市場調査レポート
商品コード
1466300
フィットネスアプリ市場:機能、タイプ、マネタイズモード別- 世界予測2024-2030年Fitness App Market by Function (Activity Tracking, Diet and Nutrition, Workout or Exercise), Type (Altruistic Fitness Apps, Competitive Fitness Apps, Fitness-Tracking Apps), Monetization Mode - Global Forecast 2024-2030 |
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フィットネスアプリ市場:機能、タイプ、マネタイズモード別- 世界予測2024-2030年 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 186 Pages
納期: 即日から翌営業日
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フィットネスアプリ市場規模は2023年に89億9,000万米ドルと推計され、2024年には116億2,000万米ドルに達し、CAGR 29.95%で2030年には562億9,000万米ドルに達すると予測されます。
フィットネスアプリ、またはフィットネスアプリアプリケーションは、主にモバイル機器向けに設計されたインタラクティブなソフトウェアで、ユーザーのフィットネスや健康レベルを促進、追跡、向上させることを主な目的としています。デジタルヘルスの一部であり、個人が運動習慣や食事摂取量、重要な健康パラメータを、医療専門家に頼ることなくモニターする方法に革命をもたらしました。健康やフィットネスに対する人々の意識の高まりや、座りっぱなしの仕事の増加に対応してアクティブなライフスタイルを採用する動向は、フィットネスアプリの使用を加速させています。しかし、データのプライバシーに関する懸念や、アプリが提供する情報やガイダンスの不正確さが、その普及を妨げています。市場のプレーヤーは、アプリケーションの品質と安全性の向上に取り組んでいます。パーソナライズされたフィットネスやダイエットの推奨のための機械学習アルゴリズムの使用、没入型ワークアウト体験のための仮想現実と拡張現実の統合、リアルタイムの追跡と洞察のための健康およびウェアラブル企業との提携は、製品開発と商業化のための大きな機会を提供すると予想されます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 89億9,000万米ドル |
予測年[2024] | 116億2,000万米ドル |
予測年 [2030] | 562億9,000万米ドル |
CAGR(%) | 29.95% |
機能ワークアウトアプリの機能向上とインタラクティブサービスの提供が重視されるようになる
アクティビティ・トラッキングはフィットネスアプリにおいて極めて重要な機能であり、ユーザーは自分の身体活動レベルを客観的にモニターすることができます。これらのアプリは、歩数、移動距離、消費カロリー、その他の重要な指標をトラッキングすることができ、減量、心拍数のモニタリング、持久力の向上を目指すユーザーに好まれています。ダイエットと栄養のトラッキングは、食事摂取量をモニターし、効果的に習慣を調整したいユーザーに適しています。この機能は、厳格なダイエットプランに従うこと、慢性疾患を管理すること、または単に健康的なライフスタイルを送ることを目的とする個人に広く好まれています。フィットネスアプリ整理されたワークアウトプランとルーチンを提供することは、自宅でのジム体験を求めるユーザーや、新しい課題を探しているジム通い経験者にとっても重要です。この機能は、フィットネス愛好家、ボディフィットネスのゴールを目指す人、運動量の増加を求める人に人気があります。
タイプ栄養と運動をきめ細かくモニタリングするフィットネスアプリの指数関数的な採用
利他的なフィットネスアプリは、ユーザーに健康増進を促すと同時に、価値ある活動に貢献します。これらのアプリは、身体活動を社会貢献と結びつけることで、社会奉仕を重視し、意義のあるウェルネスの旅を追求する人々に対応しています。アプリはフィットネス愛好家の競争心に訴え、ユーザーがパフォーマンスを比較したり競い合ったりできるプラットフォームを提供し、フィットネスレジメンをより魅力的なものにしています。競争が好きで、自己記録を更新するのが好きなユーザーに好まれています。フィットネストラッキングアプリケーションは、栄養、運動、睡眠などの包括的なトラッキングを提供します。自分の健康状態を細かくモニターしたいユーザーや、データドリブンなワークアウトが好きなユーザーに最適です。ソーシャルフィットネスアプリは、フィットネスと社会的交流を融合させ、ユーザーが他の愛好家とつながり、ワークアウトグループに参加し、成果を共有することを可能にします。フィットネスの目標にコミュニティによるサポートを求める個人に適しています。ワークアウトアプリは、高強度インターバルトレーニング(HIIT)からヨガまで、専門家によって作られた様々なトレーニングプランを提供します。これらのアプリは主に、体系化されたワークアウトに興味があり、特定のフィットネス・ルーティンにコミットしているユーザーを惹きつける。
収益化モード:顧客はアプリの一般的なコンテンツを体験した後、機能向上のためにお金を払うことを厭わないため、フリーミアムモードが好まれます。
広告で賄われるアプリはユーザーにとって無料であり、サードパーティの広告をホスティングすることで収益が発生します。ユーザーは広告を見たり、クリックしたり、購入したりすることで広告と接触し、収益を得る。フリーミアムモデルは、基本的な機能は無料で提供し、より高度な機能は有料で提供します。このモデルは、改善されたコンテンツにお金を払うことを望むユーザーに人気があるが、最初に金銭的なコミットメントをする準備ができていないユーザーにも適しています。アプリ内課金では、ユーザーはアプリ内の特定の機能やコンテンツを購入することができ、このモードはアプリ体験をカスタマイズしたいユーザーに適しています。Paid Appモデルは、アプリケーションのコンテンツ、機能セット、機能をすべて一律料金でユーザーに提供します。このモードは、広告のないアプリ体験を望むユーザーに適しています。広告とフリーミアムアプリはより多くのユーザーを惹きつけることができ、アプリ内課金と有料アプリはユーザーあたりにより多くの収益を生み出すことができます。
地域別インサイト
南北アメリカでは、モバイルフィットネスアプリの使用率は非常に高く、テクノロジーに精通した人口と全体的な健康とウェルネスへの関心を反映しています。特に北米では、肥満や糖尿病などの健康状態の蔓延が利用を牽引しています。南北アメリカの企業は、AIと機械学習を組み込んだアプリを大幅に進化させています。同地域のユーザーはフィットネスアプリをスマートウォッチに組み込んでおり、プレーヤーの新機能搭載に絶大な人気を博しています。日本や韓国などのアジア諸国ではアプリの利用率が高く、新興諸国では健康やウェルネスに対する意識の向上により利用率が着実に増加しています。開発の観点からは、中国と日本がフィットネスアプリ作成企業の拠点として浮上しています。EMEA(欧州・中東・アフリカ)では、西欧と北欧州での利用が高水準に傾いており、多くの新興企業が新製品を発表しています。この地域は人口が多様であるため、開発者にとっては、文化、食生活、ワークアウトの嗜好を考慮したフィットネスアプリを作成するまたとないチャンスとなります。フィットネスプログラムを奨励する政府の取り組みや、欧州におけるジム文化の高まりが、フィットネスアプリの需要を加速させています。EMEA(欧州・中東・アフリカ)では、地域特有の動向を反映したローカルアプリが大人気で、一部の世界プレーヤーが大きな存在感を示しています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、フィットネスアプリ市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、フィットネスアプリ市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された蓄積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.フィットネスアプリ市場の市場規模および予測は?
2.フィットネスアプリ市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.フィットネスアプリ市場の技術動向と規制枠組みは?
4.フィットネスアプリ市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.フィットネスアプリ市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[186 Pages Report] The Fitness App Market size was estimated at USD 8.99 billion in 2023 and expected to reach USD 11.62 billion in 2024, at a CAGR 29.95% to reach USD 56.29 billion by 2030.
A fitness app, or fitness application, is an interactive software designed primarily for mobile devices, with a central aim of promoting, tracking, and enhancing its user's fitness and health levels. They are part and parcel of the digital health landscape and have revolutionized the way individuals monitor their exercise habits, dietary intake, and vital health parameters without the immediacy of health professionals. Growing consciousness of people towards their health and fitness, as well as the trend of adopting an active lifestyle in response to increasing sedentary jobs, has accelerated the use of fitness apps. However, data privacy concerns and the inaccuracy of the information and guidance provided by the apps impede their adoption. Market players are working on improving the quality and safety of their applications. The use of machine learning algorithms for personalized fitness and diet recommendations, the integration of virtual and augmented reality for immersive workout experiences, and partnerships with health and wearables companies for real-time tracking and insights are expected to offer significant opportunities for product development and commercialization.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 8.99 billion |
Estimated Year [2024] | USD 11.62 billion |
Forecast Year [2030] | USD 56.29 billion |
CAGR (%) | 29.95% |
Function: Emerging emphasis on offering improved functionality and interactive services in workout apps
Activity tracking is a pivotal feature in fitness apps, enabling users to monitor their physical activity levels objectively. These apps allow tracking steps, distance covered, calories burned, and other vital metrics and are preferred by users aiming for weight loss, heart rate monitoring, or endurance building. Diet and nutrition tracking caters to users wishing to monitor their dietary intake and effectively regulate their habits. This feature is vastly preferred by individuals aiming to follow strict diet plans, manage chronic diseases, or simply lead a healthier lifestyle. Fitness apps providing organized workout plans and routines are crucial for users seeking an at-home gym experience or even for experienced gym-goers looking for new challenges. This function is popular among fitness enthusiasts, people aiming for body fitness goals, or those seeking increased physical activity.
Type: Exponential adoption of fitness apps for meticulous monitoring of nutrition and exercise
Altruistic fitness apps encourage users to improve their health while contributing to worthy causes. By aligning physical activity with social good, these apps cater to those who value community service and pursue a meaningful wellness journey. Apps appeal to the competitive spirit of fitness enthusiasts and provide a platform where users can compare and contest performances, making fitness regimes more engaging. They are preferred by users who thrive on competition and love to outperform their personal records. Fitness tracking applications offer comprehensive tracking of nutrition, exercise, and sleep, among others. They are ideal for users who wish to monitor their health progress meticulously and are driven by data-driven workouts. Social fitness apps blend fitness with social interaction, allowing users to connect with other enthusiasts, join workout groups, and share achievements. They are suitable for individuals seeking community support in their fitness goals. Workout apps offer various training plans crafted by experts, extending from high-intensity interval training (HIIT) to yoga. They mainly attract users interested in structured workouts and are committed to a specific fitness routine.
Monetization Mode: Preference for freemium mode as customers are willing to pay for improved features after experiencing the general content of the app
Apps funded by advertisements are free for the user, where revenue is generated from hosting third-party ads. Users interact with these ads either by viewing, clicking, or making purchases, hence generating revenue. The freemium model offers basic functionalities free of charge, while more advanced features are available at a cost. This model is popular with users willing to pay for improved content but also serves those unready to commit financially initially. In-app purchases allow the users to buy specific features or content within the app, and this mode suits users wanting to tailor their app experience. The Paid App model provides the entire content, feature set, and capability of the application upfront to the users for a flat fee. This mode is preferable for users wanting their app experience ad-free. Advertisements and freemium apps can attract larger user bases, while in-app purchases and paid apps can generate more revenue per user.
Regional Insights
In the Americas, mobile fitness app usage is quite high, reflecting a tech-savvy population and concerns about overall health and wellness. Particularly in North America, usage is driven by the growing prevalence of health conditions such as obesity and diabetes. Companies in the Americas are making significant app advancements incorporating AI and machine learning. Users in the region are incorporating their fitness apps with smartwatches, further creating immense popularity for new feature inclusion for players. Asian countries such as Japan and South Korea have high app usage, while developing nations are observing a steady increase in usage owing to improved health and wellness awareness. From a development perspective, China and Japan have emerged as hubs for fitness app-making companies. EMEA reports moderate usage leaning towards the high side in Western and Northern Europe, with many startups introducing new products in the region. The diverse population in this region presents unique opportunities for developers to create fitness apps that take into account distinctive cultural, dietary, and workout preferences. Government initiatives encouraging fitness programs and the rising gym culture in Europe have accelerated the demand for fitness apps. In the EMEA, local apps are hugely popular, reflecting region-specific trends, and some global players have a significant presence.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Fitness App Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Fitness App Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Fitness App Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include 8fit GmbH, Aaptiv by Pear Health Labs Inc., Adidas AG, AllTrails, LLC, Appinventiv Technologies Pvt. Ltd., Apple Inc., ASICS Corporation, Azumio Inc., Cronometer Software Inc., Daily Workout Apps, LLC, Down Dog by Yoga Buddhi Co., Freeletics GmbH, Garmin Ltd., Google LLC by Alphabet Inc., HealthifyMe Wellness Private Limited, Jefit, Inc., Lenovo Group Limited, Lifesum AB, Lose It! by Ziff Davis, LLC., Maple Media LLC, MyFitnessPal, Inc., Nike Inc., Noom, Inc., OPTAVIA LLC, Peloton Interactive, Inc., Polar Electro Oy, Samsung Electronics Co., Ltd., Strava, Inc., TomTom International B.V., Wahoo Fitness LLC, WW International, Inc., YAZIO GmbH, and Zwift, Inc..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Fitness App Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Fitness App Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Fitness App Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Fitness App Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Fitness App Market?