![]() |
市場調査レポート
商品コード
1468629
クランチチョコレートの市場レポート:流通チャネル別、地域別、2024~2032年Crunchy Chocolate Market Report by Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Non-Grocery Retailers, and Others), and Region 2024-2032 |
||||||
カスタマイズ可能
|
クランチチョコレートの市場レポート:流通チャネル別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のクランチチョコレートの市場規模は2023年に33億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけての成長率(CAGR)は2.5%を示し、2032年には41億米ドルに達すると予測しています。フィットネス愛好家やアスリートの間でヘルシーな間食の人気が高まっていること、オーガニックやビーガン製品のバリエーションを販売するeコマースブランドが増加していること、コーヒー、スムージー、シェイクを提供するホテル、レストラン、カフェ、バリスタの建設が増加していることなどが、市場を牽引する主要要因となっています。
食欲抑制のためのエナジーバー消費の増加が市場成長を促す
エナジーバーには、ナッツ、ドライフルーツ、米、キヌアチップスなど、さまざまな栄養価の高いコンテンツが含まれているため、長時間食欲を抑えることができます。また、銅、マグネシウム、亜鉛、フラボノイドを豊富に含み、抗炎症作用や抗酸化作用を持つダークチョコレートも含まれています。甘いものへの欲求を満たし、運動前のエネルギーを得るために、フィットネス愛好家に広く消費されています。さらに、エナジーバーは便利なパッケージに入っており、外出先でも食べることができるため、世界中で需要が増加しています。
ホテル、レストラン、カフェの建設増加がクランチチョコレートの需要を牽引
ホテル、レストラン、カフェでは、シェイクやスムージーを含む様々な飲み物が提供され、クランチチョコレートを必要とします。ウエハー、ナッツ、ドライフルーツ、ライスクリスプを含むクランチチョコレートは、飲み物に必要な歯ごたえを加え、濃度を濃くするのに役立ちます。アイスクリーム、牛乳、生クリーム、チョコレートシロップ、氷、コーヒー、各種フルーツと混ぜ合わせ、滑らかな粘度にすることが多いです。ダーク・バリアントのクランチチョコレートは、プロテイン・シェイクやヘルシー・ドリンクの風味を高めるためによく加えられます。また、ジム通いやフィットネス愛好家にとっては、ジムで汗を流すための十分なエネルギー源となります。さらに、カフェで仕事をしたり、レストランでミーティングを行ったりする動向も増えています。これは、大衆の旅行活動の増加とともに、クランチチョコレート市場の成長に寄与しています。
クランチチョコレートとは?
クランチチョコレートは、棒状のデザートで、溶かしたチョコレートに他の様々な材料を混ぜて製造されます。クルミ、アーモンド、ピーナッツ、ピーカン、カシューナッツ、レーズン、ウエハー、ライスクリスプ、チョコレートチップなどで構成され、サクサクした食感を記載しています。ブルーベリー、ストロベリー、ラズベリーなど、さまざまなベリーと混ぜて食感を高め、斬新な風味を加えることも多いです。蜂蜜、キャラメル、ヘーゼルナッツ、シナモン、バタースコッチなど、さまざまなフレーバーがあります。バー状、または小さな塊の状態で消費され、ほこりや汚れ、微生物から保護するためにアルミホイル紙で包まれています。加糖ミルクチョコレートの代わりにダークチョコレートを使用した低カロリー製品もあります。加糖チョコレートやダークチョコレートを溶かし、ドライフルーツやナッツ、ライスクリスプ、ウエハー、キヌアクリスプなどと混ぜ合わせ、型に流し込んで冷凍すれば、家庭で簡単に作ることができます。クランチチョコレートは、スムージー、フラッペ、その他さまざまな甘い飲み物の調製に広く利用され、飲み物の濃度を濃くするために砕かれます。また、ケーキ、カップケーキ、ペストリー、ブラウニー、チーズケーキ、ドーナツなど、さまざまな焼き菓子のトッピングとしても使われます。さらに、クランチチョコレートは、食感や風味を向上させるためにアイスクリームに加えられたり、チョコレートサンドイッチに使われることも多いです。
COVID-19の発生は、生産とサプライチェーン設備に支障をきたし、クランチチョコレート業界に多大な悪影響を与えました。パンデミックの発生中、個人がスーパーマーケットやハイパーマーケットで食料品やスナック菓子をまとめ買いしたため、クランチチョコレートの家庭内消費が急増しました。しかし、さまざまな加工工場は、労働力と原材料の不足のために操業に支障をきたしていました。熟練した労働力が得られないため、品質チェックや認証に関連した複雑な問題が発生しました。サプライチェーンとロジスティクスも、世界各地でロックダウンが実施されたため、さまざまな複雑さに直面しました。道路が閉鎖され、社会的距離の確保が義務付けられたため、原材料や必要な部品が入手できなくなりました。また、売上が減少したため、世界中の顧客の間で贈答品や衝動買いが減少しました。とはいえ、eコマース・プラットフォームを通じて、クランチチョコレートを購入し、玄関先まで配達してもらうという販売も数多く行われていました。パンデミック終息に向けて、旅行活動も再開され、旅行者は空港内のショップでチョコレートを購入したり、旅行先でお土産としてチョコレートを購入したりするようになりました。
現在、風味が良く、便利で簡単に入手できるクランチチョコレートの需要が増加していることが、市場の成長に影響を与える主要要因の一つとなっています。これに加えて、キヌア、ライスクリップス、コーンフレーク、ドライフルーツ、ダークチョコレートで構成されるエネルギーバーやプロテインバーの消費の増加が市場の成長に寄与しています。これとは別に、カカオ豆から作られ動物性ミルクを一切使用しないオーガニックチョコレートやヴィーガンチョコレートを販売するeコマース・ブランドの増加が市場の成長を支えています。さらに、コーヒー、スムージー、シェイクを顧客に提供するホテル、レストラン、カフェ、バリスタの建設が増加していることも、市場の成長を強化しています。さらに、様々なスーパーマーケットやハイパーマーケットを通じてグルテンフリーや砂糖不使用の高級クランチチョコレートを幅広く入手できることが、市場にプラスの影響を与えています。さらに、誕生日、懇親会、記念日、結婚式など様々な機会にプレミアムチョコレートを贈る嗜好の高まりが、市場の成長を後押ししています。
The global crunchy chocolate market size reached US$ 3.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 4.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.5% during 2024-2032. The growing popularity of healthy snacking among fitness enthusiasts and athletes, increasing number of e-commerce brands selling organic and vegan product variants, and rising construction of hotels, restaurants, cafes, and baristas serving coffee, smoothies, and shakes represent some of the key factors driving the market.
Rising Consumption of Energy Bars to Suppress Appetite Impelling Market Growth
Energy bars are capable of suppressing appetite for a long time due to the presence of various nutritious contents, such as nuts, dry fruits, rice, and quinoa crisps. They also contain dark chocolate, which is rich in copper, magnesium, zinc, and flavonoids and has anti-inflammatory and antioxidant properties. They are widely consumed by fitness enthusiasts to fulfill their sweet cravings and gain energy before working out. Furthermore, as energy bars come in convenient packaging and can be consumed on the go, their demand is increasing around the world.
Increasing Construction of Hotels, Restaurants, and Cafes Driving Demand for Crunchy Chocolate
Hotels, restaurants, and cafes serve a wide variety of drinks, including shakes and smoothies, which require crunchy chocolate. Crunchy chocolate containing wafers, nuts, dry fruits, and rice crisps add the required grittiness to the drink and helps to thicken the consistency. It is often combined with ice cream, milk, cream, chocolate syrup, ice, coffee, and various types of fruits and blended to achieve a smooth consistency. Crunchy chocolate in dark variant are often added to protein shakes or healthy drinks to enhance their flavor. They also provide adequate amounts of energy to gymgoers and fitness enthusiasts for working out in the gym. Moreover, there is a rise in the trend of working from cafes or conducting meetups in restaurants. This, along with the increasing travel activities among the masses, is contributing to the growth of the crunchy chocolate market.
What is Crunchy Chocolate?
Crunchy chocolate is a dessert item that is shaped like a bar and manufactured by mixing melted chocolate with various other ingredients to provide a gritty texture. It comprises walnuts, almonds, peanuts, pecans, cashews, raisins, wafers, rice crisps, and chocolate chips to provide a crunchy texture. It is often mixed with various berries, such as blueberries, strawberries, and raspberries, to enhance their texture and add an innovative flavor. It is available in a wide variety of flavors, including honey, caramel, hazelnut, cinnamon, and butterscotch. It is consumed in bar forms or in small chunks, which are wrapped with aluminum foil paper to provide protection from dust, dirt, and microorganisms. It is also available in low-calorie variants wherein dark chocolate is used instead of sweetened milk chocolate. It can be easily prepared at home by melting sweetened or dark chocolate and combining it with any type of dry fruits or nuts, rice crisps, pieces of wafers, or quinoa crisps, followed by pouring the mixture into molds and freezing it to form bars. Crunchy chocolate is widely utilized in preparing smoothies, frappes, and various other sweet drinks, where they are crushed to thicken the consistency of the drinks. It is also used as toppings for a wide range of baked products, such as cakes, cupcakes, pastries, brownies, cheesecakes, and doughnuts. Furthermore, crunchy chocolate is often added to ice creams to improve their texture and flavor and used to make chocolate sandwiches.
The outbreak of COVID-19 negatively impacted the crunchy chocolate industry to a great extent as production and supply-chain facilities faced hindrances. During the onset of the pandemic, in-home consumption of crunchy chocolate witnessed a steep rise as individuals bought groceries and snacks in bulk from supermarkets and hypermarkets. However, various processing plants faced hindrances in their operations due to the unavailability of labor and raw material. There were complications associated with quality checks and certification, as the skilled workforce was unavailable. Supply chain and logistics also faced various complications due to the implementation of lockdowns around the world. Raw material and other necessary components were not available, as roads were closed, and social distancing was declared mandatory. Also, sales declined and this resulted in the reduced gifting and impulse buying among customers across the globe. Nonetheless, there were a number of sales taking place via e-commerce platforms from where customers were buying crunchy chocolates and getting them delivered to their doorstep. Towards the end of the pandemic, traveling activities also resumed, which enabled tourists to purchase chocolates from shops located in airports and also as souvenirs while traveling to places.
At present, the increasing demand for crunchy chocolate, as it is flavorful, convenient, and easily available, represents one of the primary factors influencing the growth of the market. Besides this, the rising consumption of energy bars or protein bars, which are composed of quinoa, rice crips, corn flakes, dry fruits, and dark chocolate, is contributing to the growth of the market. Apart from this, the increasing number of e-commerce brands selling organic chocolate and vegan chocolate made from cacao beans and free from any animal milk is supporting the growth of the market. Additionally, the rising construction of hotels, restaurants, cafes, and baristas serving coffee, smoothies, and shakes to customers is strengthening the growth of the market. Moreover, the wide availability of gluten-free and sugar-free premium quality crunchy chocolates through various supermarkets and hypermarkets is positively influencing the market. Furthermore, the increasing preferences for gifting premium chocolates for various occasions, such as birthdays, get-togethers, anniversaries, and weddings, is bolstering the growth of the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global crunchy chocolate market report, along with forecasts at the global and regional level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on distribution channel.
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Non-Grocery Retailers
Others
The report has provided a detailed breakup and analysis of the crunchy chocolate market based on the distribution channel. This includes supermarkets and hypermarkets, convenience stores, non-grocery retailers, and others. According to the report, supermarkets and hypermarkets represented the largest segment, as they keep an extensive range of crunchy chocolates.
Supermarkets and hypermarkets are huge stores selling an extensive range of fast-moving consumer goods (FMCG) products. They also provide various offers and discounts on their products and conduct seasonal sales for their customers. They keep a wide range of chocolate products, including crunchy chocolate. They provide an abundant amount of variety in the crunchy chocolate section, along with various premium varieties, which enables customers to get something according to their preferences. They also sell vegan crunchy chocolates with low-calorie and sugar-free chocolates.
A convenience store is a small shop with a limited section of various items, such as snacks, packaged foods, and drugstore products, and it is open for long hours for the convenience of shoppers. It enables customers to purchase chocolates even late in the night and provide them with an ample amount of variety.
Non-grocery retailers consist of retail shops selling drugstore items and beauty products, pharmacies, and others who do not keep grocery items. However, they often keep a small section of snacks or convenient food products from where consumers can purchase crunchy chocolate while visiting their stores.
Other places selling chocolates include bakery and confectionary stores, premium chocolate shops in airports, and cafes and restaurants selling their own range of hand-made chocolates.
Western Europe
North America
Eastern Europe
Asia
Latin America
Middle East and Africa
Australasia
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include Western Europe, North America, Eastern Europe, Asia, Latin America, Middle East and Africa, and Australasia. According to the report, Western Europe was the largest market for crunchy chocolate. Some of the factors driving the Western Europe crunchy chocolate market included the growing availability of premium quality, smooth, and rich chocolate, rising preferences of tourists to purchase chocolates as souvenirs, and the escalating demand for chocolates in various confectionaries and bakeries. Besides this, the rising popularity of Belgium chocolate around the world and the increasing integration of Belgium chocolate in ice creams, waffles, pancake mixes, and baked products are propelling the growth of the market in Western Europe. In addition, the increasing utilization of premium quality chocolates in preparing various European desserts is contributing to the growth of the market.
Mars Inc
Mondelez International Inc
Nestle SA
Ferrero Group
Hershey Foods Corp
Grupo Arcor
Please note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.