市場調査レポート
商品コード
1466525
採掘トラック市場:タイプ別、駆動システム別、ダンプタイプ別、容量別、用途別-2024~2030年の世界予測Mining Truck Market by Type (Articulated Trucks, Rigid Trucks), Drive System (Autonomous Drive, Electrical Drive, Mechanical Drive), Dumping Type, Capacity, Application - Global Forecast 2024-2030 |
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採掘トラック市場:タイプ別、駆動システム別、ダンプタイプ別、容量別、用途別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 194 Pages
納期: 即日から翌営業日
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採掘トラック市場規模は、2023年に379億6,000万米ドルと推定され、2024年には402億1,000万米ドルに達し、CAGR 6.43%で2030年には587億5,000万米ドルに達すると予測されています。
採掘トラックは、採掘現場から採掘物を輸送するために使用される大型車両です。これらのトラックは、非常に強力なエンジンとトランスミッションの組み合わせにより、長距離にわたって重い荷物を運ぶことができます。この車両には通常、採掘環境での危険から保護するために、ガードレールや視認性の高い照明などの特別な安全機能が装備されています。さらに、多くの採掘トラックには、ダスト抑制システムやエアサスペンションなどの追加機能が装備されており、オペレーターの乗り心地の向上に役立っています。採掘活動への投資と既存車両の更新・近代化の必要性が、採掘トラックの商品化を拡大しました。採掘トラックの運搬能力と効率の向上は、製品採用にさらなる弾みをつけています。しかし、採掘トラックの所有権やメンテナンスの初期費用が高いこと、採掘トラックの安全性への懸念や環境への危険性も、この市場に課題をもたらしています。とはいえ、採掘トラックにおける予知保全や、電動採掘トラックや自律型採掘トラックの出現により、市場開拓の新たな機会が生まれています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 379億6,000万米ドル |
予測年[2024] | 402億1,000万米ドル |
予測年 [2030] | 587億5,000万米ドル |
CAGR(%) | 6.43% |
タイプ高い積載量と効率性によりリジッドトラックの使用が増加
多関節トラックは、連結された2つの独立したセクションを備え、その機動性と積載適応性で知られています。そのピボット・ジョイントは、地形関連の課題を克服するよう設計されており、鉱業で一般的なオフロード、ぬかるみ、凸凹のある現場に適しています。アーティキュレーテッド・トラックが好まれるのは、高い機動性と柔軟性を必要とする現場に由来します。さらに、アーティキュレーテッド・トラックの強化された操縦性と低い接地圧は、軟弱で凹凸が多く、急峻な地形の多い現場に最適です。リジッドトラックは単一の堅固な構造から作られており、高生産鉱業および重建設用途に特化しています。これらのトラックはより大きな積載能力を持ち、大規模な作業に最適です。リジッドトラックは、その大きな積載量と効率的な高速オンロード・オペレーションにより、大規模採鉱作業に理想的に適しています。硬質で摩耗の多い採鉱条件では無敵の選択肢となります。多関節トラックは機動性と柔軟性の点で優位にあり、オフロードの困難な地形に理想的です。リジッドトラックは、その高い積載能力と効率性により、大規模な重作業で輝きを放ちます。
駆動システム:効率性と安全性の向上により、自律走行システムの利用が急増しています。
自律走行システムは、セルフナビゲート技術を統合したもので、将来の採鉱作業に道を開くものです。これにより、手作業に比べて生産性と安全性の大幅な向上が約束されます。自律走行トラックは、GPS、レーダー、LIDARシステムなどの先進技術を活用し、人間の運転手なしで移動・運転します。高度な障害物検知機能により、悪路や悪天候でも効率的に航行することができます。また、24時間365日の稼働が可能なため、オペレーターの交代が不要です。電気駆動システムを搭載した採掘トラックは、電力伝送の制御に電気を使用するため、燃料消費量の減少や排出レベルの低下による運用コストの削減をもたらし、持続可能性を促進します。電気駆動システムのコンポーネントには、回生ブレーキを活用した高度なAC駆動技術が含まれています。このシステムは、制動時に運動エネルギーを電力に変換してバッテリーを充電します。これにより、エネルギー効率が促進され、ブレーキシステムの寿命が延び、メンテナンスコストがさらに削減されます。機械式駆動システムは、採掘トラックにおける伝統的な動力伝達形式です。これらのシステムは、直接連結されたギアと機械部品を使用して、エンジンから車輪に動力を伝達します。非常に耐久性が高く、高トルク出力で困難な地形にも対応できることで有名です。機械式駆動システムは出力が高く、深坑採掘のようなヘビーデューティー用途に適しています。全体として、機械式駆動システムはシンプルで堅牢であるため、採鉱作業において信頼できる選択肢となります。
ダンプ・タイプ:高い積載能力によるリアダンプトラックの幅広い採用
リア・ダンプトラックは、最も広く使用されている鉱業用運搬車両のひとつであり、主に、砂、土、がれき、鉱石などのゆるい材料を、ある場所から別の場所へ運び、廃棄またはさらに処理するために設計されています。リアダンプトラックの需要は、その堅牢な設計、耐久性、および強化された運搬能力によって牽引されています。さらに、重い積荷を迅速かつ効率的にダンプするその能力は、鉱業部門全体で広く好まれています。サイド・ダンプトラックは、車両のどちらか一方の側への迅速かつ効率的な荷降ろしを可能にするよう設計された多用途トラックです。サイド・ダンプトラックは、特に、より狭い作業エリア、凸凹のある地面の状況、および頑固なマテリアルハンドリングやゆるいマテリアルハンドリングに適しています。サイド・ダンプトラックの必要性に基づく選好は、積荷を直線的にダンプする能力から生じ、道路・鉄道建設プロジェクトにおいて極めて重要な作業である散布・均し時間を短縮します。リアダンプトラックは、より大きな運搬能力を提供するため、大規模な採鉱作業に理想的です。対照的に、サイド・ダンプトラックは、迅速で安全かつ効率的なダンプ能力を提供し、特に制限のある場所や凹凸のある場所において、建設プロジェクトや小規模な採鉱作業において重要な資産となります。
能力:シームレスな操作と絶大なパワーにより、200トン以上の容量を持つ採掘トラックの利用が進む
200トン未満の採掘トラックの需要は、中小規模の採鉱活動、採石場、建設事業によって生み出されています。これらのトラックは、高密度の積載能力を持ち、限られたスペースで優れた操縦性を発揮するように設計されています。比較的小型であるため、資源を効率的に利用することができ、運用コストも低く抑えられるため、いくつかの鉱山会社にとって経済的に望ましいものとなっています。200トン以上の積載能力を持つ採掘トラックは、高い歩留まりと効率が最優先される大規模な採掘作業で主に使用されます。その大きなサイズと強力なエンジンは、高負荷と長時間の運転に耐えるように設計されています。さらに、シームレスな操作、巨大なパワー、高効率を保証する技術的に高度なメカニズムが組み込まれており、その大きなサイズと重量にもかかわらず、長距離にわたって膨大な量のマテリアルハンドリングを処理します。
アプリケーション露天掘りにおける採掘トラックの普及
露天掘り採鉱は、オープンキャスト採鉱またはオープンカット採鉱とも呼ばれ、露天掘りで鉱物や岩石を採取する地表採鉱技術です。露天採掘は、採掘する鉱物や鉱石が地表近くにあり、金銭的にも環境的にも経済的な場合に行われます。坑内採掘は、別名地下採掘と呼ばれ、貴重な鉱物や鉱石を採掘するために地中にトンネルや立坑を掘る。この方法は、目的の鉱物が地表の奥深くにある場合や、露天掘りによって景観が過度に損なわれる可能性がある場合に好まれることが多いです。露天採掘における採掘トラックの配置は、一般的にそれほど激しい操作条件にさらされないため、機器の消耗が少なくなります。さらに、地下環境での採掘トラックの運用は、過酷な環境条件のため、より過酷でコストがかかる可能性があります。
地域別インサイト
南北アメリカの採掘トラック市場は、米国とカナダでの採掘活動の活発化、ラテンアメリカ地域での探査の高い可能性、持続可能なトラックの人気の高まりにより、成長しています。この地域の政府や組織は、徐々にクリーンな鉱物政策を提供し、炭素排出を削減するためにバッテリー式トラックを使用する活動を支援しています。例えば、カナダ鉱業協会のTowards Sustainable Mining(TSM)基準は、鉱業会社の環境リスク管理を支援する持続可能性プログラムです。アジア市場は、特に中国と日本を中心に、世界的・地域的な市場プレーヤーの存在感が強いです。未開拓の土地に起因する採掘の高い人気は、この地域における採石への新たな投資プロジェクトと相まって、より良い採掘トラックを開発するための多大な機会をもたらしています。急増する鉱業投資活動、鉱物・金属の輸出、ネット・ゼロ目標に向けた政府の強力な法律が、高品質で電気的な採掘トラックの開発を後押ししています。外貨収入、政府収入、雇用、国内総生産に貢献する中東・アフリカの鉱業セクターでは、効率的な操業のために様々なタイプのトラックが必要とされています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは採掘トラック市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、採掘トラック市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された蓄積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.採掘トラック市場の市場規模および予測は?
2.採掘トラック市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.採掘トラック市場の技術動向と規制枠組みは?
4.採掘トラック市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.採掘トラック市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[194 Pages Report] The Mining Truck Market size was estimated at USD 37.96 billion in 2023 and expected to reach USD 40.21 billion in 2024, at a CAGR 6.43% to reach USD 58.75 billion by 2030.
A mining truck is a large vehicle used to transport mined material from mining sites. These trucks have extremely powerful engines and transmission combinations, making them capable of carrying heavy loads over long distances. The vehicle is usually fitted with special safety features such as guard rails and high visibility lighting to protect it from hazards in the mining environment. Additionally, many mining trucks are equipped with additional features such as dust suppression systems and air suspensions, which help improve the ride quality for operators. Investments in mining activities and the need for the replacement and modernization of existing fleets have expanded the commercialization of mining trucks. The improved hauling capacity and efficiency of mining trucks are providing further impetus to product adoption. However, the high initial cost of ownership and maintenance of mining trucks, along with safety concerns and environmental hazards of mining trucks, also pose challenges for this market. Nevertheless, predictive maintenance in mining trucks and the emergence of electric and autonomous mining trucks have opened up new opportunities for market development.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 37.96 billion |
Estimated Year [2024] | USD 40.21 billion |
Forecast Year [2030] | USD 58.75 billion |
CAGR (%) | 6.43% |
Type: Increasing use of rigid trucks owing to their high payload capacity and efficiency
Articulated trucks are equipped with two separate sections which are interlinked and are known for their mobility and load adaptability. Their pivotal joint is designed to overcome terrain-related challenges, making them suitable for off-road, muddy, and uneven sites, which are common in the mining industry. Preference for articulated trucks stems from sites that require high mobility and flexibility. Furthermore, articulated trucks' enhanced steerability and low ground pressure make them optimal for soft, uneven, and steep terrain-prone sites. Rigid trucks are constructed from a single, solid structure and are specialized for high-production mining and heavy-duty construction applications. These beasts have a greater payload capacity, making them the go-to choice for large-scale operations. Rigid trucks are ideally suited for large mining operations due to their greater payload capacity and efficient high-speed on-road operations. They form an unbeatable choice for hard and abrasive mining conditions. Articulated trucks have the edge in terms of mobility and flexibility, ideal for off-road, difficult terrains. Rigid trucks shine in large-scale, heavy-duty operations due to their high payload capacity and efficiency.
Drive System: Burgeoning utilization of autonomous drive systems due to their enhanced efficiency and safety in operations
The autonomous drive system integrates self-navigating technology, paving the way for future mining operations. This promises substantial enhancements in productivity and safety compared to manual operations. Autonomous trucks utilize advanced technologies, such as GPS, radar, and LIDAR systems, to move and operate without a human driver. They can navigate efficiently even in rough terrain and adverse weather conditions due to their advanced obstacle-detection features. Additionally, they allow 24/7 operation, eliminating the need for operator changeovers. Mining trucks with electrical drive systems use electricity to control the power transmission, resulting in lower operational costs due to decreased fuel consumption and reduced emission levels, promoting sustainability. The components of the electrical drive system include advanced AC drive technology, which leverages regenerative braking. This system transforms kinetic energy into electrical power to charge the battery during braking. This promotes energy efficiency and prolongs the lifespan of the braking system, further cutting down maintenance costs. Mechanical drive systems are the traditional form of power transmission in mining trucks. These systems use directly coupled gears and mechanical components to deliver power from the engine to the wheels. They are renowned for their extreme durability and ability to tackle daunting terrains with high torque output. Mechanical drive systems exhibit higher power output and are suited for heavy-duty applications such as deep-pit mining. Overall, the simplicity and robustness of mechanical drive systems make them a reliable choice for mining operations.
Dumping Type: Wide adoption of rear dump trucks owing to their high load-carrying capacities
Rear dump trucks are among the most widely used mining transport vehicles, primarily designed to ferry loose material such as sand, soil, rubble, and mining ores from one location to another for disposal or further processing. The demand for rear dump trucks is driven by their robust design, durability, and enhanced carrying capacities. Furthermore, their ability to dump heavy loads quickly and efficiently has gained broad preference across mining sectors. Side dump trucks are versatile trucks designed to allow the rapid, efficient unloading of materials to either side of the vehicle. Side dump trucks are particularly suitable for tighter work areas, uneven ground situations, and for handling stubborn or loose materials. The need-based preference for side dump trucks arises from their capability to dump loads linearly, reducing spreading and leveling time, work that is crucial in road and rail construction projects. Rear dump trucks offer more substantial carrying capacities, making them ideal for large-scale mining operations. In contrast, side dump trucks provide fast, safe, and efficient dumping capabilities, particularly in restricted or uneven areas, making them a vital asset in construction projects and smaller mining operations.
Capacity: Evolving usage of mining trucks with more than 200 metric tons capacity due to their seamless operation and immense power
The demand for mining trucks with a capacity of less than 200 metric tons is generated by small to medium mining activities, quarries, and construction businesses. These trucks are designed to have a high-density loading capacity and offer excellent maneuverability in confined spaces. Their relatively smaller size allows for efficient utilization of resources and lower operational costs, making them economically desirable for several mining companies. Mining trucks with more than 200 metric tons capacity are predominantly used in large mining operations where high yield and efficiency are paramount. Their large size and powerful engines are designed to endure heavy loads and extended operation hours. Moreover, they incorporate technologically advanced mechanisms that ensure seamless operation, immense power, and high efficiency, handling colossal amounts of materials over long distances despite their significant size and weight.
Application: Proliferating deployment of mining trucks in open-pit mining
Open-pit mining, also known as open-cast or open-cut mining, is a surface mining technique applied to extracting minerals or rock from the earth by removing them from an open-air pit. A need-based preference for open-pit mining arises in cases where the mineral or ore to be mined is located near the surface, making it more economical to extract in terms of both financial and environmental costs. Underground mining, otherwise known as subsurface mining, involves the construction of tunnels or shafts into the earth to extract valuable minerals or ores. This method is often preferred when the desired minerals are located deep beneath the earth's surface or when open-pit mining might cause excessive damage to the landscape. The deployment of mining trucks in open-pit mining is generally subjected to less intense operating conditions, resulting in less wear and tear on equipment. Moreover, the operation of mining trucks in underground environments can be much more demanding and costly due to the harsh environmental conditions.
Regional Insights
The Americas mining truck market is growing, with the rising mining activities in the U.S. and Canada, the high potential for exploration in the Latin American region, and the rising popularity of sustainable trucks. Governments and organizations in the region are gradually providing clean mineral policies and supporting activities using battery-operated trucks to reduce carbon emissions. For instance, the Mining Association of Canada's Towards Sustainable Mining (TSM) standard is a sustainability program that helps mining companies manage environmental risks. The Asian market portrays a strong presence of global and regional market players, particularly across China and Japan. The high popularity of mining owing to the unexplored sites combined with new investment projects in the region for quarrying pose tremendous opportunities for developing better mining trucks. Surging mining investment activities, export of minerals and metals, and strong government laws for net-zero goals have encouraged the development of high-quality and electric mining trucks. The Middle East & African mining sector, which contributes to foreign exchange earnings, government revenues, employment, and gross domestic product, requires various types of trucks for efficient operations.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Mining Truck Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Mining Truck Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Mining Truck Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include AB Volvo, ABB Ltd., Ashok Leyland by Hinduja Group, Bell Equipment Limited, BEML Limited, Caterpillar Inc., CNH INDUSTRIAL N.V., Deere & Company, Dongfeng Liuzhou Automobile Co., Ltd., Doosan Corporation, Epiroc AB, First Mode Holdings, Inc. by Anglo American plc, Hitachi Ltd., Hyundai Motor Company, Industrie Macchine Perlini spa by the Cangialeoni Group, KNOW-HOW Group, Komatsu Ltd., Kress Corporation, Liebherr-International Deutschland GmbH, Mahindra & Mahindra Limited, Mercedes-Benz Group AG, Oy Sisu Auto Ab, Sandvik AB, SANY Group, Scania CV AB, Shaanxi Tonly Heavy Industries Co., Ltd., Shandong Dihui Machinery Technology Co., Ltd., Tata Motors Limited, XCMG Group, Xuzhou Construction Machinery Group Co., Ltd., and YTO Co., Ltd..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Mining Truck Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Mining Truck Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Mining Truck Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Mining Truck Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Mining Truck Market?