市場調査レポート
商品コード
1521267
ノートPC用バッテリー市場レポート:バッテリータイプ別、セル数別、販売別、流通チャネル別、地域別、2024年~2032年Laptop Battery Market Report by Battery Type (Primary Batteries, Secondary Batteries), Number of Cells (3, 4, 6, 8, 9, 12), Sales (OEMs, Aftermarket), Distribution Channel (Retail Stores, Online Stores), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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ノートPC用バッテリー市場レポート:バッテリータイプ別、セル数別、販売別、流通チャネル別、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のノートPC用バッテリーの市場規模は2023年に75億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに117億米ドルに達し、2024年から2032年の間に4.9%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
ノートPC用バッテリーは、ノートパソコンに電力を生産、貯蔵、供給する充電可能なハードウェア・デバイスであり、電源コードなしでデバイスを機能させることができます。ノートPC用バッテリーは、マイナスに帯電した陽極からプラスに帯電した陰極にイオンを移動させ、アダプターを介してデバイスを充電することで電気を生成します。一般的に使用されているノートPC用バッテリーには、リチウムイオン、リチウムポリマー、ニッケルカドミウム(NICAD)、ニッケル水素(NIMH)などがあります。これらの製品は、デバイスに数時間電力を供給することが可能であり、プロセッサ速度、メモリ、画面サイズ、重量、作業負荷、およびノートパソコンのその他の仕様に応じて、多種多様な構成が用意されています。
都市化の急速な進展と、多機能デバイスに対する消費者の嗜好の高まりが、市場の成長を促進する主な要因のひとつです。消費者の支出能力の増加により、公用、教育、娯楽目的でノートパソコンが広く利用されるようになった。インターネットの普及が進み、ゲーム産業が大きく成長していることも、成長を促す主な要因となっています。ゲーミング・ノートパソコンは、高解像度のゲーム体験を提供するために特別に設計されており、高性能のバッテリーを必要とします。さらに、24時間連続稼動が可能で、電圧と電流を内部で測定できるスマートバッテリーの開発など、さまざまな製品イノベーションも市場成長に寄与しています。このほか、BYOD(Bring-Your-Own-Devices:私物デバイスの持ち込み)の新たな動向や、手頃な価格のノートパソコンの入手可能性などが、市場をさらに牽引すると予測されます。
The global laptop battery market size reached US$ 7.5 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 11.7 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.9% during 2024-2032.
A laptop battery is a rechargeable hardware device that produces, stores and supplies power to the laptop and enables the device to function without a power cord. Laptop batteries generate electricity by moving ions through a negatively charged anode to a positively charged cathode and charging the device through an adaptor. Some of the commonly used laptop batteries include lithium-ion, or Li-ion, Li-polymer, Nickel-cadmium (NICAD) and Nickel-Metal Hydride (NIMH). They are capable of powering the device for several hours and are available in a wide variety of configurations depending upon the processor speed, memory, screen size, weight, workload and other specifications of the laptop.
Rapid urbanization, along with increasing consumer preference for cross-functional devices, is one of the key factors driving the growth of the market. There has been an increase in the expenditure capacities of the consumers that have resulted in the widespread utilization of laptops for official, educational and entertainment purposes. Increasing penetration of the internet and significant growth in the gaming industry are acting as other major growth-inducing factors. Gaming laptops are specifically designed to provide a high-definition gaming experience that requires batteries with high-performance capabilities. Additionally, various product innovations, including the development of smart batteries that facilitate 24-hour continued operation and can internally measure their voltage and current, is also contributing to the market growth. Other factors, including the emerging trend of Bring-Your-Own-Devices (BYOD) and the availability of affordable laptops, are projected to drive the market further.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global laptop battery market report, along with forecasts at the global, regional and country levels from 2024-2032. Our report has categorized the market based on battery type, number of cells, sales and distribution channel.
Primary Batteries
Secondary Batteries
3
4
6
8
9
12
OEMs
Aftermarket
Retail Stores
Online Stores
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Amperex Technology Co. Ltd., Amstron Corporation, Battery Technology Inc., Fujitsu Ltd., Hewlett-Packard (HP) Company, LG Chem Ltd., Shenzhen LikkPower Electronics Co., Ltd, Panasonic Corporation, Samsung SDI Co. Ltd., Sony Corporation, Toshiba Corporation, etc.