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市場調査レポート
商品コード
1661239

デジタル教室の市場規模、シェア、動向、予測:製品タイプ別、用途別、地域別、2025年~2033年

Digital Classroom Market Size, Share, Trends and Forecast by Product Type, Application, and Region, 2025-2033


出版日
発行
IMARC
ページ情報
英文 143 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
デジタル教室の市場規模、シェア、動向、予測:製品タイプ別、用途別、地域別、2025年~2033年
出版日: 2025年02月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
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  • 目次
概要

デジタル教室の市場の世界市場規模は、2024年に1,538億2,000万米ドルとなった。今後、IMARC Groupは、2033年には3,567億4,000万米ドルに達し、2025年から2033年にかけて11.09%のCAGRを示すと予測しています。現在、北米が市場を独占しており、2024年には33.7%を超える大きな市場シェアを占めています。eラーニングツールの普及、教育技術の進歩、インタラクティブで個別化された学習ソリューションに対する需要の高まりにより、市場は急速な成長を遂げています。世界各国の政府や教育機関がデジタルインフラに投資していることが、市場拡大を後押ししています。

デジタル教室とは、教師と生徒がテクノロジーを使って授業や学習体験を強化する学習環境のことです。ビデオ、ポッドキャスト、インタラクティブシミュレーション、電子書籍などのマルチメディアリソースを利用して学習をサポートします。教師は、オンラインコース、課題、小テスト、成績表を作成・管理できます。生徒がグループプロジェクトで協力したり、ノートを共有したり、仲間や教師とコミュニケーションしたりするためのツールも提供されています。また、よりインタラクティブで魅力的な学習体験を提供し、生徒のやる気と集中力の維持に役立ちます。従来の教室に比べ、教科書、紙、文房具などのリソースが少なくて済みます。最近では、デジタル教室は、スクリーンリーダー、拡大表示ツール、クローズドキャプションなど、特別なニーズを持つ生徒のためのアクセシビリティツールを提供しています。

デジタル教室の市場傾向:

学校数の増加と入学希望者の増加により、世界中の学校でデジタル教室の需要が高まっています。これは、急速なデジタル化、スマートフォン、タブレット、ラップトップなどのスマートデバイスの販売増加、高速インターネット接続と相まって、世界全体の市場成長を強化する主な要因の1つとなっています。さらに、学生にインタラクティブなオンライン講義や学習教材を提供する教育アプリの増加が、市場にプラスの影響を与えています。さらに、多くの国の政府機関は、新しい学校を開設し、教育の重要性に関する認識を促進するための取り組みを行っています。彼らは、子供たちの経験を向上させるために、教室にプロジェクターやインタラクティブホワイトボードの導入に投資しています。さらに、主要企業は、生体認証センサー、タッチスクリーン、モノのインターネット(IoT)ソリューションなどの先進技術を組み込んだデジタル教室用のスマートデスクを導入しています。研究室、図書館、教室などで使用され、生徒に便利な環境を提供しています。これに加えて、学校での学習を容易にするため、コンピュータースクリーンやプロジェクターを備えたデジタル教室でのスマート授業の採用が増加しており、市場の成長を後押ししています。これとは別に、バーチャルリアリティ(VR)、拡張現実(AR)、人工知能(AI)、機械学習(ML)、データ分析、クラウドコンピューティングをデジタル教室に統合することで、教師が管理業務を自動化し、個別化された学習を提供できるようになることが、市場に明るい見通しを生み出しています。

本レポートで扱う主な質問

  • デジタル教室とは何か?
  • 世界のデジタル教室の市場の市場規模は?
  • 2025-2033年における世界のデジタル教室の市場の予想成長率は?
  • 世界のデジタル教室の市場を牽引する主な要因は何か?
  • 世界のデジタル教室の市場の主要セグメントを製品タイプ別に見ると?
  • 世界のデジタル教室の市場の主要セグメントを用途別に見ると?
  • 世界のデジタル教室の市場における主要地域は?
  • 世界のデジタル教室の市場における主要企業は?

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査の目的
  • ステークホルダー
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要業界動向

第5章 世界のデジタル教室市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場内訳:製品タイプ別
  • 市場内訳:用途別
  • 市場内訳:地域別
  • 市場予測

第6章 市場内訳:製品タイプ別

  • デジタル教室ハードウェア
    • 市場動向
    • 市場予測
  • デジタル教室コンテンツ
    • 市場動向
    • 市場予測
  • デジタル教室ソフトウェア
    • 市場動向
    • 市場予測

第7章 市場内訳:用途別

  • K-12
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 高等教育
    • 市場動向
    • 市場予測

第8章 市場内訳:地域別

  • アジア太平洋地域
  • 北米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • ラテンアメリカ

第9章 世界のデジタル教室産業:SWOT分析

  • 概要
  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第10章 世界のデジタル教室産業:バリューチェーン分析

第11章 世界のデジタル教室産業:ポーターのファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の程度
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第12章 世界のデジタル教室産業:価格分析

第13章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Dell Inc.
    • Jenzabar, Inc.
    • Blackboard Inc.
    • Discovery Education, Inc.
    • Pearson Education, Inc.
    • Promethean Limited
    • Oracle Corporation
    • Educomp Solutions Ltd.
    • Ellucian Company L.P.
    • Echo360, Inc.
    • D2L Corporation
    • Unit4
    • APG & Co
    • SMART Technologies ULC
    • Dreambox Learning, Inc.
    • McGraw Hill
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Digital Classroom Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Digital Classroom Market: Sales Value (in Billion USD), 2019-2024
  • Figure 3: Global: Digital Classroom Market: Breakup by Product Type (in %), 2024
  • Figure 4: Global: Digital Classroom Market: Breakup by Application (in %), 2024
  • Figure 5: Global: Digital Classroom Market: Breakup by Region (in %), 2024
  • Figure 6: Global: Digital Classroom Market Forecast: Sales Value (in Billion USD), 2025-2033
  • Figure 7: Global: Digital Classroom Industry: SWOT Analysis
  • Figure 8: Global: Digital Classroom Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 9: Global: Digital Classroom Industry: Porter's Five Forces Analysis
  • Figure 10: Global: Digital Classroom (Hardware) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 11: Global: Digital Classroom (Hardware) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 12: Global: Digital Classroom (Content) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 13: Global: Digital Classroom (Content) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 14: Global: Digital Classroom (Software) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 15: Global: Digital Classroom (Software) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 16: Global: Digital Classroom (K-12) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 17: Global: Digital Classroom (K-12) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 18: Global: Digital Classroom (Higher Education) Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 19: Global: Digital Classroom (Higher Education) Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 20: North America: Digital Classroom Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 21: North America: Digital Classroom Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 22: Europe: Digital Classroom Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 23: Europe: Digital Classroom Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 24: Asia Pacific: Digital Classroom Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 25: Asia Pacific: Digital Classroom Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 26: Middle East and Africa: Digital Classroom Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 27: Middle East and Africa: Digital Classroom Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033
  • Figure 28: Latin America: Digital Classroom Market: Sales Value (in Million USD), 2019 & 2024
  • Figure 29: Latin America: Digital Classroom Market Forecast: Sales Value (in Million USD), 2025-2033

List of Tables

  • Table 1: Global: Digital Classroom Market: Key Industry Highlights, 2024 and 2033
  • Table 2: Global: Digital Classroom Market Forecast: Breakup by Product Type (in Million USD), 2025-2033
  • Table 3: Global: Digital Classroom Market Forecast: Breakup by Application (in Million USD), 2025-2033
  • Table 4: Global: Digital Classroom Market Forecast: Breakup by Region (in Million USD), 2025-2033
  • Table 5: Global: Digital Classroom Market Structure
  • Table 6: Global: Digital Classroom Market: Key Players
目次
Product Code: SR112025A1165

The global digital classroom market size was valued at USD 153.82 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 356.74 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 11.09% during 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a significant market share of over 33.7% in 2024. The market is experiencing rapid growth due to the widespread adoption of e-learning tools, advancements in educational technology and the rising demand for interactive and personalized learning solutions. Governments and institutions worldwide are investing in digital infrastructure are fostering market expansion.

A digital classroom is a learning environment wherein teachers and students use technology to enhance the teaching and learning experience. It relies on multimedia resources, such as videos, podcasts, interactive simulations, and e-books that are used to support learning. It allows teachers to create and manage online courses, assignments, quizzes, and grade books. It offers tools for students to collaborate on group projects, share notes, and communicate with their peers and teachers. It also provides a more interactive and engaging learning experience, which helps students to stay motivated and focused. It requires fewer resources like textbooks, paper, and stationery as compared to traditional classrooms. Nowadays, digital classrooms are offering accessibility tools for students with special needs, such as screen readers, magnification tools, and closed captioning.

Digital Classroom Market Trends:

The increasing number of schools and rising applicants is catalyzing the demand for digital classrooms in schools around the world. This, coupled with rapid digitization, increasing sales of smart devices like smartphones, tablets, and laptops, and the high speed internet connectivity, represents one of the major factors strengthening the market growth across the globe. Furthermore, the growing number of educational apps that provide students with interactive online lectures and study materials is influencing the market positively. Moreover, governing agencies of numerous countries are undertaking initiatives to open new schools and promote awareness about the importance of education. They are investing in introducing projectors and interactive whiteboards for classrooms to enhance the experience of children. In addition, key players are introducing smart desks for digital classrooms that are incorporated with advanced technologies, including biometrics sensors, touchscreen, and the internet of things (IoT) solutions. They are used in laboratories, libraries, and classrooms to offer a convenient environment to students. This, along with the rising adoption of smart classes in digital classrooms with computer screens and projectors to ease learning in schools, is favoring the growth of the market. Apart from this, the integration of virtual reality (VR), augmented reality (AR), artificial intelligence (AI), machine learning (ML), data analytics, and cloud computing in digital classrooms that helps teachers to automate administrative tasks and offer personalized learning is creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Product Type Insights:

  • Digital Classroom Hardware
  • Digital Classroom Content
  • Digital Classroom Software

Application Insights:

  • K-12
  • Higher Education

Regional Insights:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Middle East and Africa
  • Latin America
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America; Europe; Asia Pacific; the Middle East and Africa; and Latin America. According to the report, North America was the largest market for digital classroom. Some of the factors driving the North America digital classroom market included a high number of schools, integration of advanced technologies, rising marketing strategies, etc.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global digital classroom market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Dell Inc., Jenzabar, Inc., Blackboard Inc., Discovery Education, Inc., Pearson Education, Inc., Promethean Limited, Oracle Corporation, Educomp Solutions Ltd., Ellucian Company L.P., Echo360, Inc., D2L Corporation, Unit4, APG & Co, SMART Technologies ULC, Dreambox Learning, Inc., McGraw Hill, etc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What is digital classroom?
  • 2.How big is the global digital classroom market?
  • 3.What is the expected growth rate of the global digital classroom market during 2025-2033?
  • 4.What are the key factors driving the global digital classroom market?
  • 5.What is the leading segment of the global digital classroom market based on product type?
  • 6.What is the leading segment of the global digital classroom market based on application?
  • 7.What are the key regions in the global digital classroom market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global digital classroom market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Digital Classroom Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Breakup by Product Type
  • 5.5 Market Breakup by Application
  • 5.6 Market Breakup by Region
  • 5.7 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Digital Classroom Hardware
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Digital Classroom Content
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Digital Classroom Software
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 K-12
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Higher Education
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Europe
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Asia Pacific
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Middle East and Africa
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Global Digital Classroom Industry: SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Global Digital Classroom Industry: Value Chain Analysis

11 Global Digital Classroom Industry: Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Global Digital Classroom Industry: Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Dell Inc.
    • 13.3.2 Jenzabar, Inc.
    • 13.3.3 Blackboard Inc.
    • 13.3.4 Discovery Education, Inc.
    • 13.3.5 Pearson Education, Inc.
    • 13.3.6 Promethean Limited
    • 13.3.7 Oracle Corporation
    • 13.3.8 Educomp Solutions Ltd.
    • 13.3.9 Ellucian Company L.P.
    • 13.3.10 Echo360, Inc.
    • 13.3.11 D2L Corporation
    • 13.3.12 Unit4
    • 13.3.13 APG & Co
    • 13.3.14 SMART Technologies ULC
    • 13.3.15 Dreambox Learning, Inc.
    • 13.3.16 McGraw Hill