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市場調査レポート
商品コード
1541193
機能性成分市場レポート:タイプ別、由来別、用途別、地域別、2024年~2032年Functional Ingredients Market Report by Type, Source, Application, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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機能性成分市場レポート:タイプ別、由来別、用途別、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
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機能性成分市場の世界市場規模は2023年に990億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに1,703億米ドルに達し、2024年から2032年の間に6%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
機能性成分とは、さまざまな健康効果をもたらすために使用される生理活性化合物です。機能性成分には、エネルギーレベル、消化力、集中力、記憶力、視力を向上させるために飲食品に添加される栄養強化成分が含まれます。一般的に使用される機能性成分には、タンパク質、ビタミン、プロバイオティクス、プレバイオティクス、オメガ3、ハイドロコロイドなどがあります。これらは牛乳、パン、パスタ、シリアル、グラノーラ、チーズ、ヨーグルト、紅茶、コーヒーなどに加えられています。これらの成分はまた、栄養不足を防ぎ、子供や大人の最適な成長を促進し、病気発症のリスクを最小限に抑えるのに役立ちます。
世界中で飲食品産業が成長していることは、市場の見通しを明るくする重要な要因のひとつです。さらに、大衆の健康意識の高まりと機能性食品の普及も市場成長の原動力となっています。座りっぱなしのライフスタイルと多忙なスケジュールのため、さまざまな医学的疾患の有病率が増加しています。このため、栄養豊富な食事を得るために機能性成分を強化した食品を好む傾向が強まっています。さらに、飲食品メーカー各社が、より幅広い消費者層にリーチするため、ソーシャル・メディア・プラットフォームを通じた積極的なプロモーション活動を展開していることも、成長を促す要因となっています。また、消費者、特にミレニアル世代の認知度を高めるために、有名人やスポーツ選手とのコラボレーションも行われています。その他の要因としては、消費者のヘルスケア支出能力の上昇、広範な研究開発(R&D)活動などがあり、市場をさらに牽引すると予想されます。
The global functional ingredients market size reached US$ 99.0 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 170.3 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6% during 2024-2032.
Functional ingredients are bioactive compounds used for delivering various health benefits. They include nutritionally fortified components that are added to food and beverages to improve energy levels, digestion, concentration, memory and vision. Some of the commonly used functional ingredients include proteins, vitamins, probiotics, prebiotics, omega-3 and hydrocolloids. They are added to milk, bread, pasta, cereal, granola, cheeses, yoghurt, tea and coffee. These ingredients also aid in preventing nutritional deficiencies, promote optimum growth in children and adults and minimize the risks of developing diseases.
The growing food and beverage industry across the globe represents one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, increasing health consciousness among the masses, along with the widespread adoption of functional food products, is also driving the market growth. Due to the sedentary lifestyles and hectic schedules, there is an increasing prevalence of various medical ailments. This has led to a growing preference for food products fortified with functional ingredients to obtain a nutrient-rich diet. Additionally, aggressive promotional activities of these products by various food and beverage manufacturers through social media platforms to reach a wider consumer base are acting as another growth-inducing factor. They are also collaborating with celebrities and sports personalities to create more awareness among the consumers, especially millennials. Other factors, including rising healthcare expenditure capacities of the consumers, along with extensive research and development (R&D) activities, are anticipated to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global functional ingredients market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, source and application.
Probiotics
Proteins and Amino Acids
Omega-3 and Omega-6 Fatty Acids
Vitamin and Minerals
Prebiotics
Botanical Extracts
Others
Natural
Synthetic
Food and Beverages
Personal Care
Pharmaceuticals
Animal Feed
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Archer Daniels Midland Company, Arla Foods amba, BASF SE, Cargill Incorporated, Chr. Hansen Holding A/S, Golden Grain Group Limited, Ingredion Incorporated, Koninklijke DSM N.V., NutriBiotic, Omega Protein Corporation (Cooke Inc), Roquette Freres and Tate & Lyle plc.