市場調査レポート
商品コード
1464775
ディーゼル車排ガス後処理システム市場:技術、部品、車両タイプ、エンドユーザー別-2024~2030年の世界予測Diesel Vehicle Exhaust Gas Aftertreatment System Market by Technology (Diesel Oxidation Catalyst, Diesel Particulate Filter, Exhaust Gas Recirculation), Component (Catalysts, Filters, Injectors), Vehicle Type, End User - Global Forecast 2024-2030 |
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ディーゼル車排ガス後処理システム市場:技術、部品、車両タイプ、エンドユーザー別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 184 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ディーゼル車排ガス後処理システム市場規模は2023年に42億1,000万米ドルと推計され、2024年には45億5,000万米ドルに達し、CAGR 8.10%で2030年には72億8,000万米ドルに達すると予測されています。
ディーゼル車排ガス後処理システムは、ディーゼルエンジンから発生する排出ガスを削減するために設計された不可欠なコンポーネントです。このシステムには、ディーゼル酸化触媒(DOC)、ディーゼル微粒子フィルター(DPF)、選択的触媒還元(SCR)ユニットなどのさまざまな技術が含まれ、これらが連携して、窒素酸化物、炭化水素、一酸化炭素、粒子状物質などの汚染物質を大気中に放出する前に排気ガスから削減します。世界各国の政府によって設定された排出規制の強化が、こうしたシステムの需要を高める主な要因となっています。これらの規制は、有害排出物の大幅な削減を義務付けており、メーカーに後処理技術の採用と改良を促しています。ディーゼル排気汚染物質が健康に及ぼす悪影響に対する意識の高まりが、よりクリーンな自動車に対する需要を後押ししています。大気の質と呼吸器疾患などの健康問題との関連性から、一般市民と当局の双方が警戒を強めています。しかし、これらのシステムは常に頻繁なメンテナンスを必要とし、耐久性の問題に直面する可能性があるため、ディーゼル車の総所有コストと信頼性に影響を与えます。ディーゼル車排ガス後処理システムの性能や燃費、いくつかの性能問題を損なうことなく、これらのシステムを既存の車両設計に組み込むことは、重要な課題となっています。主な企業は、後処理システムの効率と寿命を向上させる新しい材料と触媒を開発しており、進歩のための大きな機会を提示しています。ディーゼル後処理技術をハイブリッドや電動パワートレインと統合することで、大型用途の性能、効率、排出ガスの最適なバランスを提供することができます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 42億1,000万米ドル |
予測年[2024] | 45億5,000万米ドル |
予測年 [2030] | 72億8,000万米ドル |
CAGR(%) | 8.10% |
技術車両排出ガスの大幅削減を達成するため、新型ディーゼル車への選択的触媒還元法の採用が進みます。
ディーゼル酸化触媒(DOC)は、ディーゼル排気ガスに含まれる一酸化炭素(CO)と炭化水素(HC)を低減するように設計された後処理コンポーネントです。ガソリン車の触媒コンバータと同様の機能を持っています。通常プラチナまたはパラジウムから成る触媒を使用することで、DOCはCOとHCを二酸化炭素(CO2)と水(H2O)に変換する化学反応を促進し、これらの汚染物質を大幅に低減します。ディーゼル・パティキュレート・フィルター(DPF)は、特にディーゼル排ガス中の粒子状物質(PM)またはすすの低減を目的としています。セラミック材料で構成されたDPFは、排気システムを流れるすす粒子を捕集します。フィルタの性能を維持するためには、再生と呼ばれるプロセスを通じて、回収された粒子状物質を除去する必要があります。再生は、熱を加えることで能動的に達成することも、車両の運転に依存して必要な条件を作り出すことで受動的に達成することもできます。排気ガス再循環(EGR)は、窒素酸化物(NOx)の排出を削減するために使用される方法です。エンジンの排気ガスの一部を吸気に再循環させることで機能します。このプロセスによって燃焼温度が下がり、燃焼中のNOxの生成が抑制されます。EGRは、高圧システムや低圧システムなど、さまざまな方法で実施することができ、さまざまな運転条件下でその効果を最適化することができます。選択的触媒還元(SCR)は、特にディーゼル排ガス中の窒素酸化物(NOx)の還元に対応します。これは、還元剤、通常は自動車グレードの尿素(AdBlueまたはDEFとして市販されている)を排気流に注入することによって行われます。この還元剤は、触媒の存在下でNOxと反応し、窒素(N2)と水(H2O)という無害な副生成物を生成します。SCRは、厳しい条件下でもNOx排出を高効率で削減できることで知られています。
エンドユーザー:最初の車両組み立てにおけるOEMの役割の拡大と、排出基準に準拠する必要性。
アフターマーケット部門は、車両販売後に車両部品、付属品、システムの製造、流通、取り付けを行う企業やサービスから構成されます。これには、交換部品から付属品に至るまで、自動車の性能や外観を向上させたり変更したりすることができる幅広い製品が含まれます。ディーゼル車排ガス後処理システムの文脈では、アフターマーケットは、既存のシステムのアップグレードや交換を検討している自動車所有者にソリューションを提供します。これは、元のシステムが故障した、より良い性能を実現したい、より厳しい排ガス基準を満たす必要があるなどの理由によるものです。アフターマーケットは、専門メーカー、修理工場、小売店など、多様なプレーヤーによって特徴付けられます。OEM(Original Equipment Manufacturer:相手先商標製品製造会社)は、排ガス後処理システムなど、自動車の純正部品やシステムを製造する会社です。これらのシステムは、自動車の排気ガスからの排出ガスを削減し、大気質に関する規制基準への準拠を確保するように設計されています。OEMは、これらのシステムの開発、試験、新車への組み込みにおいて重要な役割を果たし、当初から要求される性能と環境基準を満たすようにしています。ディーゼル車分野では、OEMは、車両の初期製造プロセスの一環として、高度な後処理技術の製造と実装を担当しています。
地域別の洞察
南北アメリカ、特に米国とカナダでは、よりクリーンな空気を求める動きが、ディーゼル微粒子除去フィルター(DPF)や選択的触媒還元(SCR)システムなどの後処理技術の進歩につながっており、メーカーは技術革新と遵守を迫られています。この地域の企業は、エンジン性能と効率を維持しながら、規制要件を満たし、さらにそれを上回るシステムを開発するために研究開発に投資しています。EUは厳格な環境基準の確立に積極的で、ディーゼル排ガス後処理システムの技術進歩のホットスポットとなっています。欧州企業は最前線に立ち、厳しいユーロ6基準を満たすための先進技術とソリューションを開発しています。EU諸国は、コンプライアンスを確保し、世界の自動車市場における欧州の競争力を維持することに注力し、技術革新と再生可能エネルギー・ソリューションの採用を奨励しています。アジア太平洋地域では、中国VIを筆頭に、排ガス規制の厳格化が進んでいます。このため、同地域で事業を展開する国内外の企業は、先進的な後処理システムの導入を促し、ディーゼル排気浄化技術市場の拡大につながった。APAC地域の広大な自動車市場と大気汚染削減の推進により、同地域は排ガス後処理ソリューションの開発と応用にとって重要な地域となっています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはディーゼル車排ガス後処理システム市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、ディーゼル車排ガス後処理システム市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.ディーゼル車排ガス後処理システム市場の市場規模および予測は?
2.ディーゼル車排ガス後処理システム市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.ディーゼル車排ガス後処理システム市場の技術動向と規制枠組みは?
4.ディーゼル車排ガス後処理システム市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.ディーゼル車排ガス後処理システム市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[184 Pages Report] The Diesel Vehicle Exhaust Gas Aftertreatment System Market size was estimated at USD 4.21 billion in 2023 and expected to reach USD 4.55 billion in 2024, at a CAGR 8.10% to reach USD 7.28 billion by 2030.
The diesel vehicle exhaust gas aftertreatment system is an essential component designed to reduce emissions produced by diesel engines. This system includes a variety of technologies such as diesel oxidation catalysts (DOC), diesel particulate filters (DPF), and selective catalytic reduction (SCR) units that work together to reduce pollutants such as nitrogen oxides, hydrocarbons, carbon monoxide, and particulate matter from the exhaust before it is released into the atmosphere. Stricter emission standards set by governments worldwide are a primary driver for the demand for these systems. These regulations mandate significant reductions in harmful emissions, pushing manufacturers to adopt and improve aftertreatment technologies. Increased awareness about the adverse health impact of diesel exhaust pollutants drives demand for cleaner vehicles. The connection between air quality and health issues such as respiratory diseases has made both the public and authorities more vigilant. However, these systems require constant and frequent maintenance and can face durability issues, impacting the total cost of ownership and reliability of diesel vehicles. Integrating these systems into existing vehicle designs without compromising performance or fuel efficiency and several performance issues of diesel vehicle exhaust gas aftertreatment system poses a significant challenge. Key players are developing new materials and catalysts that enhance the efficiency and longevity of aftertreatment systems, presenting a considerable opportunity for advancement. Integrating diesel aftertreatment technologies with hybrid and electrified powertrains can offer an optimal balance between performance, efficiency, and emissions for heavy-duty applications.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 4.21 billion |
Estimated Year [2024] | USD 4.55 billion |
Forecast Year [2030] | USD 7.28 billion |
CAGR (%) | 8.10% |
Technology: Emerging adoption of selective catalytic reduction for newer diesel vehicles to achieve significant reductions in vehicular emissions
Diesel oxidation catalyst (DOC) is an aftertreatment component designed to reduce carbon monoxide (CO) and hydrocarbons (HC) present in diesel exhaust. It functions similarly to a catalytic converter on a gasoline-powered vehicle. By using a catalyst, typically composed of platinum or palladium, the DOC facilitates a chemical reaction that converts CO and HC into carbon dioxide (CO2) and water (H2O), significantly minimizing these pollutants. Diesel particulate filter (DPF) specifically targets the reduction of particulate matter (PM) or soot from the diesel exhaust. Composed of a ceramic material, the DPF captures soot particles as they flow through the exhaust system. Over time, the collected particulate matter needs to be removed through a process known as regeneration to maintain the filter's performance. Regeneration can be achieved actively through the addition of heat or passively by relying on the vehicle's operation to produce the necessary conditions. Exhaust gas recirculation (EGR) is a method used to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions. It works by recirculating a portion of an engine's exhaust gas back into the intake air. This process lowers the combustion temperature, which in turn reduces the formation of NOx during combustion. EGR can be implemented in various ways, including high-pressure and low-pressure systems, to optimize its effectiveness under different operating conditions. Selective catalytic reduction (SCR) specifically addresses the reduction of nitrogen oxides (NOx) in diesel exhaust. It does so by injecting a reductant, typically automotive-grade urea (known commercially as AdBlue or DEF), into the exhaust stream. This reductant then reacts with NOx in the presence of a catalyst to form nitrogen (N2) and water (H2O), two harmless byproducts. SCR is known for its high efficiency in reducing NOx emissions, even under challenging conditions.
End User: Expanding role of OEMs in the initial vehicle assembly and the need to comply with emission standards.
Aftermarket sector comprises companies and services that manufacture, distribute, and install vehicle parts, accessories, and systems after the original sale of the vehicle. This includes a wide range of products, from replacement parts to accessories, that can improve or modify the performance and appearance of the vehicle. In the context of diesel vehicle exhaust gas aftertreatment systems, the aftermarket offers solutions for vehicle owners looking to upgrade or replace their existing systems. This could be due to reasons such as failure of the original system, a desire to achieve better performance, or the need to meet stricter emissions standards. The aftermarket is characterized by a diverse set of players, including specialty manufacturers, repair shops, and retail outlets. Original equipment manufacturers (OEMs) are companies that build the original components and systems for vehicles, including the exhaust gas aftertreatment systems. These systems are designed to reduce emissions from the vehicle's exhaust, ensuring compliance with regulatory standards for air quality. OEMs play a crucial role in the development, testing, and integration of these systems into new vehicles, ensuring that they meet the required performance and environmental standards from the outset. In the diesel vehicle sector, OEMs are responsible for producing and implementing advanced aftertreatment technologies as part of the vehicle's initial manufacturing process.
Regional Insights
In the Americas, particularly in the United States and Canada, the push towards cleaner air has led to advancements in aftertreatment technologies, including diesel particulate filters (DPFs) and selective catalytic reduction (SCR) systems, compelling manufacturers to innovate and comply. Companies within this region are investing in research and development to create systems that meet and also exceed regulatory requirements, all while maintaining engine performance and efficiency. EU has been active in establishing rigorous environmental standards, making it a hotspot for technological advancements in diesel exhaust aftertreatment systems. European companies are at the forefront, developing advanced technologies and solutions to meet the stringent Euro 6 standards. EU nations focus on ensuring compliance and maintaining Europe's competitiveness in the global automotive market, encouraging innovation and the adoption of renewable energy solutions. The Asia-Pacific region has seen a significant shift towards stricter emission standards, with China VI being one of the most stringent. This has prompted local and international companies operating in the region to deploy advanced aftertreatment systems, leading to a growing market for diesel exhaust cleaning technologies. The APAC region's vast automotive market and its push towards reducing air pollution have made it a critical area for the development and application of exhaust aftertreatment solutions.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Diesel Vehicle Exhaust Gas Aftertreatment System Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Diesel Vehicle Exhaust Gas Aftertreatment System Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Diesel Vehicle Exhaust Gas Aftertreatment System Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Albonair GmbH, AP Emissions Technologies, BASF SE, Cataler Corporation, Continental AG, Corning Incorporated, Cummins Inc., DCL International Inc., Delphi Technologies by BorgWarner Inc., Denso Corporation, Donaldson Company, Inc., FORVIA Faurecia, Futaba Industrial Co., Ltd., Hitachi, Ltd., IBIDEN Co., Ltd., Johnson Matthey Plc, MAHLE Powertrain Limited., NGK Insulators, Ltd., NORMA Group SE, Robert Bosch GmbH, Sango Co., Ltd., Tenneco Inc., UMICORE, NV/SA, Weifu High-Technology Group Co., Ltd., and Yutaka Giken Co., Ltd..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Diesel Vehicle Exhaust Gas Aftertreatment System Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Diesel Vehicle Exhaust Gas Aftertreatment System Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Diesel Vehicle Exhaust Gas Aftertreatment System Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Diesel Vehicle Exhaust Gas Aftertreatment System Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Diesel Vehicle Exhaust Gas Aftertreatment System Market?