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市場調査レポート
商品コード
1519677
ベーコン市場レポート:タイプ別、製品タイプ別、原料別、由来別、流通チャネル別、地域別、2024年~2032年Bacon Market Report by Type, Product Type, Source, Nature, Distribution Channel (Institutional Sales, Supermarkets and Hypermarkets, Independent Retailers, Specialist Retailers, and Others), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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ベーコン市場レポート:タイプ別、製品タイプ別、原料別、由来別、流通チャネル別、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のベーコン市場規模は2023年に709億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに945億米ドルに達し、2024年から2032年の間に3.2%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
ベーコンは豚肉の一種で、通常はスペアリブを取り除いた豚の脇腹を熟成させて燻製にしたものです。ベーコンは通常、サイドディッシュとして消費され、風味付けやアクセントとして加えられ、サラダ、サンドイッチ、スープ、メープルベーコンアイスクリームのようなスイーツなど、多くの食品に使用されます。スラブ、レギュラースライス、薄切り、厚切り、端切れなど、さまざまなバリエーションがあります。その結果、ベーコンはその独特のスモーキーな風味と長い賞味期限により、あらゆる年齢層の人々に広く消費されています。
労働人口の増加、多忙なライフスタイル、食習慣の変化により、すぐに食べられる(RTE)食品やすぐに調理できる(RTC)食品への需要が高まっていることが、市場成長を促進する主な要因となっています。これに加えて、味、品質、保存性を高めた便利な食肉製品に対する消費者の認識と受容の高まりが、ベーコンの需要を増大させています。さらに、様々な外食産業が、メニューの選択肢を増やし、より多くの消費者を引き付けるために、多種多様なベーコン製品を提供しています。これとともに、健康やフィットネスに敏感な消費者の間で、パレオやケトダイエット計画の一環としてベーコンのような肉製品の消費が増加していることが、市場の成長を促進しています。さらに、いくつかの大手企業は、製品ポートフォリオを拡大し、市場での競争力を維持するために、低カロリーやグルテンフリーのベーコンなどの革新的な製品バリエーションを発売しています。また、大衆の間で環境に対する関心が高まっているため、魅力的で持続可能なパッケージング・ソリューションに多額の投資を行っています。食肉タンパク質に対する需要の増加、健康的で栄養価の高い食品への嗜好の変化、消費者の支出能力の上昇、異文化間の食事パターンの影響力の高まりなど、その他の要因も市場の見通しを明るいものにしています。
The global bacon market size reached US$ 70.9 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 94.5 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.2% during 2024-2032.
Bacon refers to a type of pork, usually made from the side of a pig that is cured and smoked after removing the spare ribs. It is typically consumed as a side dish, added as a flavoring agent or accent, and used in numerous foods, such as salads, sandwiches, soups, and sweets like maple bacon ice cream. It is widely available in different variants, including slabs, regular sliced, thin-sliced, thick-sliced, and ends and pieces. As a result, bacon is popularly consumed by individuals of all age groups due to its unique, smoky flavor and longer shelf life.
The escalating demand for ready-to-eat (RTE) and ready-to-cook (RTC) food due to the expanding working population, hectic lifestyles, and changing dietary habits represents the primary factor driving the market growth. Besides this, the growing consumer awareness and acceptance of convenience meat products with enhanced taste, quality, and shelf life is augmenting the demand for bacon. Additionally, various foodservice outlets are offering a wide variety of bacon products to increase their menu options and attract more consumers. Along with this, the rising consumption of meat products like bacon as a part of paleo and keto diet plans among health- and fitness-conscious consumers is propelling the market growth. Furthermore, several leading players are launching innovative product variants, such as low-calorie and gluten-free bacon, to expand their product portfolio and maintain a competitive edge in the market. They are also making heavy investments in attractive and sustainable packaging solutions due to the growing environmental concerns among the masses. Other factors, including the increasing demand for meat protein, shifting preferences toward healthy and nutritious food items, inflating consumer expenditure capacities, and the rising influence of cross-culture dietary patterns, are also creating a positive market outlook.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global bacon market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, product type, source, nature, and distribution channel.
Dry Cured
Immersion Cured
Pumped Bacon
Others
Standard Bacon
Ready-To-Eat Bacon
Pork
Beef
Turkey
Chicken
Organic
Conventional
Institutional Sales (HoReCa)
Supermarkets and Hypermarkets
Independent Retailers
Specialist Retailers
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Foster Farms, Fresh Mark Inc., Great British Meat Company, Hormel Foods Corporation, Karro Foods Group Limited, Maple Leaf Foods Inc., OSI Group, Seaboard Corporation, Smithfield Foods Inc. (WH Group Limited), The Kraft Heinz Company, True Story Foods and Tyson Foods Inc.