市場調査レポート
商品コード
1541314
ヘアコンディショナー市場レポート:タイプ別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別、2024~2032年Hair Conditioner Market Report by Type, Distribution Channel, End User, and Region 2024-2032 |
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ヘアコンディショナー市場レポート:タイプ別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のヘアコンディショナー市場規模は2023年に136億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに238億米ドルに達し、2024~2032年の間に6.19%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
ヘアコンディショナーは、髪の質感を向上させるために使用されるヘアケア製品です。オイル、シリコーン、保湿剤、バター、エモリエント剤など様々な保湿成分から成り、髪に栄養を与え、水分を補給します。髪同士の摩擦を減らし、洗髪後のブラッシングを容易にします。また、健康な髪の成長を促進し、髪に熱保護バリアを記載しています。さらに、定期的なブリーチやカラーリング、熱い道具を使ったスタイリングによるダメージから毛幹を保護します。ヘアコンディショナーには、ハネを抑え、まとまりを良くし、切れ毛を防ぎ、繊維の親水性と枝毛を減らすなどの効果があります。
現在、ヘアコンディショナーの利点に関する大衆の意識の高まりは、市場成長を促進する重要な要因の一つです。これに加えて、世界の汚染レベルの増加により、ヘアコンディショナーの需要が増加しています。これに加えて、まとまりのない髪を処理するために働く女性の間でヘアコンディショナーの需要が高まっていることも、市場の成長に寄与しています。さらに、髪のスタイル、質感、色を変えるための化学治療の利用も増加しています。このことは、傷んだ髪を修復するためのヘアコンディショナーの採用が増加していることと相まって、市場にプラスの影響を与えています。さらに、市場の主要参入企業は研究開発(R&D)活動に投資し、天然・オーガニック・ヘアケア製品を投入しています。また、製品の売上を伸ばすためのマーケティング戦略にも注力しています。これとは別に、大衆の間でフケ、頭皮の乾燥、かゆみ、抜け毛、くすんだ髪の有病率が上昇していることも、市場の成長を後押ししています。
The global hair conditioner market size reached US$ 13.6 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 23.8 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.19% during 2024-2032.
Hair conditioner is a hair care product used to improve the texture of the hair. It comprises various moisturizing ingredients, such as oils, silicones, humectants, butter, and emollients, which nourish and replenish hair with moisture. It reduces friction between strands of hair and makes brushing easier after hair wash. It also promotes healthy hair growth and provides a heat protection barrier to hair. In addition, it protects hair shafts from damage caused by regular bleaching, coloring, and styling with hot tools. Hair conditioner offers several benefits, such as taming flyaway hair, improving manageability, preventing hair breakage, and reducing fiber hydrophilicity and split ends.
At present, the growing awareness among the masses about the benefits of hair conditioners represents one of the key factors propelling the market growth. Besides this, there is a rise in the demand for hair conditioners due to increasing levels of pollution across the globe. This, along with the escalating demand for hair conditioners among working women for dealing with unmanaged hair, is contributing to the growth of the market. Moreover, there is an increase in the utilization of chemical treatments to alter the style, texture, and color of the hair. This, coupled with the growing employment of hair conditioners to repair damaged hair, is positively influencing the market. In addition, key market players are investing in research and development (R&D) activities to introduce natural and organic haircare products. They are also focusing on marketing strategies to boost their product sales. Apart from this, the rising prevalence of dandruff, dry and itchy scalp, hair loss, and dull hair among the masses is bolstering the growth of the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global hair conditioner market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, distribution channel and end user.
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The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amway Corp., Henkel AG & Co. KGaA, Johnson & Johnson, Kao Corporation, L'Oreal S.A., Marico Limited, Natura & Co, Oriflame Cosmetics AG, Procter & Gamble Company, The Estee Lauder Companies Inc. and Unilever plc.