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市場調査レポート
商品コード
1552612
スマートシューズ市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、最終用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年Smart Shoes Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Athletic Shoes, Non-Athletic Shoes), By End Use (Men, Women), By Distribution Channel (Online, Offline), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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スマートシューズ市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、最終用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年 |
出版日: 2024年08月06日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のスマートシューズ市場規模は2030年までに11億320万米ドルに達する見込みです。
2024~2030年のCAGRは15.3%で拡大すると予測されています。健康的で健康的なライフスタイルへの注目の高まりが成長を促進すると予測されています。様々なフィットネストラッキングガジェットの利用可能性に関する消費者の意識の高まりや急速な技術進歩などの要因が、製品需要をさらに促進すると予想されます。
スマートシューズは、個々の疾病のモニタリング、移動と歩行のモニタリングという形でサポートを記載しています。リアルタイムのフィットネストラッキングプロセスに対する嗜好の高まりが、従来のシューズよりも技術統合型シューズの市場を開拓し、スマートシューズ市場の牽引力を高める結果となっています。これらのスマートシューズはリアルタイムの生体データを提供し、内蔵センサーとBluetooth操作のインソールの助けを借りて移動距離と消費カロリーを計算することができ、消費者が成果を追跡するのに役立ちます。
フィットネスの一環としてウォーキングやランニングを選ぶユーザーが増えています。2017年、米国では約6,000万人がランニング、ジョギング、トレイルランニングに参加し、約1億人が運動としてウォーキングを選びました。生活様式としてのアスレジャーとフィットネスの採用の増加は、スマートシューズを含むスマートテキスタイルとウェアラブルの需要を促進すると予想されます。靴業界では、スポーティな外観の人気のためにスニーカーへの傾斜が高まっており、スマートスニーカーの採用に拍車がかかると予想されます。メーカー各社は、従来の靴にスマート技術を導入するために新製品開発に注力しています。例えば、Under Armour, Inc.は、最新のスマートシューズHOVR Sonic2を発表し、歩数追跡、走行距離、インスタントヘルス統計、スマートフォン接続などの機能を表示しました。
市場の女性エンドユーザーセグメントは、様々なスポーツイベントへの女性参加の増加と相まって、スポーツ文化や消費者意識の高まりにより、2019~2025年にかけて最も速いCAGR 20.5%を記録すると予想されています。例えば、オリンピック、国際女子クリケット、グランドスラムトーナメントでは女性の参加が増加しており、スマートシューズの需要にプラスの影響を与えると予想されます。
流通チャネル別では、専門店が2018年に64.1%の最大市場シェアを占めたが、これはこれらの店の入手のしやすさと幅広い流通網によるものです。新しくてスマートなウェアラブルへの嗜好の高まりに起因する新興諸国での履物店の増加が、ブラジル、インド、中国などの国々におけるこれらの店の需要に拍車をかけています。Nike Inc、Under Armour, Inc、Adidas AG、Xiaomiなどの大衆ブランドは、靴やその他のスポーツアクセサリーを扱う複数の店舗を世界各地に展開しています。
アジア太平洋は、2019~2025年にかけて最も速いCAGR 21.3%で拡大すると予想されています。同地域ではスポーツ大会の数が増加しており、フィットネスの重要性だけでなく、さまざまなスポーツに関する消費者の意識が高まると予測され、その結果、同地域の製品需要が今後数年間で高まると予測されます。
The global smart shoes market size is expected to reach USD 1,103.2 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is projected to expand at a CAGR of 15.3% from 2024 to 2030. Rising focus on adopting a fit and healthy lifestyle is anticipated to drive the growth. Factors such as rising consumer awareness regarding availability of various fitness tracking gadgets and rapid technological advancements are expected to further fuel the product demand.
Smart shoes offer support in the form of individual disease monitoring, and monitoring of mobility and gait. Rising preference for real-time fitness tracking process has paved the market for technology-integrated footwear over traditional shoes which has resulted in increasing traction for the smart shoes market. These smart shoes can provide real-time biometric data and calculate the distance travelled and burned calories with the help of embedded sensors and Bluetooth operated insoles, which help consumers track their achievements.
Increasing number of users are opting for walking and running as a part of their fitness regime. In 2017, about 60 million people in U.S. participated in running, jogging, and trail running, while around 100 million people opted for walking as a form of exercise. Rising adoption of athleisure and fitness as a way of life is expected to drive the demand for smart textiles and wearables including smart shoes. Rising inclination toward sneakers in footwear industry owing to the popularity of the sporty look is anticipated to fuel the adoption of smart sneakers. Manufacturers focus on new product development to introduce smart technology in traditional shoes. For example, Under Armour, Inc. introduced its latest smart shoe HOVR Sonic2, display features such as step tracking, distance covered and instant health stats and smartphone connectivity.
Female end user segment of the market is expected to witness the fastest CAGR of 20.5% from 2019 to 2025 owing to the rising sports culture and consumer awareness coupled with increased female participation in various sporting events. For instance, Olympic Games, International Women's Cricket, and Grand Slam Tournaments are witnessing increased female participation, which is expected to positively influence the demand for smart shoes.
Based on distribution channel, specialty stores held the largest market share of 64.1% in 2018, owing to easy availability and wide distribution network of these stores. Rising number of footwear stores in developing countries owing to increasing preference for new and smart wearables has added to the demand for these stores in countries such as Brazil, India, and China. Mass brands such as Nike Inc.; Under Armour, Inc.; Adidas AG; and Xiaomi among others have multiple outlets featuring shoes and other sports accessories across different parts of the world.
Asia Pacific is expected to expand at the fastest CAGR of 21.3% from 2019 to 2025. Rising number of sports tournaments in the region is projected to drive the consumer awareness regarding different sports as well as the importance of fitness, which in turn is anticipated to fuel the regional product demand in the forthcoming years.