株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

世界のモバイル付加価値サービス (VAS) 市場

Global Mobile Value-Added Services (VAS) Market 2017-2021

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 311634
出版日 ページ情報 英文 60 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.08円で換算しております。
Back to Top
世界のモバイル付加価値サービス (VAS) 市場 Global Mobile Value-Added Services (VAS) Market 2017-2021
出版日: 2017年04月26日 ページ情報: 英文 60 Pages
概要

モバイル付加価値サービスは、音声通信サービスとは別にモバイルサービスプロバイダーが提供する有益なモバイルサービスと定義できます。従来、モバイルサービスプロバイダーは音声通信のみを提供してきましたが、急速な技術進歩は、音声通信サービス以外のモバイルサービスの進化を招き、モバイル加入者は携帯電話やタブレットを用いた、ショートメッセージサービス (SMS) 、マルチメディアメッセージングサービス (MMS) および写真といったいくつかの非音声目的のサービス、インターネットアクセス、およびモバイルコマース・モバイルバンキングが利用可能となっています。世界のモバイル付加価値サービス (VAS) 市場は2017年から2021年にかけて、17.65%の複合年間成長率 (CAGR) で拡大することが予測されています。

当レポートでは、世界のモバイル付加価値サービス (VAS) 市場について調査し、市場規模と成長率、市場動向、市場促進要因・課題、市場機会について検証するほか、主要ベンダーや競合情勢などについてまとめています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 調査範囲

第3章 調査手法

第4章 イントロダクション

  • 市場のハイライト

第5章 市場情勢

  • 市場概要
  • 市場規模と予測

第6章 ファイブフォース分析

第7章 モバイル付加価値サービス (VAS) の世界市場:プラットフォーム別

  • モバイルインターネットサービス
  • モバイルメッセージングサービス

第8章 モバイルインターネットサービス市場:製品別

  • モバイルコマース
  • モバイルマネー
  • モバイル位置情報サービス (LBS) ・広告
  • Eメール・インスタントメッセージ (IM)
  • モバイル音楽
  • モバイルゲーム
  • モバイル動画
  • モバイル出版・学習
  • モバイル画像

第9章 モバイルメッセージングサービス市場:製品別

  • SMS
  • MMS

第10章 モバイル付加価値サービス (VAS) の世界市場:地域区分

  • アジア太平洋
  • 南北アメリカ
  • 欧州・中東・アフリカ

第11章 意思決定の枠組み

第12章 市場促進要因・課題

  • 市場促進要因
  • 市場促進要因の影響
  • 市場の課題
  • 課題の影響

第13章 市場動向

  • 位置情報を利用したモバイル付加価値サービスの導入
  • モバイルコマースの拡大
  • 位置情報を用いたゲームの人気

第14章 ベンダー環境

  • 競合シナリオ

図表一覧

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: IRTNTR11369

About Mobile VAS

Mobile value-added services (VAS) are user-friendly and convenient to use. These services help users save much time and effort. For instance, users can download music or videos, read news headlines, and book tickets at their convenience without the constraints of time and place. It becomes easier for end-users to search for a location, find directions, avail location-based advertising for their requirements, and find friends using location-enabled VAS.

Technavio's analysts forecast the global mobile VAS market to grow at a CAGR of 17.65% during the period 2017-2021.

Covered in this report

The report covers the present scenario and the growth prospects of the global mobile VAS market for 2017-2021. To calculate the market size, the report considers the revenue generated from the sales of mobile VAS.

The market is divided into the following segments based on geography:

  • Americas
  • APAC
  • EMEA

Technavio's report, Global Mobile VAS Market 2017-2021, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects over the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key vendors

  • America Movil
  • Apple
  • Comviva Technologies
  • Google

Other Prominent Vendors

  • AT&T
  • Blackberry
  • CanvasM Technologies
  • KongZhong
  • Near (AdNear)
  • Nokia
  • OnMobile
  • Samsung
  • Sprint
  • Vodafone
  • ZTE Corporation

Market driver

  • Increased adoption of mobile broadband
  • For a full, detailed list, view our report

Market challenge

  • High bargaining power of communication service providers
  • For a full, detailed list, view our report

Market trend

  • Adoption of location-enabled mobile VAS
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2021 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

You can request one free hour of our analyst's time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

Table of Contents

PART 01: Executive summary

PART 02: Scope of the report

PART 03: Research Methodology

PART 04: Introduction

  • Key market highlights

PART 05: Market landscape

  • Market overview
  • Market size and forecast

PART 06: Five forces analysis

  • Five forces analysis

PART 07: Market segmentation by platform

  • Mobile Internet services
  • Mobile messaging services

PART 08: Mobile Internet services market segmentation by product

  • Mobile commerce
  • Mobile money
  • Mobile LBS/advertising
  • E-mail and IM
  • Mobile music
  • Mobile games
  • Mobile video
  • Mobile publication/learning
  • Mobile image

PART 09: Mobile messaging services market segmentation by product

  • SMS
  • MMS

PART 10: Geographical segmentation

  • APAC
  • Americas
  • EMEA

PART 11: Decision framework

PART 12: Drivers and challenges

  • Market drivers
  • Impact of drivers on key customer segments
  • Market challenges
  • Impact of challenges on key customer segments

PART 13: Market trends

  • Adoption of location-enabled mobile VAS
  • Increased use of mobile commerce
  • Popularity of location-based games
  • Increased adoption of IM applications

PART 14: Vendor landscape

  • Competitive scenario

List of Exhibits

  • Exhibit 01: VAS value chain
  • Exhibit 02: Global LTE subscriptions 2015 by region (% share)
  • Exhibit 03:G network deployment 2015-2025
  • Exhibit 04: Global digital statistics for 2015 and 2020
  • Exhibit 05: Global percentage of subscribers using applications in smart devices 2016 (%)
  • Exhibit 06: Average time spent on online applications 2016
  • Exhibit 07: Global mobile VAS market 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 08: Mobile operator revenues 2016-2021 ($ trillions)
  • Exhibit 09: Five forces analysis
  • Exhibit 10: Global mobile VAS market: Segmentation by platform 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 11: Global mobile VAS market by platform in 2016 and 2021 (% share)
  • Exhibit 12: Global mobile VAS market by mobile Internet services 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 13: Global mobile VAS market by mobile messaging services 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 14: Global mobile Internet services market by product 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 15: Global mobile Internet services market by mobile commerce 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 16: Global mobile Internet services market by mobile money 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 17: Global mobile Internet services market by mobile LBS/advertising segment 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 18: Global mobile Internet services market by e-mail and IM segment 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 19: Global mobile Internet services market by mobile music segment 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 20: Global mobile Internet services market by mobile games segment 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 21: Global mobile Internet services market by mobile video 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 22: Global mobile Internet services market by mobile publication/learning 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 23: Global mobile Internet services market by mobile image segment 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 24: Global mobile messaging services market: Segmentation by product 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 25: Global mobile messaging services market by product in 2016 and 2021 (% share)
  • Exhibit 26: Global mobile messaging services market by SMS 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 27: Global mobile messaging services market by MMS segment 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 28: Global mobile VAS market: Segmentation by geography 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 29: Global mobile VAS market by geography in 2016 and 2021 (% share)
  • Exhibit 30: Mobile VAS market in APAC 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 31: Mobile VAS market in Americas 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 32: Mobile VAS market in EMEA 2016-2021 ($ billions)
  • Exhibit 33: Global mobile computing devices market 2016-2021 (billion units)
  • Exhibit 34: Mobile broadband subscriptions by the end of 2016 (millions)
  • Exhibit 35: Impact of drivers
  • Exhibit 36: Impact of challenges
  • Exhibit 37: Percentage of Internet users noticing ads on smartphones in the US 2011-2015
  • Exhibit 38: Other prominent vendors
Back to Top