市場調査レポート
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1540870

ビークルツーグリッド市場レポート:ソリューションタイプ別、車種別、充電タイプ別、用途別、地域別、2024~2032年

Vehicle-to-Grid Market Report by Solution Type, Vehicle Type, Charging Type, Application, and Region 2024-2032

出版日: | 発行: IMARC | ページ情報: 英文 141 Pages | 納期: 2~3営業日

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ビークルツーグリッド市場レポート:ソリューションタイプ別、車種別、充電タイプ別、用途別、地域別、2024~2032年
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のビークルツーグリッド市場規模は2023年に34億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年の間に34.8%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに543億米ドルに達すると予測しています。市場は、電気自動車(EV)の生産と販売の増加、再生可能エネルギー統合に対する需要の高まり、双方向の電力フローを可能にする高度な双方向充電インフラの採用、スマートグリッド技術の大幅な改善、サステイナブルエネルギーソリューションに対する政府のインセンティブによって推進されています。

ビークルツーグリッド市場分析:

主要市場促進要因:市場は、効率的なエネルギー管理システムが必要とされるEVの普及が牽引しています。さらに、再生可能エネルギーや送電網の安定性を促進する政府のインセンティブや規制支援が、もう一つの成長促進要因として作用しています。スマートグリッドインフラとエネルギー貯蔵ソリューションの技術革新がV2G機能を強化し、市場の成長をさらに後押ししています。このほか、持続可能でコスト効率の高いエネルギーソリューションに対するニーズの高まりが、既存の電力網へのV2Gシステムの統合を後押ししています。

主要市場動向:V2G市場の主要動向としては、エネルギー効率と送電網の安定性を高める先進的なV2G技術の登場が挙げられます。さらに、自動車メーカー、電力会社、技術プロバイダー間のパートナーシップの増加が、大規模なV2Gの実装を促進しています。さらに、V2GシステムにAIとMLを組み込むことで、組織はエネルギーの流れと使用を最適化することができ、それによって市場の成長が促進されています。再生可能エネルギーへの投資の増加やスマートシティ構想の推進も重要な動向であり、エネルギー需給のバランスを取るためのV2Gソリューションの採用を促進しています。

地理的動向:北米は、電気自動車のための強固なインフラと先進的なスマートグリッド技術により、V2G市場をリードしています。同地域の強力な規制支援と再生可能エネルギー・プロジェクトへの多額の投資が市場の成長に寄与しています。さらに、北米にはV2Gイノベーションを開拓する大手技術企業や自動車関連企業があります。また、大規模なパイロット・プロジェクトの存在や、政府、電力会社、民間セクター間の協力関係も、V2Gの採用を加速させ、同地域の市場リーダーシップを確実なものにしています。

競合情勢:ビークルツーグリッド業界の主要市場参入企業には、AC Propulsion Inc.、Coritech Services Inc.、DENSO Corporation、Enerdel Inc.、ENGIE Group、EV Grid、Hitachi Ltd.、Nissan Motor Company Ltd.、NRG Energy Inc.、OVO Energy Ltd.などがいます。

課題と機会:同市場における大きな機会としては、エネルギーコスト削減の可能性、送電網の安定性向上、再生可能エネルギー源の統合などが挙げられます。電気自動車の人気の高まりとエネルギー貯蔵技術の進歩は、大きな成長の展望を示しています。しかし、初期コストの高さ、規制のハードル、大規模なインフラ開拓の必要性などの課題が、市場の成長を阻害する可能性があります。また、サイバーセキュリティ上の懸念に対処し、異なるシステム間のシームレスな相互運用性を確保することも、V2G技術の普及には不可欠です。

ビークルツーグリッド市場傾向:

電気自動車(EV)の生産と販売の増加

電気自動車(EV)の生産と販売の急増は、V2G市場を大きく押し上げ、著しい成長を促進し、よりクリーンでサステイナブルエネルギーソリューションへの世界のシフトを進めています。Livemintによると、世界の電気自動車(EV)販売台数は、過去10年間で毎年約30%増加しています。注目すべきは、13カ国で新車販売台数の10%を電気自動車が占めていることです。国際エネルギー機関の報告によると、2023年の電気自動車販売台数は2022年を350万台上回り、前年比35%増となりました。2023年には世界中で1,400万台近くの電気自動車が新規登録され、その年の電気自動車ストックの70%をバッテリー電気自動車が占めました。EVに対する消費者の認識と受容の動向は、V2Gシステムの並行動向も促進しています。消費者がEVとその利点に慣れるにつれて、V2Gコンセプトは支持を集めています。自動車所有者は、自動車バッテリーが走行とエネルギー貯蔵・転送の二重の役割を果たすという考え方にますます馴染んできています。このような消費者の行動と認識の変化が、V2G市場の拡大を後押ししています。

支援的な政府の取り組みと政策

政府の支援的な取り組みや政策は、多額の金融優遇措置、税額控除、インフラ整備のための資金を提供することで、ビークルツーグリッド産業を後押ししています。こうした措置は、消費者や企業のコスト障壁を下げ、V2G技術の採用を促進します。政府はまた、再生可能エネルギーの統合と送電網の安定性を促進する規制や基準を設定し、V2Gシステムにとって有利な環境を作り出しています。さらに、研究開発への公共投資はV2G技術の発展を助け、より効率的で利用しやすくすることで、市場の成長を加速させる。例えば、中国の国家発展改革委員会(NDRC)は2024年、2025年までに新エネルギー自動車をグリッドに統合するための初期技術基準を確立するよう命令を出しました。同レポートは、2030年までに新エネルギー自動車が同国の新蓄電インフラの重要な部分を占めるようになると予測しています。さらにNDRCは、長江デルタ、珠江デルタ、北京、四川、重慶など、車両と送電網の統合に有利な条件を備えた地域で、50以上のパイロット・プログラムを立ち上げる計画です。

スマートグリッドの採用

スマートグリッドの普及は、ビークルツーグリッド(V2G)市場を大きく変化させ、ポジティブな影響を与えています。スマートグリッドは、エネルギー需給をインテリジェントに管理し、グリッドの安定性、信頼性、効率を高めることに優れています。V2Gシステムは、柔軟なエネルギー資源として機能することで、この強みを活用します。スマートグリッドに接続された電気自動車(EV)は、需要の少ない時間帯に余剰エネルギーを蓄え、需要のピーク時にこのエネルギーをグリッドに戻すことができます。この負荷分散機能は配電を大幅に最適化し、停電や電力品質問題の防止に役立ちます。さらに、スマートグリッドの普及は再生可能エネルギーの利用を促進し、これはV2G技術の成功に不可欠です。国際エネルギー機関(IEA)によると、2022年には、電化を支援し再生可能エネルギーを統合するために、先進国と新興国の両方によって電力網への投資が約8%増加しました。欧州連合(EU)は、配電網への4,000億ユーロを含む5,840億ユーロ(6,330億米ドル)を2030年までに投資する計画です。中国は、2023年に770億米ドル、第14次5カ年計画で3,290億米ドル、合計4,420億米ドルを投資すると発表しました。日本は新しい送電網技術のために20兆円(1,550億米ドル)の基金を導入しました。インドはスマートメーターのために368億米ドルの計画を立ち上げました。米国DOEは送電網のアップグレードに105億米ドルのプログラムを提案しました。世界銀行は、アフリカ向けの分散型再生可能エネルギーへの民間投資を促進しました。

ビークルツーグリッド市場セグメンテーション:

IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2024~2032年までの世界、地域、国レベルの予測を提供しています。当レポートでは、ソリューションタイプ、車種、充電タイプ、アプリケーションに基づいて市場を分類しています。

ソリューションタイプ別内訳

電気自動車供給設備(EVSE)が市場を独占

本レポートでは、ソリューションタイプ別に市場を詳細に区分・分析しています。これには、電気自動車供給設備(EVSE)、スマートメーター、ホームエネルギー管理(HEM)システム、ソフトウェアソリューションが含まれます。報告書によると、電気自動車供給設備(EVSE)が最大のセグメントを占めています。

電気自動車供給設備(EVSE)は、EVとグリッド間の双方向エネルギーフローを促進する上で不可欠な役割を果たすため、ビークルツーグリッド市場の規模をリードしています。EVSEは、EVバッテリーの効率的で安全な充放電に必要なインフラを記載しています。スマートグリッド技術の進歩や再生可能エネルギー源の導入増加に伴い、EVSEシステムはエネルギー配給を最適化し、送電網の安定性を高める上で極めて重要なものとなっています。この機能により、EVSEはV2Gソリューションの統合に不可欠なコンポーネントとなり、サステイナブルエネルギー慣行とグリッドの信頼性を促進しています。

車種別内訳

バッテリー電気自動車(BEV)が市場で最大のシェアを占める

本レポートでは、車種別の市場の詳細区分と分析も行っています。これには、バッテリー電気自動車(BEV)、燃料電池電気自動車(FCEV)、プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)が含まれます。報告書によると、バッテリー電気自動車(BEV)が最大の市場シェアを占めています。

バッテリー電気自動車(BEV)がビークルツーグリッド市場分析で最大のシェアを占めているのは、バッテリー容量が大きく、エネルギー貯蔵の可能性が大きいためです。これにより、BEVは効果的にエネルギーを貯蔵し、グリッドに放電することができ、需要と供給のバランスをとることができます。さらに、バッテリー技術の進歩、政府のインセンティブ、環境への関心の高まりによって、BEVの採用が増加しており、V2G市場での優位性を高めています。送電網の安定性をサポートし、再生可能エネルギー源を統合するその能力は、市場シェアをさらに高めています。IEAの年次展望報告書によると、2035年までにバッテリー電気自動車とプラグイン・ハイブリッド車(BEVs/PHEVs)が世界の自動車販売台数の最大3分の2を占めるようになると予測されています。今年、これらの自動車の販売台数は20%以上急増し、2023年の1,400万台弱から1,700万台に達しました。この分析では、現在の政策設定に基づけば、2030年までに中国の道路を走る自動車のほぼ3台に1台、米国とEUでは約5台に1台が電気自動車になると予測しています。さらに、2024年5月にElectric Autonomyに掲載された記事によると、カナダでは2023年に13万台のバッテリー電気自動車(BEV)が販売され、2022年の販売台数より35%増加しました。

充電タイプ別内訳

双方向充電が最大のシェアを占める

本レポートでは、充電タイプ別の市場の詳細区分と分析も行っています。これには、一方向充電と双方向充電が含まれます。報告書によると、双方向充電が最大の市場シェアを占めています。

双方向充電が最大のビークルツーグリッド市場シェアを占めているのは、電気自動車(EV)が送電網から電力を引き出し、送電網に電力を供給することができるからです。この機能により、EVは移動可能なエネルギー貯蔵ユニットとして機能し、エネルギー管理に柔軟性をもたらし、送電網の安定性を高めることができます。低需要時に余剰エネルギーを蓄え、ピーク時に放出することで、再生可能エネルギー源の統合をサポートします。さらに、双方向充電は消費者の電気料金の削減と収益に貢献し、普及をさらに促進します。例えば、ルノーは2023年6月、この技術を搭載した初のルノー車となる全電気自動車ルノー5で双方向充電を導入する計画を発表しました。V2Gサービスは、2024年にフランスとドイツでルノー5とともに開始され、2025年には英国でも開始される予定です。この取り組みは、ルノーのモビリティブランド「Mobilize」を通じてコーディネートされます。

用途別の内訳

ピーク電力販売が市場で最大シェアを占める

本レポートでは、アプリケーション別の市場の詳細区分と分析も行っています。これには、ピーク電力販売、回転予備力、ベースロード電力、その他が含まれます。報告書によると、ピーク電力販売が最大の市場シェアを占めています。

ピーク電力販売は、EV所有者や電力会社に有利な収益源を提供するため、ビークルツーグリッド市場で最大のシェアを占めています。需要ピーク時には、送電網はさらなる電力を必要とし、EVはバッテリーに蓄えられたこのエネルギーを供給し、その貢献に対してオーナーから対価を得ることができます。これにより、送電網の安定性と効率が向上し、従来の発電所への依存度が下がり、再生可能エネルギーの統合が促進されます。経済的インセンティブと送電網のメリットにより、ピーク電力販売はV2G市場の支配的要因となっています。例えば、2024年2月、日産自動車株式会社は、電気自動車(EV)の価値を高めるための「日産エネルギーシェア」サービスを日本で開始すると発表しました。このサービスは、高度なエネルギー管理技術を使ってEVバッテリーの充放電を制御するもので、企業や自治体を対象としています。スマート充電による負荷シフト、高需要時の放電管理によるピークカット、ソーラーパネルとの連携による再生可能エネルギーの効率的利用、双方向充電技術による充電スケジュールの調整などを提供し、企業の再生可能エネルギー目標達成を支援します。

地域別内訳

北米が明確な優位性を示し、最大のビークルツーグリッド市場シェアを占める

本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東・アフリカの主要地域市場についても包括的に分析しています。報告書によると、北米が最大の市場です。

北米が市場を独占している理由はいくつかあります。同地域では、温室効果ガスの排出削減と気候変動対策に力を入れており、V2G技術への投資が活発化しています。電気自動車(EV)の普及が進んでいることも、この動向に寄与しています。EVは化石燃料への依存を減らし、有害な自動車排出ガスを削減するからです。インセンティブ、税額控除、EVとクリーンエネルギーを促進する政策などの政府の取り組みが、市場の成長をさらに後押ししています。さらに、スマートグリッドインフラの進歩がV2Gシステムの統合と効率を高め、市場の拡大を支えています。これらの要因を総合すると、北米はV2G市場のリーダーとして位置づけられ、サステイナブルエネルギー慣行と技術革新を促進しています。

例えば、2023年9月には、BMW Group、Ford Motor Company(F)、American Honda Motor Company(HMC)が共同で、電力会社、自動車メーカー、電気自動車(EV)所有者の橋渡しを目的とした新組織、チャージスケープ(ChargeScape)を設立しました。オープン・ビークルグリッド・インテグレーション・プラットフォーム(OVGIP)に関する業界横断的な広範な調査を活用することで、ChargeScapeは、管理されたエネルギーサービスを通じてEV技術の可能性を最大化するための統一されたコスト効率の高いプラットフォームを構築することを目指しています。また、グリッドサービスを通じて、EV所有者に低需要時の電気料金の削減や、ビークルツーグリッドのエネルギー・シェアリングへの参加など、経済的なメリットを提供することも目指しています。

競合情勢:

市場調査レポートでは、市場の競合情勢についても包括的な分析を行っています。すべての主要企業の詳細プロファイルも提供しています。ビークルツーグリッド業界の主要市場企業には、AC Propulsion Inc.、Coritech Services Inc.、DENSO Corporation、Enerdel Inc.、ENGIE Group、EV Grid、Hitachi Ltd.、Nissan Motor Company Ltd.、NRG Energy Inc.、OVO Energy Ltd.などがあります。

(なお、これは主要参入企業の一部一覧であり、完全なリストは報告書に記載されている)

ビークルツーグリッド(V2G)市場の新興国開拓企業は、V2Gシステムの効率、拡大性、性能を高めるため、研究開発に多額の投資を行っています。これらの企業は、双方向充電技術の改善、バッテリー管理システムの最適化、スマートグリッドとのシームレスな統合を保証する高度な通信プロトコルの開発に注力しています。さらに、主要企業は電気自動車(EV)メーカー、電力会社、その他の利害関係者と協力し、強固なV2Gエコシステムを構築しています。これらの企業はまた、より多くのEVをサポートし、V2Gプログラムへの幅広い参加を促進するために、戦略的な場所へのV2G対応充電ステーションの展開を拡大しています。V2Gシステムを太陽光発電や風力発電のような再生可能エネルギー源と統合することは重要な焦点であり、これらのシステムの持続可能性を高めています。さらに、V2G技術の利点と、よりクリーンでサステイナブルエネルギーシステムを促進する上で重要な役割について、消費者を積極的に教育しています。

例えば、2024年6月、Toyota Motor North Americaと地元のエネルギー事業者Pepcoは、メリーランド州でトヨタbZ4Xバッテリー電気自動車(BEV)を活用したビークルツーグリッド(V2G)調査に共同で取り組んでいます。このイニシアチブは、双方向パワーフロー技術を探求することを目的としており、BEV所有者が車両を充電するだけでなく、地域の送電網に電力を送り返すことを可能にします。V2G技術は、エネルギー信頼性の向上、再生可能エネルギーの統合、電気料金削減の可能性を約束します。さらに、この共同研究は、V2G技術の普及を促進するために、EV所有者の充電習慣や自動車の使用状況を把握することを目的としています。

ビークルツーグリッド市場ニュース:

2023年3月、OVO Energy Ltd.は、オフピークのエネルギー使用時間帯にEVを自動充電できるスマート充電電気自動車プラン「Charge Anytime」の開始を発表しました。

2023年6月、ENGIE Groupは新ブランド「ENGIE Vianeo」の立ち上げを発表、2025年までにフランス国内に1万2,000カ所の自動車・大型貨物車用充電ポイントの整備を目指します。

2023年5月、DENSO Corporationは、電気自動車市場拡大のため、絶縁ゲートバイポーラトランジスタ(IGBT)を生産するUnited Semiconductor Japan CO., Ltd(USJC)との協業を発表しました。

本レポートで扱う主要質問

1.2023年の世界のビークルツーグリッド市場の市場規模は?

2.2024~2032年のビークルツーグリッド市場の世界成長率は?

3.COVID-19は世界のビークルツーグリッド市場にどのような影響を与えているか?

4.世界のビークルツーグリッド市場を牽引する主要要因は何か?

5.ビークルツーグリッド市場のソリューションタイプ別内訳は?

6.世界のビークルツーグリッド市場の車種別内訳は?

7.世界ビークルツーグリッド市場の充電タイプ別の内訳は?

8.世界のビークルツーグリッド市場の用途別の内訳は?

9.ビークルツーグリッド市場の世界における主要地域は?

10.ビークルツーグリッド市場の世界市場における主要参入企業は?

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査の目的
  • ステークホルダー
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要業界動向

第5章 世界のビークルツーグリッド市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場予測

第6章 市場内訳:ソリューションタイプ別

  • 電気自動車供給設備(EVSE)
  • スマートメーター
  • ホームエネルギーマネジメント(HEM)システム
  • ソフトウェアソリューション

第7章 市場内訳:車種別

  • バッテリー電気自動車(BEV)
  • 燃料電池電気自動車(FCEV)
  • プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)

第8章 市場内訳:充電タイプ別

  • 一方向充電
  • 双方向充電

第9章 市場内訳:用途別

  • ピーク電力販売
  • 瞬動予備力
  • ベースロード電力
  • その他

第10章 市場内訳:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • 市場動向
    • 市場内訳:国別
    • 市場予測

第11章 SWOT分析

  • 概要
  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第12章 バリューチェーン分析

第13章 ポーターのファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の程度
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第14章 価格分析

第15章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • AC Propulsion Inc.
    • Coritech Services Inc.
    • DENSO Corporation
    • Enerdel Inc.
    • ENGIE Group
    • EV Grid
    • Hitachi Ltd.
    • Nissan Motor Company Ltd.
    • NRG Energy Inc.
    • OVO Energy Ltd.
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Vehicle-to-Grid Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
  • Figure 3: Global: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 4: Global: Vehicle-to-Grid Market: Breakup by Solution Type (in %), 2023
  • Figure 5: Global: Vehicle-to-Grid Market: Breakup by Vehicle Type (in %), 2023
  • Figure 6: Global: Vehicle-to-Grid Market: Breakup by Charging Type (in %), 2023
  • Figure 7: Global: Vehicle-to-Grid Market: Breakup by Application (in %), 2023
  • Figure 8: Global: Vehicle-to-Grid Market: Breakup by Region (in %), 2023
  • Figure 9: Global: Vehicle-to-Grid (Electric Vehicle Supply Equipment-EVSE) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 10: Global: Vehicle-to-Grid (Electric Vehicle Supply Equipment-EVSE) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 11: Global: Vehicle-to-Grid (Smart Meters) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 12: Global: Vehicle-to-Grid (Smart Meters) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 13: Global: Vehicle-to-Grid (Home Energy Management (HEM) Systems) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 14: Global: Vehicle-to-Grid (Home Energy Management (HEM) Systems) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 15: Global: Vehicle-to-Grid (Software Solutions) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 16: Global: Vehicle-to-Grid (Software Solutions) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 17: Global: Vehicle-to-Grid (Battery Electric Vehicle-BEV) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 18: Global: Vehicle-to-Grid (Battery Electric Vehicle-BEV) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 19: Global: Vehicle-to-Grid (Fuel Cell Electric Vehicle-FCEV) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 20: Global: Vehicle-to-Grid (Fuel Cell Electric Vehicle-FCEV) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 21: Global: Vehicle-to-Grid (Plug-In Hybrid Electric Vehicle-PHEV) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 22: Global: Vehicle-to-Grid (Plug-In Hybrid Electric Vehicle-PHEV) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 23: Global: Vehicle-to-Grid (Unidirectional Charging) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 24: Global: Vehicle-to-Grid (Unidirectional Charging) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 25: Global: Vehicle-to-Grid (Bidirectional Charging) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 26: Global: Vehicle-to-Grid (Bidirectional Charging) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 27: Global: Vehicle-to-Grid (Peak Power Sales) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 28: Global: Vehicle-to-Grid (Peak Power Sales) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 29: Global: Vehicle-to-Grid (Spinning Reserves) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 30: Global: Vehicle-to-Grid (Spinning Reserves) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 31: Global: Vehicle-to-Grid (Base Load Power) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 32: Global: Vehicle-to-Grid (Base Load Power) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 33: Global: Vehicle-to-Grid (Others) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 34: Global: Vehicle-to-Grid (Others) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 35: North America: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 36: North America: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 37: United States: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 38: United States: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 39: Canada: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 40: Canada: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 41: Asia-Pacific: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 42: Asia-Pacific: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 43: China: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 44: China: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 45: Japan: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 46: Japan: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 47: India: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 48: India: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 49: South Korea: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 50: South Korea: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 51: Australia: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 52: Australia: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 53: Indonesia: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 54: Indonesia: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 55: Others: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 56: Others: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 57: Europe: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 58: Europe: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 59: Germany: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 60: Germany: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 61: France: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 62: France: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 63: United Kingdom: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 64: United Kingdom: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 65: Italy: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 66: Italy: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 67: Spain: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 68: Spain: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 69: Russia: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 70: Russia: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 71: Others: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 72: Others: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 73: Latin America: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 74: Latin America: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 75: Brazil: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 76: Brazil: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 77: Mexico: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 78: Mexico: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 79: Others: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 80: Others: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 81: Middle East and Africa: Vehicle-to-Grid Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 82: Middle East and Africa: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 83: Middle East and Africa: Vehicle-to-Grid Market: Breakup by Country (in %), 2023
  • Figure 84: Global: Vehicle-to-Grid Industry: SWOT Analysis
  • Figure 85: Global: Vehicle-to-Grid Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 86: Global: Vehicle-to-Grid Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

  • Table 1: Global: Vehicle-to-Grid Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
  • Table 2: Global: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Breakup by Solution Type (in Million US$), 2024-2032
  • Table 3: Global: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Breakup by Vehicle Type (in Million US$), 2024-2032
  • Table 4: Global: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Breakup by Charging Type (in Million US$), 2024-2032
  • Table 5: Global: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Breakup by Application (in Million US$), 2024-2032
  • Table 6: Global: Vehicle-to-Grid Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
  • Table 7: Global: Vehicle-to-Grid Market: Competitive Structure
  • Table 8: Global: Vehicle-to-Grid Market: Key Players
目次
Product Code: SR112024A3116

The global vehicle-to-grid market size reached US$ 3.4 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 54.3 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 34.8% during 2024-2032. The market is being propelled by the increasing production and sales of electric vehicles (EVs), the rising demand for renewable energy integration, the introduction of advanced bi-directional charging infrastructure enabling bidirectional power flow, significant improvements in smart grid technology, government incentives for sustainable energy solutions.

Vehicle-to-Grid Market Analysis:

Major Market Drivers: The market is driven by the widespread adoption of EVs, necessitating efficient energy management systems. Moreover, government incentives and regulatory support promoting renewable energy and grid stability is acting as another growth-inducing factor. Technological innovations in smart grid infrastructure and energy storage solutions have enhanced V2G capabilities, further boosting the market growth. Besides this, the emerging need for sustainable and cost-efficient energy solutions is favoring the integration of V2G systems into existing power grids.

Key Market Trends: Some of the key trends in the V2G market involve the advent of advanced V2G technology that offer enhanced energy efficiency and grid stability. Moreover, the increasing partnerships between automakers, utility companies, and technology providers is facilitating large-scale V2G implementations. In addition, the incorporation of AI and ML in V2G systems has helped organizations optimize energy flow and usage, thereby favoring the market growth. Increasing investments in renewable energy sources and the push for smart city initiatives are also significant trends, driving the adoption of V2G solutions to balance energy supply and demand.

Geographical Trends: North America leads the V2G market due to its robust infrastructure for electric vehicles and advanced smart grid technologies. The region's strong regulatory support and substantial investments in renewable energy projects contribute to the market's growth. Furthermore, North America is home to major technology and automotive companies pioneering V2G innovations. The presence of large-scale pilot projects and collaborations between government, utilities, and private sectors also accelerate V2G adoption, ensuring the region's market leadership.

Competitive Landscape: Some of the major market players in the vehicle-to-grid industry include AC Propulsion Inc., Coritech Services Inc., DENSO Corporation, Enerdel Inc., ENGIE Group, EV Grid, Hitachi Ltd., Nissan Motor Company Ltd., NRG Energy Inc., and OVO Energy Ltd., among many others.

Challenges and Opportunities: Significant opportunities in the market include the potential for energy cost savings, enhanced grid stability, and the integration of renewable energy sources. The growing popularity of electric vehicles and advancements in energy storage technologies present significant growth prospects. However, challenges such as high initial costs, regulatory hurdles, and the need for extensive infrastructure development can impede market growth. Addressing cybersecurity concerns and ensuring seamless interoperability between different systems are also critical to the widespread adoption of V2G technology.

Vehicle-to-Grid Market Trends:

Increasing Production and Sales of Electric Vehicles (EVs)

The surge in electric vehicle (EV) production and sales is significantly boosting the V2G market, driving remarkable growth and advancing the global shift towards cleaner and more sustainable energy solutions. According to Livemint, global electric vehicle (EV) sales have increased by approximately 30% annually over the past decade. Notably, 13 countries have surpassed 10% of new light-vehicle sales being electric. The International Energy Agency further reports that in 2023, electric car sales were 3.5 million higher than in 2022, marking a 35% year-on-year growth. Nearly 14 million new electric cars were registered worldwide in 2023, with battery electric cars comprising 70% of the electric car stock for that year. Growing consumer awareness and acceptance of EVs are also fostering a parallel trend for V2G systems. As consumers become more accustomed to EVs and their advantages, the V2G concept is gaining traction. Vehicle owners are increasingly comfortable with the idea of their car batteries serving dual purposes-both for driving and energy storage/transfer. This shift in consumer behavior and perception is driving the expansion of the V2G market.

Supportive Government Initiatives and Policies

Supportive government initiatives and policies drive the vehicle-to-grid industry by providing significant financial incentives, tax credits, and funding for infrastructure development. These measures lower the cost barriers for consumers and businesses, encouraging the adoption of V2G technology. Governments also set regulations and standards that promote renewable energy integration and grid stability, creating a favorable environment for V2G systems. Additionally, public investments in research and development help advance V2G technologies, making them more efficient and accessible, thereby accelerating market growth. For instance, in 2024, China's National Development and Reform Commission (NDRC) issued an order to establish initial technical standards for integrating new energy vehicles into the grid by 2025. The report anticipates that new energy vehicles will form a significant part of the country's new storage infrastructure by 2030. Additionally, the NDRC plans to launch over 50 pilot programs in regions with favorable conditions for vehicle-to-grid integration, including the Yangtze River Delta, the Pearl River Delta, Beijing, Sichuan, and Chongqing.

Adoption of Smart Grids

The widespread adoption of smart grids is significantly transforming and positively impacting the vehicle-to-grid (V2G) market. Smart grids excel in intelligently managing energy supply and demand, thereby enhancing grid stability, reliability, and efficiency. V2G systems leverage this strength by serving as flexible energy resources. When connected to the smart grid, electric vehicles (EVs) can store surplus energy during low-demand periods and feed this energy back into the grid during peak demand times. This load-balancing capability significantly optimizes power distribution and helps prevent blackouts and power quality issues. Additionally, the widespread adoption of smart grids promotes the use of renewable energy sources, which is crucial for the success of V2G technology. According to the International Energy Agency (IEA), in 2022, investment in electricity grids increased by about 8%, driven by both advanced and emerging economies to support electrification and integrate renewable energy. The European Union plans to invest EUR 584 billion (USD 633 billion) by 2030, including EUR 400 billion for distribution grids. China announced USD 77 billion for 2023 and USD 329 billion over its 14th Five-Year Plan, totaling USD 442 billion. Japan introduced a YEN 20 trillion (USD 155 billion) fund for new grid technologies. India launched a USD 36.8 billion scheme for smart meters. The US DOE proposed a USD 10.5 billion program for grid upgrades. The World Bank promoted private investment in distributed renewable energy for Africa.

Vehicle-to-Grid Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on solution type, vehicle type, charging type, and application.

Breakup by Solution Type:

Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE)

Smart Meters

Home Energy Management (HEM) Systems

Software Solutions

Electric vehicle supply equipment (EVSE) dominates the market

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the solution type. This includes electric vehicle supply equipment (EVSE), smart meters, home energy management (HEM) systems, and software solutions. According to the report, electric vehicle supply equipment (EVSE) represented the largest segment.

Electric vehicle supply equipment (EVSE) is leading the vehicle-to-grid market size due to its essential role in facilitating bidirectional energy flow between EVs and the grid. EVSE provides the necessary infrastructure for efficient and safe charging and discharging of EV batteries. With advancements in smart grid technology and increased adoption of renewable energy sources, EVSE systems are crucial for optimizing energy distribution and enhancing grid stability. This capability makes EVSE a vital component in the integration of V2G solutions, promoting sustainable energy practices and grid reliability

Breakup by Vehicle Type:

Battery Electric Vehicle (BEV)

Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV)

Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV)

Battery electric vehicle (BEV) hold the largest share in the market

A detailed breakup and analysis of the market based on the vehicle type have also been provided in the report. This includes battery electric vehicle (BEV), fuel cell electric vehicle (FCEV), and plug-in hybrid electric vehicle (PHEV). According to the report, battery electric vehicle (BEV) accounted for the largest market share.

Battery electric vehicles (BEVs) hold the largest share in the vehicle-to-grid market analysis due to their large battery capacities, which provide significant energy storage potential. This allows BEVs to effectively store and discharge energy back to the grid, balancing supply and demand. Additionally, the increasing adoption of BEVs, driven by advancements in battery technology, government incentives, and growing environmental concerns, enhances their dominance in the V2G market. Their ability to support grid stability and integrate renewable energy sources further bolsters their market share. According to the IEA's annual outlook report, it is projected that by 2035, battery-electric and plug-in hybrid vehicles (BEVs/PHEVs) will comprise up to two-thirds of global automobile sales. This year, sales of these vehicles have surged by over 20%, reaching 17 million from just under 14 million in 2023. The analysis predicts that by 2030, nearly one in three cars on Chinese roads and almost one in five in the US and EU will be electric, based on current policy settings. Moreover, as per an article published on Electric Autonomy in May 2024, in Canada, 130,000 battery electric vehicles (BEVs) were sold in 2023, marking a 35 per cent increase over 2022 sales.

Breakup by Charging Type:

Unidirectional Charging

Bidirectional Charging

Bidirectional charging holds the biggest share of the market

A detailed breakup and analysis of the market based on the charging type have also been provided in the report. This includes unidirectional charging and bidirectional charging. According to the report, bidirectional charging accounted for the largest market share.

Bidirectional charging holds the largest vehicle-to-grid market share because it enables electric vehicles (EVs) to both draw power from and supply power to the grid. This capability allows EVs to act as mobile energy storage units, providing flexibility in energy management and enhancing grid stability. It supports the integration of renewable energy sources by storing excess energy during low demand and releasing it during peak periods. Additionally, bidirectional charging can help reduce electricity costs for consumers and generate revenue, further driving its adoption. For instance, in June 2023, Renault announced its plans to introduce bidirectional charging with the all-electric Renault 5, set to be the first Renault vehicle equipped with this technology. The V2G service will launch with the Renault 5 in France and Germany in 2024, followed by the UK in 2025. This initiative is coordinated through Renault's mobility brand, Mobilize.

Breakup by Application:

Peak Power Sales

Spinning Reserves

Base Load Power

Others

Peak power sales hold the maximum share in the market

A detailed breakup and analysis of the market based on the application have also been provided in the report. This includes peak power sales, spinning reserves, base load power, and others. According to the report, peak power sales accounted for the largest market share.

Peak power sales hold the maximum share in the vehicle-to-grid market because they provide a lucrative revenue stream for EV owners and utility companies. During peak demand periods, the grid requires additional power, and EVs can supply this energy stored in their batteries, earning owners' compensation for their contribution. This practice enhances grid stability and efficiency, reduces reliance on traditional power plants, and supports the integration of renewable energy sources. The economic incentives and grid benefits make peak power sales a dominant factor in the V2G market. For instance, in February 2024, Nissan Motor Co., Ltd. announced the launch of the Nissan Energy Share service in Japan to enhance the value of electric vehicles (EVs). This service uses advanced energy management technology to control EV battery charging and discharging, targeting companies and municipal governments. It offers load shifting through smart charging, peak shaving by managing discharge during high demand, efficient use of renewable energy by integrating with solar panels, and coordinating charging schedule by employing bidirectional charging technology, aiding businesses in achieving renewable energy goals.

Breakup by Region:

North America

United States

Canada

Asia-Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

North America exhibits a clear dominance, accounting for the largest vehicle-to-grid market share

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America represented the largest market.

North America dominates the market due to several factors. The region's strong focus on reducing greenhouse gas emissions and combating climate change drives significant investments in V2G technology. The increasing adoption of electric vehicles (EVs) contributes to this trend, as EVs reduce reliance on fossil fuels and lower harmful vehicular emissions. Government initiatives, including incentives, tax credits, and policies promoting EVs and clean energy, further propel market growth. Additionally, advancements in smart grid infrastructure enhance the integration and efficiency of V2G systems, supporting the market's expansion. These factors collectively position North America as a leader in the V2G market, fostering sustainable energy practices and technological innovation.

For instance, in September 2023, BMW Group, Ford Motor Company (F), and American Honda Motor Company (HMC) collaborated to establish ChargeScape, a new entity designed to bridge the gap between utilities, automakers, and electric vehicle (EV) owners. Leveraging extensive cross-industry research on the Open Vehicle-Grid Integration Platform (OVGIP), ChargeScape aims to create a unified, cost-effective platform to maximize the potential of EV technology through managed energy services. The initiative also seeks to offer financial benefits to EV owners via grid services, including reduced electricity costs during low-demand periods and the ability to participate in vehicle-to-grid energy sharing.

Competitive Landscape:

The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the vehicle-to-grid industry include AC Propulsion Inc., Coritech Services Inc., DENSO Corporation, Enerdel Inc., ENGIE Group, EV Grid, Hitachi Ltd., Nissan Motor Company Ltd., NRG Energy Inc., and OVO Energy Ltd.

(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)

Leading companies in the vehicle-to-grid (V2G) market are heavily investing in research and development to enhance the efficiency, scalability, and performance of V2G systems. They focus on improving bidirectional charging technology, optimizing battery management systems, and developing advanced communication protocols to ensure seamless integration with smart grids. Additionally, top firms are collaborating with electric vehicle (EV) manufacturers, utilities, and other stakeholders to build a robust V2G ecosystem. These companies are also expanding the deployment of V2G-enabled charging stations at strategic locations to support a larger number of EVs and facilitate broader participation in V2G programs. Integrating V2G systems with renewable energy sources like solar and wind power is a key focus, enhancing the sustainability of these systems. Furthermore, they are actively educating consumers on the benefits of V2G technology and its critical role in promoting a cleaner and more sustainable energy system.

For instance, in June 2024, Toyota Motor North America and local energy utility Pepco are collaborating on vehicle-to-grid (V2G) research in Maryland, utilizing the Toyota bZ4X battery electric vehicle (BEV). This initiative aims to explore bidirectional power flow technology, enabling BEV owners to not only charge their vehicles but also send power back to the local grid. The V2G technology promises enhanced energy reliability, integration of renewables, and potential reductions in electricity costs. Additionally, the collaboration seeks to understand EV owners' charging habits and vehicle usage to facilitate the widespread adoption of V2G technology.

Vehicle-to-Grid Market News:

In March 2023, OVO Energy Ltd. announced the launch of "Charge Anytime," a smart charging electric vehicle plan that can charge EVs automatically during off-peak energy usage periods.

In June 2023, ENGIE Group announced the launch of its new brand named ENGIE Vianeo, which aims to develop 12,000 electric charge points in France for cars and heavy goods vehicles by 2025.

In May 2023, DENSO Corporation announced its collaboration with United Semiconductor Japan CO., Ltd (USJC) to produce insulated gate bipolar transistors (IGBT) for expanding the electric vehicle market.

Key Questions Answered in This Report

1. What was the size of the global vehicle-to-grid market in 2023?

2. What is the expected growth rate of the global vehicle-to-grid market during 2024-2032?

3. What has been the impact of COVID-19 on the global vehicle-to-grid market?

4. What are the key factors driving the global vehicle-to-grid market?

5. What is the breakup of the global vehicle-to-grid market based on the solution type?

6. What is the breakup of the global vehicle-to-grid market based on the vehicle type?

7. What is the breakup of the global vehicle-to-grid market based on charging type?

8. What is the breakup of the global vehicle-to-grid market based on the application?

9. What are the key regions in the global vehicle-to-grid market?

10. Who are the key players/companies in the global vehicle-to-grid market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Vehicle-to-Grid Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Solution Type

  • 6.1 Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE)
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Smart Meters
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Home Energy Management (HEM) Systems
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Software Solutions
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Vehicle Type

  • 7.1 Battery Electric Vehicle (BEV)
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV)
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Charging Type

  • 8.1 Unidirectional Charging
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Bidirectional Charging
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Peak Power Sales
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Spinning Reserves
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Base Load Power
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 AC Propulsion Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 Coritech Services Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 DENSO Corporation
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Enerdel Inc.
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 ENGIE Group
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 EV Grid
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Hitachi Ltd.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Nissan Motor Company Ltd.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 NRG Energy Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 OVO Energy Ltd.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials