市場調査レポート
商品コード
1466664
決済オーケストレーション・プラットフォーム市場:タイプ、機能、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測Payment Orchestration Platform Market by Type (B2B, B2C, C2C), Function (Advanced Analytics & Reporting, Cross Border Transactions, Risk Management), End-Use - Global Forecast 2024-2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
決済オーケストレーション・プラットフォーム市場:タイプ、機能、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 184 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
決済オーケストレーション・プラットフォーム市場規模は2023年に21億7,000万米ドルと推定され、2024年には25億3,000万米ドルに達し、CAGR 17.27%で2030年には66億2,000万米ドルに達すると予測されています。
決済オーケストレーション・プラットフォーム(POPs)は決済プロセスを自動化し、オンライン加盟店の運営コストを削減することを可能にします。これらのプラットフォームは、eコマース、企業間取引、顧客間取引などのビジネスモデルが、最も低価格を提供するチャネルを経由して取引を行うことで、決済処理コストを最小限に抑えることを支援します。決済オーケストレーション・プラットフォームは、複数のアプリケーションやサービスを統合し、プロセスの自動化やリアルタイムのデータ同期を実現します。POPの利用は、スマートフォンやリアルタイム決済ゲートウェイの普及によるオンライン決済の増加や、ベンダーの間でBNPL(Buy Now, Pay Later:今買って、後で払う)というトレンドが台頭していることに起因しています。決済オーケストレーション・プラットフォームの普及には、プライバシーとセキュリティに関する課題や柔軟性の欠如が課題となる可能性があります。さらに、技術的に高度な決済オーケストレーション・プラットフォームの導入は、市場の成長に様々な機会をもたらします。
主な市場の統計 | |
---|---|
基準年[2023] | 21億7,000万米ドル |
予測年[2024] | 25億3,000万米ドル |
予測年 [2030] | 66億2,000万米ドル |
CAGR(%) | 17.27% |
タイプ:B2C決済のオーケストレーション機能により、ユーザーのスムーズなチェックアウトを実現
B2B取引には企業間の商品やサービスの交換が含まれ、こうした決済には複雑な請求書の発行、税法への準拠、会計システムとの統合が必要になることが多いです。そのため、B2Bの決済オーケストレーション・プラットフォームは、セキュリティ、多通貨対応、企業資源計画(ERP)システムとのシームレスな統合を優先しています。B2Cトランザクションは企業と消費者の間で発生し、オンライン小売業者には摩擦のないチェックアウト体験、複数の支払いオプション、高いコンバージョン率が求められます。2Cの決済オーケストレーション・プラットフォームは、顧客データを安全に保管するためのトークン化などの機能とともに、ユーザーエクスペリエンスを重視しています。C2C取引は、個人間の直接的なやり取りを特徴とし、オンラインマーケットプレースやピアツーピア・プラットフォームによって促進されることが多いです。B2B企業は、複雑な取引を効率的に処理できる安全でスケーラブルなソリューションを優先し、B2C企業は、顧客の嗜好に合わせた複数の支払いオプションを提供するユーザーフレンドリーなプラットフォームを好みます。一方、C2C ユーザーは、セキュリティと高速転送を重視した使いやすいプラットフォームを求めています。
機能:シームレスな国際クロスボーダー決済を促進する決済オーケストレーション・プラットフォームの急速な普及
高度な分析とレポートは決済オーケストレーション・プラットフォームにとって非常に重要であり、取引データ、顧客行動、全体的な決済パフォーマンスに関する詳細な洞察を企業に提供します。これにより、企業は決済戦略を最適化し、正確な情報に基づいた意思決定を行うことができます。クロスボーダー取引は、世界に事業を展開する企業や国際的な顧客を持つ企業にとって不可欠です。この機能を持つ決済オーケストレーション・プラットフォームは、詐欺、チャージバック、コンプライアンス違反などの潜在的な脅威からビジネスを保護しながら、取引の安全性と安定性を確保するため、企業は通貨換算手数料を最小限に抑え、決済オーケストレーション・プラットフォームの複雑さを軽減しながら、異なる国からの支払いをシームレスに受け入れることができます。リスク管理は、詐欺やコンプライアンス違反に起因する潜在的な金銭的損失を最小限に抑えながら、取引の安全性を確保します。
エンドユーザー: 決済オーケストレーション・プラットフォームはBFSIセクターに高度な不正検知機能を提供する
BFSIセクターでは、運用コストを削減しながら大量のトランザクションを処理するために、安全で俊敏な決済処理ソリューションとして決済オーケストレーション・プラットフォームが必要とされています。小売業は、実店舗とeコマースプラットフォームのシームレスなオムニチャネル体験のために決済オーケストレーション・プラットフォームを採用しています。教育機関では、決済オーケストレーション・プラットフォームがトランザクションの透明性を保ちながら、授業料、寄付金、イベント登録などを管理する効率的な請求システムを提供しています。ヘルスケアプロバイダーは、決済オーケストレーション・プラットフォームを患者の支払い、保険請求、ベンダーとの取引管理に利用しています。製造業では、決済オーケストレーション・プラットフォームを採用することで、不正リスクを軽減しながら、世界な販売やサプライチェーン取引を促進しています。通信会社では、モバイルデータやオンラインストリーミング配信などのサービスへの課金を効率的に処理するために決済オーケストレーション・プラットフォームが必要とされています。旅行代理店、ホテル、航空会社は、安全なクロスボーダー決済、予約や払い戻し時の顧客体験の向上のために決済オーケストレーション・プラットフォームを使用しています。
地域別インサイト
デジタル化が進み、オンライン決済技術の人気が高まっていることに加え、消費者の間でPOPが急速に普及していることから、南北アメリカ地域でのPOPの普及が進むと予想されます。複数のPOPプロバイダーの存在、デジタル取引の増加、安全な取引の必要性が、南北アメリカ全体での決済オーケストレーション・プラットフォーム(POP)の利用を後押ししています。アジア太平洋地域の決済オーケストレーション・プラットフォーム市場は、eコマースセクターの増加や自動化された決済プロセスを採用する企業の増加により、急成長が見込まれています。さらに、多くのフィンテック企業がアジア太平洋地域でEコマース加盟店向けのPOPを立ち上げており、同地域での決済オーケストレーション・プラットフォームの利用をさらに後押ししています。金融セクターのデジタル化を支援する政府のイニシアチブは、アジア太平洋地域の決済オーケストレーション・プラットフォーム市場にプラスの影響を与えています。欧州・中東・アフリカ地域市場では、消費者を魅了するオファーを提供するリアルタイム決済ゲートウェイの利用が拡大しており、POPの成長に好影響を与えています。エンドユーズ産業による国境を越えた決済取引の増加と、人工知能(AI)を含む進化する技術によるPOPの強化が、欧州・中東・アフリカ地域におけるPOPの成長を促進しています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、決済オーケストレーション・プラットフォーム市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、決済オーケストレーション・プラットフォーム市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.決済オーケストレーション・プラットフォーム市場の市場規模および予測は?
2.決済オーケストレーション・プラットフォーム市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.決済オーケストレーション・プラットフォーム市場の技術動向と規制枠組みは?
4.決済オーケストレーション・プラットフォーム市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.決済オーケストレーション・プラットフォーム市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[184 Pages Report] The Payment Orchestration Platform Market size was estimated at USD 2.17 billion in 2023 and expected to reach USD 2.53 billion in 2024, at a CAGR 17.27% to reach USD 6.62 billion by 2030.
Payment orchestration platforms (POPs) automate the payment process, enabling online merchants to reduce operational costs. These platforms help eCommerce, business-to-business, and customer-to-customer business models to minimize the costs of processing their payments by routing transactions through the channels offering the lowest prices. A payment orchestration platform integrates multiple applications and services to automate a process or provide real-time data synchronization. The use of POP is increasing owing to the rising use of online payments due to the growing adoption of smartphones & real-time payment gateways and the emerging trend of buy now, pay later (BNPL) among vendors. Issues related to privacy & security and lack of flexibility associated with payment orchestration platforms can pose a challenge to penetration of payment orchestration platforms. Additionally, the introduction of technologically advanced payment orchestration platforms presents various opportunities for the growth of the market.
KEY MARKET STATISTICS | |
---|---|
Base Year [2023] | USD 2.17 billion |
Estimated Year [2024] | USD 2.53 billion |
Forecast Year [2030] | USD 6.62 billion |
CAGR (%) | 17.27% |
Type: Capability of B2C payment orchestration to ensure a smooth checkout experience for users
B2B transactions include the exchange of goods or services between businesses, and these payments often require complex invoicing, compliance with tax regulations, and integration with accounting systems. As a result, B2B payment orchestration platforms prioritize security, multi-currency support, and seamless integration with enterprise resource planning (ERP) systems. B2C transactions occur between businesses and consumers and demand frictionless checkout experiences, multiple payment options, and high conversion rates for online retailers. 2C payment orchestration platforms emphasize user experience alongside features such as tokenization for secure storage of customer data. C2C transactions are characterized by direct exchanges between individuals, often facilitated by online marketplaces or peer-to-peer platforms. B2B companies prioritize secure and scalable solutions that can handle complex transactions efficiently, whereas B2C businesses prefer user-friendly platforms offering multiple payment options catering to customer preferences. On the other hand, C2C users seek easy-to-use platforms with a focus on security and fast transfers.
Function: Exponential adoption of payment orchestration platforms to facilitate seamless international cross-border payments
Advanced analytics and reporting are crucial for payment orchestration platforms, providing businesses with in-depth insights into transaction data, customer behavior, and overall payment performance. This allows companies to optimize their payment strategies and make informed decisions based on accurate information. Cross-border transactions are vital for businesses that operate on a global scale or have international customers. Payment orchestration platforms with this functionality allow companies to accept payments from different countries seamlessly while minimizing currency conversion fees and reducing the complexity of payment orchestration platforms, as it ensures the security and stability of transactions while protecting businesses from potential threats such as fraud, chargebacks, and compliance violations. Risk management ensures transaction security while minimizing potential financial losses stemming from fraud or noncompliance.
End-Use: Payment orchestration platforms offer advanced fraud detection in BFSI sector
The BFSI sector requires payment orchestration platforms for secure and agile payment processing solutions to handle high volumes of transactions while reducing operational costs. Retailers are adopting payment orchestration platforms for seamless omnichannel experiences across brick-and-mortar stores and e-commerce platforms. Payment orchestration platforms offer educational institutes efficient billing systems to manage tuition fees, donations, and event registrations while maintaining transparency in transactions. Healthcare providers rely on payment orchestration platforms to manage patient payments, insurance claims, and vendor transactions. Manufacturers are adopting payment orchestration platforms to facilitate global sales and supply chain transactions while mitigating fraud risks. Telecom companies require payment orchestration platforms to handle billing for services like mobile data or online streaming subscriptions efficiently. Travel agencies, hotels, and airlines use payment orchestration platforms for secure cross-border payments and improved customer experience during bookings or refunds.
Regional Insights
The increasing digitization and the rising popularity of online payment technologies, coupled with the rapid adoption of POP among consumers, are expected to bolster the adoption of POP in the Americas region. The presence of several POP providers, increasing digital transactions, and the need to secure transactions boost the utilization of payment orchestration platforms (POPs) across the Americas. The market of payment orchestration platforms in the Asia-Pacific is expected to grow faster due to the rising eCommerce sector and businesses adopting the automated payment process. In addition, numerous fintech players are launching POP for eCommerce merchants in the Asia-Pacific, further boosting the availability of payment orchestration platforms in the region. Supportive government initiatives for the digitalization of the finance sector are positively influencing the payment orchestration platforms market in the Asia-Pacific. The growing availability of real-time payment gateways with consumer-attracting offers favors the growth of POP in the Europe, Middle East, & African (EMEA) market. The increasing transaction of cross-border payments by the end-use industries and POP enhancement with evolving technologies, including artificial intelligence (AI), drive the growth of POP in the EMEA region.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Payment Orchestration Platform Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Payment Orchestration Platform Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Payment Orchestration Platform Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ACI Worldwide, Inc., Adyen N.V., Aevi International GmbH, Akurateco Lab, APEXX Fintech Limited, BlueSnap Inc., BR-DGE by Comcarde Limited, BridgerPay, CellPoint Digital Ltd., Checkout.com Group, Corefy, GoCardless Ltd., Gr4vy, Inc., Ikajo International B.V., Integrated Research, IXOLIT Group, Judopay by Alternative Payments Ltd, Justt Fintech Ltd., Linked2pay, ModoPayments, LLC, Monei Digital Payments SL, Nexio, NORBr B.V., PayDock Pty Ltd., Payoneer Global Inc., PayTabs Group, PayWall, Pine Labs Private Limited, PPRO Financial Ltd., Rebilly, Inc., Recurly, Inc., Spreedly, Inc., Stripe, Inc., Trintech Inc., Very Good Security, Inc., Visa Inc., When Then Limited, WLPayments B.V., Worldline S.A., Worldpay, Inc., Zai Auatralia Pty.Ltd., and ZOOZ Mobile Ltd..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Payment Orchestration Platform Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Payment Orchestration Platform Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Payment Orchestration Platform Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Payment Orchestration Platform Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Payment Orchestration Platform Market?