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市場調査レポート
商品コード
1608933

ライブチャットソフトウェア市場:タイプ別、エンドユーザー別-2025~2030年の世界予測

Live Chat Software Market by Type (Customer Service Live Chat Systems, Informational Service Live Chat Systems), End users (BFSI, Education, Healthcare) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 183 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.66円
ライブチャットソフトウェア市場:タイプ別、エンドユーザー別-2025~2030年の世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ライブチャットソフトウェア市場は、2023年に8億3,325万米ドルと評価され、2024年には9億789万米ドルに達すると予測され、CAGR 8.70%で成長し、2030年には14億9,438万米ドルに達すると予測されています。

ライブチャットソフトウェアは、デジタルカスタマーエンゲージメントの極めて重要なツールとして、さまざまなセグメントの企業にリアルタイムのコミュニケーション・サポートを提供しています。このソフトウェアは、顧客サービスの向上、営業活動の支援、テキストや音声チャットによる即時支援や問い合わせ解決を可能にすることによるユーザー体験の向上を促進します。ライブチャットソフトウェアの必要性は、特にeコマース、ITサービス、銀行、その他の顧客向け産業において、企業が効率的でダイナミックなカスタマーサポートを提供する必要性に起因しています。その用途は、即時の顧客サポート、リードジェネレーション、顧客フィードバックの収集、企業とエンドユーザー間の合理的なコミュニケーションの促進など多岐にわたります。最終用途の範囲は広大で、小売業、BFSIから教育、通信主体まで、幅広い業種がこのソフトウェアを活用して顧客満足度と業務効率を高めています。

主要市場の統計
基準年[2023年] 8億3,325万米ドル
予想年[2024年] 9億789万米ドル
予測年[2030年] 14億9,438万米ドル
CAGR(%) 8.70%

主要成長要因として、デジタル化の進展、チャットボットによる自動チャットソリューションの需要、COVID-19パンデミックのような世界の出来事によるリモートワークの普及などが挙げられます。AIと機械学習をライブチャットソリューションに統合し、その予測能力とパーソナライゼーションを強化するための大きな可能性があり、技術企業が革新し、その提供を拡大するための有利な機会を提供しています。データセキュリティの懸念、統合の複雑さ、地域によって異なる規制環境などの課題は、市場の成長に制限をもたらします。企業が成功するためには、こうした懸念に対処する安全で統合が容易なプラットフォームの開発に注力すべきです。

AI主導の分析とセンチメント分析における革新は、顧客の行動と嗜好に関するより深い洞察を企業に提供し、変革をもたらす可能性があります。より直感的で人間的なインタラクションを実現するために、先進的自然言語処理を探求するための調査セグメントは熟しています。市場力学はダイナミックで競争的であり、急速な技術の進歩と顧客の期待の継続的な進化が特徴です。この情勢を乗り切るために、企業はアジャイル開発を優先し、新たな技術動向と顧客中心の戦略に焦点を当て、この拡大する市場を活用する必要があります。

市場力学:急速に進化するライブチャットソフトウェア市場の主要市場洞察を公開

ライブチャットソフトウェア市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的意思決定、新たなビジネス機会の獲得を行うことができます。これらの動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができるとともに、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • 顧客関係管理(CRM)を改善するための組織によるライブチャットの採用
    • 医療と金融サービスでの利用増加
    • 従来のカスタマサポートドライブの抜け穴
  • 市場抑制要因
    • ソフトウェアの標準化の欠如
  • 市場機会
    • ソーシャルメディアとライブチャットソフトウェアの統合
    • 共同ブラウジングや画面共有、自動ポップアップメッセージなどの拡大機能の採用
  • 市場課題
    • システムクラッシュや悪意あるハッキングの懸念

ポーターのファイブフォース:ライブチャットソフトウェア市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターのファイブフォースフレームワークは、ライブチャットソフトウェア市場の競合情勢を理解するための重要なツールです。ポーターのファイブフォースフレームワークは、企業の競合を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を記載しています。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これら洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することができ、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:ライブチャットソフトウェア市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、ライブチャットソフトウェア市場の業績力学を形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を記載しています。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析:ライブチャットソフトウェア市場における競合情勢の把握

ライブチャットソフトウェア市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、セグメント化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニングマトリックス:ライブチャットソフトウェア市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、ライブチャットソフトウェア市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によってベンダーを明確かつ正確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨:ライブチャットソフトウェア市場における成功への道筋を描く

ライブチャットソフトウェア市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネス機会を活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目セグメントを網羅した市場の包括的な分析を提供しています。

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力を評価します。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存セグメントにおける拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを記載しています。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、産業の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発とイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう、重要な質問にも答えています。

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、地域はどこか?

3.市場を形成する主要技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • 顧客関係管理(CRM)を改善するために組織がライブチャットを導入
      • 医療と金融サービスにおける利用の増加
      • 従来の顧客サポートの抜け穴
    • 抑制要因
      • ソフトウェアの標準化の欠如
    • 機会
      • ソーシャルメディアとライブチャットソフトウェアの統合
      • 共同ブラウジングや画面共有、自動ポップアップメッセージなどの拡大機能の採用
    • 課題
      • システムクラッシュや悪意のあるハッキングの懸念
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 法律
    • 環境

第6章 ライブチャットソフトウェア市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • カスタマーサービスライブチャットシステム
  • 情報サービスライブチャットシステム

第7章 ライブチャットソフトウェア市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • BFSI
  • 教育
  • 医療
  • 小売業と電子商取引
  • 通信・IT
  • 旅行・ホスピタリティ

第8章 南北アメリカのライブチャットソフトウェア市場

  • イントロダクション
  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋のライブチャットソフトウェア市場

  • イントロダクション
  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのライブチャットソフトウェア市場

  • イントロダクション
  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析、2023年
  • FPNVポジショニングマトリックス、2023年
  • 競合シナリオ分析
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • Chatra by Roger Wilco LLC
  • HubSpot, Inc.
  • Intercom Inc.
  • JivoChat Service
  • Olark by Habla, Inc.
  • Podium Corp Inc.
  • Provide Support, LLC
  • Quiq Messaging Platform
  • Rocket.Chat Technologies Corp.
  • SnapEngage
  • Tidio LLC
  • Verloop Group
  • Woopra, Inc.
  • Zendesk, Inc.
  • Zoho Corporation Pvt. Ltd.
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. LIVE CHAT SOFTWARE MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. LIVE CHAT SOFTWARE MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. LIVE CHAT SOFTWARE MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY CUSTOMER SERVICE LIVE CHAT SYSTEMS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY INFORMATIONAL SERVICE LIVE CHAT SYSTEMS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY BFSI, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY EDUCATION, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY HEALTHCARE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY RETAIL & ECOMMERCE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TELECOMMUNICATION & IT, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. GLOBAL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TRAVEL & HOSPITALITY, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. AMERICAS LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. AMERICAS LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. AMERICAS LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. ARGENTINA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. ARGENTINA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. BRAZIL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. BRAZIL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. CANADA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. CANADA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. MEXICO LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. MEXICO LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. UNITED STATES LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. UNITED STATES LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. UNITED STATES LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. ASIA-PACIFIC LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. ASIA-PACIFIC LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. ASIA-PACIFIC LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. AUSTRALIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. AUSTRALIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. CHINA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. CHINA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. INDIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. INDIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. INDONESIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. INDONESIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. JAPAN LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. JAPAN LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. MALAYSIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. MALAYSIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. PHILIPPINES LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. PHILIPPINES LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. SINGAPORE LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. SINGAPORE LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. SOUTH KOREA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. SOUTH KOREA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. TAIWAN LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. TAIWAN LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. THAILAND LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. THAILAND LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. VIETNAM LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. VIETNAM LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. DENMARK LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. DENMARK LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. EGYPT LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. EGYPT LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. FINLAND LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. FINLAND LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. FRANCE LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. FRANCE LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. GERMANY LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. GERMANY LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. ISRAEL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. ISRAEL LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. ITALY LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. ITALY LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. NETHERLANDS LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NETHERLANDS LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. NIGERIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. NIGERIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. NORWAY LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. NORWAY LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. POLAND LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. POLAND LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. QATAR LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. QATAR LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. RUSSIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. RUSSIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. SAUDI ARABIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SAUDI ARABIA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SOUTH AFRICA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SOUTH AFRICA LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SPAIN LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SPAIN LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. SWEDEN LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. SWEDEN LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. SWITZERLAND LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. SWITZERLAND LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. TURKEY LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. TURKEY LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. UNITED ARAB EMIRATES LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. UNITED ARAB EMIRATES LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 101. UNITED KINGDOM LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 102. UNITED KINGDOM LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SIZE, BY END USERS, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 103. LIVE CHAT SOFTWARE MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 104. LIVE CHAT SOFTWARE MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-AD517FAA7A20

The Live Chat Software Market was valued at USD 833.25 million in 2023, expected to reach USD 907.89 million in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 8.70%, to USD 1,494.38 million by 2030.

Live chat software serves as a pivotal tool in digital customer engagement, offering real-time communication support to businesses across various sectors. This software facilitates improved customer service, supports sales efforts, and enhances user experience by enabling instantaneous assistance and query resolution through text or voice chat. The necessity for live chat software is driven primarily by the need for businesses to provide efficient and dynamic customer support, notably in e-commerce, IT services, banking, and other customer-facing industries. Its application spans instant customer support, lead generation, customer feedback collection, and facilitating streamlined communication between businesses and end-users. The end-use scope is vast, covering industries ranging from retail and BFSI to education and telecommunications, each leveraging the software to boost customer satisfaction and operational efficiency.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 833.25 million
Estimated Year [2024] USD 907.89 million
Forecast Year [2030] USD 1,494.38 million
CAGR (%) 8.70%

Market insights highlight that key growth factors include increasing digitalization, demand for automated chat solutions via chatbots, and the prevalence of remote working conditions spurred by global events like the COVID-19 pandemic. There is significant potential for integrating AI and machine learning into live chat solutions, enhancing their predictive capabilities and personalization, which offers lucrative opportunities for tech firms to innovate and expand their offerings. Nevertheless, challenges such as data security concerns, integration complexities, and varied regulatory environments across regions pose limitations to market growth. To thrive, businesses should focus on developing secure, easy-to-integrate platforms that address these concerns.

Innovation in AI-driven analytics and sentiment analysis could prove transformative, providing businesses with deeper insights into customer behavior and preferences. Research areas are ripe for exploring advanced natural language processing to ensure more intuitive and human-like interactions. The nature of the live chat software market is dynamic and competitive, marked by rapid technological advancements and a continuous evolution of customer expectations. To navigate this landscape, businesses should prioritize agile development and maintain a laser focus on emerging technological trends and customer-centric strategies to capitalizing on this expanding market.

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Live Chat Software Market

The Live Chat Software Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Adoption of live chat by organizations to improve customer relationship management (CRM)
    • Increased utilization in healthcare and financial services
    • Loopholes of conventional customer support drive
  • Market Restraints
    • Lack of standardization of software
  • Market Opportunities
    • Integration of social media and live chat software
    • Introduction of enhanced features such as co-browsing and screen-sharing, and automated pop-up messages
  • Market Challenges
    • Concerns of system crash and malicious hacks

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Live Chat Software Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Live Chat Software Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Live Chat Software Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Live Chat Software Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Live Chat Software Market

A detailed market share analysis in the Live Chat Software Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Live Chat Software Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Live Chat Software Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Live Chat Software Market

A strategic analysis of the Live Chat Software Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Live Chat Software Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Chatra by Roger Wilco LLC, HubSpot, Inc., Intercom Inc., JivoChat Service, Olark by Habla, Inc., Podium Corp Inc., Provide Support, LLC, Quiq Messaging Platform, Rocket.Chat Technologies Corp., SnapEngage, Tidio LLC, Verloop Group, Woopra, Inc., Zendesk, Inc., and Zoho Corporation Pvt. Ltd..

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Live Chat Software Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Type, market is studied across Customer Service Live Chat Systems and Informational Service Live Chat Systems.
  • Based on End users, market is studied across BFSI, Education, Healthcare, Retail & Ecommerce, Telecommunication & IT, and Travel & Hospitality.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Adoption of live chat by organizations to improve customer relationship management (CRM)
      • 5.1.1.2. Increased utilization in healthcare and financial services
      • 5.1.1.3. Loopholes of conventional customer support drive
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. Lack of standardization of software
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Integration of social media and live chat software
      • 5.1.3.2. Introduction of enhanced features such as co-browsing and screen-sharing, and automated pop-up messages
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Concerns of system crash and malicious hacks
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Live Chat Software Market, by Type

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Customer Service Live Chat Systems
  • 6.3. Informational Service Live Chat Systems

7. Live Chat Software Market, by End users

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. BFSI
  • 7.3. Education
  • 7.4. Healthcare
  • 7.5. Retail & Ecommerce
  • 7.6. Telecommunication & IT
  • 7.7. Travel & Hospitality

8. Americas Live Chat Software Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Live Chat Software Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Live Chat Software Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. Chatra by Roger Wilco LLC
  • 2. HubSpot, Inc.
  • 3. Intercom Inc.
  • 4. JivoChat Service
  • 5. Olark by Habla, Inc.
  • 6. Podium Corp Inc.
  • 7. Provide Support, LLC
  • 8. Quiq Messaging Platform
  • 9. Rocket.Chat Technologies Corp.
  • 10. SnapEngage
  • 11. Tidio LLC
  • 12. Verloop Group
  • 13. Woopra, Inc.
  • 14. Zendesk, Inc.
  • 15. Zoho Corporation Pvt. Ltd.