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市場調査レポート
商品コード
1520581

ペットフード包装市場レポート:素材別、フードタイプ別、動物タイプ別、包装形態別、地域別、2024年~2032年

Pet Food Packaging Market Report by Material, Food Type, Animal Type, Packaging Form, and Region 2024-2032


出版日
発行
IMARC
ページ情報
英文 148 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
ペットフード包装市場レポート:素材別、フードタイプ別、動物タイプ別、包装形態別、地域別、2024年~2032年
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

世界のペットフード包装市場規模は2023年に113億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに168億米ドルに達し、2024年から2032年の間に4.4%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。この市場を牽引しているのは、世界のペット飼育の増加、持続可能で技術的に先進的なパッケージング・ソリューションに対する需要の高まり、都市化の進展と利便性の高いパッケージング・ソリューションに対するニーズの高まり、プレミアムで健康志向の製品に対する消費者の嗜好の高まりなどです。

ペットフード包装市場分析:

主な市場促進要因:市場は、ペット飼育の増加とペットの人間化、より環境に優しい包装ソリューションへのシフトを後押しする環境持続可能性への関心の高まりによって牽引されています。さらに、持続可能性に対する消費者の嗜好に合わせ、より厳しい世界の環境規制を遵守するために、生分解性素材やリサイクル可能な素材において技術革新が行われています。

主な市場動向:クイックレスポンス(QR)コードや近距離無線通信(NFC)技術を組み込んだスマートパッケージングなど、ペットフードパッケージングに先進技術を使用する方向へのシフトが顕著です。これらの技術は、製品情報の追加や双方向性を提供することで、消費者の関心を高める。

地理的動向:北米は現在市場最大のセグメントであり、ペット飼育率の高さとペットケアへの消費支出に牽引されています。同地域はまた、革新的で持続可能なパッケージング・ソリューションの採用におけるリーダーでもあります。その他の地域も、ペット飼育率の上昇と、ペットの健康と栄養に関する消費者の意識の高まりにより成長しています。

競合情勢:ペットフード包装業界の主要市場プレーヤーには、Amcor plc、American Packaging Corporation、Berry Global Inc.、Blue Buffalo Co.Ltd.、General Mills Inc.(General Mills Inc.)、Coveris、Huhtamaki Oyj、Mondi plc、ProAmpac、Silgan Holdings Inc.、Smurfit Kappa Group plc、Sonoco Products Company、Transcontinental Inc.、Winpak Ltd.などが挙げられます。

課題と機会:市場における主な課題のひとつは、コストと持続可能性のバランスをとる必要性です。しかし、市場における機会は、利便性と持続可能性を兼ね備えたパッケージの開拓にあります。

ペットフード包装市場傾向:

ペットの飼育率の増加

ペットの飼育率の上昇がペットフード包装市場の主要な促進要因です。ペットを飼う人が増え、ペットフードの需要が高まり、効果的なパッケージング・ソリューションのニーズが高まっています。米国では66%の世帯がペットを飼っており、これは8,690万世帯に相当します。米国ペット用品協会(APPA)によると、2024年には、米国でペットに関する売上高は、2023年の1,470億米ドルに対し、合計1,506億米ドルが見込まれています。このうち、669億米ドルはペットフードとおやつが占めています。パッケージング企業は、ドライキブル、ウェットフード、おやつなど、多くのペットフード製品のニーズに応える革新的なパッケージを開発することで、このデータに対応しています。

持続可能性への関心の高まり

消費者の環境意識は高まっており、それは購買嗜好にも反映されています。最近のニールセンの世界調査では、回答者の実に81%が、企業が環境改善プログラムを実施することは非常に重要、または非常に重要であると答えています。また、約73%が、環境への影響を減らすために消費習慣を必ず変えるか、おそらく変えると回答しています。これを受けて、包装メーカーはリサイクル可能な素材や生分解性のオプション、プラスチックの使用を最小限に抑えたデザインで革新を進めています。モンディのような企業は、バリアパック・リサイクラブルのようなペット用食品包装ソリューションを提供しています。これらのプレメイドパウチやFFSロールストックには、プラスチックラミネートが含まれており、フレキシブルパッケージングを受け入れている地域や店舗でのドロップオフを通じてリサイクル可能です。

消費者のライフスタイルと嗜好の変化

人々はより忙しい生活を送るようになり、ペットフード製品に利便性を求める傾向が強まっています。都市化が進んだ結果、通勤時間が長くなり、一日の大半を費やして慌ただしい生活を送る人が多くなった。このため、多くの飼い主が、持ち運びや保管が簡単で便利なフードの包装ソリューションを選ぶようになっています。Our World in Dataによると、2018年に世界で最も首都人口が多かったのは日本の東京で、3,700万人を超えました。次いでインドのデリーが2,800万人以上、メキシコのメキシコシティが2,100万人、エジプトのカイロが2,000万人となっています。これらの地域のペットオーナーは、ペットへの愛情をサポートし、日常生活の利便性に貢献するため、開封しやすく再封可能なパッケージ、1回分の容器、軽量パッケージを好んでいます。

ペットフード包装市場セグメンテーション:

IMARC Groupでは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、素材、食品タイプ、動物タイプ、包装形態に基づいて市場を分類しています。

素材別の内訳

紙と板紙

プラスチック

金属

プラスチックが市場シェアの大半を占める

本レポートでは、市場を素材別に詳細に区分・分析しています。これには、紙・板紙、プラスチック、金属が含まれます。報告書によると、プラスチックが最大のセグメントを占めています。

ペットフード包装市場の動向と予測によると、プラスチックはその汎用性、耐久性、費用対効果により、依然として最大セグメントです。プラスチック包装は、ペットフードを湿気、酸素、汚染物質から保護する優れたバリア特性を備えているため、保存期間を延長し、鮮度を保つことができます。また、さまざまな形状、サイズ、色など、幅広いデザインオプションが可能で、棚へのアピールを高める。さらに、持続可能性に対する消費者の要求の高まりに対応したリサイクル可能なプラスチックや生分解性プラスチックの急速な技術革新が、ペットフード包装市場のシェアを促進しています。

食品タイプ別内訳:

ドライフード

ウェットフード

その他

ドライフードが業界最大シェア

本レポートでは、フードタイプに基づく市場の詳細な区分と分析も行っています。これにはドライフード、ウェットフード、その他が含まれます。報告書によると、ドライフードが最大の市場シェアを占めています。

ペットフード包装市場分析と概要によると、ドライフードはその普及率と利便性から最大のセグメントを占めています。ドライフードのペットフードには、フードの品質や賞味期限を低下させる湿気や汚染物質への暴露を防ぐ優れたバリア性を提供する特定のパッケージングソリューションが必要です。ドライペットフード用のパッケージは、耐久性を確保し、長期間にわたって製品の鮮度を維持する多層素材を特徴としています。さらに、リシーラブルジッパーや堅牢な構造設計などの急速な技術革新が、包装を保管しやすく使いやすくすることで消費者の利便性を高め、ペットフード包装業界の成長を促進しています。

動物タイプ別内訳

ドッグフード

キャットフード

その他

ドッグフードが主要市場セグメントを占める

本レポートでは、動物タイプ別に市場を詳細に区分・分析しています。これにはドッグフード、キャットフード、その他が含まれます。報告書によると、ドッグフードが最大のセグメントを占めています。

ペットフード包装市場の展望とセグメンテーションによると、犬の人口が多く、多くの家庭で主要なペットとしての地位を反映して、ドッグフードセグメントが最大のシェアを占めています。ドッグフードの包装は、ドライキブル、ウェットフード、おやつなど様々な製品に対応しており、それぞれ鮮度、栄養価、使いやすさを維持するために異なる包装特性を必要とします。さらに、腐敗を防ぐ丈夫な素材や、イージーオープンタブやリシーラブルクロージャーのような便利な機能など、包装における急速な技術革新がペットフードの包装需要に貢献しています。

包装形態別内訳:

パウチ

金属缶

折りたたみカートン

その他

袋が市場で明確な優位性を示す

包装形態に基づく市場の詳細区分と分析も報告書に記載されています。これには、パウチ、金属缶、折りたたみカートン、袋、その他が含まれます。報告書によると、袋が最大の市場シェアを占めています。

ペットフード包装市場調査報告書によると、袋は幅広い種類のペットフードを包装する際の実用性と効率性により、最大のセグメントとなっています。袋は軽量であるため、輸送コストが削減され、消費者にとって扱いやすく保管しやすいことから支持されています。袋は湿気、空気、汚染物質に対する優れたバリア保護を提供し、これはペットフードの鮮度と栄養の完全性を維持するために極めて重要です。さらに、鮮やかで魅力的なデザインを可能にする様々な印刷技術に対応しているため、高度なカスタマイズが可能です。

地域別内訳

北米

米国

カナダ

アジア太平洋

中国

日本

インド

韓国

オーストラリア

インドネシア

その他

欧州

ドイツ

フランス

英国

イタリア

スペイン

ロシア

その他

ラテンアメリカ

ブラジル

メキシコ

その他

中東・アフリカ

北米が市場をリードし、最大のペットフード包装市場シェアを占める

本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。報告書によると、北米はペットフード包装の最大の地域市場を占めています。

ペットフードパッケージング業界の動向によると、北米が最大のセグメントを占めており、これはペットの飼育率の高さ、堅調なペットケア産業、ペット製品への旺盛な消費支出に牽引されています。ペットを飼う家庭の数が非常に多く、特殊で健康志向のペットフードを含むプレミアムペットケア製品に投資する意欲を示していることが、市場成長に明るい見通しを生み出しています。さらに、リサイクル可能な素材や、ユーザーエクスペリエンスと製品の安全性を高めるスマートパッケージング技術など、より革新的で持続可能かつ利便性の高いパッケージング・ソリューションへのシフトが進んでいることも、市場の成長を促進しています。

競合情勢:

市場調査レポートは、市場の競合情勢についても包括的に分析しています。すべての主要企業の詳細プロファイルも提供しています。ペットフード包装業界の主要な市場プレーヤーには、Amcor plc、American Packaging Corporation、Berry Global Inc.、Blue Buffalo Co.Ltd.、General Mills Inc.(General Mills Inc.)、Coveris、Huhtamaki Oyj、Mondi plc、ProAmpac、Silgan Holdings Inc.、Smurfit Kappa Group plc、Sonoco Products Company、Transcontinental Inc.、Winpak Ltd.などがあります。

(なお、これは主要プレイヤーの一部であり、完全なリストは報告書に記載されている)

ペットフード包装のトップ企業は、進化する消費者の要求や規制基準に対応するため、技術革新と持続可能性を追求しています。イージーオープンやリシーラブルクロージャーなどの機能を通じて、バリア保護強化、保存期間延長、利便性向上を提供する先進パッケージング技術に投資しています。さらに、大手企業は持続可能な実践の最前線にも立っており、消費者の間で高まる環境への懸念に対応して、リサイクル可能な素材や生分解性素材を製品ラインに取り入れることが増えています。さらに、各社は戦略的提携や買収を行い、技術力と市場リーチを拡大しています。例えば、高性能で環境に優しい次世代包装材料の開発を可能にするため、材料科学のイノベーターや新興企業と協力関係を結んでいます。

ペットフード包装市場ニュース:

2023年8月、Mondi plcはFressnapfと協力し、同社のパッケージングをプロセスカラー印刷技術を使用したリサイクル可能な新シリーズのプレミアムモノマテリアル・ソリューションに切り替えました。これらのモノマテリアルパッケージングソリューションは、水分、脂肪分、臭気から保護する強力なバリア特性を提供し、包装や保管に強く柔軟です。パックの適応性により、Fressnapf|Maxi Zooは300gから12kgまでのペット用フードパッケージデザインを約150種類デザインすることができました。

2023年5月、Berry Global Group, Inc.、Peel Plastic Products Ltd.、エクソンモービルは、国際サステナビリティ・カーボン認証(ISCC)PLUS認証のサーキュラー・プラスチックを家庭用ブランドのペットフード包装に統合するために協力すると発表しました。この提携は、プラスチック廃棄物を処理し、マスバランスアプローチを通じて食品用パッケージング用の新しいプラスチックにするエクソンモービルの先進リサイクル技術ExxtendTMを活用するものです。

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査の目的
  • ステークホルダー
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要業界動向

第5章 世界のペットフード包装市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場予測

第6章 市場内訳:素材別

  • 紙および板紙
    • 市場動向
    • 市場予測
  • プラスチック
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 金属
    • 市場動向
    • 市場予測

第7章 市場内訳:フードタイプ別

  • 乾燥食品
    • 市場動向
    • 市場予測
  • ウェットフード
    • 市場動向
    • 市場予測
  • その他
    • 市場動向
    • 市場予測

第8章 市場内訳:動物タイプ別

  • ドッグフード
    • 市場動向
    • 市場予測
  • キャットフード
    • 市場動向
    • 市場予測
  • その他
    • 市場動向
    • 市場予測

第9章 市場内訳:包装形態別

  • ポーチ
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 金属缶
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 折りたたみカートン
    • 市場動向
    • 市場予測
  • バッグ
    • 市場動向
    • 市場予測
  • その他
    • 市場動向
    • 市場予測

第10章 市場内訳:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • 市場動向
    • 市場内訳:国別
    • 市場予測

第11章 SWOT分析

  • 概要
  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第12章 バリューチェーン分析

第13章 ポーターのファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の程度
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第14章 価格分析

第15章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Amcor plc
    • American Packaging Corporation
    • Berry Global Inc.
    • Blue Buffalo Co. Ltd.(General Mills Inc.)
    • Coveris
    • Huhtamaki Oyj
    • Mondi plc
    • ProAmpac
    • Silgan Holdings Inc.
    • Smurfit Kappa Group plc
    • Sonoco Products Company
    • Transcontinental Inc.
    • Winpak Ltd.
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Pet Food Packaging Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
  • Figure 3: Global: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 4: Global: Pet Food Packaging Market: Breakup by Material (in %), 2023
  • Figure 5: Global: Pet Food Packaging Market: Breakup by Food Type (in %), 2023
  • Figure 6: Global: Pet Food Packaging Market: Breakup by Animal Type (in %), 2023
  • Figure 7: Global: Pet Food Packaging Market: Breakup by Packaging Form (in %), 2023
  • Figure 8: Global: Pet Food Packaging Market: Breakup by Region (in %), 2023
  • Figure 9: Global: Pet Food Packaging (Paper and Paperboard) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 10: Global: Pet Food Packaging (Paper and Paperboard) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 11: Global: Pet Food Packaging (Plastic) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 12: Global: Pet Food Packaging (Plastic) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 13: Global: Pet Food Packaging (Metal) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 14: Global: Pet Food Packaging (Metal) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 15: Global: Pet Food Packaging (Dry Food) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 16: Global: Pet Food Packaging (Dry Food) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 17: Global: Pet Food Packaging (Wet Food) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 18: Global: Pet Food Packaging (Wet Food) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 19: Global: Pet Food Packaging (Other Food Types) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 20: Global: Pet Food Packaging (Other Food Types) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 21: Global: Pet Food Packaging (Dog Food) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 22: Global: Pet Food Packaging (Dog Food) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 23: Global: Pet Food Packaging (Cat Food) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 24: Global: Pet Food Packaging (Cat Food) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 25: Global: Pet Food Packaging (Other Animal Types) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 26: Global: Pet Food Packaging (Other Animal Types) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 27: Global: Pet Food Packaging (Pouches) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 28: Global: Pet Food Packaging (Pouches) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 29: Global: Pet Food Packaging (Metal Cans) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 30: Global: Pet Food Packaging (Metal Cans) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 31: Global: Pet Food Packaging (Folding Cartons) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 32: Global: Pet Food Packaging (Folding Cartons) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 33: Global: Pet Food Packaging (Bags) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 34: Global: Pet Food Packaging (Bags) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 35: Global: Pet Food Packaging (Other Packaging Forms) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 36: Global: Pet Food Packaging (Other Packaging Forms) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 37: North America: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 38: North America: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 39: United States: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 40: United States: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 41: Canada: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 42: Canada: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 43: Asia-Pacific: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 44: Asia-Pacific: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 45: China: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 46: China: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 47: Japan: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 48: Japan: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 49: India: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 50: India: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 51: South Korea: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 52: South Korea: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 53: Australia: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 54: Australia: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 55: Indonesia: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 56: Indonesia: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 57: Others: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 58: Others: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 59: Europe: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 60: Europe: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 61: Germany: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 62: Germany: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 63: France: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 64: France: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 65: United Kingdom: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 66: United Kingdom: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 67: Italy: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 68: Italy: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 69: Spain: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 70: Spain: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 71: Russia: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 72: Russia: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 73: Others: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 74: Others: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 75: Latin America: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 76: Latin America: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 77: Brazil: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 78: Brazil: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 79: Mexico: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 80: Mexico: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 81: Others: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 82: Others: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 83: Middle East and Africa: Pet Food Packaging Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 84: Middle East and Africa: Pet Food Packaging Market: Breakup by Country (in %), 2023
  • Figure 85: Middle East and Africa: Pet Food Packaging Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 86: Global: Pet Food Packaging Industry: SWOT Analysis
  • Figure 87: Global: Pet Food Packaging Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 88: Global: Pet Food Packaging Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

  • Table 1: Global: Pet Food Packaging Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
  • Table 2: Global: Pet Food Packaging Market Forecast: Breakup by Material (in Million US$), 2024-2032
  • Table 3: Global: Pet Food Packaging Market Forecast: Breakup by Food Type (in Million US$), 2024-2032
  • Table 4: Global: Pet Food Packaging Market Forecast: Breakup by Animal Type (in Million US$), 2024-2032
  • Table 5: Global: Pet Food Packaging Market Forecast: Breakup by Packaging Form (in Million US$), 2024-2032
  • Table 6: Global: Pet Food Packaging Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
  • Table 7: Global: Pet Food Packaging Market: Competitive Structure
  • Table 8: Global: Pet Food Packaging Market: Key Players
目次
Product Code: SR112024A5830

The global pet food packaging market size reached US$ 11.3 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 16.8 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.4% during 2024-2032. The market is driven by the increasing ownership of pet across the globe, rising demand for sustainable and technologically advanced packaging solutions, growing urbanization and need for convenient packaging solutions, and heightened consumer preferences for premium, health-oriented products.

Pet Food Packaging Market Analysis:

Major Market Drivers: The market is driven by increasing pet ownership and the humanization of pets, rising environmental sustainability concerns that boost the shift towards more eco-friendly packaging solutions. Moreover, innovations are being carried out in biodegradable and recyclable materials to align with consumer preferences for sustainability and comply with stricter global environmental regulations.

Key Market Trends: There is a notable shift towards the use of advanced technology in pet food packaging, including smart packaging that incorporates quick response (QR) codes and near-field communication (NFC) technology. These technologies enhance consumer engagement by providing additional product information and interactivity.

Geographical Trends: North America is currently the largest segment in the market, driven by high levels of pet ownership and consumer spending on pet care. The region is also a leader in adopting innovative and sustainable packaging solutions. Other regions are also growing due to rising pet ownership and increasing consumer awareness about pet health and nutrition.

Competitive Landscape: Some of the major market players in the pet food packaging industry include Amcor plc, American Packaging Corporation, Berry Global Inc., Blue Buffalo Co. Ltd. (General Mills Inc.), Coveris, Huhtamaki Oyj, Mondi plc, ProAmpac, Silgan Holdings Inc., Smurfit Kappa Group plc, Sonoco Products Company, Transcontinental Inc., and Winpak Ltd., among many others.

Challenges and Opportunities: One of the main challenges in the market is the need to balance cost with sustainability. However, opportunities in the market lie in the development of packaging that combines convenience with sustainability.

Pet Food Packaging Market Trends:

Increasing Ownership Rates of Pets

The rise in pet ownership is a primary driver of the pet food packaging market. More people are adopting pets, which increases the demand for pet food, subsequently boosting the need for effective packaging solutions. 66% of U.S. households own a pet, which equates to 86.9 million households. As per the American Pet Products Association (APPA), in 2024, a total of $150.6 billion in sales is expected in the U.S. on pets, as compared to $147 billion in 2023. Among these, $66.9 billion is accounted for pet food and treats. Packaging companies are responding to this data by creating innovative packaging that serves the needs of many pet food products, such as dry kibble, wet food, and treats.

Rising Concerns of Sustainability

Consumers are becoming more environmentally conscious, which is being reflected in their purchasing preferences. In a recent Nielsen global survey, a whopping 81% of respondents said that it is extremely or very important that companies implement programs to improve the environment. About 73% said they would either definitely or probably change their consumption habits to reduce their impact on the environment. In response, packaging manufacturers are innovating with recyclable materials, biodegradable options, and designs that minimize the use of plastics. Companies like Mondi offer food packaging solutions for pets, such as BarrierPack Recyclable. These premade pouches and FFS roll-stock contain plastic laminates that are recyclable in areas where flexible packaging is accepted and through store drop-off.

Changes in Consumer Lifestyle and Preferences

People are leading busier lives which increases the demand for convenience in pet food products. Increased urbanization has resulted in longer commutes for many individuals, which consume large amounts of their day and contribute to a hurried lifestyle. This has prompted many pet owners to opt for convenient food packaging solutions that are easy to carry and store. According to Our World in Data, Tokyo in Japan had the world's highest capital city population in 2018, with over 37 million inhabitants. This was followed by Delhi, India at over 28 million, Mexico City, Mexico at 21 million, and Cairo, Egypt at 20 million. Pet owners in these regions prefer easy-to-open and resealable packaging, single-serving containers, and lightweight packaging to support their love for pets and contribute to convenience in daily life.

Pet Food Packaging Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on material, food type, animal type, and packaging form.

Breakup by Material:

Paper and Paperboard

Plastic

Metal

Plastic accounts for the majority of the market share

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the material. This includes paper and paperboard, plastic, and metal. According to the report, plastic represented the largest segment.

As per the pet food packaging market trends and forecast, plastic remains the largest segment due to its versatility, durability, and cost-effectiveness. Plastic packaging offers exceptional barrier properties that protect pet food from moisture, oxygen, and contaminants, thus extending shelf life and preserving freshness. It also allows for a wide range of design options, including various shapes, sizes, and colors, enhancing shelf appeal. Furthermore, rapid innovations in recyclable and biodegradable plastics that align with increasing consumer demand for sustainability are promoting the pet food packaging market share.

Breakup by Food Type:

Dry Food

Wet Food

Others

Dry food holds the largest share of the industry

A detailed breakup and analysis of the market based on the food type have also been provided in the report. This includes dry food, wet food, and others. According to the report, dry food accounted for the largest market share.

Based on the pet food packaging market analysis and overview, dry food represents the largest segment due to its widespread popularity and convenience. Dry pet food requires specific packaging solutions that provide excellent barrier properties to prevent exposure to humidity and contaminants, which can degrade the food's quality and shelf life. Packaging for dry pet food features multi-layered materials that ensure durability and maintain the product's freshness over extended periods. Additionally, rapid innovations such as resealable zippers and robust structural designs to enhance consumer convenience by making the packaging easier to store and use are fostering the pet food packaging industry growth.

Breakup by Animal Type:

Dog Food

Cat Food

Others

Dog food represents the leading market segment

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the animal type. This includes dog food, cat food, and others. According to the report, dog food represented the largest segment.

According to the pet food packaging market outlook and segmentation, the dog food segment holds the largest share, reflecting the high population of dogs and their status as a primary pet in numerous households. Packaging for dog food caters to a variety of products, including dry kibble, wet food, and treats, each requiring different packaging characteristics to maintain freshness, nutritional value, and ease of use. Moreover, rapid innovations in packaging, such as robust materials that protect against spoilage and convenient features like easy-open tabs and resealable closures, are contributing to the pet food packaging demand.

Breakup by Packaging Form:

Pouches

Metal Cans

Folding Cartons

Bags

Others

Bags exhibits a clear dominance in the market

A detailed breakup and analysis of the market based on the packaging form have also been provided in the report. This includes pouches, metal cans, folding cartons, bags, and others. According to the report, bags accounted for the largest market share.

Based on the pet food packaging market research report, bags are the largest segment due to their practicality and efficiency in packaging a wide range of pet food types. They are favored for their lightweight properties, reducing shipping costs and making them easy for consumers to handle and store. Bags offer excellent barrier protection against moisture, air, and contaminants, which is crucial for maintaining the freshness and nutritional integrity of pet food. Additionally, they are highly customizable, supporting various printing technologies that allow for vibrant and attractive designs.

Breakup by Region:

North America

United States

Canada

Asia-Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

North America leads the market, accounting for the largest pet food packaging market share

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America represents the largest regional market for pet food packaging.

Based on the pet food packaging industry trends, North America holds the largest segment, driven by high pet ownership rates, a robust pet care industry, and strong consumer spending on pet products. The significant number of households that own pets and show a willingness to invest in premium pet care products, including specialized and health-oriented pet foods, is creating a positive outlook for the market growth. Furthermore, the ongoing shift towards more innovative, sustainable, and convenient packaging solutions, such as recyclable materials and smart packaging technologies that enhance user experience and product safety, is fostering the market growth.

Competitive Landscape:

The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the pet food packaging industry include Amcor plc, American Packaging Corporation, Berry Global Inc., Blue Buffalo Co. Ltd. (General Mills Inc.), Coveris, Huhtamaki Oyj, Mondi plc, ProAmpac, Silgan Holdings Inc., Smurfit Kappa Group plc, Sonoco Products Company, Transcontinental Inc., Winpak Ltd., etc.

(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)

The top pet food packaging companies are pursuing innovation and sustainability to cater to evolving consumer demands and regulatory standards. They are investing in advanced packaging technologies that offer enhanced barrier protection, extended shelf life, and improved convenience through features such as easy-open and resealable closures. Moreover, major players are also at the forefront of sustainable practices, increasingly incorporating recyclable and biodegradable materials into their product lines in response to growing environmental concerns among consumers. Furthermore, they are engaging in strategic partnerships and acquisitions to expand their technological capabilities and market reach. For instance, they are forming collaborations with material science innovators and startups to enable the development of next-generation packaging materials that are high-performing and eco-friendly.

Pet Food Packaging Market News:

In August 2023, Mondi plc collaborated with Fressnapf to switch their packaging to a new range of premium mono-material recyclable solutions using process color printing technology. These mono-material packaging solutions provide strong barrier properties providing protection from moisture, fat and odor and are strong and flexible to pack and store. The adaptability of the packs enabled Fressnapf | Maxi Zoo to design around 150 food packaging designs for pets from 300 g to 12 kg.

In May 2023, Berry Global Group, Inc., Peel Plastic Products Ltd., and ExxonMobil announced that they are collaborating to integrate International Sustainability and Carbon Certificate (ISCC) PLUS certified-circular plastics into pet food packaging for household brand names. The collaboration leverages ExxonMobil's ExxtendTM technology for advanced recycling, which processes plastic waste and attributes it to new plastic for food-grade packaging through a mass balance approach.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global pet food packaging market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global pet food packaging market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global pet food packaging market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive pet food packaging market?
  • What is the breakup of the market based on the material?
  • Which is the most attractive material in the pet food packaging market?
  • What is the breakup of the market based on the food type?
  • Which is the most attractive food type in the pet food packaging market?
  • What is the breakup of the market based on the animal type?
  • Which is the most attractive animal type in the pet food packaging market?
  • What is the breakup of the market based on the packaging form?
  • Which is the most attractive packaging form in the pet food packaging market?
  • What is the competitive structure of the market?
  • Who are the key players/companies in the global pet food packaging market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Pet Food Packaging Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Material

  • 6.1 Paper and Paperboard
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Plastic
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Metal
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Food Type

  • 7.1 Dry Food
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Wet Food
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Others
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Animal Type

  • 8.1 Dog Food
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Cat Food
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Others
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Packaging Form

  • 9.1 Pouches
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Metal Cans
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Folding Cartons
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Bags
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Others
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Amcor plc
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 American Packaging Corporation
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Berry Global Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Blue Buffalo Co. Ltd. (General Mills Inc.)
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Coveris
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Huhtamaki Oyj
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
    • 15.3.7 Mondi plc
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 ProAmpac
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 Silgan Holdings Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Smurfit Kappa Group plc
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
    • 15.3.11 Sonoco Products Company
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Transcontinental Inc.
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
      • 15.3.12.4 SWOT Analysis
    • 15.3.13 Winpak Ltd.
      • 15.3.13.1 Company Overview
      • 15.3.13.2 Product Portfolio
      • 15.3.13.3 Financials