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市場調査レポート
商品コード
1754107
テレビ広告市場レポート:サービスタイプ別、産業別、地域別、2025年~2033年Television Advertising Market Report by Service Type (Terrestrial, Multichannel, Online), Industry (Automotives, Hotels and Restaurants, Insurance and Finance, Communication Telecom, Food and Beverages, and Others), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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テレビ広告市場レポート:サービスタイプ別、産業別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年06月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のテレビ広告の市場規模は2024年に2,439億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2033年には3,299億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて3.24%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。スマートTVの販売台数の増加、多様なプラットフォームに広告を掲載するためのプログラマティック広告の利用の増加、手頃な価格でカスタマイズ可能なTVサブスクリプションパッケージの利用可能性の上昇が、市場を牽引する主要因のいくつかを表しています。
テレビ広告は、製品やサービスを宣伝するために、放送、ケーブルテレビ、衛星テレビのチャネルでコマーシャルを放映することを含みます。また、ライブイベント中に、今後の番組や製品の発売を宣伝するためにも使用されます。音楽、印象的なビジュアル、特殊効果で構成され、マーケティング目的で制作されます。それは、ターゲットとする視聴者の注目を集めるために楽しまれるように設計されています。テレビ広告はまた、その影響を理解し、その効果を測定するために音声フィンガープリンティング技術を用いて追跡することができ、CTAトーンとインフォマーシャルが含まれています。それは、メッセージを配信し、効果的にポイントを伝えるために短い時間を必要とします。ブランドが最大限の数の個人に接触し、潜在顧客の信頼を効果的に得るのに役立ちます。また、ターゲットとする顧客に対して、ビジネスやその製品・サービスについて詳しく説明することができます。さらに、ブランドの顧客維持率を向上させるため、テレビ広告の需要は世界中で増加しています。
現在、人気を高め、全体的な売上を向上させるために、企業の間でテレビ広告の需要の高まりは、市場にプラスの影響を与える主な要因の一つを表しています。これに加えて、有機発光ダイオード(OLED)ディスプレイとともに数多くの先進機能を搭載したスマートTVの購入が増加していることも、市場の成長を後押ししています。さらに、多種多様なプラットフォームに多数の広告を掲載し、広告のリーチを拡大するためのプログラマティック広告の利用が拡大していることも、良好な市場見通しをもたらしています。これとは別に、さまざまな商業ビル、ショッピングモール、ショールーム、アウトレットで、ビデオをストリーミングし、ミュージックビデオや映画で顧客を楽しませるために、テレビの設置が増加しています。これは、家族や友人と映画や試合中継、授賞式などを見るために家庭でテレビが使われるようになっていることと相まって、市場の成長に寄与しています。さらに、手頃な価格設定と効果的な機能性により、中小企業によるテレビ広告の採用が増加していることも、市場の成長を支えています。さらに、手頃な価格でカスタマイズ可能なTVサブスクリプションパッケージの利用可能性が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。
The global television advertising market size reached USD 243.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 329.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.24% during 2025-2033. The growing sales of smart TVs, increasing utilization of programmatic advertising to publish ads on a wide variety of platforms and rising availability of affordable and customizable TV subscription packages represent some of the key factors driving the market.
Television advertising (TV ad) involves airing of commercials on broadcast, cable, and satellite television channels to promote a product or service. It is also used to promote upcoming programs or product launches during a live event. It comprises music, impressive visuals, and special effects, which are created with a marketing objective. It is designed to be entertaining for capturing the attention of the targeted audience. TV ad also includes infomercials with a call-to-action tone, which can be tracked using audio fingerprinting technology to understand its impact and measure its effectiveness. It requires a short period of time to deliver the message and get the point across effectively. It helps brands in reaching out to a maximum number of individuals and gaining the trust of their potential clients effectively. It also educates the targeted customers about the business and their products and services in details. Furthermore, as it improves the customer retention rate of brands, the demand for TV ad is increasing around the world.
At present, the rising demand for TV ad among businesses to increase their popularity and boost overall sales represents one of the primary factors influencing the market positively. Besides this, the increasing purchases of smart TVs integrated with numerous advanced features along with organic light emitting diode (OLED) display is propelling the growth of the market. In addition, the growing utilization of programmatic advertising to publish numerous ads on a wide variety of platforms and expand the reach of the ads is offering a favorable market outlook. Apart from this, there is a rise in the installation of TVs in various commercial buildings, malls, showrooms, and outlets to stream videos and entertain customers with music videos, and movies. This, coupled with the increasing use of TVs in households to watch movies, live matches, and award shows with family and friends, is contributing to the growth of the market. Additionally, the rising adoption of TV ad by small and medium-sized enterprises (SMEs) due to its affordable pricing and effective functionalities is supporting the market growth. Moreover, the increasing availability of affordable and customizable TV subscription packages is bolstering the market growth.