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市場調査レポート
商品コード
1541425
テニスシューズ市場レポート:プレー面、用途、流通チャネル、地域別、2024~2032年Tennis Shoes Market Report by Playing Surface, Application, Distribution Channel, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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テニスシューズ市場レポート:プレー面、用途、流通チャネル、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のテニスシューズ市場規模は2023年に24億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけての成長率(CAGR)は2.53%を示し、2032年には31億米ドルに達すると予測しています。
テニスシューズは、ゴムや合成材料の柔軟なソールを持つ運動靴です。テニスシューズは、衝撃を吸収する材料を使って作られており、ぎこちない動きでもサポートと牽引力を発揮します。テニスシューズはゴムの余分なパッドでサポートされ、余分な磨耗や破損に耐えられるようになっています。ガラス、コンクリート、クレーなど、さまざまな表面でテニスをするために利用されています。足の動きを横方向からサポートし、素早い動きの際に足首が転がるのを防ぎます。
現在、世界のテニス人気の高まりとともに、スポーツへの参入企業が増加していることが、市場にプラスの影響を与えている主要要因の1つです。また、学校や大学でテニスの普及が進んでいることが、学生のテニス大会への参加を促し、テニスシューズの需要を喚起しています。また、テニスは有酸素運動の向上、筋力の強化、柔軟性の強化、認知能力の向上など、数多くの健康上のメリットをもたらすため、健康志向の人々の間でも人気が高まっています。このほか、業界をリードするメーカー各社は、アスリートの足型に合わせたシューズのバリエーションを導入するため、研究開発(R&D)活動に積極的に投資しています。また、怪我を防ぎ、より快適なシューズを作るために、ヒールと前足部の衝撃吸収技術の向上にも注力しており、これが市場の成長を支えています。さらに、オフラインの流通チャネルの拡大と、入手が容易で割引価格を提供するオンラインショッピングプラットフォームの普及が市場を牽引しています。これとは別に、靴の製造が環境に与える影響を軽減するために多くの国の政府が行っている好意的な取り組みが、今後数年間の市場を牽引すると予想されます。
The global tennis shoes market size reached US$ 2.4 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 3.1 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.53% during 2024-2032.
Tennis shoes are athletic footwear with a flexible sole of rubber and synthetic materials. They are made using shock-absorbing materials to provide support and traction during jerky movements. They are supported with extra padding of rubber to bear extra wear and tear. They are utilized for playing tennis on different surfaces, such as glass, concrete, and clay. They offer lateral support to the foot movement and prevent players from rolling on their ankles during swift movements.
At present, the increasing participation of individuals in sports, along with the growing popularity of tennis worldwide, represents one of the key factors positively influencing the market. In addition, the rising adoption of tennis in schools and colleges is encouraging students to participate in tennis tournaments, which is catalyzing the demand for tennis shoes. Tennis is also becoming popular among health-conscious people as it offers numerous health benefits, such as improved aerobic fitness, increased muscular strength, enhanced flexibility, and boosted cognitive abilities. Besides this, leading manufacturers operating in the industry are extensively investing in research and development (R&D) activities to introduce shoe variants according to the foot type of athletes. They are also focusing on improving shock absorption technology in the heel and forefoot to prevent injuries and make shoes more comfortable, which is supporting the market growth. Furthermore, the expansion of offline distribution channels, along with the proliferation of online shopping platforms that provide easy availability and discounted prices, is driving the market. Apart from this, favorable initiatives undertaken by governments of numerous countries to reduce the environmental impact of shoe manufacturing is anticipated to drive the market in the coming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global tennis shoes market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on playing surface, application, and distribution channel.
Hard Court Tennis Shoes
Clay Court Tennis Shoes
Grass Court Tennis Shoes
Men
Women
Kids
Supermarkets and Hypermarkets
Specialty Stores
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adidas AG, ANTA Sports Products Limited, ASICS Corporation, Babolat, Diadora S.p.A. (Geox S.p.a), FILA Holdings Corp., Lotto Sport Italia S.p.A., Mizuno Corporation, New Balance Inc., Nike Inc., Reebok International Limited (Authentic Brands Group LLC), Xtep International Holdings Limited and Yonex Co. Ltd.