デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1615871

デジタルクラスルームの世界市場規模:地域別、範囲および予測

Global Digital Classroom Market Size By Product Type, By End-User, By Deployment Mode, By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
デジタルクラスルームの世界市場規模:地域別、範囲および予測
出版日: 2024年10月07日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

デジタルクラスルームの市場規模と予測

デジタルクラスルームの市場規模は、2022年に129億3,000万米ドルと評価され、2024年から2031年にかけて17.54%のCAGRで成長し、2030年には471億米ドルに達すると予測されています。

デジタルクラスルーム市場の世界市場促進要因

デジタルクラスルーム市場の市場促進要因は、様々な要因によって影響を受ける可能性があります。

技術開発:

拡張知能(AR)、仮想現実(VR)、人工知能(AI)、機械学習(ML)のような最先端技術の迅速な開発と導入により、デジタルクラスルームの体験は大幅に改善されています。パーソナライズされたインタラクティブな学習体験は、こうしたテクノロジーによって可能になります。

インターネットの普及:

高速インターネットが広く普及し、手頃な価格で利用できるようになったおかげで、デジタル学習がより身近なものになった。これは、従来の教材にあまりアクセスできない地方や孤立した場所では特に重要です。

政府の取り組みと政策:

多くの政府が、デジタル教育のインフラに多額の投資を行い、教室でのテクノロジー利用を促進する法律を提唱しています。これには、デジタル教材、プラットフォーム、教員研修の費用が含まれます。

オンライン教育のニーズの高まり:

COVID-19の流行は、オンライン教育の利用に拍車をかけ、その実用性と重要性を強調しています。パンデミック後も、人々はバーチャル・スクールが提供する柔軟性とアクセシビリティを高く評価しています。

Eラーニング・プラットフォームの普及:

学校、カレッジ、大学は、Eラーニング・プラットフォームやデジタル教育技術を加速度的に利用しています。こうしたオンライン学習環境は、いつでも、どこからでも、膨大な数のコースやリソースにアクセスできます。

スマート・デバイスの普及:

スマートフォン、タブレット、その他のスマート・デバイスの普及により、デジタル学習はより実用的で便利になりました。学生は個人所有のデバイスを使って教育リソースにアクセスし、バーチャルクラスルームセッションに参加することができます。

費用対効果:

物理的なインフラやリソースの必要性を減らすことで、デジタルクラスルームは頻繁に教育コストを下げます。また、バーチャル・ラボやオンライン・リソースを利用することで、従来の教室環境に関する経費も削減できます。

生涯学習とスキル開発の重視:

労働市場の急速な変化に対応するため、生涯学習と技能開発にますます注目が集まっています。この要求に応えるのがデジタルクラスルームであり、さまざまな年齢の学生にさまざまなトレーニングコースや講座を提供しています。

デジタルクラスルームの世界市場抑制要因

デジタルクラスルーム市場には、いくつかの要因が抑制要因や課題として作用する可能性があります。以下はその一例である:

初期コストの高さ:

デジタルクラスルームの開設には、インタラクティブ・ホワイトボード、PC、タブレット端末、学習管理システム、ブロードバンド・インターネット接続など、必要な機器やソフトウェアへの多額の投資が必要になることが多いです。学校は、特に貧困地区や開発途上地域では、こうした高額な初期費用を法外なものと感じるかもしれないです。

技術的問題と維持管理:

デジタルクラスルームはテクノロジーに大きく依存しているため、機器の故障や定期的なメンテナンスが必要になる場合があります。技術的な問題によって学習プロセスが妨げられる可能性があり、継続的な技術的支援が必要な場合、運営費が増大する可能性があります。

教師の適応と訓練:

教室でデジタルツールを効果的に使うためには、教師は技術に精通し、精通していなければならないです。従来の教授法に慣れている教育者にとって、デジタル学習への移行は難しいかもしれないです。研修や専門能力開発のためのプログラムは不可欠だが、費用と時間がかかる可能性があります。

デジタル格差:

すべての地域や社会経済階層が、平等にデジタル技術を利用できるわけではないです。低所得世帯の生徒や地方に住む生徒が、必要不可欠な機器や信頼できるインターネット接続を利用できない場合、教育の見通しに差が生じる可能性があります。

データ・セキュリティとプライバシーの問題:

教室でデジタル技術を使うには、大量の生徒データを収集し、保存する必要があります。機密データのセキュリティとプライバシーを保証することが不可欠です。情報の悪用、データ漏洩、GDPRの遵守に対する懸念から、制約が生じる可能性があります。

変化への反対:

教育者、保護者、管理者、その他の利害関係者は、従来のアプローチと比較してデジタル学習の有効性に疑問を持っており、変化に抵抗を示す可能性があります。このような文化的な反対によって、デジタル授業ソリューションの導入が遅れる可能性があります。

コンテンツとカリキュラムの問題:

基準やカリキュラムに準拠した優れたデジタル教材を作成するのは難しいかもしれないです。多くのリソースを必要とする場合もあるが、コンテンツが興味深く、有用で、すべての生徒が利用できるようにすることが極めて重要です。

互換性と標準化:

世の中には非常に多くのデジタルツールやプラットフォームがあるため、さまざまなシステムがうまく連携し、シームレスに統合されるようにするのは難しい課題です。相互運用性の問題は、標準化が不十分なデジタル教育ツールから生じる可能性があります。

公平性と包括性:

特別な教育的ニーズや障害を持つ生徒がデジタルクラスルームに参加し、アクセスできるようにすることは極めて重要です。そのためには、特別なリソースや専門的な技術が必要となるため、導入の複雑さや費用が増大する可能性があります。

目次

第1章 世界のデジタルクラスルーム市場:イントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • 検証
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 デジタルクラスルームの世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 デジタルクラスルームの世界市場、コンポーネント別

  • 概要
  • サービス
  • ハードウェア
  • ソリューション

第6章 デジタルクラスルームの世界市場:用途別

  • 概要
  • 高等教育
  • K-12

第7章 デジタルクラスルームの世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界のデジタルクラスルームの競合情勢

  • 概要
  • 企業の市場ランキング
  • 主な発展戦略

第9章 企業プロファイル

  • LG Electronics
  • Hitachi Dream Box Learning
  • Google
  • HTC
  • Samsung Electronics
  • Sony
  • Creative Labs
  • Microsoft
  • Panasonic Corporation

第10章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 4510

Digital Classroom Market Size And Forecast

Digital Classroom Market size was valued at USD 12.93 Billion in 2022 and is projected to reach USD 47.1 Billion by 2030 , growing at a CAGR of 17.54% from 2024 to 2031. Global Digital Classroom Market Drivers The market drivers for the Digital Classroom Market can be influenced by various factors. These may include: Technological Developments:

The digital classroom experience is being greatly improved by the quick development and uptake of cutting-edge technologies like augmented reality (AR), virtual reality (VR), artificial intelligence (AI), and machine learning (ML). Personalized and interactive learning experiences are made possible by these technologies.

Increased Internet Penetration:

Digital learning is now more accessible thanks to the widely available and reasonably priced high-speed internet. This is particularly important in rural and isolated places where there may not be as much access to traditional educational materials.

Government Initiatives and Policies:

A lot of governments are making significant investments in the infrastructure of digital education and advocating for laws that facilitate the use of technology in the classroom. This covers the cost of digital resources, platforms, and teacher training.

Growing Need for Online Education:

The COVID-19 pandemic has spurred the use of online education, emphasizing its practicality and significance. People still value the flexibility and accessibility that virtual schools provide, even after the pandemic.

Growing Adoption of E-Learning Platforms:

Schools, colleges, and universities are using e-learning platforms and digital instructional technologies at an accelerated rate. These online learning environments provide access to a vast array of courses and resources at any time and from any location.

Growing Use of Smart Devices:

Digital learning is now more practical and convenient because to the widespread use of smartphones, tablets, and other smart devices. Students can use their personal devices to access educational resources and take part in virtual classroom sessions.

Cost-Effectiveness:

By reducing the requirement for physical infrastructure and resources, digital classrooms frequently lower the cost of education. Virtual labs and online resources can also reduce the expenses related to conventional classroom settings.

Stress on Lifelong Learning and Skill Development:

To stay up with the rapid changes in the labor market, there is an increasing focus on lifelong learning and skill development. This requirement is met by digital classrooms, which provide a range of training courses and courses for students of various ages.

Global Digital Classroom Market Restraints

Several factors can act as restraints or challenges for the Digital Classroom Market. These may include:

High Initial Costs:

Setting up digital classrooms frequently necessitates a sizable investment in the necessary gear and software, including interactive whiteboards, PCs, tablets, and learning management systems, as well as broadband internet connectivity. Schools may find these high upfront expenses prohibitive, particularly in poor districts or developing areas.

Technical Problems and Upkeep:

Because digital classrooms rely so heavily on technology, there are instances when equipment malfunctions or needs to be maintained on a regular basis. The learning process can be hampered by technical problems, and operating expenses may increase if continuous technical help is required.

Teacher Adaptation and Training:

Teachers must be tech-savvy and well-versed in order to use digital tools in the classroom effectively. For educators used to traditional teaching methods, the shift to digital learning might be difficult. Programs for training and professional development are essential, but they may be costly and time-consuming.

Digital Divide:

Not all areas or socioeconomic classes have equal access to digital technology. There may be differences in educational prospects if students from lower-income households or those living in rural areas do not have access to the essential gadgets or dependable internet connections.

Data Security and Privacy Issues:

Using digital technologies in the classroom necessitates the capture and storing of large volumes of student data. It is essential to guarantee the security and privacy of sensitive data. Restrictions may come from worries about information misuse, data breaches, and GDPR compliance.

Opposition to Change:

Educators, parents, administrators, and other stakeholders who may have doubts about the efficacy of digital learning in comparison to more conventional approaches, may be resistant to change. The adoption of digital classroom solutions may be slowed down by this cultural opposition.

Problems with Content and Curriculum:

It might be difficult to create excellent digital instructional materials that adhere to standards and curricula. Although it can require a lot of resources, it is crucial to make sure that the content is interesting, useful, and available to all pupils.

Compatibility and Standardization:

Because there are so many digital tools and platforms out there, it can be challenging to make sure that various systems work well together and integrate seamlessly. Interoperability problems may arise from digital education tools that lack standardization.

Equity and Inclusivity:

It is crucial to make sure that students with special educational needs or disabilities may participate in digital classrooms and are able to access them. This can increase the complexity and expense of implementation since it calls for extra resources and specialized technologies.

Global Digital Classroom Market Segmentation Analysis

The Global Digital Classroom Market is segmented on the basis of Product Type, End-User, Deployment Mode And Geography.

Digital Classroom Market, By Product Type

  • Hardware:
  • Interactive whiteboards, projectors, laptops, tablets, displays, audio systems, etc.
  • Software:
  • Learning Management Systems (LMS), Student Information Systems (SIS), collaboration tools, content authoring tools, e-learning platforms, etc.
  • Services:
  • Professional development and training, support and maintenance, integration and implementation services, consulting, etc.

Digital Classroom Market, By End-User

  • K-12 Education:
  • Primary and secondary education institutions.
  • Higher Education:
  • Colleges, universities, and other post-secondary educational institutions.
  • Corporate:
  • Corporate training and development programs.
  • Government:
  • Government training programs and educational initiatives.

Digital Classroom Market, By Deployment Mode

  • Cloud-Based:
  • Solutions hosted on cloud servers, accessible via the internet.
  • On-Premise:
  • Solutions installed and run on local servers within the institution's premises.

Digital Classroom Market, By Geography

  • North America:
  • The United States, Canada, and Mexico.
  • Europe:
  • Western Europe, Eastern Europe, and specific countries like the UK, Germany, and France.
  • Asia Pacific:
  • China, India, Japan, and other countries in the region.
  • Latin America:
  • Brazil, Argentina, and other countries in Central and South America.
  • Middle East and Africa:
  • GCC countries, South Africa, and other regions.

Key Players

  • The major players in the Digital Classroom Market are:
  • LG Electronics
  • Hitachi Dream Box Learning
  • Google
  • HTC
  • Samsung Electronics
  • Sony
  • Creative Labs
  • Microsoft
  • Panasonic Corporation

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL DIGITAL CLASSROOM MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL DIGITAL CLASSROOM MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL DIGITAL CLASSROOM MARKET, BY COMPONENT

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Service
  • 5.3 Hardware
  • 5.4 Solutions

6 GLOBAL DIGITAL CLASSROOM MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Higher Education
  • 6.3 K-12

7 GLOBAL DIGITAL CLASSROOM MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.3 Canada
    • 7.2.4 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East and Africa

8 GLOBAL DIGITAL CLASSROOM COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 LG Electronics
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Hitachi Dream Box Learning
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Google
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 HTC
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Samsung Electronics
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Sony
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Creative Labs
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 Microsoft
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 Panasonic Corporation
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments

10 Appendix

  • 10.1 Related Research