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市場調査レポート
商品コード
1521222
スマートシューズ市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年Smart Shoes Market Report by Product Type (Smart Walking Shoes, Smart Running Shoes, Smart Sports Shoes), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Specialty Stores, Online Stores), End User (Men, Women), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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スマートシューズ市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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スマートシューズの世界市場規模は、2023年に3億1,320万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに10億6,250万米ドルに達し、2024年から2032年の間に14.2%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
スマートシューズとは、ウォーキングやランニング、身体活動の際に、快適性と保護性を高めるために着用するスマート技術のフットウェアを指します。スマートシューズは、スマートフォンのアプリケーションにデジタル接続され、ナビゲーションや位置のモニタリング、電子システム、マイクロチップ、圧力センサー、バッテリーが組み込まれています。スマートシューズは、疲労、健康、歩数、カロリー、姿勢を分析し、正確なデータを作成するためのパーソナライズされたフィードバックを提供するために広く使用されています。色、サイズ、デザインが豊富で、イラストでパーソナライズすることもできます。標準的な靴と比較すると、スマートシューズは歩行分析に使用される慣性磁気測定ユニットで構成され、体重分布に関する情報を提供し、パフォーマンスを監視するために使用される圧力センサーを備えています。
世界中でスポーツ産業が大きく成長していることが、市場に明るい展望をもたらしています。スマートシューズは、パフォーマンスを向上させ、足にクッションを提供し、快適性を高めるために広く利用されています。これに伴い、スポーツ関連やフィットネス活動への参入企業が増加していることも、市場の成長を後押ししています。健康志向の高まりに伴い、消費者は日々の活動記録を管理し、進捗状況を把握するためにスマートシューズを広く採用しています。さらに、ナビゲーション・トラッカーやセルフ・レーシング技術のイントロダクションなど、様々な技術的進歩が市場成長に弾みをつけています。これらのシューズは靴底の圧力センサーで構成されており、シューズ内の足を感知して自動で紐を結ぶことができます。さらに、日々の活動やフィットネス・レベルを簡単かつポータブルに追跡・管理するためのスマート・ウェアラブルに対する需要の高まりが、市場成長にプラスの影響を与えています。これとは別に、eコマース・チャネルの人気の高まりと消費者の支出能力の上昇が、市場の成長を促進すると予測されています。
The global smart shoes market size reached US$ 313.2 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,062.5 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.2% during 2024-2032.
Smart shoes refer to a smart technology footwear worn to provide enhanced comfort and protection while walking, running, and performing physical activities. They are digitally connected to smartphone applications and are embedded with monitoring navigation and positioning, electronic systems, microchips, pressure sensors, and a battery. Smart shoes are widely used to provide personalized feedback to analyze fatigue, health, steps, calories, posture, and create precise data. They are commonly available in a wide variety of colors, sizes, and designs that can also be personalized with illustrations. As compared to standard shoes, smart shoes consist of inertial-magnetic measurement units used for gait analysis and have pressure sensors used to provide information on the distribution of body weight and monitor performance.
The significant growth in the sports industry across the globe is creating a positive outlook for the market. Smart shoes are widely utilized to improve performance, provide cushioning to the foot, and enhance comfort. In line with this, the increasing participation in sports-related and fitness activities is favoring the market growth. With the rising health consciousness, consumers are widely adopting smart shoes for maintaining a daily record of the activities to track progress. Moreover, various technological advancements, such as the introduction of navigation tracker and self-lacing technology, are providing an impetus to the market growth. These shoes consist of pressure sensors in the soles that sense the foot inside the shoes and allow automatic lacing. Additionally, the increasing demand for smart wearables for easy and portable tracking and mentoring of the day-to-day activities and fitness levels are positively impacting the market growth. Apart from this, the increasing popularity of e-commerce channels, along with the rising expenditure capacities of consumers, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global smart shoe market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, distribution channel and end user.
Smart Walking Shoes
Smart Running Shoes
Smart Sports Shoes
Supermarkets and Hypermarkets
Specialty Stores
Online Stores
Men
Women
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alegria, Digitsole, Intellinium, Nike Inc., Puma SE, Salted Ltd., SolePower, Under Armour Inc., Vivobarefoot, Xiaomi Inc. and Zhor-Tech.