市場調査レポート
商品コード
1466763
アミューズメントパーク市場:タイプ別、収益源別、年齢制限別-2024~2030年の世界予測Amusement Parks Market by Type (Amusement Arcades, Theme Parks, Water Parks), Revenue Source (Food & Beverage, Hospitality, Merchandizing), Age Limit - Global Forecast 2024-2030 |
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アミューズメントパーク市場:タイプ別、収益源別、年齢制限別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 即日から翌営業日
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アミューズメントパーク市場規模は、2023年に509億7,000万米ドルと推定され、2024年には540億8,000万米ドルに達し、CAGR 7.41%で2030年には840億8,000万米ドルに達すると予測されます。
アミューズメントパークは、乗り物、ゲーム、ショップ、展示物、ショーなどを通じてアトラクションを楽しませる商業公園です。アミューズメントパークは広範なエンターテインメント産業において重要な役割を担っており、多くの場合、主要な観光アトラクションとなっています。乗り物、ショー、食べ物、商品などのユニークな組み合わせは、レジャー文化に欠かせないものとなっています。一方、レクリエーションやアウトドア活動への参加の増加は、アミューズメントパークの発展に影響を与えています。さらに、アミューズメントパークの安全性に関連する有利な規制も、アミューズメントパークの成長を後押ししています。しかし、メンテナンスや過剰なエネルギー消費に関連する高コストは、業界参入企業にとって大きな課題です。企業は、進化し続ける業界情勢の中で機敏に対応するため、コスト削減や代替エネルギー源の多様な導入に継続的に取り組んでいます。さらに、拡大現実(AR)や仮想現実(VR)などの先進技術を統合することで、主要参入企業に将来的なビジネス機会が生まれています。さらに、世界の再生可能エネルギーインフラの採用も、進化するアミューズメントパーク産業に貢献しています。
主要市場の統計 | |
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基準年[2023年] | 509億7,000万米ドル |
予測年[2024年] | 540億8,000万米ドル |
予測年[2030年] | 840億8,000万米ドル |
CAGR(%) | 7.41% |
タイプゲームセンターとウォーターパークの人気が高まる
ゲームセンターとしても知られるアミューズメント・アーケードは、仮想空間と物理空間を組み合わせ、非現実的なエンターテインメント体験を生み出します。このゲームセンターは、主に、短期的な娯楽やマイクロ・エンタテインメントを求める若年層を対象としています。一方、アミューズメントパークは、子どもから成人まで幅広い層にアピールする、広範で没入型のエンターテインメント体験を記載しています。アミューズメントパークは、ストーリーテリング、アミューズメントの一貫性、技術を駆使して、来場者や観光客に忘れられないファンタジーを提供することが多いです。また、ウォーターパークは、主にアウトドア愛好家や暑い夏から解放されたいと願う家族連れを対象としています。ウォーターパークには、ウォーターライド、プール、水を使ったアトラクションがあります。アミューズメントパークの3つのタイプは、いずれも斬新な技術を取り入れており、イノベーションに対する共通のコミットメントを反映しています。しかし、アミューズメントパークやアミューズメントパークがバーチャルリアリティやAR(拡大現実)を活用した技術志向であるのに対し、ウォーターパークは革新的なウォーターアトラクションで物理的な体験を高めることに重点を置いています。
収入源:アミューズメントパーク業界における飲食品と商品小売業者の設立は、より良い収益成長に貢献します。
アミューズメントパーク業界では、飲食品はアミューズメントパークの収益の大部分を占める。このカテゴリーには、食事、スナック、デザート、ドリンクなど、パーク内で調理・販売されるものが含まれます。ベンダーは、クイックサービスのスポットからフルサービスのレストランまで多岐にわたる。コカ・コーラ、ネスレ、ペプシコは、多くのパークに関連する主要な飲料プロバイダーのひとつです。ホスピタリティは、ホテルやロッジのような施設内の宿泊施設を通じて、公園の収益に直接貢献しています。さらに、多くのパークはホテルチェーンと提携し、アミューズメントパーク内にアミューズメントの宿泊施設をオープンすることを模索しています。さらに、マーチャンダイジングからの収入には、衣料品、玩具、収集品などのアミューズメント関連商品の販売が含まれます。顧客は、これらの商品をお土産やギフトとして購入することが多く、その結果、パークの収益を増加させるとともに、ブランドの宣伝にもなります。同時に、チケット販売はアミューズメントパークの主要な収入源であり、一回入場券からシーズンパス、VIP体験まで幅広いです。チケット収入は主要な収入源であり、次いで飲食品であるが、これは来場者の滞在期間中常に需要があるためです。
年齢制限:スリルや冒険に出会うため、様々な年齢層でアミューズメントパークを広げる
アミューズメントパーク業界では、若年層やミレニアル世代を中心とする19歳から35歳の層が、冒険好きでスリルを求める傾向にあります。彼らは、高速ジェットコースターや水上アドベンチャーライドなど、アドレナリン全開の乗り物を求める。さらに、36~50歳の層は、スリルと家族向けの乗り物のバランスを好みます。このセグメントに該当する顧客は、通常、スリル満点の乗り物と没入感のある体験が均等にミックスされたものを好みます。さらに、51~65歳の層は、シアターショー、ミュージカルイベント、穏やかな乗り物など、よりリラックスした受動的な体験を好みます。一方、18歳までの幼児やティーンエイジャーは、一般的に、気まぐれでファンタジーに基づいたアトラクション、インタラクティブな展示、年齢に合ったスリル満点の乗り物を好みます。
地域別洞察
米国やカナダは、ディズニーランドやユニバーサル・スタジオといった象徴的なアミューズメントパークを擁するアミューズメントパーク産業の主要国です。また、アメリカでは、多様で没入感のあるエンターテインメント体験を求める顧客層がかなりの割合を占めており、アミューズメントパークに対するニーズも高いです。人気の映画やテレビ番組をアミューズメントパークのアトラクションに変えるという動向は、この地域で巨額の投資を集めています。同様に、欧州のアミューズメントパーク産業は、欧州諸国の豊かな歴史と物語文化を特徴としており、古典的なおとぎ話の設定と未来的なアトラクションのユニークな融合を提供しています。さらに、観光と娯楽産業への投資の増加も、アミューズメントパークの拡大に寄与しています。中東・アフリカ地域は未開拓の市場であり、地元の文化的アミューズメントを主流のアミューズメントパークモデルと融合させるという大きな可能性を秘めています。さらに、アジア太平洋には多様な顧客層がおり、中国、日本、インドのアミューズメントパークは消費者の多様なニーズに対応しています。中国のような主要経済国は、積極的な投資政策でアミューズメントパーク産業をバックアップし、上海ディズニーランドのような固有のパークを推進しています。同時に日本では、技術とアニメーションが交差する「アミューズメントパーク」がユニークなサービスを提供しています。インドでは、急成長する中産階級が未開拓の顧客基盤となり、パークのインフラ整備に向けた最近のイニシアチブを後押ししています。創造性、革新性、そして地域の嗜好やニーズとの適切な融合により、業界はこれらの地域で新たな成功を収めることが期待できます。
FPNVポジショニングマトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはアミューズメントパーク市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を記載しています。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます。フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、アミューズメントパーク市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、このセグメントの競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を記載しています。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発とイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を記載しています。
1.アミューズメントパーク市場の市場規模と予測は?
2.アミューズメントパーク市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、セグメントは何か?
3.アミューズメントパーク市場の技術動向と規制枠組みは?
4.アミューズメントパーク市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.アミューズメントパーク市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[190 Pages Report] The Amusement Parks Market size was estimated at USD 50.97 billion in 2023 and expected to reach USD 54.08 billion in 2024, at a CAGR 7.41% to reach USD 84.08 billion by 2030.
An amusement park is a commercial park that entertains its attractions through rides, games, shops, exhibits and shows. Amusement parks play a significant role in the broader entertainment industry, often as major tourist attractions. Their unique combination of rides, shows, food, and merchandise has become crucial to leisure culture. Meanwhile, the increasing participation in recreational and outdoor activities has impacted the development of amusement parks. In addition, the favorable regulations associated with the safety concerns in amusement parks have also boosted the growth of amusement parks. However, the high cost associated with the maintenance and excess energy consumption is a significant challenge for the industry players. Companies are continuously working towards cutting costs and diversely adopting alternative energy sources to remain agile within the ever-evolving industry landscape. Moreover, integrating advanced technologies such as augmented reality (AR) and virtual reality (VR) has created future opportunities for the key players. In addition, the adoption of renewable energy infrastructure worldwide has also contributed to the evolving amusement park industry.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 50.97 billion |
Estimated Year [2024] | USD 54.08 billion |
Forecast Year [2030] | USD 84.08 billion |
CAGR (%) | 7.41% |
Type: Increasing popularity of gaming arcades and water parks tends to meet
Amusement arcades, also known as gaming arcades, combine virtual and physical spaces to create a surreal entertainment experience. This arcade caters primarily to younger audiences seeking short-term engagement or micro-entertainment. At the same time, theme parks offer extensive, immersive entertainment experiences that appeal to a broad demographic, from children to adults. They often use storytelling, thematic consistency, and technology to create unforgettable fantasies for visitors and tourists. In addition, water parks primarily cater to outdoor enthusiasts and families seeking respite from hot summers. These parks offer water rides, swimming pools, and water-based attractions. All three types of amusement parks embrace novel technologies, reflecting a shared commitment to innovation. However, while amusement arcades and theme parks tend to be more technology-oriented, leveraging virtual and augmented reality, water parks focus more on enhancing physical experiences with innovative water attractions.
Revenue Source: Establishment of food & beverages and merchandise retailers in the amusement industry caters to better revenue growth
In the amusement park industry, food and beverages form a significant part of a park's revenue. This category includes items prepared and sold within the park premises, such as meals, snacks, desserts, and drinks. Vendors range from quick-service spots to full-service restaurants. Coca-Cola, Nestle, and PepsiCo are among the major beverage providers associated with many parks. Hospitality contributes directly to park revenue through on-site accommodations such as hotels and lodges. In addition, many parks are exploring partnerships with hotel chains to open themed accommodations within the amusement parks. Moreover, the revenue from merchandising includes the sale of theme-related products such as clothing, toys, and collectibles. Customers often purchase these items as souvenirs or gifts, thus augmenting park revenue while promoting their brands. At the same time, ticket sales form the primary revenue source for amusement parks, ranging from single-entry tickets to seasonal passes and VIP experiences. Ticket revenue is the principal source, followed by food & beverages due to constant demand throughout the visitor's stay.
Age Limit: Widening amusement parks in various age groups to meet thrill and adventures
In the amusement park industry, the 19 to 35-year-old segment, largely comprised of young adults and millennials, tends to be more adventurous and thrill-seeking. They seek adrenaline-driven rides such as high-speed roller coasters and water-based adventure rides. Moreover, the 36-50 year segment prefers a balance of thrill and family-friendly rides. The customers who fall under this segment typically prefer an even mix of thrill rides and immersive experiences. Furthermore, the 51-65 age group prefers more relaxing and passive experiences, including theater shows, musical events, and gentle rides. While, children and teenagers up to 18 years old generally prefer whimsical and fantasy-based attractions, interactive exhibits, and age-appropriate thrill rides.
Regional Insights
In America, countries including the United States and Canada are major economies in the amusement park industry with a strong legacy of iconic parks such as Disneyland and Universal Studios. Additionally, in America, a substantial chunk of the customer base seeking diverse and immersive entertainment experiences has also witnessed a significant need for amusement parks. The trend of transforming popular films and television shows into theme park attractions has been fetching massive investments in this region. Similarly, the amusement park industry in Europe is characterized by European countries' rich history and storytelling culture, offering a unique blend of classic fairy tale settings and futuristic attractions. Moreover, the increasing investments in tourism and entertainment industry also contribute to the expansion of amusement parks. The Middle East and Africa region represents an untapped market with enormous potential leaning towards integrating local cultural themes with the mainstream amusement park model. Furthermore, the Asia Pacific features a diverse customer palette, with parks in China, Japan, and India catering to the varied needs of consumers. Major economies such as China back its amusement park industry with aggressive investment policies, promoting indigenous parks such as Shanghai Disneyland. At the same time, in Japan, the intersection of technology and animation within amusement parks presents unique offerings. India's burgeoning middle class presents an untapped customer base pushing recent initiatives towards park infrastructure development. With the right blend of creativity, innovation, and alignment to regional preferences and needs, the industry can expect to see new heights of success across these regions.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Amusement Parks Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Amusement Parks Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Amusement Parks Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Ardent Leisure Group Limited, Aspro Parks, S.A., CEDAR FAIR, L.P., Columbia Pictures Location Based Entertainment Inc., Comcast Corporation, Compagnie des Alpes, Efteling B.V., Europa-Park GmbH & Co Mack KG, Fantawild Holdings Inc., Fuji-Q Highland Co., Ltd., Herschend Family Entertainment Corporation, Hershey Entertainment & Resorts Company, Imagicaaworld Entertainment Ltd., Knoebels Amusement Resort, Merlin Entertainments Limited, Oriental Land Co.,Ltd., Parques Reunidos Servicios Centrales, S.A., PortAventura, Schlitterbahn, SeaWorld Entertainment, Inc., Six Flags Entertainment Corporation, The Hettema Group, The Walt Disney Company, Toverland B.V. by Gelissen Group, Universal Studios, Village Roadshow Limited, and Wonderla Holidays Ltd..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Amusement Parks Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Amusement Parks Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Amusement Parks Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Amusement Parks Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Amusement Parks Market?