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市場調査レポート
商品コード
1792357
航空機用合成視覚システムの市場レポート:製品タイプ別、操作別、表示システム別、用途別、地域別、2025~2033年Aircraft Synthetic Vision System Market Report by Product Type, Operation, Display System, Application, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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航空機用合成視覚システムの市場レポート:製品タイプ別、操作別、表示システム別、用途別、地域別、2025~2033年 |
出版日: 2025年08月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の航空機用合成視覚システムの市場規模は2024年に4億9,630万米ドルに達しました。IMARC Groupは、市場は2033年までに6億8,510万米ドルに達し、2025~2033年にかけて3.65%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
航空機用合成視覚システム(SVS)とは、3D技術を使ってパイロットを飛行中に誘導する、コンピュータを利用したリアリティベースの仕組みです。地形、飛行計画情報、滑走路に関する関連情報のデータベースとともに、コンピュータが生成した外部環境のビューを提示します。ムービングマップ、人工視覚、ルートプランニングのハードウェアとソフトウェアを通じて、視界の悪い状況下でのパイロットの状況認識を強化します。また、操縦不能、滑走路進入、地形内飛行(CFIT)による事故の可能性を減少させます。
CFITの発生が増加していることが市場の成長を促進する主な要因です。CFITは、操縦士が機体を完全に制御しているにもかかわらず、誤って海、山、地面、またはその他の障害物に衝突してしまう航空事故のことです。航空機のSVSを使用することで、パイロットは潜在的な危険に気づくことができ、タイムリーなルート変更が可能になります。さらに、民間航空機や他のタイプの航空機における絶え間ない安全性の向上は、製品需要を大幅に増加させています。航空交通量の増加に伴い、高効率の飛行安全メカニズムに対するニーズが高まっています。さらに、無人航空機(UAV)の導入により、厳しい環境条件下でも正しい航法を行うための正確な予測が必要となり、航空機用SVSの利用が高まっています。さらに、新興国における空港建設の増加や、旅客の安全性に関する政府の厳格な政策の実施といった要因が、今後数年間の市場成長をさらに促進すると予想されています。
IMARC Groupの最新レポートでは、世界の航空機用合成視覚システム市場について、その重要な側面すべてを網羅した深い洞察を提供しています。その内容は、市場のマクロな概要から、業界実績のミクロな詳細、最近の動向、主要市場促進要因・課題、SWOT分析、ポーターのファイブフォース分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。本レポートは、業界関係者、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、および何らかの形で航空機用合成視覚システム市場に関わる、または参入を計画しているすべての方々にとって必読の書です。
The global aircraft synthetic vision system market size reached USD 496.3 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 685.1 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.65% during 2025-2033.
An aircraft Synthetic Vision System (SVS) is a computer-facilitated reality-based mechanism that uses 3D technology to guide pilots while flying. It presents a computer-generated view of the external environment with a database of relevant information about the terrain, flight plan information and runways. It enhances the situational awareness of the pilot in low-visibility conditions through moving maps, artificial vision and route planning hardware and software. It also assists in reducing the chances of accidents caused by loss of control, runway incursion and incidences of Controlled Flight into Terrain (CFIT).
The increasing occurrence of CFIT incidences is the key factor driving the growth of the market. The CFIT is an event in which the aircraft, under pilot's control, accidentally flows into water, mountain, ground or any other obstacle. By using aircraft SVS, the pilot becomes aware of the potential dangers, which enables timely alterations of the route. Furthermore, constant safety improvements in commercial and other types of aviation aircraft are significantly increasing the product demand. With the increasing air traffic, there is a growing need for highly efficient flight safety mechanisms. Additionally, the introduction of Unmanned Aerial Vehicles (UAV) has enhanced the utilization of aircraft SVS as they require accurate projections for correct navigation even under challenging environmental conditions. Moreover, factors such as increasing construction of airports in emerging nations along with the implementation of stringent government policies regarding passenger safety are further expected to catalyze the market growth in the coming years.
IMARC Group's latest report provides a deep insight into the global aircraft synthetic vision system market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for industry players, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the aircraft synthetic vision system market in any manner.
The report has also analyzed the competitive landscape of the market with some of the key players being Cobham, Garmin, Honeywell International, Collins Aerospace (United Technologies Corporation), Elbit Systems Ltd, Thales Group, Safran, Mercury Systems, Harris Corporation, Universal Avionics Systems, Aspen Avionics, Avidyne Corporation, ENSCO, etc.