市場調査レポート
商品コード
1466809
バンカシュアランス市場:製品タイプ別、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測Bancassurance Market by Product (Life Bancassurance, Non-Life Bancassurance), Type (Joint Venture, Pure Distributor, Strategic Alliance), End-User - Global Forecast 2024-2030 |
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バンカシュアランス市場:製品タイプ別、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 即日から翌営業日
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バンカシュアランス市場規模は2023年に1兆2,800億米ドルと推定され、2024年には1兆3,600億米ドルに達し、CAGR 6.50%で2030年には1兆9,900億米ドルに達すると予測されています。
バンカシュアランスは、銀行と保険の商品やサービスを組み合わせた金融サービスの一形態です。銀行は、2つの業界の力を組み合わせることで、カスタマイズ型包括的な顧客ソリューションを提供することができます。バンカシュアランスは、顧客にワンストップショップを提供し、単一のプロバイダーからさまざまな商品にアクセスできるようにする点で重要です。さらに、バンカシュアランスは、規模の経済を生み出し、顧客価格を引き下げることで、コスト削減の可能性を記載しています。さらに、バンカシュアランスに関連するクロスセリングの機会は、銀行や保険会社の収益を増加させることができます。バンカシュアランスは、金融サービス・プロバイダーや保険会社にとって、サービスを拡大し、地方や都市部の顧客にリーチするための重要なツールとして台頭してきています。しかし、バンカシュアランスに関連する運用、パフォーマンス、法的リスクは、より良い商業化のために対処されなければならないです。民間セクターの投資は、国を超えてその有用性を拡大するのに役立つシステム上の変化を導入することができます。さらに、バンカシュアランスのソリューションや製品の進歩は、市場開拓を促し、新たな提供の機会を生み出すことができます。
主要市場の統計 | |
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基準年[2023年] | 1兆2,800億米ドル |
予測年[2024年] | 1兆3,600億米ドル |
予測年[2030年] | 1兆9,900億米ドル |
CAGR(%) | 6.50% |
製品:生命保険バンカシュアランスソリューションに対する消費者の嗜好の高まり
生命保険バンカシュアランスとは、銀行と保険会社のパートナーシップのことで、銀行が生命保険会社の商品を販売し、人の生命を保障する保険を記載しています。この提携により、顧客は信頼できる銀行機関から直接、定期保険から投資連動プランまで、包括的な生命保険商品を利用することができます。養老保険は生命保険の一種で、契約者に一定期間の保障を提供し、契約者が保険期間中に生存していれば満期保険金が支払われます。これらのプランは、一定期間後、または契約者の死亡時、どちらか早い方に一時金が支払われるように設計されています。定期保険プランは、生命保険の最も便利で基本的な形態であり、保険期間中に契約者が早逝した場合に、契約者の受取人に経済的保護を記載しています。ユニット・リンク保険プラン(ULIP)は、生命保険と投資メリットを組み合わせた高度な金融商品です。ULIPは、ファンド間のスイッチングの柔軟性、市場連動投資による高いリターンの可能性、税制上の優遇措置などを備えており、保険と投資の複合的な成長ソリューションを求める個人にとって魅力的な選択肢となっています。損害保険バンカシュアランスは、自動車保険、住宅保険、旅行保険、医療保険など、幅広い商品を扱っています。このアプローチにより、顧客は広範な保険商品に便利にアクセスでき、銀行取引を通じて様々なリスクから確実に保護されます。
タイプ:保険会社と銀行の戦略的提携によるバンカシュアランスサービス提供の増加
バンカシュアランスにおけるジョイント・ベンチャーとは、銀行と保険会社が戦略的パートナーシップを結び、両者が共同で新会社を設立することを指します。ジョイント・ベンチャーは、双方が保険事業に多額の投資を行い、そのリスクとリターンを共有することを目的としている場合に好まれます。純粋な販売代理店モデルでは、銀行は保険商品の販売代理店としてのみ活動します。保険商品を提供しようとする銀行は、引受や保険金請求に関連するリスクを負担しない純粋なディストリビューター・モデルを好みます。このモデルは、顧客に付加価値を提供しながら、中核の銀行業務に集中する金融機関に適しています。バンカシュアランスにおける戦略的提携とは、新たな事業体を設立するのではなく、銀行と保険会社が契約ベースで協力するパートナーシップを指します。戦略的提携モデルは、事業体がジョイント・ベンチャーのコミットメントを伴わない協業アプローチを目指す場合に好まれます。戦略的提携は、ジョイント・ベンチャーよりも柔軟性が高く、コミットメント・レベルも低い一方で、保険商品や顧客経験に対するコントロールは小さくなります。全額出資の保険会社/銀行は、銀行または保険会社がもう一方の事業体を完全に所有することになります。完全所有モデルは、金融・保険サービスを完全に統合し、顧客にシームレスな体験を提供することを望む場合に好まれます。これは、商品と業務の完全なコントロールを目指す事業体にとって理想的です。
エンドユーザー:リスク評価と管理のための企業によるバンカシュアランスソリューションの採用が進む
個人顧客は、バンカシュアランスを普通預金口座、ローン、投資などの日常的なバンキングサービスや、生命保険、健康保険、自動車保険、住宅保険などのバンカシュアランス保険商品にアクセスするために利用します。法人のお客様は、バンカシュアランスを利用して銀行業務やリスク管理のニーズに対応しています。例えば、商業融資、キャッシュ・マネジメントサービス、ビジネス銀行口座、クレジットカード、従業員福利厚生プランなどです。バンカシュアランスを通じて提供される様々な商品やサービスに加え、銀行の専門家が提供するリスク評価や管理に関するアドバイスも利用することができます。
地域別洞察
南北アメリカのバンカシュアランス市場は、競合ポジショニングと顧客基盤を開発するために、地域全体でパートナーシップを確立することによって成長しています。バンカシュアランスモデルは、この地域の保険会社にとって、保険提供のための重要な流通チャネルとなっています。アジア太平洋市場では、特にバンカシュアランスベースの企業による保険サービスの導入が急増しています。バンカシュアランスは、アジアの銀行と保険会社の双方にとって、収益強化の源泉となり、農村部の顧客との関係を深める機会となるため、戦略的重要性を増しています。バンカシュアランスビジネスは欧州で活況を呈しており、その特徴は、同地域の金融サービス・アドバイザリー市場において確立された市場主体が確固たる地位と専門知識を有していることです。欧州では、バンカシュアランス会社とその子会社を適切に監督し、安全でセキュアなプラットフォームの構築に取り組んでいます。同地域では、リスクマネジメントを重視する中小企業が増加しており、バンカシュアランスの商品が広く選ばれています。技術の進歩や欧州全域のグローバリゼーションなど、様々な動向により、この地域ではバンカシュアランスの販売チャネルがより構造的に発展しています。
FPNVポジショニングマトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはバンカシュアランス市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を記載しています。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます。フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、バンカシュアランス市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、このセグメントの競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を記載しています。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発とイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を記載しています。
1.バンカシュアランス市場の市場規模と予測は?
2.バンカシュアランス市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、セグメントは何か?
3.バンカシュアランス市場の技術動向と規制枠組みは?
4.バンカシュアランス市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.バンカシュアランス市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[183 Pages Report] The Bancassurance Market size was estimated at USD 1.28 trillion in 2023 and expected to reach USD 1.36 trillion in 2024, at a CAGR 6.50% to reach USD 1.99 trillion by 2030.
Bancassurance is a form of financial services that combines banking and insurance products and services. It allows banks to offer customized and comprehensive customer solutions by combining the power of two industries. Bancassurance is important as it provides a one-stop shop for customers, allowing them to access a range of products from a single provider. Additionally, bancassurance offers potential cost savings by creating economies of scale and lowering customer prices. Furthermore, the cross-selling opportunities associated with bancassurance can increase revenue for banking and insurance companies. Bancassurance is emerging as an important tool for financial service providers and insurers to expand their offerings and reach customers in rural and urban markets. However, operational, performance, and legal risks associated with bancassurance must be addressed for better commercialization. Private-sector investments can introduce systemic changes that could help expand their utility across countries. Additionally, advancements in bancassurance solutions and products can create opportunities for new offerings, encouraging market development.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 1.28 trillion |
Estimated Year [2024] | USD 1.36 trillion |
Forecast Year [2030] | USD 1.99 trillion |
CAGR (%) | 6.50% |
Product: Growing consumer preference for life bancassurance solutions
Life bancassurance refers to the partnership between banks and insurance companies, wherein the bank sells the life insurance company's products, offering policies that provide coverage for human life. This collaboration allows customers to access a comprehensive suite of life insurance products directly from their trusted banking institutions, ranging from term insurance to investment-linked plans. Endowment plans come under a life insurance policy that provides coverage to the policyholder over a specific period and offers a maturity benefit if the policyholder survives the policy term. These plans are designed to pay a lump sum after a specific period or on the policyholder's death, whichever comes first. Term insurance plans are the most convenient and fundamental form of life insurance, offering financial protection to the policyholder's beneficiaries in the event of the policyholder's premature demise during the policy term. Unit linked insurance plans (ULIPs) are sophisticated financial products combining life insurance and investment benefits. ULIPs offer the flexibility of switching between funds, the potential for higher returns through market-linked investments, and tax benefits, making them an attractive option for individuals looking for a combined insurance and investment growth solution. Non-life bancassurance is a wide range of products such as motor, home, travel, and health insurance, among others. This approach allows customers to conveniently access a broad spectrum of insurance products, ensuring protection against various risks through their banking relationships.
Type: Rising strategic alliances among insurers and banks to provide bancassurance services
A joint venture in bancassurance refers to the strategic partnership formed between a bank and an insurance company, where both entities jointly create a new company. Joint ventures are preferred when both parties aim to invest substantially in and share the risks and rewards of the insurance business. In the pure distributor model, banks act solely as distributors for insurance products. Banks seeking to offer insurance products prefer the pure distributor model without bearing the risks associated with underwriting or claims. It suits institutions focusing on their core banking operations while providing added value to their clients. A strategic alliance in bancassurance involves a partnership where the bank and the insurance company collaborate on a contractual basis rather than creating a new entity. The strategic alliance model is preferred when entities aim for a collaborative approach without the commitment of a joint venture. Strategic alliances offer more flexibility and lower commitment levels than joint ventures while providing less control over the insurance products and customer experience. A wholly-owned insurer/bank involves a bank or an insurance company owning the other entity entirely. The wholly-owned model is preferred when an institution is willing to integrate financial and insurance services fully, offering customers a seamless experience. This is ideal for entities aiming for complete control over products and operations.
End-User: Emerging adoption of bancassurance solutions by businesses for risk assessment and management
Personal customers typically use bancassurance for day-to-day banking services, including checking savings accounts, loans, and investments, along with accessing bancassurance insurance products, such as life insurance, health insurance, auto insurance, and homeowners insurance. Business customers use bancassurance to meet their banking and risk management needs. These might include commercial lending, cash management services, business bank accounts, credit cards, or employee benefits plans. In addition to this range of products and services offered to businesses through bancassurance, they can also take advantage of the advice regarding risk assessment and management provided by banks' specialists.
Regional Insights
The Americas bancassurance market is growing, driven by establishing partnerships across the region to develop competitive positioning and customer bases. The bancassurance model has been an important distribution channel for insurance provision for insurers in the region. The Asia-Pacific market shows a surge in the adoption of insurance services, particularly from bancassurance-based companies. Bancassurance has increased in strategic importance for both banks and insurers in Asia as it provides a source to strengthen earnings and an opportunity to deepen customer relationships with rural customers. The bancassurance business is booming in Europe, characterized by established market entities' strong position and expertise in the region's financial services advisory market. Europe is working on properly supervising the bancassurance companies and their subsidiaries to build a safe and secure platform. The rising number of small and medium enterprises in the region focusing on risk management widely prefer bancassurance products. Various trends, such as technological advances and globalization across Europe, have led to the development of a more structured bancassurance distribution channel in the region.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Bancassurance Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Bancassurance Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Bancassurance Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ABN AMRO Bank N.V., Agile FinTech FZ-LLC, American Express Banking Corp., Australia and New Zealand Banking Group Ltd., Banco Santander S.A., Bank of Maharashtra, Barclays PLC, BNP Paribas S.A., Central Bank of India, Citigroup Inc., CREDIT AGRICOLE S.A., DBS Bank Ltd., HSBC Holdings PLC, Indian Bank Ltd., ING Bank N.V., Intesa Sanpaolo S.p.A, JPMorgan Chase & Co., Lloyds Bank Group PLC, Manulife Financial Corporation, NatWest Group PLC, NongHyup Financial Group, Inc., Punjab National Bank, Regions Financial Corporation, Societe Generale S.A., UCO Bank, Universal Merchant Bank Ltd., and Wells Fargo & Company.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Bancassurance Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Bancassurance Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Bancassurance Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Bancassurance Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Bancassurance Market?