![]() |
市場調査レポート
商品コード
1541679
プロバイオティクス飲料市場レポート:製品・流通チャネル・地域別、2024~2032年Probiotic Drinks Market Report by Product (Dairy-based, Plant-based), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Pharmacy Stores, Online Stores, and Others), and Region 2024-2032 |
||||||
カスタマイズ可能
|
プロバイオティクス飲料市場レポート:製品・流通チャネル・地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のプロバイオティクス飲料市場規模は2023年に167億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに260億米ドルに達し、2024~2032年の間に4.9%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
プロバイオティクス飲料とは、人間の健康に有益な特定の微生物からなる機能性飲料を指します。プロバイオティクス飲料は、細菌や酵母のプロバイオティクス培養物に水、砂糖、ハーブや果物の抽出物を加え、生物発酵によって処理することによって製造されます。プロバイオティクスは添加された糖を吸収することで増殖し、増殖のピークに達すると停止します。これらの微生物は、腸内の生物の自然なバランスを維持することで腸全体の健康を促進し、免疫力の向上にも役立ちます。これとは別に、プロバイオティクス飲料を定期的に摂取することで、効果的な栄養吸収が促進され、下痢、便秘、過敏性腸症候群(IBS)などの胃腸障害(GI)の予防や治療にもつながります。
胃腸障害の有病率の増加は、大衆の健康意識の高まりとともに、市場の成長を促進する重要な要因の一つとなっています。炭酸飲料は栄養価が高く低カロリーであるため、消費者の嗜好は炭酸飲料からRTD(レディトゥドリンク)機能性飲料やプロバイオティクス飲料へとシフトしています。これに伴い、コロナウイルス感染症(COVID-19)の発症により、免疫力を高め、プロバイオティクスを強化した栄養補助食品や機能性食品の需要が増加していることも、市場の成長に寄与しています。さらに、エキゾチックな風味や魅力的なパッケージのプロバイオティクス飲料の発売など、さまざまな製品イノベーションも成長を促す要因となっています。製品メーカーはまた、オンライン小売やeコマース・プラットフォームを通じた積極的な販促活動を採用しており、これが市場成長を後押ししています。その他の要因としては、消費者の医療支出の増加、広範な研究開発(R&D)活動などがあり、市場をさらに牽引すると予想されます。
The global probiotic drinks market size reached US$ 16.7 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 26.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.9% during 2024-2032.
Probiotic drinks refer to a functional beverage consisting of specific microorganisms, which are beneficial for human health. They are manufactured by adding water, sugar, herbal or fruit extracts to the probiotic culture of bacteria and yeast and processing it through bio-fermentation. The probiotics multiply by absorbing the added sugar and stop when they reach the multiplication peak. These microorganisms promote the overall gut health by maintaining the natural balance of organisms in the intestines and also aid in improving immunity. Apart from this, regular consumption of probiotic drinks also facilitates effective nutrient absorption and preventing and treating gastrointestinal issues (GI), including diarrhea, constipation and irritable bowel syndrome (IBS).
The increasing prevalence of gastrointestinal disorders, along with the rising health consciousness among the masses, represents one of the key factors driving the growth of the market. There is a shift in the consumer preference from carbonated drinks to ready-to-drink (RTD) functional beverages and probiotic drinks as they have a high nutritional and low-calorie content. In line with this, the increasing demand for immunity boosting and probiotic fortified dietary supplements and functional food products due to the onset of coronavirus disease (COVID 19) is also contributing to the growth of the market. Additionally, various product innovations, such as the launch of probiotic drinks in exotic flavors and attractive packaging, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are also adopting aggressive promotional activities through the online retail and e-commerce platforms, thereby favoring the market growth. Other factors, including rising healthcare expenditures of the consumers, along with extensive research and development (R&D) activities, are anticipated to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global probiotic drinks market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product and distribution channel.
Dairy-based
Plant-based
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Pharmacy Stores
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amul (GCMMF), Bio-K Plus International Inc., Chobani LLC, Danone S.A., Fonterra Co-operative Group, Harmless Harvest Inc., Kevita Inc. (Pepsico Inc.), Lifeway Foods Inc., Nestle SA, NextFoods and Yakult Honsha Co. Ltd.