表紙:マイクロフルフィルメントセンター(MFC)- 2024年:MFCの新たな利用と自動化の可能性
市場調査レポート
商品コード
1564689

マイクロフルフィルメントセンター(MFC)- 2024年:MFCの新たな利用と自動化の可能性

Micro-Fulfillment Centers (MFCs) - 2024: An Analysis of the Emerging Use of MFCs and the Potential for Automation


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マイクロフルフィルメントセンター(MFC)- 2024年:MFCの新たな利用と自動化の可能性
出版日: 2024年10月03日
発行: Interact Analysis
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概要

当レポートでは、マイクロフルフィルメントセンター(MFC)について調査し、あらゆる形態のマイクロフルフィルメント(手作業と自動化の両方)を対象とし、豊富で詳細な市場データの提供に加え、マイクロフルフィルメントセンターの普及を阻む最大の障壁、また小売企業が自動化パートナーを選ぶ際に求める主な特性は何かについても探っています。

目次

成功するMFCベンダーの条件

  • MFCのどのような点が普及を妨げているのか
  • MFCベンダーが成功するために最も重要な要素
  • 顧客はMFCと組み合わせてソフトウェアをどのように活用しているか
  • どのような場合に、集中運用よりもMFC戦略を用いるべきか
  • エンドユーザーはどのような基準でMFCベンダーを評価しているのか

主要MFCベンダー

  • 市場シェア分析
  • プロファイル
  • パートナーシップ・ネットワーク
  • ケーススタディ分析
  • 競合要因分析

2030年までに導入されるMFC

  • 店舗+ローカルフルフィルメントセンターでのピッキング注文数(TAM分析)
  • 国別、業種別のROI分析
  • 普及率分析(MFCでピッキングされた注文と手作業でピッキングされた注文のローカルフルフィルメントの割合)
  • エンドカスタマー分析

インフォグラフィックス


目次

Report Scope

How we are defining micro-fulfillment

Over the years, we've developed and refined our view of what micro-fulfillment is and how to define it. We've come to the conclusionthat micro-fulfillment is less about the size of the facility, but rather more about the radius of delivery. As such, the scope of this report is constrained by delivery radius, rather than facility size.

Whilst the report looks at all forms of micro-fulfillment (both manual and automated), the main focuswill still be on automated micro-fulfillment centers.

In addition to providing wealth of granular market data, this report will also explore what the biggest barriers limiting the uptake of micro-fulfillment centers, along with the key attributes that retailers are looking for when selecting an automation partner.

Three Core Questions Answered in this Research:

This report aims to answer three key questions which are summarized below, along with underlying components of each question.

What Makes a Successful MFC Vendor?

  • What aspects of MFCs are limiting uptake?
  • What are the most important factors for MFC vendors to be successful?
  • How are customers utilizing software in conjunction with MFCs?
  • When should an MFC strategy be used over a centralized operation?
  • What criteria do end-users evaluate MFC vendors against?

Who are the Leading MFC Vendors?

  • Market share analysis
  • Profiles
  • Partnership network
  • Case study analysis
  • Competitive factor analysis

How Many MFCs will be Deployed by 2030?

  • Number of orders picked in-store + in local fulfillment centers (TAM analysis)
  • ROI analysis across different countries and verticals
  • Penetration analysis (% of locally fulfilled orders picked in MFCs vs manually picked)
  • End-customer analysis

INFOGRAPHICS