|
市場調査レポート
商品コード
1434618
アレルギー診断薬市場:タイプ別、製品タイプ別、検査別、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測Allergy Diagnostics Market by Type (Drug Allergen, Food Allergen, Inhaled Allergen), Product Type (Assay Kits, Consumables, Instruments), Test, End User - Global Forecast 2024-2030 |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
アレルギー診断薬市場:タイプ別、製品タイプ別、検査別、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年01月15日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 187 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
アレルギー診断薬市場規模は2023年に59億2,000万米ドルと推計され、2024年には64億9,000万米ドルに達し、CAGR 10.35%で2030年には118億米ドルに達すると予測されます。
アレルギー診断薬の世界市場
主な市場の統計 | |
---|---|
基準年[2023] | 59億2,000万米ドル |
予測年[2024] | 64億9,000万米ドル |
予測年 [2030] | 118億米ドル |
CAGR(%) | 10.35% |
アレルギー診断とは、患者の身体が既知の化学物質に対してアレルギーを持っているかどうかを判断するために、資格を持った専門家によって行われる検査です。アレルギー診断薬検査では、アレルギーに関連する体内の典型的な抗体やタンパク質の数を推定します。アトピー性皮膚炎、じんましん、アレルギー性結膜炎などのアレルギー疾患の増加により、正確なアレルギー診断の必要性が高まると予想されます。人口の間で複数のアレルギー疾患が発生することで、アレルゲンの早期発見と診断への嗜好が拡大し、効果的な診断検査やシステムの必要性が生じています。しかし、アレルギー疾患に対する認識が限定的であること、診断検査にかかるコストが高いこと、訓練を受けた専門家が限られていることなどが、予測期間中の市場開拓の妨げになる可能性があります。さらに、企業がAIやMLに基づく新しいアレルギー診断検査やキットを開発する研究活動に重点を置き始めていることが、市場開発の機会を生み出しています。
地域別洞察
欧州は製薬産業が発達し、治療薬の需要が増加しているため、アレルギー診断薬市場において重要な地位を占めています。高齢者人口の増加とアレルギー疾患の増加も同地域の成長に寄与しています。南北アメリカでは、呼吸器系アレルギー疾患の発生率の高さ、アレルギー診断薬に関する意識レベルの上昇、試験管内血液検査の採用により、今後数年間で市場の成長が見込まれます。FDAは食品業界、消費者、その他の利害関係者に対し、食品中のアレルゲンの危険性を評価し管理する最良の方法を指導してきました。生物製剤評価研究センター(CBER)は、北米の市場成長に貢献したいくつかのアレルゲン製品を規制しています。アジア太平洋は、急速に改善するヘルスケア・インフラ、アンメット・クリニカル・ニーズ、低侵襲診断ツールの需要により、最も急成長する地域市場になると予想されます。サウジアラビアは、アレルギー診断薬に必要な機器や消耗品の主要部分をUAEが製造・輸出しているため、アレルギー診断薬市場において成長が見込まれています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはアレルギー診断薬市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、アレルギー診断薬市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1-市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2-市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3-市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4-競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5-製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1-アレルギー診断薬市場の市場規模および予測は?
2-アレルギー診断薬市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3-アレルギー診断薬市場における技術動向と規制の枠組みは?
4-アレルギー診断薬市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5-アレルギー診断薬市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[187 Pages Report] The Allergy Diagnostics Market size was estimated at USD 5.92 billion in 2023 and expected to reach USD 6.49 billion in 2024, at a CAGR 10.35% to reach USD 11.80 billion by 2030.
Global Allergy Diagnostics Market
KEY MARKET STATISTICS | |
---|---|
Base Year [2023] | USD 5.92 billion |
Estimated Year [2024] | USD 6.49 billion |
Forecast Year [2030] | USD 11.80 billion |
CAGR (%) | 10.35% |
An allergy diagnosis is a test performed by a qualified specialist to determine if the patient's body is allergic to known chemicals. Allergy diagnostics tests estimate the number of typical antibodies or proteins in the body that are associated with allergies. Rising cases of allergic diseases such as atopic dermatitis, hives, and allergic conjunctivitis are expected to elevate the need for accurate allergy diagnosis. The incidence of multiple allergic diseases among the population expands the preference for early detection and diagnosis of the allergen, creating a requirement for effective diagnostic tests or systems. However, limited awareness about allergic diseases and high costs of diagnostic tests, and the limited availability of trained professionals can impede the market development over the forecast period. Furthermore, the emerging emphasis on research activities to develop new allergy diagnostic tests or kits based on AI and ML by companies is creating an opportunity for market development.
Regional Insights
Europe has a significant landscape in the allergy diagnostics market due to a developed pharmaceutical industry and increasing demand for therapeutics. The growing geriatric population and rising incidences of allergic conditions also contribute to the region's growth. The market is expected to grow in the Americas in coming years owing to the high incidence of respiratory allergic disorders, rising awareness levels about allergy diagnostics, and the adoption of in vitro blood tests. The FDA has guided the food industry, consumers, and other stakeholders on the best ways to assess and manage allergen hazards in food. The Center for Biologics Evaluation and Research (CBER) regulates several allergenic products that contributed to market growth in North America. Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing regional market due to rapidly improving healthcare infrastructure, unmet clinical needs, and demand for minimally invasive diagnostic tools. Saudi Arabia has a growing landscape in the allergy diagnostics market, as the UAE manufactures and exports major parts of instruments and consumables required for allergy diagnostics.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Allergy Diagnostics Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Allergy Diagnostics Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Allergy Diagnostics Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ALK-Abello A/S, Allergy Therapeutics PLC, Astra Biotech GmbH, Bausch & Lomb Incorporated, Biomerieux SA, Danaher Corporation, Dr. Fooke-Achterrath Laboratorien GmbH, DST Diagnostische Systeme & Technologien GmbH, Erba Group, Eurofins Scientific, EUROIMMUN Medizinische Labordiagnostika AG, HAL Allergy B.V., Hitachi, Ltd., HOB Biotech Group Corp., Ltd., HollisterStier by Jubilant Life Sciences Limited, HYCOR Biomedical, Lincoln Diagnostics, Inc., Minaris Medical America, Inc., Neogen Corporation, Omega Diagnostics Group PLC, Parkway Pantai Ltd., R-Biopharm AG, Romer Labs Division Holding GmbH by Royal DSM, ROXALL Medizin GmbH, Siemens AG, Stallergenes Greer International AG, Tecan Trading AG, and Thermo Fisher Scientific Inc..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Allergy Diagnostics Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Allergy Diagnostics Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Allergy Diagnostics Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Allergy Diagnostics Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Allergy Diagnostics Market?