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市場調査レポート
商品コード
1521300
風味成分市場レポート:タイプ別、形態別、用途別、原料別、地域別、2024年~2032年Savory Ingredients Market Report by Type (Starches, Proteins, Yeast, Monosodium Glutamate (MSG), and Others), Form (Powder, Liquid, Paste), Application (Food, Feed), Source (Natural, Synthetic), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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風味成分市場レポート:タイプ別、形態別、用途別、原料別、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の風味成分の市場規模は2023年に73億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに110億米ドルに達し、2024年から2032年の間に4.5%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
風味成分とは、加工時に食品の香ばしい味と香りを高めるために使用される製品のことです。デンプン、酵母エキス、加水分解植物性タンパク質(HVP)、加水分解動物性タンパク質(HAP)、グルタミン酸ナトリウム(MSG)は、飲食品業界で最も一般的に使用されている風味成分の一部です。これらは主にインスタント食品、食肉製品、調味料の製造に使用されます。MSGの利用は、製品の保存期間を延ばし、食品調理の塩分含有量を最小限に抑えるのに役立ちます。さらに、これらの原料はコスト効率が高く、オンラインおよびオフラインの組織小売チャネルで容易に入手できます。
市場は主に、包装されたインスタント食品に対する需要の高まりによって牽引されています。この背景には、食生活の嗜好の変化、大衆の多忙なスケジュール、1人当たり所得水準の上昇などがあり、その結果、世界中で簡便食品に対する嗜好が広がっています。これとは別に、人工成分の悪影響に関する意識の高まりにより、消費者の志向がクリーン・ラベルやオーガニック製品の購入へとシフトしていることも、市場にプラスの影響を与えています。さらに、多くの主要企業が、消費者の多様な嗜好に応えるため、よりおいしく改良された製品バリエーションの導入に多額の投資を行っています。さらに、急速な都市化により、世界レベルで東アジア料理の人気がかなり高まっており、風味成分が調理に欠かせない要素となっています。その他、市場成長に弾みをつける要因としては、規制当局の認可が良好であることや、個人の間でベーカリー製品に対する需要が高まっていることなどが挙げられます。
The global savory ingredients market size reached US$ 7.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 11.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.5% during 2024-2032.
Savory ingredients refer to flavor enhancers that are used to elevate the savory taste and aroma of food products during processing. Starches, yeast extracts, hydrolyzed vegetable proteins (HVP), hydrolyzed animal proteins (HAP), and monosodium glutamate (MSG) are some of the most commonly used savory ingredients across the food and beverages industry. They are mainly used in the production of instant and food, meat products, and seasonings. Their utilization helps increase the product shelf-life and minimize the salt content in food preparation. Additionally, these ingredients are highly cost-effective and are easily available across the online and offline organized retail channels.
The market is primarily driven by the growing demand for packaged instant food products. This can be attributed to the changing dietary preferences, hectic schedules led by the masses and the inflating per capita income levels, which have further resulted in the widespread preference for convenience foods across the globe. Apart from this, the shifting inclination of consumers towards purchasing clean label and organic products due to the rising awareness regarding the adverse effects of artificial ingredients is also positively impacting the market. Additionally, numerous key players are heavily investing in the introduction of improved product variants with better taste to cater to the diverse preferences of the consumers. Moreover, due to rapid urbanization, there has been a considerable rise in the popularity of East Asian cuisines on the global level, wherein savory ingredients form an essential part of food preparation. Some of the other factors providing an impetus to the market growth include favorable regulatory approvals and the escalating demand for bakery products among individuals.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global savory ingredients market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, form, application and source.
Starches
Proteins
Vegetable Protein
Animal Protein
Yeast
Monosodium Glutamate (MSG)
Others
Powder
Liquid
Paste
Food
Feed
Natural
Vegetable Extracts
Animal Derived
Microbial
Synthetic
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ajinomoto Co. Inc., AngelYeast Co. Ltd., Archer-Daniels-Midland Company, Associated British Foods plc, Cargill Incorporated, Givaudan, Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V., Novozymes A/S, Sensient Technologies Corporation, Symrise AG and Tate & Lyle PLC.