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市場調査レポート
商品コード
1561609
スマートディスプレイ市場レポート:タイプ、ディスプレイサイズ、解像度、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年Smart Display Market Report by Type, Display Size, Resolution, End User, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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スマートディスプレイ市場レポート:タイプ、ディスプレイサイズ、解像度、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年09月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のスマートディスプレイ市場の市場規模は2023年に70億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに317億米ドルに達し、2024年から2032年の間に17.5%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。小売、ヘルスケア、運輸セクターにおけるインタラクティブディスプレイの利用拡大、ワークライフバランスを維持するための在宅勤務(WFH)モデルの採用増加、スマートテレビ(TV)の購入増加などが、スマートディスプレイ市場の成長率を押し上げている要因の1つです。
AIと音声アシスタントの統合
人工知能(AI)と音声アシスタントの統合は、スマートディスプレイ市場にプラスの影響を与えています。シンプルな音声コマンドを通じて、これらのテクノロジーは、スケジュール管理、音楽再生、スマートホームガジェットの操作などを、ユーザーが触れることなく実行できるようにすることで、ユーザーとのインタラクションを向上させます。ボイス・ファースト・インタラクションは非常に便利で、住宅と商業環境の両方において、よりユーザーフレンドリーな環境を作り出します。さらに、AIのアルゴリズムが進歩し続けるにつれて、スマート・ディスプレイの機能性と応答性も向上し、合理的で効果的な技術的ソリューションを求める顧客を引き寄せています。最大の性能を発揮するためにスマート・ディスプレイのような集中制御ポイントを必要とするモノのインターネット(IoT)機器の利用が、この傾向を支えています。IMARC Groupによると、世界のIoT市場は2032年までに3兆1,742億米ドルに達すると予測されています。これがスマートディスプレイの需要をさらに押し上げると思われます。
コネクテッド・ホームの需要増加
スマートディスプレイ市場は、コネクテッドホーム技術への関心の高まりにより拡大しています。相互接続されたデバイスのネットワークの中心として、スマートディスプレイは、スマートホームエコシステムの管理を容易にするインタラクティブで視覚的なインタフェースを提供します。サーモスタット、エンターテインメント・システム、セキュリティ・システム、照明器具も、スマート・ディスプレイを使用することで、単一のプラットフォームから監視・制御できます。5Gネットワークの拡大と高速インターネットの普及は、デバイスの機能性と接続性を向上させることで、この市場セグメントの成長に貢献しています。メーカー各社はまた、その魅力を高めるため、より高解像度の画面や多数のエコシステムとの互換性といった機能を一貫して製品ラインナップに追加しています。例えば、アマゾンは最近エコー・ハブを発売したが、これは包括的なスマート・ホームを構築するための、すべてのスマート・デバイスのマスター・コントロール・ハブです。
ディスプレイ技術の進歩
スマート・ディスプレイ市場は、インタラクティブ機能とディスプレイ品質の技術開拓により拡大しています。最新のスマート・スクリーンでは高解像度や超高解像度が利用でき、ユーザー体験を向上させる鮮明でシャープな画像が保証されています。有機発光ダイオード(OLED)や液晶ディスプレイ(LCD)技術の進歩により、色の正確さ、明るさ、視野角が向上し、これらのデバイスはインタラクティブな作業やマルチメディアの消費にとってより魅力的なものとなっています。さらに、タッチスクリーン技術の普及は、人々がより魅力的で自然な方法でガジェットを操作できるようにすることで、ユーザー・インターフェース・デザインに革命をもたらしています。より技術的に高度で視覚的にインタラクティブな家庭や職場のガジェットに対する需要は、スマートディスプレイ市場にビジネスチャンスをもたらすと期待されています。IMARC Groupによると、世界の有機LED市場は2032年までに2,578億米ドルに達すると予測されています。
IMARC Groupは、2024-2032年の世界、地域、国レベルの予測とともに、市場の各セグメントにおける主要動向の分析を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、ディスプレイサイズ、解像度、エンドユーザーに基づいて分類しています。
市場シェアの大半を占めるサイネージ
本レポートでは、市場をタイプ別に詳細に区分・分析しています。これには、サイネージ、ミラー、ホームディスプレイが含まれます。報告書によると、サイネージが最大のセグメントを占めています。
サイネージは、ブランド情報や広告を表示するために重要であり、小売、ホスピタリティ、輸送などの様々な産業にとって極めて重要です。スマート・ディスプレイは、ユーザーをより積極的に引き込むサイネージを作るためによく利用されます。この機能により、ユーザーはメニューを閲覧したり、アンケートに参加したり、ニーズに合わせた詳細情報にアクセスしたりすることができます。小売店では、顧客がインタラクティブなスマート・スクリーンを利用して、商品の在庫状況を確認したり、機能を比較したり、補助なしで購入を完了したりすることができます。博物館や美術館では、マルチメディアを駆使したツアーや展示品の詳細な説明を提供し、来館者の体験を高めることができます。例えば、サムスン電子はISE 2024で最新のイノベーションを発表しました。
32インチ以下が業界最大シェア
本レポートでは、ディスプレイサイズ別の市場内訳と分析も詳細に掲載しています。これには32インチ以下、32~52インチ、52インチ以上が含まれます。報告書によると、32インチ以下が最大の市場シェアを占めています。
32インチ以下のスマートディスプレイは、個人的な家庭での使用から専門的なビジネス環境まで、さまざまな用途に汎用的で効率的なオプションを提供します。スペースが限られた場所でも十分に機能します。壁に簡単に設置したり、机の上に置いたりすることができ、場所を取りません。そのため、小さな売り場、オフィスの個々のデスクスペース、教室、医療施設など、物理的なスペースを取らずに情報に簡単にアクセスできる必要がある場所に適しています。サイズが小さいため、大きなスクリーンが設置できない場所でも、最先端のテクノロジーを取り入れることができます。
HDは主要市場セグメントを占める
本レポートでは、解像度別に市場を詳細に区分・分析しています。これにはUHD、FHD、HDが含まれます。同レポートによると、HDが最大のセグメントを占めています。
高解像度(HD)の解像度は、標準解像度(SD)と比較して、画像の鮮明さとディテールが顕著に向上しています。この透明度の高さは、複雑なディテールを持つテキストや画像を観察するのに特に有利です。HD解像度は、グラフィック・デザイン、ビデオ編集、デジタル・サイネージなどの業界では、正確なコンテンツ制作とプレゼンテーションのために、鮮明で正確なビジュアルを確保するために極めて重要です。ホーム・エンターテインメントの分野では、より魅力的で視覚的に魅力的な体験を作り出すことで、映画、テレビ番組、ビデオゲームを見る楽しみを豊かにします。2024年、LGはフルHDディスプレイを搭載し、ホームオフィスやエンターテインメント用途に適したMyViewスマートモニターの新モデル2機種を発売しました。
小売が市場で明確な優位性を示す
本レポートでは、エンドユーザー別の市場内訳と分析も詳細に掲載しています。これには、住宅、小売、自動車、ヘルスケア、スポーツ・エンターテインメントが含まれます。報告書によると、小売が最大の市場シェアを占めています。
スマートディスプレイは、顧客エンゲージメントを向上させ、プロセスを簡素化し、小売業界における一般的なショッピング体験を強化することで、小売業界に革命をもたらしています。スマートディスプレイは、ダイナミックでインタラクティブなコンテンツで顧客を引き込み、巻き込むために活用されています。小売業者は、これらのデバイスを使用して、商品、プロモーション、チュートリアルの高品質な画像やビデオを表示し、買い物客の注意を引くことができます。インタラクティブな機能により、顧客はバーチャル・カタログをナビゲートしたり、パーソナライズされたアイテムを作成したり、商品の特性を掘り下げたりといったアクションを通じて、スクリーンに関与することができます。このレベルのエンゲージメントは、顧客の関心とインタラクションを高めるだけでなく、従来の静的な看板よりも没入感のあるショッピング体験を提供します。IMARC Groupによると、世界の小売市場は2032年までに46兆3,049億米ドルに達すると予想されています。これにより、小売業界におけるスマートディスプレイの活用がさらに進むと思われます。
北米が市場をリードし、最大のスマートディスプレイ市場シェアを占める
本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。報告書によると、北米はスマートディスプレイの最大地域市場です。
北米のスマートディスプレイ市場は、スマートディスプレイのスマートホームシステムへの統合の増加によって牽引されています。人々は、照明、セキュリティ、サーモスタット、エンターテイメントシステムなどのスマートホーム機能を制御するための中央ハブを提供できるデバイスを求めるようになっています。さらに、ビデオのストリーミング、音楽の再生、さらにはビデオ通話への参加など、コンテンツ消費へのスマート・ディスプレイの利用が増加しており、スマートディスプレイ市場の見通しは良好です。これは、ディスプレイ・メーカーとコンテンツ・プロバイダー間のパートナーシップによって補完され、スマート・ディスプレイでの視聴に最適化されたテーラーメイドのコンテンツを提供しています。S&P Globalによれば、2022年の初期段階において、米国のインターネット世帯は平均1.2台のスマートTVを所有します。
(なお、これは主要プレーヤーの一部であり、完全なリストは報告書に記載されている)
The global smart display market size reached US$ 7.0 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 31.7 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 17.5% during 2024-2032. The growing utilization of interactive displays in the retail, healthcare, and transportation sectors, increasing adoption of work-from-home (WFH) models to maintain work-life balance, and rising purchase of smart televisions (TVs) are some of the factors propelling the smart display market growth rate.
Integration of AI and Voice Assistants
The integration of artificial intelligence (AI) with voice-activated assistants is positively influencing the smart display market. Through simple voice commands, these technologies improve user interaction by letting users perform things like scheduling, playing music, and operating smart home gadgets without having to touch them. Voice-first interactions are quite convenient and create a more user-friendly environment in both residential and commercial settings. Furthermore, as AI algorithms continue to advance, smart displays' functionality and responsiveness also improve, drawing in more customers looking for streamlined and effective technological solutions. The use of Internet of Things (IoT) devices, which need centralized control points like smart displays for maximum performance, is supporting this trend. As per the IMARC Group, the global IoT market is projected to reach US$ 3,174.2 Billion by 2032. This will further drive the smart display demand.
Rising Demand for Connected Homes
The market for smart displays is expanding due to the growing interest in connected home technologies. As the focal point of a network of interconnected devices, smart displays provide interactive and visual interfaces that make managing smart home ecosystems easier. Thermostats, entertainment systems, security systems, and lighting fixtures can also be monitored and controlled from a single platform by using smart displays. The expansion of 5G networks and the growing availability of high-speed internet both contribute to the growth of this market segment by improving device functionality and connectivity. To increase their attractiveness, manufacturers are also consistently adding features like better resolution screens and compatibility with numerous ecosystems to their product lineups. For example, Amazon recently launched Echo Hub, which is a master control hub for all the smart devices to create a comprehensive smart home.
Advancements in Display Technologies
The market for smart displays is expanding due to technological developments in interactive features and display quality. High-definition and ultra-high-definition resolutions are available on modern smart screens, guaranteeing clear, sharp images that improve user experience. Better color accuracy, brightness, and viewing angles have resulted from advancements in organic light-emitting diodes (OLEDs) and liquid crystal display (LCD) technologies, making these devices more appealing for interactive jobs and multimedia consumption. Additionally, the widespread usage of touchscreen technology is revolutionizing user interface design by fostering a more engaging and natural way for people to engage with gadgets. The demands for more technologically advanced and visually interactive home and workplace gadgets are expected to generate business opportunity in smart display market. According to the IMARC Group, the global organic LED market is projected to reach US$ 257.8 Billion by 2032.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, display size, resolution, and end user.
Signage accounts for the majority of the market share
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the type. This includes signage, mirror, and home display. According to the report, signage represented the largest segment.
Signages are crucial for displaying brand information and advertisements and are crucial for various industries like retail, hospitality, and transportation. Smart displays are often utilized for making signages to engage users more actively. This feature allows users to browse menus, take part in surveys, or access detailed information tailored to their requirements. In a retail setting, customers have the option to utilize interactive smart screens to verify product availability, compare features, or complete purchases without assistance. In museums and galleries, exhibits can provide multimedia tours and in-depth descriptions of artifacts, enhancing the visitor's experience. For example, Samsung Electronics presented its latest innovations in ISE 2024.
Below 32 inch holds the largest share of the industry
A detailed breakup and analysis of the market based on the display size have also been provided in the report. This includes below 32 inch, between 32 and 52 inch, and above 52 inch. According to the report, below 32 inch accounted for the largest market share.
Smart displays under 32 inches provide a versatile and efficient option for a range of uses, from personal home use to professional business settings. They work well in places with limited space. They can be effortlessly installed on walls or positioned on desks without taking up too much space. This makes them appropriate for small retail areas, individual desk spaces in offices, classrooms, and medical facilities where information needs to be easily accessible without taking up a lot of physical space. Their small size makes it possible to incorporate cutting-edge technology in places where bigger screens cannot fit.
HD represents the leading market segment
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the resolution. This includes UHD, FHD, and HD. According to the report, HD represented the largest segment.
High definition (HD) resolution offers a notable enhancement in image clarity and detail compared to standard definition (SD). This degree of transparency is especially advantageous for observing text and images with intricate details. HD resolution is crucial in industries like graphic design, video editing, and digital signage to ensure clear and precise visuals for accurate content creation and presentation. In the realm of home entertainment, it enriches the enjoyment of watching movies, TV shows, and video games by creating a more captivating and visually attractive experience. In 2024, LG launched two new MyView smart monitor models with full HD displays, which are appropriate for home offices and entertainment purposes.
Retail exhibits a clear dominance in the market
A detailed breakup and analysis of the market based on the end user have also been provided in the report. This includes residential, retail, automotive, healthcare, and sports and entertainment. According to the report, retail accounted for the largest market share.
Smart displays are revolutionizing the retail industry by improving customer engagement, simplifying processes, and enhancing the general shopping experience in the retail industry. Smart displays are utilized for drawing in and involving customers with dynamic and interactive content. Retailers have the capability to display high-quality images and videos of products, promotions, and tutorials using these devices to attract shoppers' attention. Interactive functionalities enable clients to engage with the screen through actions like navigating a virtual catalog, creating personalized items, or delving into product characteristics. This level of engagement not only boosts customer interest and interaction but also offers a more immersive shopping experience than conventional static signs. According to the IMARC Group, the global retail market is expected to reach US$ 46,304.9 Billion by 2032. This will further increase the utilization of smart displays in the retail industry.
North America leads the market, accounting for the largest smart display market share
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America represents the largest regional market for smart display.
North America smart display market is driven by the increasing integration of smart displays into smart home systems. People are increasingly seeking devices that can provide central hubs for controlling smart home functionalities like lighting, security, thermostats, and entertainment systems. Moreover, the increasing utilization of smart displays for content consumption, including streaming video, playing music, and even participating in video calls, is offering a favorable smart display market outlook. This is complemented by partnerships between display manufacturers and content providers, offering tailored content that is optimized for viewing on smart displays. As per S&P Global, during the early phase of 2022, U.S. internet households own an average of 1.2 smart TVs.
(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)