市場調査レポート
商品コード
1466268
電気自動車充電インフラ市場:設置、車両タイプ、規格、充電ステーション別-2024~2030年の世界予測Electric Vehicle Charging Infrastructure Market by Installation (Commercial, Residential), Vehicle Type (Battery Electric Vehicle (BEV), Plug-In Hybrid Vehicle (PHEV)), Standard, Charging Station - Global Forecast 2024-2030 |
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電気自動車充電インフラ市場:設置、車両タイプ、規格、充電ステーション別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 199 Pages
納期: 即日から翌営業日
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電気自動車充電インフラ市場規模は、2023年に148億1,000万米ドルと推定され、2024年には210億6,000万米ドルに達し、2030年にはCAGR 45.50%で2,046億3,000万米ドルに達すると予測されます。
電気自動車(EV)充電インフラは、電気自動車のバッテリーを効率的に補充するために必要な充電設備と電気供給のネットワークを構成します。電気自動車(EV)充電インフラは、持続可能な輸送努力の重要な側面であるEVの普及を促進する上で極めて重要です。環境問題への関心が化石燃料からの脱却を促す中、堅牢な電気充電ネットワークは、消費者の信頼とEVの実用性にとって不可欠なものとなっています。有利な政府政策と環境上の要請の組み合わせが、電気自動車(EV)充電インフラ市場を前進させています。しかし市場は、多額の初期投資、充電器間の標準化された相互互換性の必要性、不均等な流通といった課題に直面しています。こうした阻害要因に加え、公共投資やインセンティブが、家庭用ユニットから大規模な公共・急速充電ステーションまで、多様な充電ソリューションの展開を加速させ、市場に有利な機会を生み出しています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 148億1,000万米ドル |
予測年[2024] | 210億6,000万米ドル |
予測年 [2030] | 2,046億3,000万米ドル |
CAGR(%) | 45.50% |
設置消費者のEV普及に伴い、住宅用EV充電インフラの導入が増加
商業用電気自動車(EV)充電インフラは、EVの普及を促進する上で極めて重要な役割を果たしています。一般的には、ショッピングセンター、駐車場、主要幹線道路などの公共エリアに戦略的に設置されたレベル2およびDC急速充電(DCFC)ステーションが含まれます。商業用充電ステーションの設置に関する考慮事項は多面的であり、充電器には容易に手が届き、十分に分散されている必要があります。さらに、商業用充電ステーションには、高出力充電をサポートする堅牢な電気システムが必要であり、利用状況の追跡やダイナミックプライシングを可能にするためにネットワーク化されていなければならないです。EVの普及率が上昇し続ける中、将来的な拡張性も考慮に入れて計画を立てる必要があります。エネルギー需要を相殺し、より環境に優しい充電ソリューションに貢献するために、ソーラーキャノピーなどの再生可能エネルギー源の統合も検討されるかもしれないです。住宅用EV充電インフラは、主にレベル1充電器とレベル2充電器で構成されており、充電時間が早い後者の方が一般的です。住宅用充電ステーションの設置には、住宅の既存の電気系統を慎重に評価し、追加負荷に対応できることを確認する必要があります。また、より大容量の電気パネルへのアップグレードや、専用回路の設置が必要になる場合もあります。集合住宅やコンドミニアムなどの集合住宅に住む人々にとって、共有充電ステーションは新たな傾向であり、課金システム、公平なアクセス、駐車場の取り決めなどの面で独自の課題を提起しています。システムに過負荷をかけることなく、インフラが複数の同時充電に対応できるようにすることが不可欠です。
自動車のタイプ:持続可能性目標達成のために高まるバッテリー電気自動車(BEV)の開発
一般にBEVと呼ばれるバッテリー電気自動車は、充電可能なバッテリーパックを唯一のエネルギー源とする純粋な電気自動車です。従来の内燃エンジン車とは異なり、BEVは化石燃料を使用しないため、テールパイプ汚染物質を排出しないです。このクリーン・エネルギー・アプローチにより、BEVは高効率で環境に優しく、大気汚染と温室効果ガス排出の削減に貢献します。BEVは、レベル1、レベル2、DC急速充電(直流による急速充電)など、様々なレベルの充電ステーションを含む、燃料補給のニーズを満たすための強固で利用しやすい充電インフラを必要とします。BEVの市場シェアが拡大するにつれ、充電インフラは、ボトルネックや系統容量への過負荷を発生させることなく、より長い走行距離、より短い充電時間、そしてユーザーベースの拡大をサポートするように進化しなければならないです。プラグイン・ハイブリッド車(PHEV)は、内燃エンジンと充電可能なバッテリーと電気モーターを組み合わせたもので、 促進要因は電力のみ、燃焼電力、またはその両方を混合して運転することができます。この二面性により、PHEVは短距離走行ではバッテリーの利点を活用し、長距離走行ではガソリンやディーゼル燃料の航続距離延長能力を維持することができ、BEVに伴う航続距離不安を軽減することができます。PHEVは、ハイブリッド特有のニーズに対応した充電インフラを必要とします。PHEVはBEVに比べてバッテリー容量が小さいことが多いが、それでもレベル1やレベル2の充電ステーションを便利に利用でき、合理的な時間枠内でバッテリーをフル充電できるメリットがあります。BEVとPHEVの両方を同等にサポートする充電インフラの普及は、よりエネルギー多様で持続可能な自動車産業への移行に不可欠です。
標準:自動車メーカーによる採用が進むテスラ・スーパーチャージャー・ネットワークの高い可能性
コンバインド・チャージング・システム(CCS)は、1つのコネクタでAC充電とDC充電の両方を可能にする電気自動車の充電規格で、欧米の主要自動車メーカーが支持しており、米国と欧州で広く採用されています。CCS規格は高速直流充電をサポートしており、充電時間を大幅に短縮できるため、長距離移動には不可欠です。CHAdeMOは日本発祥の急速充電方式であり、DC急速充電用の個別のコネクターを利用します。このプロトコルは、特に日本では国際的に広く普及しており、メーカーもこれを支持しています。初期には広く採用されていたにもかかわらず、CCS規格への支持が高まっているため、CHAdeMOの新規設置における普及率は日本以外では低下しています。GB/T規格は中国の電気自動車充電の国家規格であり、AC充電とDC充電の両方をカバーしています。GB/T規格はAC充電用とDC充電用でコネクタが異なり、DCコネクタは高出力充電が可能です。国際電気標準会議(IEC)62196は、「タイプ2」とも呼ばれ、主に欧州で使用されているAC充電用の規格です。CCSシステムで使用されるAC充電用プラグの基礎となっており、様々な電力レベルでの充電を可能にする汎用性が特徴です。この柔軟性により、タイプ2プラグはEU全域の住宅および公共充電ステーションのデファクトスタンダードとなっています。SAE J1772は、一般的にJプラグと呼ばれ、電気自動車用電気コネクタの北米規格です。レベル1およびレベル2のAC充電をサポートし、米国および米国の自動車規格に依存するその他の国々で採用されています。このプラグは北米のすべての電気自動車に普遍的に受け入れられており、この地域の充電インフラの基礎となっています。テスラ・スーパーチャージャー・ネットワークは、テスラ・モーターズが電気自動車のために開発した独自の直流急速充電技術です。テスラのオーナーに便利で急速な充電機能を提供し、充電時間を大幅に短縮します。スーパーチャージャー・ネットワークはテスラ車専用だが、同社は他のメーカーにもネットワークを開放する意向を示しており、EV充電の状況に大きな影響を与える可能性があります。
充電ステーション:小型・中型用途をサポートするAC充電ステーションの急速展開
AC(交流)充電ステーションは、一般的にレベル1充電器やレベル2充電器と呼ばれ、電気自動車(EV)を充電するための費用対効果が高く、広く互換性のあるソリューションを提供します。これらのステーションは、家庭や駐車場、職場などの公共の場で頻繁に使用されています。レベル1充電器は120Vの家庭用コンセントで作動し、充電速度は遅く、通常は夜間の使用に適しています。レベル2ステーションは240Vのセットアップを必要とし、より高速な充電を提供し、数時間でEVのバッテリーを満充電します。DC(直流)充電ステーションは、急速充電器またはレベル3充電器としても知られ、現在利用可能なEV充電ステーションの中で最も高速なタイプです。充電ステーション内で交流電力を直流に変換し、車のバッテリー・システムに直接供給するため、急速なバッテリー充電が可能です。このタイプは、高速道路沿いや急速充電が必要な地域で最もよく見られます。しかし、DCステーションは、複雑なインフラ要件と高い電力供給のため、ACステーションよりもかなり高価です。車両との互換性はさまざまで、およそ20分未満でEVバッテリーのかなりの割合を充電できます。誘導充電ステーションは、ワイヤレス充電システムとしても知られ、電磁界を利用して2つのコイル間でエネルギーを伝達します。この技術は、ケーブルなしで充電できる利便性を実現するが、従来の有線充電ソリューションに比べ、一般的に効率が低く、コストが高いです。誘導充電の統合はまだ初期段階にあり、道路や駐車スペースなどのインフラにシームレスに統合できる可能性があるもの、現在の技術とコストの制約によって普及は限られています。
地域別の洞察
南北アメリカの電気自動車充電インフラ市場は、特に米国における電気自動車の普及拡大に牽引され、力強い成長を遂げています。米国政府による電気自動車普及のためのインセンティブとインフラ開拓の支援は、同地域の市場拡大にとって極めて重要です。欧州は、厳格な環境政策と政府の強力な支援により、EVインフラが確立され、EMEA地域をリードしています。主要地域である欧州は、大手EV企業の存在により、EV充電ネットワークの普及率が高いです。中東は、まだ発展途上ではあるが、石油経済からの多様化に伴い、EVインフラに大規模な投資を始めています。アジア太平洋地域は、EV充電インフラの急速な拡大を経験しており、主に技術革新とインフラ配備に多額の投資を行っている中国やインドなどの国々が牽引しています。この地域の市場成長は、日本や韓国を含む各国政府の取り組み、EVメーカーの存在感の高まり、人口増加によるEV需要の高まりによってさらに後押しされています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、電気自動車充電インフラ市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、電気自動車充電インフラ市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.電気自動車充電インフラ市場の市場規模および予測は?
2.電気自動車充電インフラ市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.電気自動車充電インフラ市場の技術動向と規制枠組みは?
4.電気自動車充電インフラ市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.電気自動車充電インフラ市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[199 Pages Report] The Electric Vehicle Charging Infrastructure Market size was estimated at USD 14.81 billion in 2023 and expected to reach USD 21.06 billion in 2024, at a CAGR 45.50% to reach USD 204.63 billion by 2030.
The electric vehicle (EV) charging infrastructure constitutes the network of charging equipment and electrical supply necessary to replenish the batteries of electric vehicles effectively. The electric vehicle (EV) charging infrastructure is critical in fueling the rising adoption of EVs, a critical aspect of sustainable transportation efforts. As environmental concerns drive a shift away from fossil fuels, robust electric charging networks become essential to consumer confidence and the practicality of EVs. A combination of favorable government policies and environmental imperatives propels the electric vehicle (EV) charging infrastructure market forward. However, the market confronts challenges such as sizable initial investments, the need for standardized cross-compatibility among chargers, and unequal distribution. Besides the hindering factors, public investments and incentives accelerate the deployment of diverse charging solutions, from home units to expansive public and fast-charging stations, creating lucrative opportunities for the market.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 14.81 billion |
Estimated Year [2024] | USD 21.06 billion |
Forecast Year [2030] | USD 204.63 billion |
CAGR (%) | 45.50% |
Installation: Increasing deployment of residential EV charging infrastructure with growing adoption of EVs by consumers
Commercial electric vehicle (EV) charging infrastructure plays a pivotal role in facilitating the widespread adoption of EVs. It typically includes Level 2 and DC Fast Charging (DCFC) stations strategically situated in public areas such as shopping centers, parking lots, and major highways. The installation considerations for commercial charging stations are multifaceted, and chargers need to be easily reachable and well-distributed. Furthermore, commercial stations require robust electrical systems to support high-power charging and should be networked to allow for usage tracking and dynamic pricing. Planning must also take into account future scalability as EV adoption rates continue to increase. The integration of renewable energy sources, such as solar canopies, may also be considered to offset energy demands and contribute to a greener charging solution. Residential EV charging infrastructure predominantly comprises Level 1 and Level 2 chargers, with the latter being more common due to faster charging times. Installation of residential charging stations requires careful evaluation of the existing electrical system of the home to ensure it can handle the additional load. It may also necessitate upgrading to a higher-capacity electrical panel or the installation of a dedicated circuit. For those residing in multi-dwelling units such as apartment complexes or condominiums, shared charging stations are an emerging trend, which poses unique challenges in terms of billing systems, equitable access, and parking arrangements. Ensuring the infrastructure can handle multiple simultaneous charges without overloading the system is essential.
Vehicle Type: Rising development of battery electric vehicles (BEVs) to reach sustainability goals
Battery electric vehicles, commonly referred to as BEVs, are purely electric vehicles that fully rely on their rechargeable battery packs as their sole source of energy. Unlike conventional internal combustion engine vehicles, BEVs do not utilize fossil fuels and, therefore, emit no tailpipe pollutants. This clean energy approach makes BEVs highly efficient and environmentally friendly, contributing to reduced air pollution and greenhouse gas emissions. BEVs require a robust and accessible charging infrastructure to meet their refueling needs, which can include various levels of charging stations, such as Level 1, Level 2, and DC Fast Charging (direct current for rapid charging capabilities). As the market share of BEVs increases, charging infrastructure must evolve to support longer driving ranges, shorter charging times, and a growing user base without creating bottlenecks or overloading grid capacity. Plug-In hybrid vehicles, or PHEVs, combine an internal combustion engine with a rechargeable battery and electric motor, giving the driver the option to drive using electric power only, combustion power, or a blend of both. This dual nature allows PHEVs to leverage the benefits of battery power for shorter trips while maintaining the extended range capability of gasoline or diesel fuel for longer journeys, thereby helping to alleviate range anxiety associated with BEVs. PHEVs require a charging infrastructure that accommodates their unique hybrid needs. While PHEVs often have smaller battery capacities compared to BEVs, they still benefit from convenient access to Level 1 and Level 2 charging stations, which can fully charge their batteries within a reasonable timeframe. The widespread development of charging infrastructure that equally supports both BEVs and PHEVs is instrumental in the transition towards a more energy-diverse and sustainable automotive industry.
Standard: Higher potential for Tesla Supercharger network with increasing adoption by automakers
The combined charging system (CCS) is a standard for charging electric vehicles that allows for both AC and DC charging, using a single connector and is backed by major European and American automakers, it is widely adopted in the United States and Europe. The CCS standard supports high-speed DC charging, which is essential for long-distance travel as it can significantly reduce charging times. CHAdeMO is a quick charging method originating from Japan and utilizes a distinct connector for DC fast charging. This protocol offers significant international deployment, especially in Japan, and is supported by manufacturers. Despite its widespread early adoption, CHAdeMO's prevalence in new installations is decreasing outside of Japan, due to the growing support for the CCS standard. The GB/T standard is China's national standard for electric vehicle charging, covering both AC and DC charging types. The GB/T standard has different connectors for AC and DC charging, and the DC connectors are capable of high-power charging. International Electrotechnical Commission (IEC) 62196, also known as "Type 2," is a standard for AC charging primarily used in Europe. It is the foundation for the plug used in the CCS system for AC charging and is characterized by its versatility, as it allows charging at various power levels. This flexibility makes the Type 2 plug a de facto standard for residential and public charging stations across the European Union. SAE J1772, commonly referred to as the J-plug, is the North American standard for electrical connectors for electric vehicles. It supports Level 1 and Level 2 AC charging and is adopted across the US and other countries that rely on American vehicle standards. The plug is universally accepted by all electric vehicles in North America, making it a cornerstone of the region's charging infrastructure. Tesla Supercharger network is proprietary DC fast-charging technology developed by Tesla Motors for their electric vehicles. It provides Tesla owners with convenient and rapid charging capabilities, reducing charge times considerably. Although the Supercharger network is exclusive to Tesla vehicles, the company has signaled an intent to open its network to other manufacturers, which could significantly impact the EV charging landscape.
Charging Station: Rapid deployment of AC charging stations to support light-duty and select medium-duty applications
AC (Alternating Current) charging stations, commonly referred to as Level 1 and Level 2 chargers, provide a cost-effective and widely compatible solution for charging electric vehicles (EVs). These stations are frequently used at home and in public settings, such as parking lots and workplaces. Level 1 chargers operate on a 120V household outlet and deliver slower charging speeds, typically suitable for overnight use. Level 2 stations require a 240V setup and offer faster charging, filling an EV battery in a few hours, making them more convenient for commercial and more intensive residential use. DC (Direct Current) charging stations, also known as fast chargers or Level 3 chargers, are the fastest type of EV charging stations currently available. They convert AC power to DC within the charging station and deliver it directly to the vehicle's battery system, allowing for rapid battery charging. This type is most commonly found along highways and in areas where quick charging is necessary. However, DC stations are significantly more expensive than AC stations due to their complex infrastructure requirements and higher power delivery. Compatibility with vehicles varies, and they can charge a significant percentage of an EV battery in approximately ranging from less than 20 minutes. Inductive charging stations, also known as wireless charging systems, use electromagnetic fields to transfer energy between two coils, one housed within the charging station and the other within the EV. This technology allows for the convenience of charging without cables but typically has lower efficiency and higher costs compared to traditional wired charging solutions. The integration of inductive charging is still in the early stages, and while it offers potential for seamless integration into infrastructure such as roads and parking spaces, widespread adoption is limited by current technology and cost constraints.
Regional Insights
The electric vehicle charging infrastructure market in the Americas is experiencing robust growth, driven by the increasing adoption of electric vehicles, particularly in the United States. The U.S. government's support through incentives for EV adoption and infrastructure development has been pivotal for the market expansion in the region. Europe leads the EMEA region with a well-established EV infrastructure owing to rigorous environmental policies and strong government support. Europe, being the major region, shows a high penetration of EV charging networks owing to the presence of significant EV companies. The Middle East, although in a nascent stage, is starting to invest significantly in EV infrastructure, aligning with their diversification from oil-based economies. The Asia-Pacific region is experiencing a rapid expansion in its EV charging infrastructure, primarily driven by countries including China and India, which investing heavily in technology innovation and infrastructure deployment. The market growth in this region is further supported by governments' initiatives in countries including Japan and South Korea, the growing presence of EV manufacturers, and rising demand for EVs among the bolstering population.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Electric Vehicle Charging Infrastructure Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Electric Vehicle Charging Infrastructure Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Electric Vehicle Charging Infrastructure Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ABB Ltd., AeroVironment, Inc., Alfen N.V., Allego, Inc., Beam Global, Blink Charging Co., BYD Company Ltd., ChargePoint Inc., ENGIE SA, EVBox B.V., EVgo Services LLC, Fastned B.V., Leviton Manufacturing Company Inc., NaaS Technology Inc., NIO LIMITED, Schneider Electric SE, SemaConnect, Inc., Shell International B.V., Siemens AG, Stellantis NV, Tesla, Inc., TotalEnergies SE, Wallbox Chargers, S.L., Webasto SE, and XPENG European Holding B.V..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Electric Vehicle Charging Infrastructure Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Electric Vehicle Charging Infrastructure Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Electric Vehicle Charging Infrastructure Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Electric Vehicle Charging Infrastructure Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Electric Vehicle Charging Infrastructure Market?