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市場調査レポート
商品コード
1468625
航空貨物の世界市場:サービス別、目的地別、エンドユーザー別、地域別、2024~2032年Air Freight Market Report by Service (Freight, Express, Mail, and Others), Destination (Domestic, International), End User (Private, Commercial), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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航空貨物の世界市場:サービス別、目的地別、エンドユーザー別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の航空貨物の市場規模は、2023年に3,038億米ドルに達し、2024~2032年にかけてCAGR 5.1%で成長し、2032年には4,812億米ドルに達すると予測されています。市場は主に、国境を越えた物品の迅速かつ効率的な輸送に対する需要の高まり、eコマース部門の拡大、世界各国における物品の輸出入の増加、継続的な技術進歩によって牽引されています。
主な市場促進要因:国境を越えた腐敗しやすい商品、一刻を争う貨物、高価値商品の確実かつ迅速な輸送に対する要求の高まりが、航空貨物市場の成長を促しています。これに加えて、航空機の設計、管理システム、貨物処理設備などの技術進歩が進んでいることも、航空貨物市場の統計をさらに刺激しています。
主な市場動向:リアルタイムの追跡、輸送時間の短縮、オンラインプラットフォームとのシームレスな統合など、さまざまなサービスを提供する航空企業やロジスティクスプロバイダーによるeコマース貨物ネットワークの設立が増加していることが、航空貨物市場の需要を促進しています。さらに、デジタル化の新たなトレンドや、業務の合理化を目的としたブロックチェーンや人工知能などのデジタル技術への大手企業による投資の拡大も、航空貨物市場の動向を後押ししています。
競合情勢:航空貨物市場シェアの主要市場プレーヤーには、American Airlines Inc.、ANA Cargo Inc.、Bollore Logistics、Cargolux Airlines International S.A.、Delta Air Lines Inc.、Deutsche Bahn AG、Deutsche Post AG、DSV A/S、Expeditors International of Washington Inc.、FedEx Corporation、Hellmann Worldwide Logistics SE & Co.KG, Kuehne+Nagel International AG, Nippon Express Co.Ltd.、Qatar Airways、United Parcel Service Inc.などがあります。
地理的動向:アジア太平洋は、輸出、製造、貿易活動の増加により、航空貨物市場の分析において最大のシェアを占めています。これに加え、eコマース産業の拡大と国境を越えたオンラインショッピングの人気の高まりも、アジア太平洋の航空貨物市場の展望を後押ししています。
課題と機会:航空貨物市場価値の主な課題のひとつに、燃料価格の変動があり、これは貨物輸送業者や航空企業の運営コストに大きな影響を与える可能性があります。しかし、サプライチェーン全体の効率化、可視化、コラボレーションを可能にするデジタル技術の普及は、航空貨物市場の収益に大きな成長機会をもたらしています。
国際貿易の増加
国際貿易活動の活発化と、国境を越えた効率的な商品輸送に対する需要の高まりが、主に航空貨物市場の統計を牽引しています。さらに、様々な企業や組織による複数の国からの部品、材料、完成品の調達の増加や、高級品、生鮮品、花、電子機器、医薬品などを含む生鮮品や高額商品の広範な移動も、市場成長の触媒となっています。例えば、2023年8月、中国のShenzhen Bao'an International Airport(SBI)は、1月から7月にかけて、越境eコマースが2倍に増加しました。SBIは7ヶ月間で9万3,000トンの国際eコマースの取扱いに成功し、前年同期比101%の伸びを記録しました。このほか、空港を利用した貨物の移動に伴う倉庫のニーズに対応するため、経済特区(SEZ)、自由貿易区(FTZ)、保税倉庫がまもなく重要な役割を果たすと想定されています。
速達サービスへの需要の高まり
eコマース部門やオンライン小売チャネルの拡大により、当日配送や翌日配送など、より迅速な配送オプションに対する需要が高まっていることが、航空貨物市場の成長を刺激しています。例えば、航空貨物事業全体の16%を占める世界のeコマース産業は、2022年には3兆5,000億米ドルだった商品が、2025年には7兆米ドルに増加すると予測されています。さらに、電子機器、医薬品、ファッション衣料品、自動車部品などの賞味期限が短いため、一刻を争う配送ニーズが高まっていることも、世界市場を活性化しています。例えば、アジア太平洋航空協会(AAPA)は、航空貨物部門は必要不可欠な医療機器や物資の輸送に積極的であると述べています。このほか、IATAによれば、国際eコマースの80%が航空輸送に依存しており、セキュリティ、効率性、透明性の向上により、国境を越えたショッピングが大幅に合理化されています。予測では、eコマース部門の大幅な拡大が見込まれており、2026年には4兆4,000億米ドルにまで急騰する可能性があります。
急速な革新と進歩
高度な追跡システムの使用や、透明性と業務効率を向上させるための自動化とデジタル化の新たな動向など、航空貨物における継続的な技術進歩は、市場成長にプラスの影響を与えています。これに加えて、貨物の積み込みとルーティングを最適化し、潜在的な問題を検出し、需要を予測するための人工知能の統合が、航空貨物市場の分析を促進しています。例えば、2023年4月にはデジタル航空貨物マーケットプレースに新機能が導入され、輸入を監督する物流企業が他国の代理店から輸出貨物を迅速に予約できるようになった。この開発により、これまで電話や電子メールで見積もりを調達していた時間のかかるプロセスが不要になります。さらに、ルフトハンザ・カーゴのような企業は、eブッキングシステムのようなデジタル機能に投資しており、アプリケーションプログラミングインターフェース(API)を通じて自社のブッキングシステムにアクセスできるようにすることで、他の企業にも在庫へのアクセシビリティを提供することを目指しています。さらに2023年5月、FedExは顧客の排出量追跡のためのFedEx Sustainability Insightsの提供を開始しました。このクラウドベースのエンジンはFedExのネットワークデータをほぼリアルタイムで利用し、個々の追跡番号とFedEx.comアカウントの両方についてCO2排出量を推定します。
IMARC Groupは市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2024~2032年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。サービス別、目的地別、エンドユーザー別に市場を分類しています。
貨物
エクスプレス
郵便
その他
航空貨物は貨物サービスが主流
本レポートでは、サービス別に市場を詳細に区分・分析しています。これには貨物、エクスプレス、郵便、その他が含まれます。報告書によると、貨物が最大のセグメントを占めています。
貨物は、国際的・国内的に効率的で信頼性が高く、費用対効果の高い商品輸送を提供するため、最も好まれるサービスタイプです。さらに、貨物輸送は貨物の適切な取り扱いと梱包を保証するのに役立ち、これには危険物、壊れやすい物、特別な取り扱いが必要な物を適切に保護・固定することも含まれます。例えば、Cargojetはより多くの航空機に賭けることで、DHL Expressとの契約拡大を確保しました。両社は、ACMI、CMI、チャーター便、ドライリースについて、さらに2年間のオプション付きで5年間の協力協定を結ぶと発表しました。カナダのCargojetはすでにDHLのために12機の航空機を使用しており、「予想される貨物量」を処理するために767Fを5機追加します。さらに、Cargojetは最近、さらに6機の777型機の購入・転換契約を締結し、2026年までに8機となります。
国内線
国際線
航空貨物では国際線のシェアが高い
本レポートでは、仕向け地別の市場内訳を詳細に分析しました。これには国内と国際が含まれます。報告書によると、国際線が最大の市場セグメントを占めています。
国際航空貨物は、遠く離れた大陸や国の間で商品を移動させるのに必要な接続性とスピードを提供し、世界なサプライチェーンで人気を博しています。これに加えて、医薬品、高級品、電子機器、その他のタイムクリティカルな製品など、高価値で腐敗しやすい品目の移動が増加していることも、このセグメントの市場成長を促進しています。例えば、Amazon、Alibaba、JD.comなどのオンラインショッピング大手が独占するドアツードアの宅配市場で、より大きなシェアを獲得しようと取り組んでいる世界・キャリアもあります。ドバイを拠点とするEmiratesはEmirates Deliversを立ち上げ、LufthansaはHeydaを、British Airwaysの親企業であるIAGはZendaを展開しています。さらに、国際航空運送協会(IATA)によると、2023年7月の航空貨物産業は前月比20.7%増となり、2023年2月以来安定した成長を維持しています。
民間
商業
民間航空貨物のシェアが拡大
本レポートでは、エンドユーザー別に市場を詳細に区分・分析しています。これには民間と商業が含まれます。同レポートによると、商業が最大のセグメントを占めています。
製造業者、小売業者、卸売業者、その他の産業などの商業エンドユーザーが、商品を効率的に輸送するために航空貨物を幅広く利用していることが、市場の成長を後押ししています。例えば、ATAのeコマースモニターによると、航空貨物の18%がeコマース貨物であることが明らかになっています。航空貨物産業は、世界なネットワーク、適応可能な輸送能力、デジタル化のイニシアチブを誇り、eコマースの成長を強化するのに十分な体制を整えています。これらの取り組みにより、輸送中の業務効率と貨物の可視性が向上することが期待されます。
北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中東・アフリカ
アジア太平洋が明確な優位性を示し、航空貨物市場で最大のシェアを占める
本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的な分析を行っています。同レポートによると、アジア太平洋が最大の市場シェアを占めているが、これは貿易活動の活発化によるものです。
これに加えて、空港インフラの近代化や新たなネットワークの構築に向けた政府機関や大手企業による投資の増加も、この地域の航空貨物市場の成長を後押ししています。例えば、多くのアジア太平洋諸国は、いくつかの航空企業に対し、旅客機を一時的に航空貨物輸送用に改造するよう奨励しています。標準的な旅客機のATR72-600は1.7トンの貨物しか運べないが、貨物用に改造されたモデルは最大8トンの貨物を運ぶことができるため、この地域の需要と運航条件を考えると、太平洋島嶼国に適しています。さらに、大韓航空は高い貨物需要に対応するため、ここ数カ月でAirbusとボーイング社が発表した新型のワイドボディ貨物機への移行を検討しています。また、長期的に旺盛な貨物需要を背景に、AirbusはA350貨物機を、ボーイングは777X貨物機を発表しました。
The global air freight market size reached US$ 303.8 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 481.2 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.1% during 2024-2032. The market is primarily driven by the escalating demand for fast and efficient transportation of goods across borders, the expanding e-commerce sector, the increasing import and export of goods across countries globally, and the continuous technological advancements.
Major Market Drivers: The elevating requirement for reliable and rapid transportation of perishable goods, time-sensitive shipments, and high-value products across borders is catalyzing the air freight market growth. Besides this, the ongoing technological advancements in aircraft design, management systems, and cargo handling facilities, are further stimulating the air freight market statistics.
Key Market Trends: The rising establishment of e-commerce cargo networks by airlines and logistics providers that offer various services, such as real-time tracking, faster transit times, and seamless integration with online platforms is propelling the air freight market demand. Moreover, the emerging trend of digitalization and the inflating investments by the leading players in digital technologies, including blockchain and artificial intelligence, to streamline operations are also bolstering the air freight market trends.
Competitive Landscape: Some of the major market players in the air freight market share include American Airlines Inc., ANA Cargo Inc., Bollore Logistics, Cargolux Airlines International S.A., Delta Air Lines Inc., Deutsche Bahn AG, Deutsche Post AG, DSV A/S, Expeditors International of Washington Inc., FedEx Corporation, Hellmann Worldwide Logistics SE & Co. KG, Kuehne + Nagel International AG, Nippon Express Co. Ltd., Qatar Airways, United Parcel Service Inc., among many others.
Geographical Trends: Asia Pacific accounted for the largest share in the air freight market analysis, owing to the increasing exports, manufacturing, and trade activities. In addition to this, the expanding e-commerce industry and the growing popularity of cross-border online shopping are also propelling the air freight market outlook in Asia Pacific.
Challenges and Opportunities: One of the major challenges of the air freight market value includes the increasing fluctuations in fuel prices, which can highly impact operating costs for freight forwarders and airlines. However, the growing popularity of digital technologies to enable greater efficiency, visibility, and collaboration across supply chains is presenting significant growth opportunities for the air freight market revenue.
Increasing International Trade
The rising international trade activities and the escalating demand for efficient transportation of goods across borders are primarily driving the air freight market statistics. Moreover, the rising sourcing of components, materials, and finished products by various companies and organizations from several countries and the widespread movement of perishable and high-value goods, including luxury items, fresh produce, flowers, electronics, pharmaceuticals, etc., are also catalyzing the market growth. For instance, in August 2023, China's Shenzhen Bao'an International Airport (SBI) experienced a twofold increase in cross-border e-commerce from January to July, expecting further growth in the remaining five months following the inclusion of freighter flights in the airport's operations. SBI successfully managed 93,000 tons of international e-commerce in seven months, marking a 101% increase compared to the corresponding period last year. Besides this, to address the warehousing needs associated with the movement of freight through airports, Special Economic Zones (SEZs), Free Trade Zones (FTZs), and bonded warehouses are envisioned to play a significant role shortly.
Escalating Demand for Fast-Delivery Services
The escalating demand for faster shipping options, such as same-day or next-day delivery, owing to the expanding e-commerce sector and online retail channels, is stimulating the air freight market growth. For instance, the global e-commerce industry, which makes up 16% of the total air cargo business, is projected to increase from US$ 3.5 Trillion in goods in 2022 to US$ 7 Trillion by 2025. Moreover, the rising need for time-sensitive delivery of electronics, pharmaceuticals, fashion apparel, and automotive components, on account of their short shelf life, is also catalyzing the global market. For example, the Association of Asia-Pacific Airlines (AAPA) states that the air cargo sector is active in transporting essential medical equipment and supplies. Besides this, IATA reports that 80% of international e-commerce relies on air transport, significantly streamlining cross-border shopping with enhanced security, efficiency, and transparency. Projections anticipate a substantial expansion in the e-commerce sector, potentially soaring to a value of USD 4.4 trillion by 2026.
Rapid Innovations and Advancements
The continuous technological advancements in air freight, such as the usage of advanced tracking systems and the emerging trend of automation and digitalization to improve transparency and operational efficiency are positively influencing the market growth. In addition to this, the integration of artificial intelligence to optimize cargo loading and routing, detect potential issues, and predict demand is propelling the air freight market analysis. For instance, April 2023 witnessed the introduction of new features in digital air cargo marketplaces, allowing logistics companies overseeing imports to promptly book export shipments from agents in other countries. This development eliminates the previously time-consuming process of sourcing quotes via phone or email. Moreover, companies like Lufthansa Cargo have invested in digital capabilities, such as their e-booking system, and aim to make their booking systems accessible through Application Programming Interfaces (APIs), providing inventory accessibility to others. Additionally, in May 2023, FedEx launched FedEx Sustainability Insights for customer emissions tracking. This cloud-based engine uses near-real-time FedEx network data to estimate CO2 emissions for both individual tracking numbers and FedEx.com accounts.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on service, destination, and end user.
Freight
Express
Others
Freight service is dominating the air freight
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the service. This includes freight, express, mail, and others. According to the report, freight represented the largest segment.
Freight is the most preferred service type, as it provides an efficient, reliable, and cost-effective transportation of goods internationally and domestically. Moreover, freight aids in ensuring the proper handling and packaging of the cargo, which includes appropriately protecting and securing the goods that are hazardous, fragile, or require special handling. For instance, Cargojet's bet on more aircraft led it to secure an expanded agreement with DHL Express. The pair announced a five-year cooperation agreement, with an option for another two years, for ACMI, CMI, charter, and dry leases. Canada's Cargojet already uses 12 aircraft for DHL, which is adding five 767Fs and next to handle 'expected cargo volume' DHL expanded its capacity in the Americas by 18% in the peak season and launched a weekly service from Vietnam to the US. Additionally, Cargojet recently signed purchase and conversion agreements for six more 777s, making eight more by 2026.
Domestic
International
International holds a larger share in air freight
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the destination. This includes domestic and international. According to the report, international represented the largest market segment.
International air freight offers the connectivity and speed required for moving goods between distant continents and countries, which makes it popular in the global supply chain. Besides this, the rising movement of high-value and perishable items, such as pharmaceuticals, luxury goods, electronics, and other time-critical products is also catalyzing the market growth in this segment. For instance, some global carriers are working to gain a more significant share of the door-to-door delivery market that online shopping giants such as Amazon, Alibaba, and JD.com dominate. Dubai-based Emirates launched Emirates Delivers, Lufthansa includes Heyday, and British Airways parent IAG includes Zenda. Moreover, according to the International Air Transport Association (IATA), in July 2023, the air cargo industry experienced a 20.7% increase from the previous month, maintaining steady growth since February 2023.
Private
Commercial
Commercial hold a larger share in air freight
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the end user. This includes private and commercial. According to the report, commercial accounted for the largest segment.
The extensive utilization of air freight by commercial end users, such as manufacturers, retailers, wholesalers, and other industries to transport their goods efficiently is propelling the market growth. For instance, ATA's e-commerce monitor revealed that 18% of air cargo comprised e-commerce shipments-a figure expected to rise as consumer behaviors evolve. The air cargo industry, boasting global networks, adaptable capacity, and digitalization initiatives, stands well-equipped to bolster e-commerce growth. These initiatives promise to augment operational efficiency and shipment visibility throughout transit.
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Asia Pacific exhibits a clear dominance, accounting for the largest air freight market share
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific accounted for the largest market share, owing to the rising trade activities.
Besides this, the inflating investments by government bodies and the leading players in modernizing airport infrastructure and building new networks are also propelling the growth of the air freight market in this region. For instance, many Asian-Pacific countries encouraged several airlines to modify their passenger aircraft for air freight transport temporarily. While a standard passenger ATR72-600 can only carry 1.7 metric tons of cargo, its freighter-modified model can carry up to 8 metric tons, making it suitable for Pacific Island countries, given the region's demand and operating conditions. Furthermore, as Korean Air continues to position itself for high cargo demand, it is considering a move for the new wide-body freighters released by Airbus and Boeing in recent months. Long-term strong cargo demand also prompted Airbus to launch its A350 freighter and Boeing its 777X freighter.
American Airlines Inc.
ANA Cargo Inc.
Bollore Logistics
Cargolux Airlines International S.A.
Delta Air Lines Inc.
Deutsche Bahn AG
Deutsche Post AG
DSV A/S
Expeditors International of Washington Inc.
FedEx Corporation
Hellmann Worldwide Logistics SE & Co. KG
Kuehne + Nagel International AG
Nippon Express Co. Ltd.
Qatar Airways
United Parcel Service Inc.
March 2024: Korean Air has connected its cargo booking system with DHL Global Forwarding. This is the first time the airline has connected its booking system directly with a freight forwarder that allows DHL Global Forwarding to book cargo on Korean Air flights directly from its system, bypassing the need to access the airline's platform. The integration enhances workflow efficiency by enabling real-time data exchange between the airline and customers, facilitating easier access to flight schedules and air cargo rates.
March 2024: Challenge Group has decided to launch a scheduled freighter route between Mumbai (BOM) and Liege (LGG). Operating twice weekly, the service will use the capacity of Challenge Group's recently acquired second B767 freighter, which has a payload of 52 tons per uplift. The freighter will mainly carry pharmaceuticals and electronics.
February 2024: A.P. Moller - Maersk (Maersk), as a part of its integrated logistics solutions, has launched a fully digital solution for customers willing to purchase air freight solutions. The new online solution available on Maersk.com provides customers with an option to book their air cargo requirements through a simple online tool that will provide customers with instant prices for as many as 70,000 connections between virtually all relevant airports globally.