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市場調査レポート
商品コード
1520578
制酸剤市場:薬剤クラス別、製剤タイプ別、流通チャネル別、地域別レポート 2024年~2032年Antacids Market Report by Drug Class, Formulation Type, Distribution Channel, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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制酸剤市場:薬剤クラス別、製剤タイプ別、流通チャネル別、地域別レポート 2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の制酸剤市場規模は2023年に69億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけて3.5%の成長率(CAGR)を示し、2032年には95億米ドルに達すると予測しています。市場が成長を遂げている主な理由は、小売薬局の拡大、OTC医薬品への嗜好、胃食道逆流症(GERD)患者数の増加が市場の成長を後押ししているためです。
主な市場促進要因GERDを患う患者は世界中で増加しており、制酸剤の需要を喚起しています。これは市場成長を促進する重要な要因の一つです。
主要市場動向:スイカミント、フルーティーシリアル、ストロベリーミルクシェイクのようなフレーバー付きチュアブル制酸剤の発売は、制酸剤市場の収益にプラスの影響を与えています。
地理的動向:アジア太平洋地域は、ヘルスケア支出の増加、高齢化、ヘルスケアセクターの拡大により、制酸剤の最大地域市場となっています。
主要プレーヤー:制酸剤業界の主要市場プレイヤーには、アボット・ラボラトリーズ、アストラゼネカ、バイエル、ベーリンガー・インゲルハイム、ドクター・レディーズ・ラボラトリーズ、グラクソ・スミスクライン、ジョンソン・エンド・ジョンソン、ファイザー、プロクター・アンド・ギャンブル、レキットベンキーザー、サノフィ、サンファーマシューティカル・インダストリーズ、武田薬品工業などがいます。
課題と機会:制酸剤市場における課題は、酸逆流に対する代替治療の存在であり、一方、機会は新興市場と消化器系問題を治療する革新的な製剤にあります。
胃食道逆流症(GERD)の影響
老人人口の増加による人口動態の変化
高齢者は制酸剤の重要性を理解しています。その結果、高齢者は消化器系の問題を解決するために制酸剤を常用するようになった。高齢化率の高い国ほど、世界的に制酸剤の売上が高いと言えるかもしれないです。2022年の世界保健機関(WHO)の報告によると、2030年、2050年には6人に1人が60歳以上になるといいます。また、60歳以上の世界人口は2020年の14億人から21億人に達します。
入手のしやすさから市販薬(OTC)への依存が高まる
軽い症状を治すために、処方されない治療薬が世界中で非常に好まれており、それが制酸剤の需要を喚起しています。制酸剤は薬局や食料品店、オンライン・プラットフォームを通じて簡単に入手できるため、セルフメディケーションの目的で重要な役割を果たしています。制酸剤がもたらす費用対効果や時間の節約といった利点は、現代人にとって制酸剤を非常に適したものにしています。IMARC Groupの調査レポートによると、市販薬(OTC)の世界市場は2032年までに2,759億米ドルに達します。
IMARC Groupは、2024年から2032年までの世界、地域、国レベルの予測とともに、市場の各セグメントにおける主要動向の分析を提供しています。薬剤クラス別、製剤タイプ別、流通チャネル別に市場を分類しています。
プロトンポンプ阻害薬
H2拮抗薬
酸中和剤
運動促進剤
プロトンポンプ阻害薬が市場シェアの大半を占める
本レポートでは、薬剤クラス別に市場を詳細に区分・分析しています。これには、プロトンポンプ阻害剤、H2拮抗剤、酸中和剤、運動促進剤が含まれます。同レポートによると、プロトンポンプ阻害剤が最大のセグメントを占めています。
プロトンポンプ阻害剤は非常に効果的で信頼性が高いため、胃酸や消化不良を減らすために誰もが欲しがります。ヘルスケア専門家は酸逆流の重症度に応じてプロトンポンプ阻害薬を処方しており、これが売上増につながっています。主要企業は、プロトンポンプ阻害剤が体に与える良い影響について人々が知識を得ていることを知っているため、市場を拡大しています。例えば、Daewon Pharmaceuticalは2022年に韓国初のプロトンポンプ阻害薬「エスコルテン」を発売しました。
錠剤
液剤
粉末
その他
錠剤が業界最大シェア
本レポートでは、製剤タイプに基づく市場の詳細区分と分析も行っています。これには錠剤、液体、粉末、その他が含まれます。報告書によると、錠剤が市場シェアの大半を占めています。
保管、輸送、投与が容易という錠剤の利点により、個人の間で非常に好まれています。錠剤は、どこでも、外出先でも、水と一緒に簡単に飲むことができるため、手間がかからないです。オフィスでも、自宅でも、旅行先でも、錠剤医薬品によって酸味や消化不良を素早く緩和することができます。錠剤の保存期間の長さも、液剤や粉末剤と比較した場合の利点のひとつです。チュアブル、遅延放出、発泡性など、制酸剤市場に存在する様々な錠剤製剤は、さらに強力な消費者基盤を形成しています。
病院薬局
小売薬局
その他
小売薬局が主要市場セグメントを占める
本レポートでは、市場を流通チャネル別に詳細に区分・分析しています。これには病院薬局、小売薬局、その他が含まれます。同レポートによると、小売薬局が市場を独占しています。
そもそも、都市部、郊外、農村部のいずれにも、世界中に多数の小売薬局が存在します。OTC医薬品としての制酸剤は非常に人気があり、小売薬局は制酸剤を購入するための重要な店舗です。第二に、小売薬局に多種多様な制酸剤が揃っていることで、患者の嗜好や需要に応じることができます。第三に、小売薬局市場の大手競合各社が、リーチを拡大するために買収と拡大に注力していることです。2021年のMedly PharmacyによるPharmacaの買収は、360度の薬局サービスを提供するための一例です。
北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中東・アフリカ
アジア太平洋地域が市場をリードし、最大のシェアを占める制酸剤市場
本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東・アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。同報告書によると、アジア太平洋地域は同市場において主導的地位を占めています。
インドや中国のような人口密度の高い国々は、この地域の制酸剤の最大市場です。これらの国々では、ライフスタイルの変化や西洋的な食習慣が進んでおり、その結果、一般的に酸逆流や消化不良を引き起こしているからです。さらに、同地域では高齢化が進んでおり、消化器系の問題に対する感受性が高いことから、制酸剤市場が最近のビジネスチャンスとみなしています。これに伴い、アジア太平洋地域には多くの主要プレーヤーが存在し、市場競争が激しく、市場拡大のために提携や買収に注力しています。インドの製薬会社Dr. Reddy's Laboratoriesは、アジア太平洋地域の人々の進化するニーズに応えるため、2024年にAmyris Inc.からMenoLabsを買収しました。
The global antacids market size reached US$ 6.9 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 9.5 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.5% during 2024-2032. The market is experiencing growth mainly because of the expansion of retail pharmacies, preference for OTC drugs, and rising number of patients experiencing gastroesophageal reflux disease (GERD) are impelling the growth of the market.
Major Market Drivers: People suffering from GERD is increasing around the world, which is catalyzing the demand for antacids. This represents one of the key factors propelling the market growth.
Key Market Trends: The launch of flavored and chewable antacids drugs by key players like watermelon mint, fruity cereals, and strawberry milkshake is positively impacting the antacids market revenue.
Geographical Trends: Asia Pacific is the largest regional market for antacids because of the rising healthcare expenditure, aging population, and healthcare sector expansion.
Key Players: Some of the major market players in the antacids industry include Abbott Laboratories, AstraZeneca plc, Bayer AG, Boehringer Ingelheim International GmbH, Dr. Reddy's Laboratories Ltd., GlaxoSmithKline plc, Johnson & Johnson, Pfizer Inc., Procter & Gamble Company, Reckitt Benckiser Group PLC, Sanofi S.A., Sun Pharmaceutical Industries Ltd., Takeda Pharmaceutical Company Limited., among many others.
Challenges and Opportunities: Challenges in the antacids market are the presence of alternative treatment for acid reflux, while opportunities lie in emerging markets and innovative formulations to treat digestive issues.
Gastroesophageal reflux disease's (GERD) impact
Changing demographics because of rising geriatric population
Elderly people are understanding the importance of antacids because of their quick relief qualities from acidity. They are, as a result, a regular consumer or buyer of antacids to manage these digestive issues. It may be said that nations with increased aging population rates can have higher sales of antacids worldwide. As claimed by the World Health Organization's (WHO) report of 2022, 1 individual out of 6 will be of 60 years in age or over by 2030 and by 2050. The global population of those aged 60 and over will also reach 2.1 billion, up from 1.4 billion in 2020.
Rising reliance on over the counter (OTC) medicines due to their ease of availability
Non-prescribed remedies are highly preferred in the world to cure mild symptoms, which is catalyzing the antacids demand. Antacids are easily available via pharmacies, grocery stores, and online platforms and as a result play a crucial role in self-medication purposes. The cost-effectiveness and time saving benefits provided by antacids are making them highly suitable for people nowadays. The IMARC Group's research report mentions that the global market for over the counter (OTC) drugs will reach US$ 275.9 Billion by 2032.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on drug class, formulation type, and distribution channel.
Proton Pump Inhibitors
H2 Antagonist
Acid Neutralizers
Pro-Motility Agents
Proton pump inhibitors accounts for the majority of the market share
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the drug class. This includes proton pump inhibitors, H2 antagonist, acid neutralizers, & pro-motility agents. According to the report, proton pump inhibitors represent the largest segment.
Proton pump inhibitors are so effective and reliable that everyone wants them to cut down on stomach acid and indigestion. Healthcare professionals prescribed them as per the severity of acid reflux, leading to their higher sales. Key players are expanding their market as they know people are gaining knowledge about the positive impact of proton pump inhibitors in the body. For instance, Daewon Pharmaceutical introduced its first proton pump inhibitor medicine in Korea in 2022, known as Escorten.
Tablet
Liquid
Powder
Others
Tablet holds the largest share of the industry
A detailed breakup and analysis of the market based on the formulation type have also been provided in the report. This includes tablet, liquid, powder, and others. According to the report, tablet accounts for the majority of the market share.
Easy storage, transportation, and administration are some benefits provided by tablets make them highly preferable among individuals. Tablets are hassle-free, as they can be easily consumed with water anywhere or on the go. Whether at office, home, or travel, people can get quick relief from acidity or indigestion through tablet drugs. The extended shelf life of tablets is viewed as another benefit compared to liquid or powder formulation type. Various tablets formulations present in the antacids market like chewable, delayed release, and effervescent are further creating a strong consumer base.
Hospital Pharmacies
Retail Pharmacies
Others
Retail pharmacies represent the leading market segment
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the distribution channel. This includes hospital pharmacies, retail pharmacies, and others. According to the report, retail pharmacies dominate the market.
In the first place, cities, suburbs, and rural areas all have numerous retail pharmacies around the world. Antacids as OTC drugs are highly popular & retail pharmacies are a significant outlet to purchase antacids. Secondly, the inclusion of a wide variety of antacids drugs in retail pharmacies can cater to several patients according to their preferences and demands. Thirdly, the focus of leading competitors in the retail pharmacy market on acquisition & expansion to increase their reach. The acquisition of Pharmaca by Medly Pharmacy in 2021 to deliver 360-degrees pharmacy services is one such example.
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Asia Pacific leads the market, accounting for the largest antacids market share
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific enjoys the leading position in the market.
The densely populated countries like India and China are the largest markets for antacids in this region, as these countries are undergoing lifestyle shifts and Western food habits, which generally results in acid reflux and indigestion. Moreover, aging population in the region is viewed as an antacids market recent opportunities due to their high susceptibility to digestive issues. In line with this, lots of key players are present in the Asia Pacific region that are highly competitive and focus on partnerships and acquisition to expand their market. This was done by Dr. Reddy's Laboratories, a pharma company in India, when it acquired MenoLabs from Amyris Inc. in 2024 to cater to the evolving needs of people in the Asia Pacific region.
Abbott Laboratories
AstraZeneca plc
Bayer AG
Boehringer Ingelheim International GmbH
Dr. Reddy's Laboratories Ltd.
GlaxoSmithKline plc
Johnson & Johnson
Pfizer Inc.
Procter & Gamble Company
Reckitt Benckiser Group PLC
Sanofi S.A.
Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
Takeda Pharmaceutical Company Limited.
(Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.)
The development of new formulations and product variants is done by key players through research and development (R&D) activities. They are introducing antacid drugs with flavors such as Fruity Cereal to meet the evolving demands of consumers. Top companies are taking advantage of elevated awareness about gastrointestinal health among people in developing countries. They are also eyeing on acquiring small businesses in the market while creating opportunities via antacids market recent developments. Using the digital health solutions is the main help method, enabling them to provide better health results. One such example was presented by AstraZeneca in November 2023, which it launched Evinova, a health-tech business, to offer advanced digital health solutions.
In 2022: Zydus Lifesciences received approval from the USFDA to introduce Famotidine tablets, which is a histamine H2 receptor blocker and plays a vital role in reducing acid amount in the stomach.