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市場調査レポート

コンタクトセンターの世界市場 - 2016〜2020年

Global Contact Center Market 2016-2020

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 316408
出版日 ページ情報 英文 62 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
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コンタクトセンターの世界市場 - 2016〜2020年 Global Contact Center Market 2016-2020
出版日: 2016年10月26日 ページ情報: 英文 62 Pages
概要

コンタクトセンターの世界市場は、2016年から2020年までの期間にわたって10.64%のCAGR (年平均成長率) にて成長が続くものと予測されます。

当レポートはコンタクトセンターの世界市場を取り上げ、市場成長促進要因や市場が抱える課題、市場動向、また市場競争状況に関する詳細な調査を通じて、市場の現状分析ならびに2016年から2020年までの将来予測を行っています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

第2章 当レポートのカバー範囲

  • 市場概要
  • 調査対象国
  • 主要ベンダー商品

第3章 市場調査手法

  • 調査手法
  • 経済指標

第4章 序論

  • 市場に関する重要事項

第5章 市場概況

  • 市場概要
  • コンタクトセンターの技術進化
  • 市場規模および将来予測
  • ファイブフォース分析

第6章 コンタクトセンターの世界市場 - 技術別市場分類

  • 技術別に見たコンタクトセンターの世界市場
  • インバウンドシステム・コンタクトセンターの世界市場
  • IVR (音声自動応答) コンタクトセンターの世界市場
  • アナリティクス・コンタクトセンターの世界市場
  • QM (応対品質評価) コンタクトセンターの世界市場
  • WFM (ワークフォース・マネジメント) コンタクトセンターの世界市場
  • アウトバウンドシステム・コンタクトセンターの世界市場

第7章 コンタクトセンターの世界市場 - IT導入モデル別市場分類

  • IT導入モデル別に見たコンタクトセンターの世界市場
  • オンプレミス・コンタクトセンターの世界市場
  • ホステッド・コンタクトセンターの世界市場

第8章 コンタクトセンターの世界市場 - 地域別市場分類

  • 地域別に見たコンタクトセンターの世界市場
  • 南北アメリカ地域市場
  • 欧州・中東・アフリカ地域市場
  • アジア太平洋地域市場

第9章 コンタクトセンターの世界市場 - 成長促進要因

  • コンタクトセンターの運営自動化の必要性
  • コンタクトセンターから生じるデータの指数関数的増加
  • コンタクトセンターのデジタル化転換
  • CRM (顧客関係管理) の必要性の高まり

第10章 市場成長促進要因がもたらす影響

第11章 コンタクトセンターの世界市場 - 課題

  • システムインテグレーションの課題
  • データのプライバシーとセキュリティに関するリスク
  • 高い離職率とIT予算の縮小
  • 専門知識の不足

第12章 市場成長促進要因と市場の課題とがもたらす影響

第13章 コンタクトセンターの世界市場 - 動向

  • RPAの出現
  • スピーチ・アナリティクス (会話分析) の採用拡大
  • 音声バイオ認証の組み込み
  • CCaaS (コンタクトセンターサービス) の広がり
  • カスタマーサービスにおけるユニファイド・コミュニケーションの進化

第14章 ベンダー情勢

  • 市場競争状況
  • その他の有力ベンダー

第15章 主要ベンダープロファイル

  • Avaya
  • Cisco Systems
  • Genesys
  • Huawei Technologies

第16章 付録

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IRTNTR10672

About Contact Center

Contact centers have experienced an irretrievable evolution over the last decade. The faculty at a contact center is used to manage clients or customers. They also get in touch with customers via email, telephones, web chat, and social media. Consequently, over the past two decades, many business enterprises have established several contact centers to manage customer interactions. It could be an in-house team or outsourced to a third-party assistance. Such centers offer different services - such as support or help desk, customer service, and sales and marketing contact centers.

Technavio's analysts forecast the global contact center market to grow at a CAGR of 10.64% during the period 2016-2020.

Covered in this report

The report covers the present scenario and the growth prospects of the global contact center market for 2016-2020. To calculate the market size, the report considers the revenue generated from the sales of contact center solutions and services.

The market is divided into the following segments based on geography:

  • Americas
  • APAC
  • EMEA

Technavio's report, Global Contact Center Market 2016-2020, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects over the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key vendors

  • Avaya
  • Cisco Systems
  • Genesys
  • Huawei Technologies

Other Prominent Vendors

  • 3CLogic
  • 8x8
  • Aastra
  • Altitude Software
  • Aspect Software
  • Connect First
  • Convergys
  • CRMXchange
  • Five9
  • Fujitsu
  • HP
  • IBM
  • inContact
  • Interactive Intelligence
  • Mitel Networks
  • NICE
  • Noble Systems
  • Oracle
  • Presence Technology
  • SAP
  • ShoreTel
  • Syntel
  • Teleopti
  • Unify
  • Verint Systems
  • Verizon Communications
  • Vocalcom

Market driver

  • Need to automate contact center operations
  • For a full, detailed list, view our report

Market challenge

  • System integration issues
  • For a full, detailed list, view our report

Market trend

  • Emergence of RPA
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2020 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

You can request one free hour of our analyst's time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

Table of Contents

PART 01: Executive summary

  • Highlights

PART 02: Scope of the report

  • Market overview
  • Countries covered
  • Top-vendor offerings

PART 03: Market research methodology

  • Research methodology
  • Economic indicators

PART 04: Introduction

  • Key market highlights

PART 05: Market landscape

  • Market overview
  • Technology evolution in contact center
  • Market size and forecast
  • Five forces analysis

PART 06: Market segmentation by technology

  • Global contact center market by technology
  • Global inbound systems contact center market
  • Global IVR contact center market
  • Global analytics contact center market
  • Global QM contact center market
  • Global WFM contact center market
  • Global outbound systems contact center market

PART 07: Market segmentation by IT deployment model

  • Global contact center market by IT deployment model
  • Global on-premises contact center market
  • Global hosted contact center market

PART 08: Geographical segmentation

  • Global contact center market by geography
  • Americas
  • EMEA
  • APAC

PART 09: Market drivers

  • Need to automate contact center operations
  • Exponential increase in data generated by contact centers
  • Digital transformation of contact centers
  • Increased demand for CRM

PART 10: Impact of drivers

PART 11: Market challenges

  • System integration issues
  • Data privacy and security risks
  • High attrition rate and shrinking IT budget
  • Lack of domain expertise

PART 12: Impact of drivers and challenges

PART 13: Market trends

  • Emergence of RPA
  • Increased adoption of speech analytics
  • Incorporation of voice biometrics
  • Rise of CCaaS
  • Evolution of UC in customer service

PART 14: Vendor landscape

  • Competitive landscape
  • Other prominent vendors

PART 15: Key vendor profile

  • Avaya
  • Cisco Systems
  • Genesys
  • Huawei Technologies

PART 16: Appendix

  • List of abbreviations

List of Exhibits

  • Exhibit 01: Global contact center market segmentation overview
  • Exhibit 02: Countries covered for market analysis
  • Exhibit 03: Product offerings
  • Exhibit 04: Details of contact center phases
  • Exhibit 05: Technology evolution in contact center
  • Exhibit 06: Global contact center market 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 07: Five forces analysis
  • Exhibit 08: Global contact center market by technology 2015
  • Exhibit 09: Global inbound systems contact center market 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 10: Global IVR contact center market 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 11: Global analytics contact center market 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 12: Global QM contact center market 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 13: Global WFM contact center market 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 14: Global Outbound systems contact center market 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 15: Global contact center market by IT deployment model
  • Exhibit 16: Global on-premises contact center market 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 17: Global Hosted contact center market 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 18: Global contact center market by geography 2015
  • Exhibit 19: Contact center market in Americas 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 20: Contact center market in EMEA 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 21: Contact center market in APAC 2015-2020 ($ billions)
  • Exhibit 22: Impact of drivers
  • Exhibit 23: Impact of drivers and challenges
  • Exhibit 24: Other prominent vendors
  • Exhibit 25: Recent developments
  • Exhibit 26: Cisco: Recent developments
  • Exhibit 27: Genesys: Recent developments
  • Exhibit 28: Recent developments
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