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市場調査レポート
商品コード
1378713
アプリ内広告市場レポート:広告タイプ、プラットフォーム、アプリケーション、地域別、2023-2028年In-app Advertising Market Report by Advertising Type, Platform, Application, and Region 2023-2028 |
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アプリ内広告市場レポート:広告タイプ、プラットフォーム、アプリケーション、地域別、2023-2028年 |
出版日: 2023年11月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のアプリ内広告市場規模は2022年に1,359億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupでは、2022年~2028年の成長率(CAGR)は20.1%を示し、2028年には4,077億米ドルに達すると予測しています。
モバイルアプリ広告とは、広告主がスマートフォンアプリ上で自社の製品やサービスを宣伝できるようにする収益化戦略を指します。モバイルアプリはネットワークに広告を要求し、ネットワークはアルゴリズムを使用して最適な広告を特定し、リアルタイムでユーザーに配信します。一般的に使用されるアプリ内広告のフォーマットには、バナー、インタースティシャル、ビデオユニット、リッチメディア広告などがあります。従来の広告と比較して、アプリ内広告はユーザーフレンドリーであり、ユーザーの要件に応じてカスタマイズすることができ、消費者のエンゲージメントとリテンションを向上させる高度なロケーションターゲティング機能を提供します。
高速インターネットへのアクセスが容易になり、スマートフォンやタブレットの利用が増加していることが、市場の成長を促進する主な要因の一つとなっています。近年、スマートフォンにインストールされたアプリケーションを通じて利用される情報量は大幅に増加しています。メーカーやサービス・プロバイダーは、革新的な動画広告を通じて自社製品を宣伝することで、より幅広い消費者層にリーチし、質の高いリードを生み出しています。さらに、ソーシャルメディアにアクセスするためのモバイルアプリケーションの広範な利用が、オンラインゲームの出現とともに、市場の成長を促進しています。アプリ内広告主は、モバイルベースのオンラインゲームで利用可能な広告スペースを利用して自社製品を宣伝する一方、特典やゲーム時間の延長などのメリットを提供しています。さらに、位置情報技術を導入して顧客を追跡し、パーソナライズされたコンテンツを広告することも、成長を促す要因となっています。広告主は、消費者の位置や嗜好をモニターすることで、近くで入手可能な商品やサービスに関する有益な推奨情報を提供することができます。ブロードバンド・サービスの普及や、特に新興経済諸国における急速な都市化など、その他の要因も市場をさらに牽引すると予想されます。
The global in-app advertising market size reached US$ 135.9 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 407.7 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 20.1% during 2022-2028.
Mobile app advertising refers to a monetizing strategy that enables advertisers to promote their products and services on smartphone applications. The mobile app requests an advertisement from the network, which uses an algorithm to identify and deliver the most suitable advertisement to the user in real-time. Some of the commonly used in-app advertisement formats include banners, interstitials, video units and rich media ads. In comparison to the traditional advertisements, in-app ads are more user friendly, can be customized according to the user's requirements and offer advanced location targeting features that improve consumer engagement and retention.
Easy accessibility to high-speed internet and the increasing utilization of smartphones and tablets are among the key factors driving the growth of the market. In recent years, the amount of information utilized through the applications installed in smartphones has significantly increased. Manufacturers and service providers promote their products through innovative video ads to reach a broader consumer base and generate quality leads. Furthermore, extensive utilization of mobile applications to access social media, along with the advent of online gaming, is facilitating the market growth. In-app advertisers use ad space available in mobile-based online games to promote their products, while offering rewards, extended game time and other benefits. Additionally, the implementation of location-based technology to track customers and advertise personalized content is acting as another growth-inducing factor. Advertisers can monitor the consumer's location and their preferences to provide useful recommendations about the products and services available nearby. Other factors, including the penetration of broadband services and rapid urbanization, especially in the developing economies, are expected to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global in-app advertising market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on advertising type, platform and application.
Banner Ads
Interstitial Ads
Rich Media Ads
Video Ads
Others
Android
iOS
Others
Messaging
Entertainment
Gaming
Online Shopping
Payment and Ticketing
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Amobee Inc. (Singapore Telecommunications Limited), Apple Inc., BYYD Inc., Chartboost Inc., Facebook Inc., Flurry Inc. (Verizon Media), Google AdMob (Google Inc.), InMobi (InMobi Pte Ltd.), MoPub Inc. (Twitter), One by AOL (AOL), Tapjoy Inc. and Tune Inc.