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市場調査レポート
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1518582

ラジオ広告市場レポート:タイプ別、地域別、2024年~2032年

Radio Advertising Market Report by Type (Traditional Radio Advertising, Terrestrial Radio Broadcast Advertising, Terrestrial Radio Online Advertising, Satellite Radio Advertising), and Region 2024-2032

出版日: | 発行: IMARC | ページ情報: 英文 137 Pages | 納期: 2~3営業日

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ラジオ広告市場レポート:タイプ別、地域別、2024年~2032年
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のラジオ広告市場規模は2023年に389億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場が2032年までに563億米ドルに達し、2024年から2032年の間に4.1%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。

ラジオ広告は、世界中で最も古い広告形態のひとつです。それは広大な聴衆に音声コンテンツを放送し、費用が複雑で目を引くビジュアルを作るために発生しないように、テレビ広告に比べて比較的安価です。インターネットのような新しい広告プラットフォームの出現にもかかわらず、ラジオはまだそのような移植性などの理由のアカウントに市場でかなりのシェアを保持しています。さらに、宣伝の有力なルートとして機能するため、世界中の大企業から中小企業まで幅広く好まれています。

ラジオ広告市場動向:

ラジオは効率的で携帯可能な広告媒体であり、より多くの聴衆にアピールできます。その結果、大手ブランドや広告主は、ターゲットとなる視聴者とのコミュニケーションにラジオCMを活用しています。また、多数の国の統治当局や国際機関が、大規模なアウトリーチプログラムに活用しています。これとは別に、世界のほとんどの地域でラジオ局が利用可能なため、ラジオは遠隔地や農村地域に住む人々のための情報と娯楽の唯一のソースとして機能します。さらに、世界中の個人は、運転中、運動中、ビデオゲーム中、毎日の家事をこなしながらラジオを聴くことを好みます。これは、ラジオをサポートする車載メディア・アプリの開発と相まって、広告主にとって有利な成長機会を生み出しています。さらに、ラジオ・チャンネルは、歌、コマーシャル、インタビューなどの録音済みオーディオ・コンテンツと統合されたラジオ・オートメーション・ソフトウェアなどの革新的なソリューションを採用しています。このソフトウェアはまた、複数の放送局やチャンネルの運営を支援するもので、市場の見通しを有利にすると予想されます。

本レポートで扱う主な質問

  • 2023年の世界のラジオ広告市場規模は?
  • 予測期間2024-2032年の世界のラジオ広告市場展望は?
  • 世界のラジオ広告市場に対するCOVID-19の影響は?
  • 世界の主要ラジオ広告市場促進要因は?
  • 世界のラジオ広告市場のタイプ別内訳は?
  • 世界のラジオ広告業界の主要地域市場は?
  • 世界のラジオ広告業界の主要プレーヤーは?

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査の目的
  • ステークホルダー
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 調査手法

第3章 イントロダクション

  • 概要
  • エグゼクティブサマリー
  • 主要業界動向

第4章 世界広告市場

  • 現在と過去の市場動向
  • 実績さまざまなセグメント
  • 実績さまざまな地域
  • 主要企業とその市場シェア
  • 市場予測

第5章 世界のラジオ広告市場

  • 市場概要
  • 現在と過去の市場動向
  • COVID-19の影響
  • 市場内訳:タイプ別
    • 従来のラジオ広告
    • 地上波ラジオ放送広告
    • 地上波ラジオオンライン広告
    • 衛星ラジオ広告
  • 市場内訳:地域別
    • 北米
    • 欧州、中東・アフリカ
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
  • 市場内訳:産業別
  • 市場予測
  • ラジオ広告の価格モデル
  • SWOT分析
    • 概要
    • 強み
    • 弱み
    • 機会
    • 脅威
  • バリューチェーン分析
    • 調査
    • コンテンツ開発
    • 広告代理店
    • ラジオチャンネル
    • 観客
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 新規参入業者の脅威
  • 主な課題

第6章 世界のラジオ広告市場:競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業のプロファイル
    • WPP株式会社
    • オムニコムグループ株式会社
    • パブリシスグループS.A.
    • インターパブリックグループオブカンパニーズ株式会社
    • 電通インターナショナルグループ
図表

List of Figures

Figure 4 1: Global: Advertising Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023

Figure 4 2: Global: Advertising Market: Breakup by Segment (in %), 2023

Figure 4 3: Global: Advertising Market: Regional Breakup by Value (in Billion US$), 2018 and 2023

Figure 4 4: Global: Advertising Market: Regional Breakup (in %), 2023

Figure 4 5: Global: Advertising Market: Share of Key Players (in %), 2023

Figure 4 6: Global: Advertising Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032

Figure 4 7: Global: Advertising Market Forecast: Breakup by Segment (in %), 2032

Figure 4 8: Global: Advertising Market Forecast: Regional Breakup (in %), 2032

Figure 5 1: Global: Radio Advertising Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023

Figure 5 2: Global: Radio Advertising Market: Value Breakup by Type (in %), 2023

Figure 5 3: Global: Traditional Radio Advertising Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023

Figure 5 4: Global: Traditional Radio Advertising Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032

Figure 5 5: Global: Terrestrial Radio Broadcast Advertising Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023

Figure 5 6: Global: Terrestrial Radio Broadcast Advertising Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032

Figure 5 7: Global: Terrestrial Radio Online Advertising Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023

Figure 5 8: Global: Terrestrial Radio Online Advertising Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032

Figure 5 9: Global: Satellite Radio Advertising Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023

Figure 5 10: Global: Satellite Radio Advertising Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032

Figure 5 11: Global: Radio Advertising Market: Regional Breakup by Value (in Billion US$), 2023 and 2032

Figure 5 12: Global: Radio Advertising Market: Regional Breakup (in %), 2023

Figure 5 13: North America: Radio Advertising Market: Sales Value (in Billion US$), 2023 and 2032

Figure 5 14: Europe, Middle East & Africa: Radio Advertising Market: Sales Value (in Billion US$), 2023 and 2032

Figure 5 15: Asia Pacific: Radio Advertising Market: Sales Value (in Billion US$), 2023 and 2032

Figure 5 16: Latin America: Radio Advertising Market: Sales Value (in Billion US$), 2023 and 2032

Figure 5 17: Global: Radio Advertising Market: Breakup by Industry (in %), 2023

Figure 5 18: Global: Radio Advertising Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032

Figure 5 19: Global: Radio Advertising Industry: SWOT Analysis

Figure 5 20: Global: Radio Advertising Industry: Value Chain Analysis

Figure 5 21: Global: Radio Advertising Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

Table 4 1: Global: Advertising Market: Performance of Various Segments, (in Billion US$), 2018-2023

Table 4 2: Global: Advertising Market Forecast: Performance of Various Segments, (in Billion US$), 2024-2032

Table 5 1: Global: Radio Advertising Market Forecast: Breakup by Type (in Billion US$), 2024-2032

Table 5 2: Global: Radio Advertising Market Forecast: Breakup by Industry (in Billion US$), 2024-2032

Table 5 3: Global: Radio Advertising Market Forecast: Breakup by Region (in Billion US$), 2024-2032

目次
Product Code: SR112024A745

The global radio advertising market size reached US$ 38.9 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 56.3 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.1% during 2024-2032.

Radio advertising represents one of the oldest forms of advertising across the globe. It broadcasts audio content to a vast audience and is relatively cheaper as compared to television advertising as no expenses are incurred in making complex and eye-catchy visuals. Despite the advent of newer advertising platforms like the internet, radio still holds a considerable share in the market on account of reasons such as its portability. Moreover, as it acts as an influential route of publicity, it is widely preferred by both big and small companies worldwide.

Radio Advertising Market Trends:

Radio is an efficient and portable advertising medium that appeals to a broader audience. As a result, leading brands and advertisers rely on radio commercials to communicate with their target audience. It is also utilized by governing authorities of numerous countries and international organizations for mass outreach programs. Apart from this, due to the availability of radio stations in most parts of the world, radio acts as a sole source of information and entertainment for people residing in remote and rural regions. Moreover, individuals worldwide prefer listening to the radio while driving, exercising, playing video games, and performing daily chores. This, in confluence with the development of in-car media apps that support radio, is creating lucrative growth opportunities for advertisers. Furthermore, radio channels are employing innovative solutions, such as radio automation software, which is integrated with pre-recorded audio content, such as songs, commercials, and interviews. This software also assists in operating multiple stations or channels, which is anticipated to create a favorable market outlook.

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the global radio advertising market report, along with forecasts at the global and regional levels from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type.

Breakup by Type:

Traditional Radio Advertising

Terrestrial Radio Broadcast Advertising

Terrestrial Radio Online Advertising

Satellite Radio Advertising

Breakup by Key Regions:

North America

Europe, Middle East & Africa

Asia Pacific

Latin America

At present, North America enjoys the leading position in the market on account of the presence of the key broadcasting companies in the United States.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are WPP plc, Omnicom Group Inc., Publicis Groupe S.A., The Interpublic Group of Companies, Inc., and Dentsu International Group.

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What was the global radio advertising market size in 2023?
  • 2. What will be the global radio advertising market outlook during the forecast period 2024-2032?
  • 3. What is the impact of COVID-19 on the global radio advertising market?
  • 4. What are the major global radio advertising market drivers?
  • 5. What are the major global radio advertising market trends?
  • 6. What is the global radio advertising market breakup by type?
  • 7. What are the major regional markets in the global radio advertising industry?
  • 8. Who are the leading players in the global radio advertising industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Introduction

  • 3.1 Overview
  • 3.2 Executive Summary
  • 3.3 Key Industry Trends

4 Global Advertising Market

  • 4.1 Current and Historical Market Trends
  • 4.2 Performance of Various Segments
  • 4.3 Performance of Various Regions
  • 4.4 Key Players and their Market Shares
  • 4.5 Market Forecast

5 Global Radio Advertising Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Current and Historical Market Trends
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Breakup by Type
    • 5.4.1 Traditional Radio Advertising
    • 5.4.2 Terrestrial Radio Broadcast Advertising
    • 5.4.3 Terrestrial Radio Online Advertising
    • 5.4.4 Satellite Radio Advertising
  • 5.5 Market Breakup by Region
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe, Middle East & Africa
    • 5.5.3 Asia Pacific
    • 5.5.4 Latin America
  • 5.6 Market Breakup by Industry
  • 5.7 Market Forecast
  • 5.8 Radio Advertising Pricing Models
  • 5.9 SWOT Analysis
    • 5.9.1 Overview
    • 5.9.2 Strengths
    • 5.9.3 Weaknesses
    • 5.9.4 Opportunities
    • 5.9.5 Threats
  • 5.10 Value Chain Analysis
    • 5.10.1 Research
    • 5.10.2 Content Development
    • 5.10.3 Advertising Agencies
    • 5.10.4 Radio Channels
    • 5.10.5 Audience
  • 5.11 Porters Five Forces Analysis
    • 5.11.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.11.2 Bargaining Power of Buyers
    • 5.11.3 Threat of Substitutes
    • 5.11.4 Competitive Rivalry
    • 5.11.5 Threat of New Entrants
  • 5.12 Key Challenges

6 Global Radio Advertising Market: Competitive Landscape

  • 6.1 Market Structure
  • 6.2 Profiles of Leading Players
    • 6.2.1 WPP plc
    • 6.2.2 Omnicom Group Inc.
    • 6.2.3 Publicis Groupe S.A.
    • 6.2.4 The Interpublic Group of Companies, Inc.
    • 6.2.5 Dentsu International Group