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市場調査レポート
商品コード
1642720
パブリックリレーションロボット市場:製品、エンドユーザー、地域別、2025年~2033年Public Relation Robots Market by Product (Telepresence public relation robots, Humanoid public relation robots, and Others), End User (Hotels and restaurants, Mobile guidance and information, Media relation robots, and Others), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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パブリックリレーションロボット市場:製品、エンドユーザー、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年01月18日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 2~3営業日
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パブリックリレーションロボットの世界市場規模は2024年に69億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに137億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて7.9%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。技術の進歩、消費者の嗜好の変化、より効率的で効果的なコミュニケーション戦略の必要性などが、市場を牽引する主な要因となっています。
パブリックリレーションロボットとは、公共の場で人々と交流し、組織に代わってメッセージを伝えるように設計された機械を指します。これらのロボットは、スピーチ、ジェスチャー、表情を組み合わせて情報を伝えたり、人間関係を構築したりしながら、自然な会話方法で人々と関わるようにプログラムされています。従来のコミュニケーション形態よりも、より魅力的でインタラクティブな体験を提供することで、組織が一般市民とのコミュニケーションを改善するのに役立ちます。これらのロボットは、製品、サービス、または大義を宣伝するために使用することができ、見本市、博物館、空港、ショッピングモールなどの幅広い環境で展開することができます。パブリックリレーションロボットは、人間によるコミュニケーションのようなばらつきがなく、一貫した信頼性の高いメッセージを提供することができます。また、休憩や休息を必要とせず、24時間365日稼働することができます。近年、パブリックリレーションロボットは、組織と一般市民とのコミュニケーション方法を変革し、新たなエンゲージメントと関係構築の機会を生み出すことができるとして、支持を集めています。
市場を牽引する主な要因の一つは、消費者の嗜好の変化です。現在、消費者はテクノロジーに精通し、接するブランドに対してより高いレベルのエンゲージメントとパーソナライゼーションを求めています。パブリックリレーションロボットは、組織が消費者とつながり、パーソナライズされた体験を提供するための革新的な方法を提供します。さらに、より効率的で効果的なコミュニケーション戦略へのニーズの高まりも市場を牽引しています。電子メール、電話、ダイレクトメールといった従来のコミュニケーション・チャネルは効果が低下しており、企業は視聴者とエンゲージする新しい方法を模索しています。その結果、魅力的で記憶に残る方法でメッセージを伝えるまたとない機会を提供するパブリックリレーションロボットの需要が高まっています。このほか、コロナウイルス感染症(COVID-19)の大流行も、一般市民と接触することなく安全に関わる方法として、パブリックリレーションロボットの採用を加速させています。これらのロボットは、顧客にインタラクティブな体験を提供しながら、組織が社会的距離を置く規範を維持するのに役立っています。このほか、ヘルスケア、小売、ホスピタリティ、エンターテインメントなどの業界全体で自動化の傾向が強まっていることから、今後数年間は市場の見通しが明るくなると予想されます。
The global public relation robots market size reached USD 6.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 13.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.9% during 2025-2033. The technological advancements, changing consumer preferences, and the need for more efficient and effective communication strategies, represent some of the key factors driving the market.
Public relation robots refer to machines designed to interact with people in a public setting and to communicate messages on behalf of an organization. These robots are programmed to engage with people in a natural, conversational way, using a combination of speech, gestures, and facial expressions to convey information and build relationships. They help organizations improve their communication with the public, by providing a more engaging and interactive experience than traditional forms of communication. These robots can be used to promote products, services, or causes and can be deployed in a wide range of settings, such as trade shows, museums, airports, and shopping malls. Public relation robots can provide a consistent and reliable message without the variability that comes with human communication. They can also operate 24/7, without the need for breaks or rest. In recent years, public relation robots have gained traction as they can transform how organizations communicate with the public and create new engagement and relationship-building opportunities.
One of the primary factors driving the market is the changing consumer preferences. Currently, consumers are more tech-savvy and expect a higher level of engagement and personalization from the brands they interact with. Public relation robots provide an innovative way for organizations to connect with their audience and provide a personalized experience. Additionally, the augmenting need for more efficient and effective communication strategies is also driving the market. Traditional communication channels, such as email, phone, and direct mail, are becoming less effective and organizations are looking for new ways to engage with their audience. As a result, there has been escalating demand for public relation robots as they provide a unique opportunity to deliver a message in an engaging and memorable way. Other than this, the outbreak of coronavirus disease (COVID-19) pandemic has also accelerated the adoption of public relation robots as a contactless and safe way of engaging with the public. These robots help organizations maintain social distancing norms while providing an interactive experience to customers. Besides this, the growing trend of automation across industries, including healthcare, retail, hospitality, and entertainment, is expected to create a positive market outlook in the upcoming years.
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.