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市場調査レポート
商品コード
1722902
ゴムタイヤ式ガントリークレーンの市場規模、シェア、動向、予測:タイプ、動力源、用途、地域別、2025年~2033年Rubber Tired Gantry Crane Market Size, Share, Trends and Forecast by Type, Power Supply, Application, and Region, 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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ゴムタイヤ式ガントリークレーンの市場規模、シェア、動向、予測:タイプ、動力源、用途、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年05月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
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ゴムタイヤ式ガントリークレーンの世界市場規模は2024年に15億3,000万米ドルとなりました。今後、IMARC Groupは、同市場が2033年には21億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて3.60%のCAGRを示すと予測しています。現在、アジア太平洋地域が市場を独占しており、2024年には40%以上の市場シェアを占める。この市場を牽引しているのは、港湾自動化の進展、世界貿易量の増加、コンテナ化の進展、低燃費でハイブリッドなRTGへの需要、新興国におけるインフラの拡大、排出ガス削減と運用効率の向上を目的とした電気・ハイブリッドモデルの採用を促す環境規制の強化などです。
トランステナーとしても知られるラバータイヤ式ガントリークレーン(RTG)は、コンテナの積み付けや接地のために複合一貫輸送で広く採用されている移動式ガントリークレーンです。通常、電気またはディーゼル発電機システムを動力源とし、遠隔操作が可能です。剛性が高く安定した鉄骨構造で、高速でも正確なハンドリングとスムーズな動きが可能です。また、重量のある製造部品の組み立て、パイプラインの位置決め、アンバランスな大型構造物の建設などにも利用されています。RTGクレーンは、省スペースのコンテナターミナル用に設計されており、生産性を高め、ダウンタイムを最小限に抑え、コストを削減します。その結果、優れた性能、機動性、柔軟な操作性により、従来のガントリークレーンに代わって急速に普及しています。
船舶や貨物飛行機による輸出入の大幅な増加が、市場成長の主な要因です。さらに、商品や原材料の需要の高まりや、国家間の貿易活動の活発化が製品需要を加速させています。このほか、各国政府は、港湾インフラや港湾能力の開発において、いくつかのイニシアチブを取り、多額の投資を行っています。例えば、パナマ運河の拡張は世界中の輸送コンテナ量を増加させ、RTGクレーンのようなポータブル・コンテナ・ハンドリング機器の需要を刺激しています。さらに、RTGクレーンとアクティブ・ロード・システム(ALS)技術の統合による輸送中の作業効率とコンテナの安定性の向上など、いくつかの製品革新が製品需要を増大させています。さらに、各国政府が実施する厳しい大気汚染・排出ガス規制により、電動RTGクレーンの採用が広がっています。急速な工業化と世界化、柔軟な輸出入税制、技術の進歩など、その他の要因も市場の見通しを明るいものにしています。
The global rubber tired gantry crane market size was valued at USD 1.53 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 2.10 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 3.60% from 2025-2033. Asia Pacific currently dominates the market, holding a market share of over 40% in 2024. The market is driven by increasing port automation, rising global trade volumes, growing containerization, demand for fuel-efficient and hybrid RTGs, infrastructure expansion in emerging economies, and stricter environmental regulations encouraging the adoption of electric and hybrid models for reduced emissions and operational efficiency.
A rubber-tired gantry (RTG) crane, also known as a transtainer, is a mobile gantry crane widely employed in intermodal operations for stacking or grounding containers. It is usually powered by electricity or diesel generator systems and can be controlled remotely. It has a rigid and stable steel structure that facilitates precise handling and smooth movements even at high speeds. It is also utilized to assemble heavy manufacturing components, position pipelines, and erect large, unbalanced structures. RTG cranes are designed for space-saving container terminals to enhance productivity, minimize downtime, and reduce costs. As a result, they are rapidly replacing traditional gantry cranes due to their excellent performance, mobility, and flexible operations.
A significant increase in imports and exports via ships and cargo planes represents the primary factor driving the market growth. Additionally, the escalating demand for goods and raw materials and the rising trade activities between countries are accelerating product demand. Besides this, governments of various nations are taking several initiatives and making heavy investments in the development of port infrastructure and capacities. For instance, the expansion of the Panama Canal has increased the shipping container traffic across the globe, which, in turn, is catalyzing the demand for portable container handling equipment like RTG cranes. Moreover, several product innovations, such as the integration of RTG cranes with active load system (ALS) technology to enhance operational efficiency and container stability during transportation, are augmenting the product demand. Furthermore, there has been widespread adoption of electric RTG cranes due to the stringent air pollution and emission control regulations implemented by governments of different countries. Other factors, including rapid industrialization and globalization, flexible import-export taxation, and technological advancements, are also creating a positive market outlook.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Anupam Industries Limited, ASCOM SPA, Bedeschi S.p.A., Cargotec Oyj, Konecranes Oyj, Liebherr-International AG, Mi-Jack Products (Lanco International Inc.), Paul Vahle GmbH & Co. KG, Reva Industries India Pvt. Ltd., Sany Heavy Industry Co. Ltd, Shanghai Zhenhua Heavy Industries Company Limited and TNT Crane & Rigging.