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市場調査レポート
商品コード
1450311

ライブチャットソフトウェア市場:現状分析と予測(2023-2030年)

Live Chat Software Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 149 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ライブチャットソフトウェア市場:現状分析と予測(2023-2030年)
出版日: 2024年02月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ライブチャットソフトウェア市場は、2022年には8億7,220万米ドルとなり、顧客サービスに対する需要の高まりから、予測期間(2023-2030年)には約8.89%の安定した成長が見込まれています。また、顧客との積極的なエンゲージメントの重要性の高まりや、小売業界におけるライブチャットソフトウェアの利用拡大などが、ライブチャットソフトウェアの世界市場の拡大に寄与しています。

ライブチャットソフトウェア市場は、デバイス別にモバイルとデスクトップに二分されます。このうち、モバイルデバイス市場は、その使いやすさ、携帯性、手頃な価格、世界中の多様な層からのアクセスのしやすさから、特にスマートフォンで業界を席巻しています。しかし、デスクトップパソコンは、モバイル機器に比べて優れた処理能力、大画面、マルチタスク機能を備えているため、ゲーム、コンテンツ制作、グラフィックデザイン、ソフトウェア開発など、さまざまな業界で依然として重要な役割を担っています。

タイプに基づいて、市場はカスタマサービスライブチャットシステム、販売ライブチャットシステム、および情報ライブチャットシステムに分割されます。これらの中で、カスタマサービスライブチャットシステムセグメントは、現在、採用と成長の面で市場をリードしています。これは、特にオンラインビジネスやeコマース企業の間で、効率的で便利な顧客サポートの需要が増加しているためです。他の2つのセグメント、販売ライブチャットシステムと情報ライブチャットシステムも有望な成長の可能性を示していますが、市場シェアの面でカスタマサービスセグメントの後塵を拝しています。

エンドユーザーに基づいて、市場はヘルスケア、BFSI、IT&通信、小売、その他に分類されます。このうち、現在ライブチャットソフトウェア市場に最も貢献しているのはIT・通信業界であり、次いで小売業界が僅差で続いています。これらの業界は、顧客エンゲージメントの改善、サポートコストの削減、および全体的な業務効率の向上におけるその価値を認識し、ライブチャット技術の利点を早くから受け入れています。しかし、ヘルスケアとBFSIセクターは、それぞれ患者のケアとクライアントとの対話を改善するためにライブチャットソリューションをますます採用しているため、今後数年間で大きな成長が見込まれています。

ライブチャットソフトウェアの市場導入のより良い理解のために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界の存在に基づいて分析されています。現在、北米が世界のライブチャットソフトウェア市場を独占しているのは、高い技術普及率、力強い経済成長、大規模な企業基盤、顧客体験の向上に対する需要の増加、政府の支援政策などのいくつかの要因によるものです。

市場に参入している主要企業には、Zendesk、Salesforce、Freshdesk、Intercom、LiveChat、Olark、Podium、Userlike、Crisp、HelpOnClickなどがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 ライブチャットソフトウェア市場収益、2020-2030年

第6章 市場洞察:デバイス別

  • モバイル
  • デスクトップ

第7章 市場洞察:タイプ別

  • カスタマーサービスライブチャットシステム
  • セールスライブチャットシステム
  • 情報ライブチャットシステム

第8章 市場洞察:エンドユーザー別

  • ヘルスケア
  • BFSI
  • IT・通信
  • 小売
  • その他

第9章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 ライブチャットソフトウェア市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第11章 ライブチャットソフトウェア市場機会

第12章 ライブチャットソフトウェア市場動向

第13章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第14章 バリューチェーン分析

第15章 価格分析

第16章 戦略的洞察

第17章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第18章 企業プロファイル

  • Zendesk
  • Salesforce
  • Freshdesk
  • Intercom
  • LiveChat
  • Olark
  • Podium
  • Userlike
  • Crisp
  • HelpOnClick

第19章 免責事項

目次
Product Code: UMTI212645

Live chat software is an instant messaging platform that businesses use to communicate with customers in real-time, both in-app and on websites. It allows client service representatives to provide immediate resolutions to consumer inquiries and has been found to increase conversions, improve user experience, and result in consistent conversation with the company's instant messaging software agents.

The Live Chat Software Market was valued at 872.2 million in 2022 and is expected to grow at a steady rate of around 8.89% in the forecasted period (2023-2030) owing to the increasing demand for customer service. Moreover, the rising importance of proactive engagement with clients, and the expanding use of live chat software within the retail industry all contribute to the escalating expansion of the worldwide market for live chat software.

Based on device, the market is bifurcated into mobile, and desktop. Among these, the mobile devices market has been dominating the industry, specifically smartphones, owing to their ease of use, portability, affordability, and accessibility among diverse demographics worldwide. However, desktop computers still have significant relevance in various industries such as gaming, content creation, graphic design, and software development due to their superior processing power, larger screens, and multi-tasking capabilities compared to mobile devices.

Based on the type, the market is segmented into customer service live chat systems, sales live chat systems, and informational live chat systems. Among these, the customer service live chat system segment currently leads the market in terms of adoption and growth. This is due to the increasing demand for efficient and convenient customer support, particularly among online businesses and e-commerce companies. The other two segments sales live chat systems and informational live chat systems also show promising growth potential but a trail behind the customer service segment in terms of market share.

Based on the end user, the market is categorized into healthcare, BFSI, IT & telecom, retail, and others. Among these, the IT & Telecom sector is currently the largest contributor to the Live Chat Software market, followed closely by the Retail sector. These industries have embraced the benefits of live chat technology early on, recognizing its value in improving customer engagement, reducing support costs, and enhancing overall operational efficiency. However, the Healthcare and BFSI sectors are expected to experience significant growth in the coming years as they increasingly adopt live chat solutions to improve patient care and client interaction respectively.

For a better understanding of the market adoption of Live Chat Software, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America currently dominates the global live chat software market due to several factors such as high technology penetration, strong economic growth, a large enterprise base, increasing demand for improved customer experience, and supportive government policies.

Some of the major players operating in the market include Zendesk; Salesforce; Freshdesk; Intercom; LiveChat; Olark; Podium; Userlike; Crisp; HelpOnClick.

TABLE OF CONTENTS

1. MARKET INTRODUCTION

  • 1.1.Market Definitions
  • 1.2.Main Objective
  • 1.3.Stakeholders
  • 1.4.Limitation

2. RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTIONS

  • 2.1.Research Process of the Live Chat Software Market
  • 2.2.Research Methodology of the Live Chat Software Market
  • 2.3.Respondent Profile

3. MARKET SYNOPSIS

4. EXECUTIVE SUMMARY

5. LIVE CHAT SOFTWARE MARKET REVENUE (USD MN), 2020-2030F

6. MARKET INSIGHTS BY DEVICE

  • 6.1.Mobile
  • 6.2.Desktop

7. MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1.Customer Service Live Chat Systems
  • 7.2.Sales Live Chat Systems
  • 7.3.Informational Live Chat Systems

8. MARKET INSIGHTS BY END USER

  • 8.1.Healthcare
  • 8.2.BFSI
  • 8.3.IT & Telecom
  • 8.4.Retail
  • 8.5.Others

9. MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1.North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2.Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. U.K.
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6.Rest of Europe
  • 9.3.Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4.Rest of the World

10. LIVE CHAT SOFTWARE MARKET DYNAMICS

  • 10.1.Market Drivers
  • 10.2.Market Challenges
  • 10.3.Impact Analysis

11. LIVE CHAT SOFTWARE MARKET OPPORTUNITIES

12. LIVE CHAT SOFTWARE MARKET TRENDS

13. DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 13.1.Demand Side Analysis
  • 13.2.Supply Side Analysis

14. VALUE CHAIN ANALYSIS

15. PRICING ANALYSIS

16. STRATEGIC INSIGHTS

17. COMPETITIVE SCENARIO

  • 17.1.Competitive Landscape
    • 17.1.1.Porters Fiver Forces Analysis

18. COMPANY PROFILED

  • 18.1.Zendesk
  • 18.2.Salesforce
  • 18.3.Freshdesk
  • 18.4.Intercom
  • 18.5.LiveChat
  • 18.6.Olark
  • 18.7.Podium
  • 18.8.Userlike
  • 18.9.Crisp
  • 18.10.HelpOnClick

19. DISCLAIMER