市場調査レポート
商品コード
1412052
花卉栽培市場:製品、花、最終用途、販売チャネル別-2024-2030年の世界予測Floriculture Market by Product (Cut Flowers, Cut Foliages, Plants), Flower (Carnations, Chrysanthemums, Freesias), End-Use, Sales Channel - Global Forecast 2024-2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
花卉栽培市場:製品、花、最終用途、販売チャネル別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年01月15日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 196 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
花卉栽培市場規模は2023年に426億9,000万米ドルと推計され、2024年には451億2,000万米ドルに達し、CAGR 5.84%で2030年には635億6,000万米ドルに達すると予測されます。
花卉栽培の世界市場
主な市場の統計 | |
---|---|
基準年[2023] | 426億9,000万米ドル |
予測年[2024] | 451億2,000万米ドル |
予測年 [2030] | 635億6,000万米ドル |
CAGR(%) | 5.84% |
花卉栽培には、庭園、室内景観、特別なイベントなど様々な場面で美的目的のために使用される観賞植物、花、鉢植え花木、葉物植物、敷き詰め植物の栽培、取引、管理が含まれます。可処分所得水準の上昇は、観賞用植物を特徴とする住宅改修プロジェクトに対する消費者支出の増加につながり、世界中で花卉栽培の実践を促しています。また、都市化により、住宅所有者が所有地の魅力を高めようとするため、住宅地における造園サービスの需要が高まっています。持続可能な生活を目指す世界の動向は、緑地育成の環境的利点に対する認識を高め、花卉栽培業界にプラスの影響を与えています。しかし、花や植物は非常に腐りやすい性質があり、気候条件の変動が作物の収量に悪影響を及ぼし、サプライチェーンの混乱を引き起こす可能性があります。さらに、精密農業の手法によって生産プロセスを最適化する技術の進歩は、花卉栽培の成長を世界的に促進すると予想されます。
地域別の洞察
花卉栽培市場は、切り花の輸入増加や、生産性向上のための持続可能な実践や新技術への注目の高まりにより、南北南北アメリカで発展しています。EU諸国は花の輸出に秀でており、この地域の国々は貿易の中心的なハブであり続けています。英国では地元の花卉農家が成長し、若木の品揃えが拡大しています。EMEA地域の花卉栽培は、UAEやサウジアラビアといった湾岸諸国の需要によって牽引されています。ケニアとエチオピアはアフリカの主要産地で、切花の大半をEU諸国に輸出しています。APAC地域の花卉栽培市場は、政府の支援と技術の進歩により急速に成長しています。さらに、持続可能な慣行の採用、先端技術への投資、サプライチェーンの効率化、付加価値製品の新市場の開拓、生産における気候変動の影響への対応などが、花卉栽培市場の世界の成長を促進すると予想されます。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは花卉栽培市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略と製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、花卉栽培市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1-市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2-市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3-市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4-競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5-製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1-花卉栽培市場の市場規模および予測は?
2-花卉栽培市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3-花卉栽培市場における技術動向と規制の枠組みは?
4-花卉栽培市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5-花卉栽培市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[196 Pages Report] The Floriculture Market size was estimated at USD 42.69 billion in 2023 and expected to reach USD 45.12 billion in 2024, at a CAGR 5.84% to reach USD 63.56 billion by 2030.
Global Floriculture Market
KEY MARKET STATISTICS | |
---|---|
Base Year [2023] | USD 42.69 billion |
Estimated Year [2024] | USD 45.12 billion |
Forecast Year [2030] | USD 63.56 billion |
CAGR (%) | 5.84% |
Floriculture includes cultivation, trade, and management of ornamental plants, flowers, potted flowering plants, foliage plants, and bedding plants used for aesthetic purposes in various settings such as gardens, interiorscapes, and special events. Increase in disposable income levels leading to higher consumer spending on home improvement projects that feature ornamental plants are encouraging floriculture practices worldwide. Additionally, urbanization has driven demand for landscaping services in residential areas as homeowners seek to enhance their property's appeal. The global trend toward sustainable living has increased awareness about the environmental benefits of cultivating green spaces, positively impacting the floriculture industry. However, the highly perishable nature of flowers and plants and fluctuations in climate conditions can adversely affect crop yields, creating supply chain disruptions. Furthermore, technological advancements to optimize production processes through precision agriculture methods are expected to encourage the growth of floriculture practices worldwide.
Regional Insights
The floriculture market is evolving in the Americas owing to the rise in imports of cut flowers and increasing focus on sustainable practices and new technologies to enhance productivity. EU countries excel in flower export, and countries in the region remain a central hub for trade. The UK has observed growth in local flower farms and expanded their assortment of young plants. Floriculture in the EMEA region is driven by demand from gulf countries, such as UAE and Saudi Arabia. Kenya and Ethiopia are major African producers, exporting most of their cut flowers to EU countries. The floriculture market in the APAC region is rapidly growing due to government support and technological advancements. Additionally, the adoption of sustainable practices, investment in advanced technologies, enhancing supply chain efficiency, exploring new markets for value-added products, and addressing climate change impacts on production are anticipated to propel the growth of the floriculture market across the world.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Floriculture Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Floriculture Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Floriculture Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Afriflora by Sher Holland B.V., Arcangeli Giovanni e Figlio S.A.S., Australian Flower Group, Ball Horticultural Company, Bloom & Wild Limited, CamFlor, Inc., Coletta and Tyson, Danziger Group, DOS GRINGOS, LLC, Dummen Orange, Ernst Benary Samenzucht GmbH, Esmeralda Farms, Farm Fresh Flowers, Inc., Farmgirl Flowers, Inc., Farplants Sales Ltd, Flamingo Group International, Florance Flora, Florensis Flower Seeds UK Ltd, Forest Produce Ltd., Harvest Flowers UK Ltd., Karen Roses Company, Marginpar B.V., Native Floral Group, Rosebud Ltd., and Soex Flora.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Floriculture Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Floriculture Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Floriculture Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Floriculture Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Floriculture Market?