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市場調査レポート
商品コード
1722764
プロバイオティクス原料市場レポート:原料、形態、用途、地域別、2025年~2033年Probiotic Ingredients Market Report by Ingredient (Bacteria, Yeast, Spore Formers), Form (Liquid, Dry), Application (Food and Beverages, Dietary Supplements, Animal Feed Probiotic), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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プロバイオティクス原料市場レポート:原料、形態、用途、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年05月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のプロバイオティクス原料市場規模は2024年に58億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに92億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて4.99%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。腸内環境の改善と総合的な健康志向の高まりが市場を刺激しています。
プロバイオティクスとは、消化器系の機能を改善するために摂取される生きた微生物を指します。善玉菌や健康菌としても知られ、口腔衛生、細菌性膣炎、尿路感染症に関連する疾患の予防に役立ちます。また、呼吸器感染症、壊死性腸炎、腸疾患などの病気の予防にも役立ちます。プロバイオティクス原料は、カプセル、錠剤、粉末、液体などの形態で入手できるほか、ヨーグルト、ケフィア、サワードウパン、ザワークラウト、テンペ、キムチなど、生きた活性培養物を含む発酵食品にも含まれています。サプリメントの形で摂取すると、プロバイオティクスは腸内に健康を増進する微生物を定着させ、消化管内で望ましくない細菌が過剰に増殖するのを阻止します。また、うつ病の軽減や心臓の健康促進にも役立つため、医師からも推奨されています。
プロバイオティクス原料の世界市場は、主に予防ヘルスケアに関する個人の意識の高まりによって、プロバイオティクス製品への支出が増加しています。この動向は、コロナウイルス感染症(COVID-19)の大流行によってさらに後押しされ、免疫力強化への関心が高まっています。特に老年人口の間で腸関連疾患の有病率が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。日本、ドイツ、米国などの国々では、プロバイオティクスに基づく栄養補助食品が広く消費されており、プロバイオティクス食品は食文化の一部となっています。可処分所得の増加や予防ヘルスケアに対する考え方の変化といった要因が、インターネットでの情報入手の容易さと相まって、市場の成長にプラスの影響を与えています。さらに、市場プレーヤーは、優れた品質の原料を使用した便利な包装形態の新製品を発売しています。
The global probiotic ingredients market size reached USD 5.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 9.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.99% during 2025-2033. The growing consumer inclination towards improving gut health and overall well-being is stimulating the market.
Probiotics refer to live microorganisms consumed for improving the functioning of the digestive system. Also known as good or healthy bacteria, they help prevent diseases related to oral health, bacterial vaginosis, and urinary tract infection. They also aid in preventing ailments such as respiratory infections, necrotizing enterocolitis, and bowel diseases. Probiotic ingredients are available in the form of capsules, tablets, powder, and liquid, as well as found in fermented food products containing live-active cultures, such as yogurt, kefir, sourdough bread, sauerkraut, tempeh, and kimchi. When consumed in the form of supplements, probiotics colonize the gut with health-boosting microorganisms and stops undesirable bacteria from overgrowing in the digestive tract. They are also suggested by doctors as they help in reducing depression and promote heart health.
The global probiotic ingredients market is primarily driven by the increasing awareness among individuals regarding preventive healthcare, which has resulted in the rising expenditure on probiotic products. This trend has further been boosted by the spread of the coronavirus disease (COVID-19) pandemic, which has increased the focus toward strengthening immunity. The growing prevalence of gut-related diseases, especially among the geriatric population, is also propelling the market growth. In countries such as Japan, Germany, and the United States, probiotic-based dietary supplements are widely consumed, and probiotic food products have become a part of the food culture. Factors such as increasing disposable incomes and the changing attitude toward preventive healthcare, coupled with the easy availability of information on the internet, are positively influencing the growth of the market. Furthermore, market players are launching new products in convenient packaging formats made with superior quality ingredients.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Advanced Enzyme Technologies Limited, Biena, Biogaia, Chr. Hansen Holding AS, Danone Inc., Deerland Probiotics & Enzymes Inc., DuPont de Nemours Inc., Kerry Group plc, Koninklijke DSM NV and Lallemand Inc.