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市場調査レポート
商品コード
1790438

米国の制酸剤市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、最終用途別、主要企業別、競合分析、セグメント別予測、2025年~2030年

U.S. Antacids Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Tablet, Liquid, Others), By End-use (Retail Pharmacy, Hospital Pharmacy, Others), Key Companies, Competitive Analysis, And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 80 Pages
納期
2~10営業日
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米国の制酸剤市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、最終用途別、主要企業別、競合分析、セグメント別予測、2025年~2030年
出版日: 2025年07月09日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国の制酸剤市場サマリー

米国の制酸剤市場規模は2024年に30億米ドルと推計され、2025年から2030年にかけてCAGR 3.7%で成長し、2030年には37億3,000万米ドルに達すると予測されます。食生活の変化は、予測期間中の市場成長を促進する重要な要因です。

胃食道逆流症(GERD)、消化性潰瘍、その他胃酸過多、消化不良、胸焼けを引き起こす胃の問題など、消化器系の問題の症例が増加していることも、市場拡大を後押しすると予想されます。CDCが2024年12月に発表した報告書によると、米国の成人の約5.9%が潰瘍と診断されています。その他の主な促進要因としては、症状の迅速かつ効果的な緩和を提供する市販(OTC)制酸剤に対する意識の高まりと入手の容易さが挙げられます。

加えて、ストレス、喫煙、飲酒、食生活の乱れ、肥満などの生活習慣は、酸に関連した症状の原因となるため、米国の制酸剤産業の成長にさらに影響を与えると予想されます。例えば、2024年9月に発表されたCDCの報告書によると、2021年8月から2023年8月までの米国の成人の肥満の有病率は40.3%でした。40~59歳の成人と教育レベルの低い成人に最も高い割合が見られます。重度の肥満は成人の9.4%が罹患しており、すべての年齢層で男性より女性の方が高い割合を示しています。

製品開発の大半は、チュアブル、液体、速溶錠、ブランディングなどの送達形態に集中しています。適度な革新は、米国の制酸剤業界の需要を促進すると予想されるコンボ製剤やOTC-プロバイオティクス・ハイブリッド製剤によるものです。

米国の制酸剤市場は、特に制酸剤が一般用医薬品(OTC)であることから、規制の影響が大きいです。FDAは、安全性と有効性を確保するため、製剤、表示、マーケティングクレームを監視しています。新しい製剤や配合剤は、特定のOTCモノグラフ基準を満たさなければならず、ラニチジンなど一部の成分は安全性の懸念から販売中止となっています。このことは、メーカーが、特に製品の安全性、リコール、透明性に関して、進化する規制ガイドラインに絶えず適応しなければならないことを意味します。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国の制酸剤市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 親市場の見通し
    • 関連/付随市場の見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 米国の制酸剤市場分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析
  • 米国の制酸剤市場:パイプライン分析

第4章 米国の制酸剤市場:タイプの推定・動向分析

  • タイプセグメントダッシュボード
  • 米国の制酸剤市場:タイプ変動分析
  • 米国の制酸剤市場規模と動向分析(タイプ別、2018~2030年)
  • 錠剤
  • 液体
  • その他

第5章 米国の制酸剤市場:最終用途の推定・動向分析

  • 最終用途セグメントダッシュボード
  • 米国の制酸剤市場:最終用途変動分析
  • 米国の制酸剤市場規模と動向分析(最終用途別、2018~2030年)
  • 病院薬局
  • 小売薬局
  • その他

第6章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業/競合の分類
  • ベンダー情勢
    • Key company heat map analysis, 2024
  • 企業プロファイル
    • Haleon Group of Companies.
    • Bayer AG
    • Boehringer Ingelheim International GmbH
    • Dr. Reddy's Laboratories Ltd.
    • Sanofi
    • Reckitt Benckiser Group plc
    • Sun Pharmaceuticals Ltd.
    • Takeda Pharmaceutical Company Limited
    • Pfizer Inc.
    • Procter &Gamble
図表

List of Tables

  • Table 1 List of abbreviations
  • Table 2 U.S. antacid market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 U.S. antacid market, by end use, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Market research process
  • Fig. 2 Data triangulation techniques
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Primary interviews
  • Fig. 5 Market research approaches
  • Fig. 6 Value-chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 7 QFD modeling for market share assessment
  • Fig. 8 Market formulation & validation
  • Fig. 9 U.S. antacid market: market outlook
  • Fig. 10 U.S. antacid competitive insights
  • Fig. 11 Parent market outlook
  • Fig. 12 Related/ancillary market outlook
  • Fig. 13 Penetration and growth prospect mapping
  • Fig. 14 Industry value chain analysis
  • Fig. 15 U.S. antacid market driver impact
  • Fig. 16 U.S. antacid market restraint impact
  • Fig. 17 U.S. antacid market strategic initiatives analysis
  • Fig. 18 U.S. antacid market: Type movement analysis
  • Fig. 19 U.S. antacid market: Type outlook and key takeaways
  • Fig. 20 Tablet market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Liquid market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Others market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 U.S. antacid Market: End use movement Analysis
  • Fig. 24 U.S. antacid market: End use outlook and key takeaways
  • Fig. 25 Hospital pharmacy market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 Retail pharmacy market estimates and forecasts,2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 Others market estimates and forecasts,2018 - 2030 (USD Million)
目次
Product Code: GVR-4-68040-666-9

U.S. Antacids Market Summary

The U.S. antacids market size was estimated at USD 3.00 billion in 2024 and is projected to reach USD 3.73 billion in 2030, growing at a CAGR of 3.7% from 2025 to 2030. Changing dietary habits is a key factor propelling market growth over the forecast period.

Rising cases of digestive issues such as gastroesophageal reflux disease (GERD), peptic ulcers, and other stomach problems that cause acidity, indigestion, and heartburn are also expected to support market expansion. According to a report published by the CDC in December 2024, approximately 5.9% U.S. adults were diagnosed with ulcers. Other key drivers include rising awareness and easy access to over-the-counter (OTC) antacids, which provide fast and effective relief from symptoms.

In addition, lifestyle factors such as stress, smoking, alcohol use, poor diet, and obesity, all of which contribute to acid-related conditions, are expected to further influence the growth of the U.S. antacid industry. For instance, according to a report by the CDC published in September 2024, the prevalence of obesity was 40.3% among adults in the U.S. from August 2021 to August 2023. The highest rates are seen in adults aged 40-59 and those with lower education levels. Severe obesity affected 9.4% of adults, with women showing higher rates than men across all age groups.

Most product development focuses on delivery formats such as chewable, liquids, fast-dissolve tablets, and branding. Some moderate innovation comes from combo formulations or OTC-probiotic hybrids which are expected to drive the demand for U.S. antacid industry.

The U.S. antacid market is subject to the high impact of regulations, particularly because antacids are available over-the-counter (OTC). The FDA monitors formulation, labeling, and marketing claims to ensure safety and efficacy. New formulations or combinations must meet specific OTC monograph standards, and some ingredients, such as ranitidine, have been withdrawn due to safety concerns. This means manufacturers must continuously adapt to evolving regulatory guidelines, especially around product safety, recalls, and transparency.

U.S. Antacids Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth and provides an analysis of the latest trends in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For the purpose of this report, Grand View Research has segmented the U.S. antacid market on the basis of types, and end-use:

  • Type Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Tablet
  • Liquid
  • Others
  • End-use Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Hospital Pharmacy
  • Retail Pharmacy
  • Others

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Segment Definitions
    • 1.2.1. Type
    • 1.2.2. End use
    • 1.2.3. Estimates and forecasts timeline
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased database
    • 1.4.2. GVR's internal database
    • 1.4.3. Secondary sources
    • 1.4.4. Primary research
    • 1.4.5. Details of primary research
  • 1.5. Information or Data Analysis
    • 1.5.1. Data analysis models
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Model Details
  • 1.8. List of Secondary Sources
  • 1.9. List of Primary Sources
  • 1.10. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Type outlook
    • 2.2.2. End use outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Antacid Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market driver analysis
    • 3.2.2. Market restraint analysis
  • 3.3. U.S. Antacid Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Supplier power
      • 3.3.1.2. Buyer power
      • 3.3.1.3. Substitution threat
      • 3.3.1.4. Threat of new entrant
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Technological landscape
      • 3.3.2.3. Economic landscape
  • 3.4. U.S. Antacid Market: Pipeline Analysis

Chapter 4. U.S. Antacid Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Type Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Antacid Market: Type Movement Analysis
  • 4.3. U.S. Antacid Market Size & Trend Analysis, by Type, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.4. Tablet
    • 4.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.5. Liquid
    • 4.5.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
  • 4.6. Others
    • 4.6.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Antacid Market: End use Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. End use Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Antacid Market: End use Movement Analysis
  • 5.3. U.S. Antacid Market Size & Trend Analysis, by End use, 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.4. Hospital Pharmacy
    • 5.4.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.5. Retail Pharmacy
    • 5.5.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 6.2. Company/Competition Categorization
  • 6.3. Vendor Landscape
    • 6.3.1. Key company heat map analysis, 2024
  • 6.4. Company Profiles
    • 6.4.1. Haleon Group of Companies.
      • 6.4.1.1. Company overview
      • 6.4.1.2. Financial performance
      • 6.4.1.3. Type benchmarking
      • 6.4.1.4. Strategic initiatives
    • 6.4.2. Bayer AG
      • 6.4.2.1. Company overview
      • 6.4.2.2. Financial performance
      • 6.4.2.3. Type benchmarking
      • 6.4.2.4. Strategic initiatives
    • 6.4.3. Boehringer Ingelheim International GmbH
      • 6.4.3.1. Company overview
      • 6.4.3.2. Financial performance
      • 6.4.3.3. Type benchmarking
      • 6.4.3.4. Strategic initiatives
    • 6.4.4. Dr. Reddy's Laboratories Ltd.
      • 6.4.4.1. Company overview
      • 6.4.4.2. Financial performance
      • 6.4.4.3. Type benchmarking
      • 6.4.4.4. Strategic initiatives
    • 6.4.5. Sanofi
      • 6.4.5.1. Company overview
      • 6.4.5.2. Financial performance
      • 6.4.5.3. Type benchmarking
      • 6.4.5.4. Strategic initiatives
    • 6.4.6. Reckitt Benckiser Group plc
      • 6.4.6.1. Company overview
      • 6.4.6.2. Financial performance
      • 6.4.6.3. Type benchmarking
      • 6.4.6.4. Strategic initiatives
    • 6.4.7. Sun Pharmaceuticals Ltd.
      • 6.4.7.1. Company overview
      • 6.4.7.2. Financial performance
      • 6.4.7.3. Type benchmarking
      • 6.4.7.4. Strategic initiatives
    • 6.4.8. Takeda Pharmaceutical Company Limited
      • 6.4.8.1. Company overview
      • 6.4.8.2. Financial performance
      • 6.4.8.3. Type benchmarking
      • 6.4.8.4. Strategic initiatives
    • 6.4.9. Pfizer Inc.
      • 6.4.9.1. Company overview
      • 6.4.9.2. Financial performance
      • 6.4.9.3. Type benchmarking
      • 6.4.9.4. Strategic initiatives
    • 6.4.10. Procter & Gamble
      • 6.4.10.1. Company overview
      • 6.4.10.2. Financial performance
      • 6.4.10.3. Type benchmarking
      • 6.4.10.4. Strategic initiatives