市場調査レポート
商品コード
1434980
寒天市場:形態別、用途別-2024-2030年の世界予測Agar Market by Form (Powder, Strips), Application (Cosmetics, Food & Beverage, Microbiological Research) - Global Forecast 2024-2030 |
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寒天市場:形態別、用途別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年01月15日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 197 Pages
納期: 即日から翌営業日
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寒天市場規模は2023年に3億2,690万米ドルと推定され、2024年には3億4,801万米ドルに達し、CAGR 6.54%で2030年には5億943万米ドルに達すると予測されます。
寒天の世界市場
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 3億2,690万米ドル |
予測年[2024] | 3億4,801万米ドル |
予測年 [2030] | 5億943万米ドル |
CAGR(%) | 6.54% |
寒天は海藻由来のゲル状物質で、様々な料理や科学的用途に一般的に使用されています。ゲリディウム、グラシラリアなど、ある種の紅藻類から抽出されます。寒天の健康効果に対する認識が高まり、菜食主義者の間で消費が加速しています。寒天は、ベーカリーや菓子類の分野でも採用が増加しています。最近では、サプライチェーンの改善により、寒天-寒天の取引ネットワークが拡大しています。寒天 寒天ゲルは、広い温度範囲で安定しているため、ゲル状のお菓子、固形化スープ、その他の食品などの用途に適しています。また、製薬業界では、錠剤のバインダーや、薬物検査用の微生物培養の培地としても使用されています。しかし、寒天の水和や微生物汚染に関連する懸念や、寒天の品質や製造に関する厳しい規制があります。市場関係者は、新しい生産・調達方法を導入することで、寒天の品質向上に常に取り組んでいます。また、企業は、寒天の栄養補助食品への潜在的な用途や、機能性製品や健康増進製品の開発におけるその多様な用途に気づいています。
地域別インサイト
南北アメリカでは、寒天はゼラチン物質としてビーガンレシピに使用され、健康志向の消費者の間で広く普及しています。南北アメリカにおける寒天の生産は、主に小規模な生産者やサプライヤーによって行われており、地域の需要を満たすためにアジア諸国からの輸入も行われています。南米諸国では、海藻養殖の可能性があるため、寒天の養殖に力を入れています。アジアは寒天の世界最大の生産国のひとつであり、日本、中国、インドネシアに重要な製造施設があります。アジアの企業は、食品、医薬品、微生物学など多様な産業に対応しています。アジアの企業は、海藻の調達や寒天の加工に広範なネットワークを持っていることが多く、様々なアジア料理に利用されています。アジアのメーカーは、オンライン流通チャネルや一部のオフライン小売チャネルを通じて便利な寒天製品を提供することで、国際的な消費者の需要に応えています。欧州の寒天 寒天の生産量は限られており、アジアからの輸入に頼っています。欧州の特殊食品会社や健康食品会社は、寒天をよく製品に取り入れています。欧州の人々の植物性食品への関心の高まりにより、寒天の需要は増加すると予想されます。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは寒天市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、寒天市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1-市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2-市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3-市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4-競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5-製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1-寒天市場の市場規模および予測は?
2-寒天市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3-寒天市場における技術動向と規制の枠組みは?
4-寒天市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5-寒天市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[197 Pages Report] The Agar Market size was estimated at USD 326.90 million in 2023 and expected to reach USD 348.01 million in 2024, at a CAGR 6.54% to reach USD 509.43 million by 2030.
Global Agar Market
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 326.90 million |
Estimated Year [2024] | USD 348.01 million |
Forecast Year [2030] | USD 509.43 million |
CAGR (%) | 6.54% |
Agar is a gelatinous substance derived from seaweed and is commonly used in various culinary and scientific applications. They are extracted from certain types of red algae, including gelidium, gracilaria, and others. Rising awareness of agar's health benefits has accelerated its consumption among the vegan population. Agar has also seen an increasing adoption in the bakery and confectionery sector. Recently, there has been an expansion of agar-agar trade networks due to an improved supply chain. Agar agar gels are stable over a wide range of temperatures, making them suitable for applications such as gel-based sweets, solidifying soups, and other food items. They are also used in the pharmaceutical industry as a binder in tablet formulations and as a medium for the culture of microorganisms for drug testing. However, concerns associated with agar hydration and microbiological contamination and stringent regulations concerning the quality and manufacturing of agar. Market players are constantly working on improving the quality of agar by introducing new production and sourcing methods. Companies have also realized the potential use of agar in nutraceuticals and its versatile applications in developing functional and health-enhancing products.
Regional Insights
In the Americas, agar is used in vegan recipes as a gelatin substance and is widely popular among health-conscious consumers. Agar production in the Americas is primarily driven by small-scale producers and suppliers, and the region also imports from Asian countries to meet the local demand. Some efforts are made in South American countries to cultivate agar as they have the potential for seaweed cultivation. Asia is among the largest producers of agar in the world, with significant manufacturing facilities in Japan, China, and Indonesia. Asian companies cater to diverse industries, including food, pharmaceuticals, and microbiology. They often have extensive networks for sourcing seaweed and processing agar, which is utilized in various Asian cuisines. Manufacturers in Asia have responded to international consumer demand by offering convenient agar products through online distribution channels and some offline retail channels. Europe has limited agar agar production and relies on imports from Asian sources. Specialty and health food companies in Europe often feature agar in their product lines. With the increased interest of the European population in plant-based food, the demand for agar is expected to rise.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Agar Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Agar Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Agar Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Able Sales Company, Inc., Acroyali Holdings Qingdao Co. Ltd., AgarGel, AGARMEX, S.A. DE C.V., Ashapura Proteins Ltd., Azelis group, B&V srl, Cape Crystal Brands, HISPANAGAR S.A., INDUSTRIAS ROKO S.A., Ingredion Incorporated, Java Biocolloid, MARINE SCIENCE CO., LTD., Merck KGaA, Meron Group, MSC Co.,Ltd., Myeongshin Agar Agar Mfg. Co., Ltd., Neogen Corporation, New Zealand Manuka Group, Norevo GmbH, PT SURYA INDOALGAS, PT. Agarindo Bogatama, Setexam, The Bharat Instruments & Chemicals, and Titan Biotech Limited.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Agar Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Agar Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Agar Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Agar Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Agar Market?