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市場調査レポート
商品コード
1568913

燃料電池スタックのリサイクルと再利用の日本市場予測、2024年~2032年

Japan Fuel Cell Stack Recycling and Reuse Market Forecast 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
燃料電池スタックのリサイクルと再利用の日本市場予測、2024年~2032年
出版日: 2024年10月12日
発行: Inkwood Research
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

主な調査結果

日本の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場は、2024~2032年の予測期間にCAGR 22.95%で成長し、2032年には6,532万米ドルの収益に達すると予測されます。

市場インサイト

日本の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場は、水素をベースとする経済と持続可能性の開拓に重点を置く日本によって、著しい成長を遂げています。2030年までに本格的な水素サプライチェーンを構築することを目指した日本の水素基本戦略は、運輸やエネルギーを含むさまざまな分野での燃料電池スタックの生産と配備を促進することによって、この市場を間接的に刺激してきました。燃料電池技術が普及するにつれて、使用済みスタックを処理するための効率的なリサイクルと再利用プロセスの必要性がますます重要になっています。

日本の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の拡大は、日本の環境政策の中核である2050年までのカーボン・ニュートラルと資源効率へのコミットメントに影響されています。この国家戦略は、プラチナのような燃料電池に不可欠な材料のリサイクルと再利用を強調し、循環経済モデルを支えています。その結果、燃料電池スタックのリサイクルと再利用の市場は、日本の広範な水素・クリーンエネルギー経済と連動して成長すると予想されます。

さらに、燃料電池リサイクル事業に携わる企業に対する日本の補助金と税制優遇措置は、水素経済にとって不可欠なインフラ整備を促進します。エネルギー貯蔵システム導入促進助成金制度のようなプログラムは、リサイクル施設に財政的支援を提供し、リサイクル技術の経済的実現可能性を高めています。このようなインフラ支援は、使用期限を迎える燃料電池スタックの増加に対応し、燃料電池技術の環境面での利点を完全に実現するために極めて重要です。

水素インフラへの投資と全国的な水素サプライチェーンの推進は、日本の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場の成長を促進します。リサイクルと再利用プロセスを水素経済に統合することは、資源の安全保障を強化し、廃棄物を最小限に抑え、気候変動に強い日本の取り組みを支援します。日本がエネルギー転換の複雑さを乗り越えていく中で、燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場は、持続可能な未来の需要を満たし、エネルギー部門における潜在的課題に対処するのに適した位置にあります。

リサイクルと再利用プロセスにおける技術の進歩が市場を前進させています。材料回収、特にプラチナのような貴重な金属の抽出における革新は、リサイクル方法の効率を改善し、環境への影響を軽減しています。こうした技術開発は、日本の持続可能性目標を支えるだけでなく、貴重な素材を再びサプライチェーンに戻すことで資源の最適化にも貢献しています。

セグメンテーション分析

日本の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場は、タイプ別、リサイクルプロセス別、最終用途産業別に区分されています。リサイクルプロセスのセグメントは、さらに乾式冶金リサイクル、湿式冶金リサイクル、機械的リサイクル、その他のリサイクルプロセスに拡大されます。

湿式冶金リサイクルは、燃料電池スタックから貴重な金属を回収する上で重要なプロセスであり、特にクリーンエネルギー・ソリューションへの需要が高まり続けています。この方法は、水化学を活用して、使用済み燃料電池からプラチナ、パラジウム、ロジウムなどの貴金属を選択的に抽出します。このプロセスには、使用済み燃料電池材料を溶媒で処理して目的の金属を溶解させる浸出など、いくつかの重要な工程が含まれます。これに続いて沈殿が行われ、溶解した金属は固体の形に戻され、分離と精製が可能になります。その後の精製工程により、回収された金属の品質が向上し、新たな燃料電池の製造やその他の用途での再利用に適するようになります。

水素技術の進歩と持続可能なエネルギー・ソリューションの推進によって燃料電池の市場が成長するにつれ、効率的な湿式冶金リサイクルプロセスは、廃棄物を最小限に抑え、燃料電池製造による環境への影響を低減するために不可欠となります。このアプローチは天然資源を保護するだけでなく、高価値材料の持続可能な再利用を可能にすることで循環経済を支えます。

競合考察

日本の燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場で事業を展開する主要企業には、Cummins Inc, Doosan Corporation, Johnson Matthey,などが含まれます。

斗山は韓国のソウルに本社を置き、エネルギー、機械、素材、ITサービスなど多角的な事業を展開する世界複合企業です。主な事業分野には、エネルギー・ソリューション(Doosan Enerbility)、ITサービス、広告、物流自動化、半導体試験、銅張積層板製造などがあります。斗山の子会社は北米、アジア、欧州にまたがっており、幅広い市場に対応する世界な足跡を重視しています。連結売上高は2023年に19兆1,300億ウォン、総資産は28兆2,870億ウォンに達し、強力な財務基盤と産業成長へのコミットメントを示します。

持続可能な技術革新のリーダーである斗山は、産業の発展と環境の持続可能性をサポートする技術の発展に注力しています。同社の広範な世界ネットワークは、研究と技術革新への投資と相まって、斗山を持続可能な開発を促進し、市場の課題に対応する推進力として位置づけています。

目次

第1章 調査範囲と調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場規模・推計
  • カントリースナップショット-日本
  • 国別分析
  • 調査範囲
  • 危機シナリオ分析
  • 主な市場調査結果

第3章 市場力学

  • 主な促進要因
    • 貴金属の希少性
    • 各業界で燃料電池自動車の採用が増加
    • リサイクル方法の技術的進歩
  • 主な阻害要因
    • リサイクルに伴う高コスト
    • 燃料電池のリサイクルの技術的複雑さ

第4章 主要分析

  • 親市場分析
  • 主要市場動向
    • リサイクルに適した製造技術の開発
    • 規制が燃料電池リサイクルを促進し、材料回収と持続可能な技術への投資を促す
  • PESTLE分析
    • 政治的
    • 経済的
    • 社会的
    • 技術的
    • 法律
    • 環境
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 成長見通しマッピング
    • 日本の成長展望マッピング
  • 市場成熟度分析
  • 市場集中度分析
  • バリューチェーン分析
  • 主要購買基準
    • 費用対効果
    • 環境への影響
    • 規制遵守
    • 技術とプロセスの効率性
    • 信頼性と一貫性
  • 燃料電池スタックのリサイクルと再利用市場規制の枠組み

第5章 市場:タイプ別

  • 固体高分子形燃料電池(Pemfcs)
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • 固体酸化物形燃料電池(Sofcs)
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • 溶融炭酸塩燃料電池(mcfcs)
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • リン酸型燃料電池(PAFCS)
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • その他のタイプ
    • 市場予測図
    • セグメント分析

第6章 市場:リサイクルプロセス別

  • 乾式リサイクル
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • 湿式冶金リサイクル
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • 機械式リサイクル
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • その他のリサイクルプロセス
    • 市場予測図
    • セグメント分析

第7章 市場:最終用途産業別

  • 輸送
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • 据置型発電
    • 市場予測図
    • セグメント分析
  • ポータブル発電
    • 市場予測図
    • セグメント分析

第8章 競合情勢

  • 主な戦略的発展
    • MERGERS & ACQUISITIONS
    • PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
    • PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
    • BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
  • 企業プロファイル
    • BALLARD POWER
    • BLOOM ENERGY
    • CUMINS INC
    • DOOSAN CORPORATION
    • JOHNSON MATTHEY
    • NEDSTACK FUEL CELL TECHNOLOGY BV
    • ROBERT BOSCH GMBH
図表

LIST OF TABLES

  • TABLE 1: MARKET SNAPSHOT - FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE
  • TABLE 2: JAPAN REGULATORY FRAMEWORK
  • TABLE 3: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY TYPE, HISTORICAL YEARS 2018-2022 (IN $ MILLION)
  • TABLE 4: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY TYPE, FORECAST YEARS 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • TABLE 5: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY RECYCLING PROCESS, HISTORICAL YEARS 2018-2022 (IN $ MILLION)
  • TABLE 6: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY RECYCLING PROCESS, FORECAST YEARS 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • TABLE 7: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY END USE INDUSTRY, HISTORICAL YEARS 2018-2022 (IN $ MILLION)
  • TABLE 8: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY END USE INDUSTRY, FORECAST YEARS 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • TABLE 9: LIST OF MERGERS & ACQUISITIONS
  • TABLE 10: LIST OF PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
  • TABLE 11: LIST OF PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
  • TABLE 12: LIST OF BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1: KEY MARKET TRENDS
  • FIGURE 2: PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
  • FIGURE 3: GROWTH PROSPECT MAPPING FOR JAPAN
  • FIGURE 4: MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
  • FIGURE 5: VALUE CHAIN ANALYSIS
  • FIGURE 6: KEY BUYING CRITERIA
  • FIGURE 7: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, GROWTH POTENTIAL, BY TYPE, IN 2023
  • FIGURE 8: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY PROTON EXCHANGE MEMBRANE FUEL CELLS (PEMFCS), 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • FIGURE 9: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY SOLID OXIDE FUEL CELLS (SOFCS), 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • FIGURE 10: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY MOLTEN CARBONATE FUEL CELLS (MCFCS), 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • FIGURE 11: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY PHOSPHORIC ACID FUEL CELLS (PAFCS), 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • FIGURE 12: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY OTHER TYPES, 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • FIGURE 13: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, GROWTH POTENTIAL, BY RECYCLING PROCESS, IN 2023
  • FIGURE 14: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY PYROMETALLURGICAL RECYCLING, 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • FIGURE 15: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY HYDROMETALLURGICAL RECYCLING, 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • FIGURE 16: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY MECHANICAL RECYCLING, 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • FIGURE 17: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY OTHER RECYCLING PROCESSES, 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • FIGURE 18: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, GROWTH POTENTIAL, BY END USE INDUSTRY, IN 2023
  • FIGURE 19: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY TRANSPORTATION, 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • FIGURE 20: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY STATIONARY POWER GENERATION, 2024-2032 (IN $ MILLION)
  • FIGURE 21: JAPAN FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET, BY PORTABLE POWER GENERATION, 2024-2032 (IN $ MILLION)
目次
Product Code: 94838

KEY FINDINGS

The Japan fuel cell stack recycling and reuse market is predicted to grow at a CAGR of 22.95% over the forecast period of 2024-2032, reaching a revenue of $65.32 million by 2032.

MARKET INSIGHTS

The Japan fuel cell stack recycling and reuse market is experiencing significant growth, driven by the country's focus on developing a hydrogen-based economy and sustainability. Japan's Basic Hydrogen Strategy aimed at creating a full-fledged hydrogen supply chain by 2030, has indirectly stimulated this market by promoting the production and deployment of fuel cell stacks across various sectors, including transportation and energy. As fuel cell technology becomes more widespread, the need for efficient recycling and reuse processes to handle end-of-life stacks is increasingly crucial.

The expansion of Japan's fuel cell stack recycling and reuse market is influenced by the nation's commitment to carbon neutrality by 2050 and resource efficiency, both core aspects of its environmental policies. This national strategy highlights the recycling and reuse of critical materials in fuel cells, such as platinum, supporting a circular economy model. Consequently, the market for recycling and reusing fuel cell stacks is expected to grow in tandem with the country's broader hydrogen and clean energy economy.

Furthermore, Japan's subsidies and tax incentives for companies involved in fuel cell recycling initiatives foster the development of essential infrastructure for the hydrogen economy. Programs like the Subsidy Program for Promoting the Introduction of Energy Storage Systems offer financial support to recycling facilities, enhancing the economic feasibility of recycling technologies. This infrastructural support is pivotal for handling the increasing volume of fuel cell stacks reaching the end of their operational life, ensuring that the environmental benefits of fuel cell technologies are fully realized.

Investments in hydrogen infrastructure and the push for a national hydrogen supply chain facilitate the growth of Japan's fuel cell stack recycling and reuse market. Integrating recycling and reuse processes into the hydrogen economy enhances resource security, minimizes waste, and supports Japan's efforts in climate resilience. As Japan navigates the complexities of its energy transition, the fuel cell stack recycling and reuse market is well-positioned to meet the demands of a sustainable future and address potential challenges in the energy sector.

Technological advancements in recycling and reuse processes are driving the market forward. Innovations in materials recovery, particularly the extraction of valuable metals like platinum, have improved the efficiency of recycling methods, reducing their environmental impact. These technological developments not only support Japan's sustainability goals but also contribute to resource optimization by reintroducing valuable materials back into the supply chain.

SEGMENTATION ANALYSIS

The Japan fuel cell stack recycling and reuse market segmentation includes market by type, recycling process, and end use industry. The recycling process segment is further expanded into pyrometallurgical recycling, hydrometallurgical recycling, mechanical recycling, and other recycling processes.

Hydrometallurgical recycling is a critical process in the recovery of valuable metals from fuel cell stacks, particularly as the demand for clean energy solutions continues to rise. This method leverages aqueous chemistry to selectively extract precious metals, such as platinum, palladium, and rhodium, from spent fuel cells. The process typically involves several key steps, including leaching, where spent fuel cell materials are treated with solvents to dissolve targeted metals. This is followed by precipitation, where the dissolved metals are converted back into solid form, allowing for their separation and purification. Subsequent refining processes enhance the quality of the recovered metals, making them suitable for reuse in new fuel cell production or other applications.

As the market for fuel cells grows, driven by advancements in hydrogen technology and the push for sustainable energy solutions, efficient hydrometallurgical recycling processes will be essential for minimizing waste and reducing the environmental impact of fuel cell production. This approach not only conserves natural resources but also supports the circular economy by enabling the sustainable reuse of high-value materials.

COMPETITIVE INSIGHTS

Major players operating in the Japan fuel cell stack recycling and reuse market include Cummins Inc, Doosan Corporation, Johnson Matthey, etc.

Doosan Corporation is a global conglomerate headquartered in Seoul, South Korea, with diversified operations in energy, machinery, materials, IT services, and more. The company's key business segments include energy solutions (Doosan Enerbility), IT services, advertising, logistics automation, semiconductor testing, and the manufacturing of copper-clad laminates. Doosan's subsidiaries span across North America, Asia, and Europe, emphasizing a global footprint that caters to a broad market. With consolidated sales reaching KRW 19,130 billion in 2023 and total assets amounting to KRW 28,287 billion, the corporation showcases a strong financial base and commitment to industrial growth.

A leader in sustainable innovation, Doosan Corporation focuses on advancing technologies that support industrial development and environmental sustainability. The company's extensive global network, combined with investments in research and technological innovation, positions Doosan as a driving force in promoting sustainable development and meeting market challenges.

TABLE OF CONTENTS

1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY

  • 1.1. STUDY OBJECTIVES
  • 1.2. METHODOLOGY
  • 1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
  • 2.2. COUNTRY SNAPSHOT - JAPAN
  • 2.3. COUNTRY ANALYSIS
  • 2.4. SCOPE OF STUDY
  • 2.5. CRISIS SCENARIO ANALYSIS
  • 2.6. MAJOR MARKET FINDINGS
    • 2.6.1. STANDARDIZATION AND DESIGN FOR RECYCLING
    • 2.6.2. PROTON EXCHANGE MEMBRANE FUEL CELLS ARE THE MOST COMMONLY RECYCLED AND REUSED TYPE OF FUEL CELL
    • 2.6.3. PYROMETALLURGICAL RECYCLING IS THE PRIMARY PROCESS UTILIZED FOR FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE
    • 2.6.4. TRANSPORTATION IS THE LEADING END USE INDUSTRY FOR FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE

3. MARKET DYNAMICS

  • 3.1. KEY DRIVERS
    • 3.1.1. SCARCITY OF PRECIOUS METALS
    • 3.1.2. RISING ADOPTION OF FUEL CELL VEHICLES ACROSS INDUSTRIES
    • 3.1.3. TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS IN RECYCLING METHODS
  • 3.2. KEY RESTRAINTS
    • 3.2.1. HIGH COSTS ASSOCIATED WITH RECYCLING
    • 3.2.2. TECHNICAL COMPLEXITY OF RECYCLING FUEL CELLS

4. KEY ANALYTICS

  • 4.1. PARENT MARKET ANALYSIS
  • 4.2. KEY MARKET TRENDS
    • 4.2.1. DEVELOPMENT OF RECYCLING-FRIENDLY MANUFACTURING TECHNOLOGIES
    • 4.2.2. REGULATIONS DRIVE FUEL CELL RECYCLING, ENCOURAGING MATERIAL RECOVERY AND SUSTAINABLE TECH INVESTMENTS
  • 4.3. PESTLE ANALYSIS
    • 4.3.1. POLITICAL
    • 4.3.2. ECONOMICAL
    • 4.3.3. SOCIAL
    • 4.3.4. TECHNOLOGICAL
    • 4.3.5. LEGAL
    • 4.3.6. ENVIRONMENTAL
  • 4.4. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
    • 4.4.1. BUYERS POWER
    • 4.4.2. SUPPLIERS POWER
    • 4.4.3. SUBSTITUTION
    • 4.4.4. NEW ENTRANTS
    • 4.4.5. INDUSTRY RIVALRY
  • 4.5. GROWTH PROSPECT MAPPING
    • 4.5.1. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR JAPAN
  • 4.6. MARKET MATURITY ANALYSIS
  • 4.7. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
  • 4.8. VALUE CHAIN ANALYSIS
    • 4.8.1. RAW MATERIAL PROCUREMENT
    • 4.8.2. FUEL CELL MANUFACTURING
    • 4.8.3. FUEL CELL USAGE
    • 4.8.4. END-OF-LIFE MANAGEMENT
    • 4.8.5. DISMANTLING & RECYCLING
    • 4.8.6. SECONDARY MARKET AND REUSE
    • 4.8.7. DISPOSAL OF NON-RECYCLABLE MATERIALS
  • 4.9. KEY BUYING CRITERIA
    • 4.9.1. COST EFFECTIVENESS
    • 4.9.2. ENVIRONMENTAL IMPACT
    • 4.9.3. REGULATORY COMPLIANCE
    • 4.9.4. TECHNOLOGY AND PROCESS EFFICIENCY
    • 4.9.5. RELIABILITY AND CONSISTENCY
  • 4.10. FUEL CELL STACK RECYCLING AND REUSE MARKET REGULATORY FRAMEWORK

5. MARKET BY TYPE

  • 5.1. PROTON EXCHANGE MEMBRANE FUEL CELLS (PEMFCS)
    • 5.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.1.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 5.2. SOLID OXIDE FUEL CELLS (SOFCS)
    • 5.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.2.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 5.3. MOLTEN CARBONATE FUEL CELLS (MCFCS)
    • 5.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.3.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 5.4. PHOSPHORIC ACID FUEL CELLS (PAFCS)
    • 5.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.4.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 5.5. OTHER TYPES
    • 5.5.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 5.5.2. SEGMENT ANALYSIS

6. MARKET BY RECYCLING PROCESS

  • 6.1. PYROMETALLURGICAL RECYCLING
    • 6.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 6.1.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 6.2. HYDROMETALLURGICAL RECYCLING
    • 6.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 6.2.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 6.3. MECHANICAL RECYCLING
    • 6.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 6.3.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 6.4. OTHER RECYCLING PROCESSES
    • 6.4.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 6.4.2. SEGMENT ANALYSIS

7. MARKET BY END USE INDUSTRY

  • 7.1. TRANSPORTATION
    • 7.1.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 7.1.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 7.2. STATIONARY POWER GENERATION
    • 7.2.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 7.2.2. SEGMENT ANALYSIS
  • 7.3. PORTABLE POWER GENERATION
    • 7.3.1. MARKET FORECAST FIGURE
    • 7.3.2. SEGMENT ANALYSIS

8. COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
    • 8.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
    • 8.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
    • 8.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
    • 8.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
  • 8.2. COMPANY PROFILES
    • 8.2.1. BALLARD POWER
      • 8.2.1.1. COMPANY OVERVIEW
      • 8.2.1.2. PRODUCTS
      • 8.2.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
    • 8.2.2. BLOOM ENERGY
      • 8.2.2.1. COMPANY OVERVIEW
      • 8.2.2.2. PRODUCTS
      • 8.2.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
    • 8.2.3. CUMINS INC
      • 8.2.3.1. COMPANY OVERVIEW
      • 8.2.3.2. PRODUCTS
      • 8.2.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
    • 8.2.4. DOOSAN CORPORATION
      • 8.2.4.1. COMPANY OVERVIEW
      • 8.2.4.2. PRODUCTS
      • 8.2.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
    • 8.2.5. JOHNSON MATTHEY
      • 8.2.5.1. COMPANY OVERVIEW
      • 8.2.5.2. PRODUCTS
      • 8.2.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
    • 8.2.6. NEDSTACK FUEL CELL TECHNOLOGY BV
      • 8.2.6.1. COMPANY OVERVIEW
      • 8.2.6.2. PRODUCTS
      • 8.2.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
    • 8.2.7. ROBERT BOSCH GMBH
      • 8.2.7.1. COMPANY OVERVIEW
      • 8.2.7.2. PRODUCTS
      • 8.2.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES