊外の輸送ニーズに応えるもので、地下鉄システムの重荷重容量と、バスや路面電車の個別化された柔軟なサービスの中間を記載しています。ライトレイルの自律走行列車用部品は、交通システムとの統合と効率的なエネルギー管理に重点を置いています。地下鉄やモノレールシステムは、都市の混雑を緩和する上で極めて重要です。頻繁で信頼性の高いサービスを確保するために、高度な自動化が要求されます。特に密集した都市部では、列車が接近しているため、安全性と精度が極めて重要です。
部品速度と運動力学の測定に役立つ加速度センサーの利用拡大
加速度計は、自律走行列車のナビゲーションシステムの重要な部品です。加速度計は列車の加速度を測定し、速度と運動力学を測定するのに役立ちます。このデータは、スムーズで安全な加減速プロセスを確保するために非常に重要です。列車の制御システムにとって速度検出の精度が重要なシナリオでは、加速度計の優先度は高いです。カメラは自律走行列車の目として機能します。リアルタイムの環境スキャン、障害物検知、軌道認識にとって極めて重要です。複雑な都市景観や多様な軌道パターンのある地域など、視覚的な正確さと識別が必要な状況では、高解像度カメラが最も優先されます。ドップラーレーダーは、地面や他の物体に対する列車の速度を測定するために使用されます。ドップラーレーダーは、他のセンサーに支障をきたすような悪天候時に特に有効です。ドップラーレーダーは、環境条件がセンサーの信頼性に影響を与える可能性がある地域で好まれます。LiDARモジュールは、自律走行列車の空間認識にとって重要な3Dマッピング機能を記載しています。レーザーパルスを送信し、その反射を測定することで、詳細な環境プロファイルを作成します。LiDARは、長距離の奥行き知覚と障害物識別が必要な環境で優先的に使用されます。RADARモジュールは、物体を検出し、その速度と位置を決定するために不可欠です。カメラやLiDARに比べて照明条件の影響を受けにくいため、昼夜を問わず安定した性能を発揮します。RADARは、長距離の検出と様々な照明下での信頼性が必要な場合に非常に重要です。タコメーターは、車輪速度のリアルタイム・データを提供するために不可欠であり、トラクション・コントロールや列車が意図した経路を確実に走行するために非常に重要です。タコメーターのニーズは、その安全性と列車のハンドリングにおける役割から、常に高いです。車輪のスリップや滑走の危険性がある状況では、特に好まれます。
技術ある種の事故の前に列車を自動的に停止または減速させるPTC(Positive Train Control)技術の利用が増加しています。
自動列車制御(ATC)は、列車運行の安全性と効率性を管理するシステムを包括する総称です。ATCシステムには、速度制御、経路管理、列車移動許可の実施などの機能が含まれ、衝突や速度超過事故を防ぐことができます。ATCシステムは、高度な自動化が望まれる環境において必要とされるものであり、常に人間が直接監督する必要なく、ヘッドウェイの短縮や安全な運行手順の一貫した遵守を容易にします。通信ベースの列車制御(CBTC)は、先進的な鉄道信号システムであり、列車と軌道装置間の通信を利用して交通管理とインフラ制御を行う。CBTCは、高い交通スループットと高度な安全自動化が要求される地下鉄やライトレイルなどの都市鉄道ネットワークで特に好まれています。リアルタイムのデータ交換と正確な列車追跡を可能にすることで、CBTCシステムは、より短いヘッドウェイとより効率的なサービス調整を可能にし、線路容量を直接的に増大させる。ポジティブ・トレイン・コントロール(PTC)は、米国で鉄道事故が多発したことを受け、連邦規制によって義務付けられたシステムです。PTCシステムは、ある種の事故が発生する前に列車を自動的に停止または減速させるように設計されています。具体的には、列車同士の衝突事故、列車の速度超過による脱線事故、保守中の線路での不正な列車の動き、ずれた線路を通過する列車の動きなどを防止するように設計されています。
地域的洞察
南北アメリカの自律走行列車用部品市場は、鉄道インフラ整備と技術革新への投資を原動力に著しい成長を遂げています。政府機関や民間企業は、安全性、効率性、旅客体験全体の向上を目的とした自動化への関心を高めています。米国とカナダは、自動列車制御(PTC)システムや自動地下鉄システムの進歩で大きく貢献しています。欧州、中東・アフリカは、自律走行列車用部品の多様な市場を提示しており、採用や技術の進歩に関しては欧州が最前線にあります。欧州連合(EU)は持続可能な輸送に重点を置いており、厳しい安全規制がスマート信号システムや自律制御技術の採用に拍車をかけています。欧州、中東、アフリカもまた、スマート鉄道インフラへの投資によって大きな成長展望を示しています。アジア太平洋は、中国、日本、韓国、オーストラリアなどの国々に牽引され、自律走行列車用部品市場の力強い成長を目の当たりにしています。同地域は公共輸送の整備に力を入れており、人口密度と都市化率が高いことから、自律走行列車や高速列車プロジェクトに多額の投資が行われています。政府の取り組みと列車自動化技術の研究開発活動の増加が、この地域の市場成長を支えています。
FPNVポジショニングマトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、自律走行列車用部品市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を記載しています。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます。フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、自律走行列車用部品市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、このセグメントの競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を記載しています。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発とイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を記載しています。
1.自律走行列車用部品市場の市場規模と予測は?
2.自律走行列車用部品市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、用途は何か?
3.自律走行列車用部品市場の技術動向と規制枠組みは?
4.自律走行列車用部品市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.自律走行列車用部品市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[183 Pages Report] The Autonomous Train Component Market size was estimated at USD 9.05 billion in 2023 and expected to reach USD 9.60 billion in 2024, at a CAGR 6.35% to reach USD 13.94 billion by 2030.
An autonomous train component refers to a specific hardware or software module that contributes to the operation of self-driving trains. These components are integral to the automation of the train's functions, allowing it to detect and navigate its environment, make decisions, and operate without the need for human intervention. Key components include sensors, control systems, communication devices, and onboard computers that collectively enable the train to perceive its surroundings, process data, and execute operations such as acceleration, braking, and routing. The autonomous train component market is growing rapidly with technological innovations, a growing focus on rail safety and efficiency, and supportive government initiatives for advancing train networks. The market faces challenges such as high initial costs and cybersecurity concerns associated with the deployment of autonomous trains, thus hindering the scope for autonomous train components. However, research focusing on AI decision support systems, sensor fusion, energy optimization, and cybersecurity enhancements represents lucrative opportunities for the global autonomous train component market.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 9.05 billion |
Estimated Year [2024] | USD 9.60 billion |
Forecast Year [2030] | USD 13.94 billion |
CAGR (%) | 6.35% |
Grade: Significant inclination towards GoA3 that ensures train operate automatically
In GoA1, the train driver is responsible for the entire operation, including driving and door operations. This level is typically used in scenarios where full automation is not feasible or cost-effective. With GoA2, the train operation is semi-automated and still requires the presence of a driver to manage critical functions and ensure safety. GoA3 level ensures that the train can operate automatically with no driver, and a train attendant might be present to handle emergencies and operate doors. GoA4 represents the highest level of automation, with no staff present on the train, offering fully automated operations, including door closing, obstacle detection, and emergency management. The adoption of different GoA levels is primarily influenced by operational needs, cost considerations, and existing infrastructure. GoA1 and GoA2 are found in environments where human oversight is deemed necessary for safety or regulatory compliance. GoA3 and GoA4 are preferred in highly-populated urban areas where operational efficiency and frequency take precedence.
Application: Growing potential of autonomous train components across metro/monorail to handle high passenger volumes with quick turnaround times
High-speed rail applications often necessitate state-of-the-art componentry, given their need for high performance, safety, and efficiency due to the velocities achieved. Autonomous technologies such as automatic train operation (ATO), positive train control (PTC), and advanced signaling systems are critical for sustaining immense speeds while ensuring passenger safety. The priority is reliability, precision, and robustness to tolerate high-speed operations. Manufacturers focus on components that reduce maintenance and enhance aerodynamics to optimize energy consumption. Light rail systems cater to urban and suburban transportation needs, offering a middle ground between the heavy-duty capacity of metro systems and the personalized, flexible services of buses or trams. Autonomous components in light rail focus on integration with traffic systems and efficient energy management. Metro and monorail systems are pivotal in reducing urban congestion. They demand high levels of automation to ensure frequent and reliable services. Safety and precision are critical due to the close proximity of trains, especially in dense urban areas.
Component: Growing usage of accelerometer to help gauge speed and motion dynamics
An accelerometer is an instrumental component in an autonomous train's navigation system. It measures the train's acceleration to help gauge speed and motion dynamics. This data is crucial for ensuring a smooth and safe acceleration and deceleration process. The preference for accelerometers is high in scenarios where precision in speed detection is critical for the train's control system. Cameras serve as the eyes of an autonomous train. They are pivotal for real-time environmental scanning, obstacle detection, and track recognition. Preference for high-resolution cameras is paramount in situations requiring visual accuracy and identification, such as complex urban landscapes or areas with diverse track patterns. Doppler radar devices are employed to measure the speed of the train relative to the ground or other objects. They are especially useful in adverse weather conditions where other sensors might be compromised. Doppler devices are preferred in areas where environmental conditions can affect sensor reliability. LiDAR modules provide 3D mapping capabilities, important for the spatial awareness of an autonomous train. They create detailed environmental profiles by sending out laser pulses and measuring their reflections. LiDAR is the preference in environments needing depth perception and obstacle identification over long distances. RADAR modules are vital for detecting objects and determining their speed and position. They are less affected by lighting conditions compared to cameras or LiDAR, making them a preferred choice for consistent performance day or night. RADAR is crucial where long-range detection and reliability under varied lighting are necessary. Tachometers are essential for providing real-time data on wheel speed, which is invaluable for traction control and ensuring the train adheres to its intended path. The need for tachometers is consistently high, given their role in safety and train handling. They are particularly preferred in conditions where wheel slip or slide is a risk.
Technology: Rising usage of Positive train control (PTC) technology to automatically stop or slow a train before certain types of accidents
Automatic train control (ATC) is a general term that encompasses the systems that manage the safety and efficiency of train operations. ATC systems can include functions such as speed control, route management, and the enforcement of train movement permissions, which can prevent collisions and over-speed accidents. ATC systems are needed in environments where a high degree of automation is desired, facilitating reduced headways and consistent adherence to safe operating procedures without the need for constant direct human supervision. Communication-based train control (CBTC) is an advanced railway signaling system that makes use of the telecommunications between the train and track equipment for traffic management and infrastructure control. CBTC is especially preferred on urban railway networks such as subways and light rail systems where high traffic throughput and a high degree of safe automation are required. By allowing real-time data exchange and precise train tracking, CBTC systems enable shorter headways and more efficient service adjustments, directly increasing line capacity. Positive train control (PTC) is a system mandated by federal regulations in the United States following numerous rail accidents. PTC systems are designed to automatically stop or slow a train before certain types of accidents occur. Specifically, PTC is designed to prevent train-to-train collisions, derailments caused by excessive train speed, unauthorized train movements on tracks undergoing maintenance, and the movement of trains through misaligned switchtracks.
Regional Insights
The autonomous train component market in the Americas is experiencing significant growth, driven by investments in rail infrastructure development and technological innovation. Governments and private entities are showing increased interest in automation to enhance safety, efficiency, and the overall passenger experience. The U.S. and Canada are contributing majorly with advances in positive train control (PTC) systems and automated metro systems. Europe, the Middle East, and Africa (EMEA) present a diverse market for autonomous train components, with Europe at the forefront regarding adoption and technological advancements. The European Union's focus on sustainable transportation and stringent safety regulations have catalyzed the adoption of smart signaling systems and autonomous control technologies. EMEA is also presenting significant growth prospects by investing in smart rail infrastructure. APAC is witnessing robust growth in the autonomous train component market, spearheaded by countries including China, Japan, South Korea, and Australia. The region's commitment to improving public transportation and high population density and urbanization rates has led to substantial investments in automated and high-speed train projects. Government initiatives and increasing R&D activities in train automation technologies are supporting the market growth in the region.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Autonomous Train Component Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Autonomous Train Component Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Autonomous Train Component Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ABB Ltd., Allianz Group, Alstom Group, Belden Inc., CONSTRUCCIONES Y AUXILIAR DE FERROCARRILES, S.A., Continental AG, CRRC Corporation Limited, DEUTA-WERKE GmbH, Hitachi, Ltd., HollySys Group, Honeywell International Inc., Ingeteam Corporacion S.A., Kawasaki Heavy Industries, Ltd., MITSUBISHI HEAVY INDUSTRIES, LTD., Nokia Corporation, Robert Bosch GmbH, SIEMENS AG, Thales Group, Wabtec Corporation, and ZF Friedrichshafen AG.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Autonomous Train Component Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Autonomous Train Component Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Autonomous Train Component Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Autonomous Train Component Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Autonomous Train Component Market?