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市場調査レポート
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1468350

体重管理の世界市場:ダイエット別、機器別、サービス別、地域別、2024~2032年

Weight Management Market Report by Diet (Functional Beverages, Functional Food, Dietary Supplements), Equipment (Fitness Equipment, Surgical Equipment), Service (Health Clubs, Consultation Services, Online Weight Loss Services), and Region 2024-2032

出版日: | 発行: IMARC | ページ情報: 英文 135 Pages | 納期: 2~3営業日

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体重管理の世界市場:ダイエット別、機器別、サービス別、地域別、2024~2032年
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界の体重管理の市場規模は、2023年に5,345億米ドルに達し、2024~2032年にかけてCAGR 5.3%で成長し、2032年までに8,640億米ドルに達すると予測されています。市場は主に肥満率の増加、体重管理産業を変革する新たな技術の進歩、糖尿病、心血管疾患、高血圧などの生活習慣病の増加が市場成長に寄与しています。

体重管理市場の分析

主な市場促進要因:健康とウェルネスに対する意識の高まり、革新的な製品につながる技術の進歩、市場における個別化アプローチなどが、体重管理製品およびサービスに対する需要をエスカレートさせており、全世界の体重管理市場シェアに影響を与えています。

主な市場動向:体重管理への全体論的アプローチへのシフト、進捗状況を追跡し個別化された推奨を提供するためのウェアラブルフィットネストラッカーやモバイルアプリケーションの人気の高まりが、市場成長に影響を与えています。

地理的動向:北米や欧州などの先進地域では、体重管理に対する意識の高まりと可処分所得の増加により、体重管理製品やサービスの普及が進んでいます。一方、アジア太平洋やラテンアメリカなどの新興市場は、都市化の進展、ライフスタイルの変化、健康志向の高まりを背景に急成長を遂げています。

競合情勢:体重管理産業の主要市場プレイヤーには、Herbalife International, Inc.、NutriSystem, Inc.、Weight, Watchers International, Inc.、eDiets.com、Brunswick Corporation、Ethicon Endo-surgery, Inc、Golds Gym International Inc.、Amer Sports、 Technogym SPA、 Jenny Craig Inc.、Medtronic Inc.、 Kellogg Company、Atkins Nutritionals Inc.、Apollo Endosurgery Inc.、Cyber International, Inc.、Johnson & Johnson Inc.、ALPLA Werke Alwin Lehner GmbH & Co. KGなどです。

課題と機会:健康強調表示や表示要件に関する規制上の課題は、厳しい規制を遵守する必要があり、市場参入者にとってハードルとなります。このほか、個別化された体重管理ソリューションなど、満たされていない消費者ニーズへの対応や、オーダーメイドの製品やマーケティング戦略による新興市場への参入など、さまざまな機会が存在します。

体重管理市場の動向:

肥満率の増加:

肥満率の上昇は、体重管理産業の動向としてよく知られています。また、体重管理の重要性に対する意識の高まりが市場成長に影響を与えています。さらに、より健康的なライフスタイルを採用し、健康的な体重を達成・維持するための戦略を実施することが重視されるようになっていることも、市場の成長を後押ししています。また、栄養補助食品、食事代替製品、フィットネスプログラム、減量専門クリニックなど、さまざまな体重管理ソリューションを提供する企業にもビジネスチャンスが生まれています。新しい2024年のAtlasによると、肥満と共存する成人の数は2020年の8億1,000万人から2035年には15億3,000万人に増加します。また、死亡者数の増加は、世界中で高体重指数(BMI)の人が原因となっています。

生活習慣病の増加:

肥満率の上昇は、糖尿病、心血管疾患、高血圧などの生活習慣病の驚くべき増加と一致しています。これらの慢性疾患は肥満や過体重と密接に関連していることが多く、効果的な体重管理市場戦略の必要性が高まっています。これに加えて、過体重や肥満の様々な人は、これらの病気を発症するリスクが高く、健康や生活の質に深刻な影響を及ぼす可能性があります。英国国立衛生研究所(NIH)が英国バイオバンクの43万8,583人の参加者をサンプルとして実施した調査によると、肥満と分類された人は、健康的な体重とライフスタイルを維持している人に比べて、様々な疾患のリスクが高まるという結果が出ています。肥満の人は、定期的な運動、禁煙、節度ある飲酒、栄養価の高い食事を心がけることで、心血管疾患、腎不全、痛風、睡眠障害、気分障害などの発症確率が低下します。

技術の進歩:

技術の新たな進歩は、個人の健康とフィットネスの目標達成を支援する革新的なツールとソリューションを提供することで、体重管理市場に変革をもたらしつつあります。さらに、食事と運動を追跡するためのモバイルアプリの利用が増加しており、利用者に食事摂取量のモニタリング、身体活動の追跡、個人に合わせた目標の設定などの便利な方法を提供しています。その結果、体重管理産業の展望では、さまざまな主要企業が競合をリードするために先進技術に投資しています。例えば、2023年1月、Apple Fitness+は、全身をターゲットにした新鮮な有酸素運動カテゴリーである新しいキックボクシングワークアウトタイプ、瞑想のための睡眠テーマ、Beyonce Artist Spotlight、ユーザー体験を向上させる3人の新しいトレーナーの発売を発表し、地域全体の体重管理市場の需要をエスカレートさせています。

体重管理市場のセグメンテーション:

IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2024~2032年までの世界レベルおよび地域レベルの予測を提供しています。当レポートでは、ダイエット、機器、サービスに基づいて市場を分類しています。

ダイエット別内訳

機能性飲料

機能性食品

栄養補助食品

機能性飲料が市場シェアの大半を占める

本レポートでは、食事に基づく市場の詳細な区分と分析を行っています。これには機能性飲料、機能性食品、栄養補助食品が含まれます。それによると、機能性飲料が最大のセグメントを占めています。

IMARC Groupが発表したレポートによると、世界の機能性飲料市場規模は2032年までに2,340億米ドルに達する見込みです。消費者は、食生活の選択と健康との関係の重要性を認識し、全身の健康を優先しています。さらに、より健康的な飲料オプションへの消費者の嗜好の変化が、水分補給とビタミン、ミネラル、抗酸化物質、その他の生物活性化合物などの付加的な特典を提供する機能性飲料の採用につながった。機能性飲料には、エナジードリンク、スポーツドリンク、カフェイン入り飲料、ミールリプレイサー、乳製品飲料、プロバイオティクス飲料、野菜・果物飲料など数多くの種類があり、世界中で体重管理産業の価値を高めています。

機器別内訳

フィットネス機器

心血管トレーニング機器

筋力トレーニング機器

その他

外科用機器

低侵襲/肥満治療機器

非侵襲性外科用機器

フィットネス機器が産業最大シェア

本レポートでは、機器に基づく市場の詳細区分と分析も行っています。これには、フィットネス機器(心血管トレーニング機器、筋力トレーニング機器、その他)、手術機器(低侵襲/肥満治療機器、非侵襲手術機器)が含まれます。報告書によると、フィットネス機器が最大の市場シェアを占めています。

全体的な健康維持における定期的な運動と身体活動の重要性に対する意識の高まりは、フィットネスルーティンを日常生活に取り入れることを個人に促しています。現在、最新のフィットネス機器は、インタラクティブなディスプレイ、バーチャルトレーニングプログラム、データトラッキング機能など、数多くの機能や特徴を備えています。その結果、様々な主要プレーヤーが競合の一歩先を行くために先進技術に投資しています。例えば、2020年3月、著名なヘルスフィットネス企業であるCoreX Fit Lifeは、コンパクトな設計の中でスポーツシミュレーションによる100以上のエクササイズを実行できるユニークなフィットネスマシンCoreXを発表しました。また、有酸素運動、HIIT、筋力トレーニング、ピラティス、トーニングにまたがることが可能で、他のフィットネス機器にはない多用途性を備えています。

サービス別内訳

ヘルスクラブ

コンサルテーションサービス

オンライン減量サービス

ヘルスクラブが主要市場セグメントを占める

本レポートでは、サービス別に市場を詳細に区分・分析しています。これには、クラブ、コンサルテーションサービス、オンライン減量サービスが含まれます。報告書によると、ヘルスクラブが最大のセグメントを占めています。

ヘルスクラブはフィットネスとウェルネスへの数多くのアプローチを提供します。フィットネスクラブでは、様々なフィットネス機器、エクササイズクラス、認定フィットネストレーナーによる専門的な指導を受けることができます。フィットネスの目標、興味、フィットネスレベルが様々な個人にとって魅力的であるため、ヘルスクラブは幅広い消費者層にとって魅力的な選択肢となっています。その結果、さまざまな主要企業がオンライン減量サービスに投資し、競争に勝ち残り、体重管理市場のビジネス機会を最適化しています。例えば、2023年3月、WeightWatchers(WW)は、医療体重管理に特化した定額制遠隔医療プラットフォームであるSequenceを買収しました。その直後、体重管理サービスを提供する定額制のプラットフォームであるNoomは、医療体重管理に特化した独自の遠隔医療企業Noom Medを設立しました。

地域別内訳

北米

欧州

アジア太平洋

ラテンアメリカ

中東・アフリカ

北米が市場をリードし、最大の体重管理市場シェアを占める

このレポートはまた、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカを含むすべての主要地域市場の包括的な分析も行っています。同レポートによると、北米は体重管理の最大地域市場です。

北米の体重管理産業の今後の成長は、肥満の蔓延が拡大し、体重管理と健康的な生活への注目が高まっていることが背景にあります。さらに、米国やカナダなどの国々では肥満率が増加しており、健康的な体重を維持することの重要性や関連する健康リスクに対する意識が高まっているため、体重減少を支援する製品やサービスに対する需要が高まっています。例えば、Trust for America's Health 2022は、米国の肥満危機に関する第19回年次報告書を発表しました。同報告書では、北米のヘルスケアシステムにおいて肥満が蔓延しつつあることを強調しています。アメリカの成人の10人に4人が肥満の影響を受けています。世界保健機関(WHO)によると、2022年には、5~19歳の子供と青少年の3億9,000万人以上が太りすぎと認定され、そのうち約1億6000万人が肥満とともに生活していると分類されます。こうした数の急増が、この地域の体重管理産業を後押ししています。

競合情勢:

市場調査レポートでは、市場の競合情勢についても包括的に分析しています。主要企業の詳細プロファイルも提供しています。体重管理市場の主要な市場プレイヤーには、Herbalife International, Inc.、NutriSystem, Inc.、Weight, Watchers International, Inc.、eDiets.com、Brunswick Corporation、Ethicon Endo-surgery, Inc、Golds Gym International, Inc.、Amer Sports、Technogym SPA、Jenny Craig Inc.、Medtronic Inc.、Kellogg Company、Atkins Nutritionals Inc.、Apollo Endosurgery Inc.、Cyber International, Inc.、Johnson & Johnson, Inc.、ALPLA Werke Alwin Lehner GmbH &Co.KGなどです。

現在、市場各社は、多様な消費者ニーズに応える革新的な製品を生み出すため、研究開発(R&D)に多額の投資を行っています。これには、個人に合わせた栄養計画、食事代替シェイク、低カロリースナック、減量と健康全般をサポートする臨床的に証明された成分を配合したサプリメントなどの開発が含まれます。これに加えて、様々な技術的進歩も、デジタルプラットフォームやウェアラブルデバイスを組み込んでユーザーの関与と追跡機能を強化する企業の製品革新に重要な役割を果たしています。例えば、2022年7月、HerbalifeはFat Releaseというサプリメントを発表しました。このサプリメントにはウチワサボテン由来のリトラミンが含まれており、食物からの脂肪吸収を抑えることで知られるサボテンの繊維成分として特許を取得しています。Fat Releaseは粉末のスティック状で入手しやすく、冷たい水と混ぜたり、パックから直接飲んだりすることができます。

体重管理市場のニュース

2022年2月:ZeoNutraは、SlimBiomeを配合したビーガン向け体重管理サプリメントSlimPlusを発表しました。ZeoNutraのウェブサイト、Amazon、Flipkart、PharmEasyやNetMedsなどのヘルスケアウェブサイトなど、さまざまなプラットフォームで販売しました。

2022年3月:KaraMDは、ケトーシスをサポートし、消化を調整し、体重を管理し、エネルギーレベルを改善するために作られたビーガンフレンドリーなグミ、pure health apple cider vinegar gummiesを発売しました。

本レポートで扱う主な質問

  • 2023年の世界の体重管理の市場規模は?
  • 2024~2032年の世界の体重管理市場の予想成長率は?
  • 体重管理の世界市場を牽引する主要因は何か
  • 体重管理の世界市場に対するCOVID-19の影響は?
  • 体重管理の世界市場のダイエット別区分は?
  • 体重管理の世界市場の機器別区分は?
  • 体重管理の世界市場のサービス別区分は?
  • 体重管理の世界市場における主要地域は?
  • 体重管理の世界市場における主要プレイヤー/企業は?

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査目的
  • 利害関係者
  • データ情報源
  • 市場推定
  • 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要産業動向

第5章 世界の体重管理市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場内訳:ダイエット別
  • 市場内訳:サービス別
  • 市場内訳:機器別
  • 市場内訳:地域別
  • 市場予測

第6章 市場内訳:ダイエット別

  • 機能性飲料
  • 機能性食品
  • 栄養補助食品

第7章 市場内訳:サービス別

  • 健康クラブ
  • コンサルテーションサービス
  • オンライン減量サービス

第8章 市場内訳:機器別

  • フィットネス機器
  • 外科用機器

第9章 市場内訳:地域別

  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 中東・アフリカ
  • ラテンアメリカ

第10章 SWOT分析

  • 概要
  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第11章 バリューチェーン分析

第12章 ポーターのファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の程度
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第13章 価格分析

第14章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Herbalife International, Inc.
    • NutriSystem, Inc.
    • Weight Watchers International, Inc.
    • eDiets.com
    • Brunswick Corporation
    • Ethicon Endo-surgery, Inc.
    • Golds Gym International, Inc.
    • Amer Sports
    • Technogym SPA
    • Jenny Craig Inc.
    • Medtronic Inc.
    • Kellogg Company
    • Atkins Nutritionals Inc.
    • Apollo Endosurgery Inc.
    • Cyber International, Inc.
    • Johnson & Johnson
    • ALPLA Werke Alwin Lehner GmbH & Co. KG
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Weight Management Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Weight Management Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
  • Figure 3: Global: Weight Management Market: Breakup by Diet (in %), 2023
  • Figure 4: Global: Weight Management Market: Breakup by Service (in %), 2023
  • Figure 5: Global: Weight Management Market: Breakup by Equipment (in %), 2023
  • Figure 6: Global: Weight Management Market: Breakup by Region (in %), 2023
  • Figure 7: Global: Weight Management Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 8: Global: Weight Management (Functional Beverages) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
  • Figure 9: Global: Weight Management (Functional Beverages) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 10: Global: Weight Management (Functional Food) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
  • Figure 11: Global: Weight Management (Functional Food) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 12: Global: Weight Management (Dietary Supplements) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
  • Figure 13: Global: Weight Management (Dietary Supplements) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 14: Global: Weight Management (Health Clubs) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
  • Figure 15: Global: Weight Management (Health Clubs) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 16: Global: Weight Management (Consultation Services) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
  • Figure 17: Global: Weight Management (Consultation Services) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 18: Global: Weight Management (Online Weight Loss Services) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
  • Figure 19: Global: Weight Management (Online Weight Loss Services) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 20: Global: Weight Management (Fitness Equipment) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
  • Figure 21: Global: Weight Management (Fitness Equipment) Market: Breakup by Type (in %), 2023
  • Figure 22: Global: Weight Management (Fitness Equipment) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 23: Global: Weight Management (Surgical Equipment) Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
  • Figure 24: Global: Weight Management (Surgical Equipment) Market: Breakup by Type (in %), 2023
  • Figure 25: Global: Weight Management (Surgical Equipment) Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 26: North America: Weight Management Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
  • Figure 27: North America: Weight Management Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 28: Europe: Weight Management Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
  • Figure 29: Europe: Weight Management Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 30: Asia Pacific: Weight Management Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
  • Figure 31: Asia Pacific: Weight Management Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 32: Middle East and Africa: Weight Management Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
  • Figure 33: Middle East and Africa: Weight Management Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 34: Latin America: Weight Management Market: Sales Value (in Billion US$), 2018 & 2023
  • Figure 35: Latin America: Weight Management Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 36: Global: Weight Management Industry: SWOT Analysis
  • Figure 37: Global: Fitness Equipment Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 38: Global: Supplement Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 39: Global: Fitness Center Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 40: Global: Weight Management Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

  • Table 1: Global: Weight Management Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
  • Table 2: Global: Weight Management Market Forecast: Breakup by Diet (in Billion US$), 2024-2032
  • Table 3: Global: Weight Management Market Forecast: Breakup by Service (in Billion US$), 2024-2032
  • Table 4: Global: Weight Management Market Forecast: Breakup by Equipment (in Billion US$), 2024-2032
  • Table 5: Global: Weight Management Market Forecast: Breakup by Region (in Billion US$), 2024-2032
  • Table 6: Global: Weight Management Industry: Price Indicators
  • Table 7: Global: Weight Management Market: Competitive Structure
目次
Product Code: SR112024A1311

The global weight management market size reached US$ 534.5 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 864.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.3% during 2024-2032. The market is primarily driven by the increasing obesity rates, the emerging technological advancements transforming the weight management industry, and the growing number of lifestyle diseases such as diabetes, cardiovascular diseases, and hypertension are contributing to the market growth.

Weight Management Market Analysis:

Major Market Drivers: The increasing awareness about health and wellness, technological advancements leading to innovative products, and personalized approaches in the market are escalating the demand for weight management products and services, affecting the weight management market share across the globe.

Key Market Trends: The shift toward holistic approaches to weight management, and the growing popularity of wearable fitness trackers and mobile applications for tracking progress and providing personalized recommendations are influencing the market growth.

Geographical Trends: The developed regions such as North America and Europe are witnessing widespread adoption rates of weight management products and services due to rising awareness and higher disposable incomes. While emerging markets in Asia-Pacific and Latin America are experiencing rapid growth, driven by increasing urbanization, changing lifestyles, and rising health consciousness.

Competitive Landscape: Some of the major market players in the weight management industry include Herbalife International, Inc., NutriSystem, Inc., Weight, Watchers International, Inc., eDiets.com, Brunswick Corporation, Ethicon Endo-surgery, Inc., Golds Gym International, Inc., Amer Sports, Technogym SPA, Jenny Craig Inc., Medtronic Inc., Kellogg Company, Atkins Nutritionals Inc., Apollo Endosurgery Inc., Cyber International, Inc., Johnson & Johnson, Inc., ALPLA Werke Alwin Lehner GmbH & Co. KG, among many others.

Challenges and Opportunities: The regulatory challenges regarding health claims and labeling requirements pose hurdles for market players, requiring compliance with stringent regulations. Besides this, various opportunities present in addressing unmet consumer needs, such as personalized weight management solutions, and tapping into emerging markets with tailored products and marketing strategies.

Weight Management Market Trends:

Increasing Obesity Rates:

The rising cases of obesity rates is a commonly known weight management industry trend. In addition, the growing awareness about the importance of weight management is influencing the market growth. Moreover, the growing emphasis on adopting healthier lifestyles and implementing strategies to achieve and maintain a healthy weight are propelling the market growth. It is also creating opportunities for businesses offering various weight management solutions, including dietary supplements, meal replacement products, fitness programs, and specialized weight loss clinics. According to the new 2024 Atlas, the number of adults living with obesity will increase from 0.81 billion in 2020 to 1.53 billion in 2035. Also, the increasing number of deaths is attributed to high body mass index (BMI) individuals across the globe.

Growing Lifestyle Diseases:

The rise in obesity rates has coincided with an alarming increase in lifestyle diseases such as diabetes, cardiovascular diseases, and hypertension. These chronic conditions are often closely linked to obesity and overweight, increasing the need for effective weight management market strategies. Besides this, various individuals who are overweight or obese face a higher risk of developing these diseases, which can have serious implications for their health and quality of life. According to the research conducted by the National Institute of Health (NIH) on a sample of 438 583 participants from the UK Biobank, findings indicate that individuals classified as obese faced increasing risks of various diseases in comparison to those maintaining a healthy weight and lifestyle. Among individuals with obesity, adopting regular exercise routines, abstaining from smoking, moderating or avoiding alcohol consumption, and adhering to a nutritious diet are linked to reduced probabilities of developing conditions such as cardiovascular disease, kidney failure, gout, sleep disorders, and mood disorders.

Technological Advancements:

The emerging advancements in technology are transforming the weight management market, by offering innovative tools and solutions to help individuals achieve their health and fitness goals. Additionally, the increasing use of mobile apps for tracking diet and exercise is gaining traction, providing users with convenient ways to monitor their food intake, track physical activity, and set personalized goals. As a result, the weight management industry outlook involves various key players investing in advanced technologies to stay ahead of the competition. For instance, in January 2023, Apple Fitness+ announced the launch of a new Kickboxing workout type which is a fresh cardio workout category targeting the entire body, a sleep theme for meditations, a Beyonce Artist Spotlight, and three new trainers to improve user experience which escalates the weight management market demand across the region.

Weight Management Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, and regional levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on diet, equipment, and service.

Breakup by Diet:

Functional Beverages

Functional Food

Dietary Supplements

Functional beverages account for the majority of the market share

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the diet. This includes functional beverages, functional food, and dietary supplements. According to the report, functional beverages represented the largest segment.

According to a report published by IMARC Group, the global functional beverages market size is expected to reach US$ 234.0 Billion by 2032. Consumers acknowledge the significance of the relationship between their dietary choices and their health, prioritizing their overall well-being. Additionally, the changing shift in consumer preferences toward healthier beverage options led to the adoption of functional beverages that offer hydration and additional benefits, such as vitamins, minerals, antioxidants, and other bioactive compounds. There are numerous types of functional beverages, such as energy drinks, sports drinks, caffeinated beverages, meal replacers, dairy-based beverages, probiotic drinks, and vegetable and fruit beverages which are increasing the weight management industry's worth across the globe.

Breakup by Equipment:

Fitness Equipment

Cardiovascular training equipment

Strength training equipment

Others

Surgical Equipment

Minimally invasive/bariatric equipment

Non-invasive surgical equipment

Fitness equipment holds the largest share of the industry

A detailed breakup and analysis of the market based on the equipment have also been provided in the report. This includes fitness equipment (cardiovascular training equipment, strength training equipment, and others) and surgical equipment (minimally invasive/bariatric equipment and non-invasive surgical equipment). According to the report, fitness equipment accounted for the largest market share.

The increasing awareness about the importance of regular exercise and physical activity in maintaining overall health is encouraging individuals to incorporate fitness routines into their daily lives. Nowadays, modern fitness equipment offers numerous features and functionalities, such as interactive displays, virtual training programs, and data tracking capabilities. As a result, various key players are investing in advanced technologies to stay ahead of the competition. For instance, in March 2020, CoreX Fit Life, a prominent health and fitness company introduced the CoreX, a unique fitness machine with the ability to perform over 100 exercises with sports simulation within a compact design. It also enables spanning cardio, HIIT, strength training, Pilates, and toning, while offering versatility unmatched by other fitness equipment.

Breakup by Service:

Health Clubs

Consultation Services

Online Weight Loss Services

Health clubs represents the leading market segment

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the service. This includes clubs, consultation services, and online weight loss services. According to the report, health clubs represented the largest segment.

Health clubs offer numerous approaches to fitness and wellness. They provide access to various fitness equipment, exercise classes, and expert guidance from certified fitness trainers. It appeals to individuals with varying fitness goals, interests, and fitness levels, making health clubs an attractive option for a broad consumer base. Consequently, various key players are investing in online weight loss services to stay ahead of the competition and optimize weight management market business opportunities. For instance, in March 2023, WeightWatchers (WW) acquired Sequence, a subscription telehealth platform focused on medical weight management. Shortly thereafter, Noom, a subscription-based platform offering weight management services, established its own telehealth company specializing in medical weight management named Noom Med.

Breakup by Region:

North America

Europe

Asia Pacific

Latin America

Middle East and Africa

North America leads the market, accounting for the largest weight management market share

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa. According to the report, North America represents the largest regional market for Weight Management.

The North America weight management industry's future growth is driven by the growing obesity epidemic, resulting in the increasing focus on weight management and healthy living. Additionally, the growing obesity rates in countries such as the United States and Canada are increasing awareness about the importance of maintaining a healthy weight and the associated health risks, thus driving the demand for products and services that help reduce weight. For instance, Trust for America's Health 2022, released the 19th annual report on the nation's obesity crisis. It highlights that obesity is becoming prevalent in healthcare systems in North America. Every four in ten American adults are affected by obesity. According to the World Health Organization, in 2022, more than 390 million children and adolescents aged 5-19 years were identified as overweight, with around 160 million of them classified as living with obesity. These rapidly growing numbers are propelling the weight management industry across the region.

Competitive Landscape:

The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the weight management market include Herbalife International, Inc., NutriSystem, Inc., Weight, Watchers International, Inc., eDiets.com, Brunswick Corporation, Ethicon Endo-surgery, Inc., Golds Gym International, Inc., Amer Sports, Technogym SPA, Jenny Craig Inc., Medtronic Inc., Kellogg Company, Atkins Nutritionals Inc., Apollo Endosurgery Inc., Cyber International, Inc., Johnson & Johnson, Inc., ALPLA Werke Alwin Lehner GmbH & Co. KG, etc.

At present, companies in the market are investing heavily in research and development (R&D) to create innovative products that cater to diverse consumer needs. It includes the development of personalized nutrition plans, meal replacement shakes, low-calorie snacks, and supplements formulated with clinically proven ingredients to support weight loss and overall well-being. Besides this, various technological advancements also play a significant role in product innovation with companies incorporating digital platforms and wearable devices to enhance user engagement and tracking capabilities. For instance, In July 2022, Herbalife nutrition company introduced fat release, a supplement aimed at assisting individuals who occasionally overindulge in maintaining their health and wellness objectives. It contains litramine derived from prickly pear, which is a patented cactus fiber ingredient known for its ability to reduce fat absorption from food. Fat Release is easily available in powdered stick form, allowing it to be easily mixed with cold water or consumed directly from the packet.

Weight Management Market News:

February 2022: ZeoNutra introduced SlimPlus, a vegan weight management supplement featuring SlimBiome. It is available on various platforms including ZeoNutra's website, Amazon, Flipkart, and healthcare websites such as PharmEasy and NetMeds.

March 2022: KaraMD launched pure health apple cider vinegar gummies, a vegan-friendly gummy crafted to support ketosis, regulate digestion, manage weight, and improve energy levels.

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What was the size of the global weight management market in 2023?
  • 2. What is the expected growth rate of the global weight management market during 2024-2032?
  • 3. What are the key factors driving the global weight management market?
  • 4. What has been the impact of COVID-19 on the global weight management market?
  • 5. What is the breakup of the global weight management market based on the diet?
  • 6. What is the breakup of the global weight management market based on the equipment?
  • 7. What is the breakup of the global weight management market based on service?
  • 8. What are the key regions in the global weight management market?
  • 9. Who are the key players/companies in the global weight management market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Weight Management Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Breakup by Diet
  • 5.5 Market Breakup by Service
  • 5.6 Market Breakup by Equipment
  • 5.7 Market Breakup by Region
  • 5.8 Market Forecast

6 Market Breakup by Diet

  • 6.1 Functional Beverages
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Functional Food
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Dietary Supplements
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Service

  • 7.1 Health Clubs
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Consultation Services
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Online Weight Loss Services
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Equipment

  • 8.1 Fitness Equipment
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Breakup by Type
      • 8.1.2.1 Cardiovascular Training Equipment
      • 8.1.2.2 Strength Training Equipment
      • 8.1.2.3 Others
    • 8.1.3 Market Forecast
  • 8.2 Surgical Equipment
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Breakup by Type
      • 8.2.2.1 Minimally Invasive/Bariatric Equipment
      • 8.2.2.2 Non-Invasive Surgical Equipment
    • 8.2.3 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Europe
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Asia Pacific
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Middle East and Africa
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Herbalife International, Inc.
    • 14.3.2 NutriSystem, Inc.
    • 14.3.3 Weight Watchers International, Inc.
    • 14.3.4 eDiets.com
    • 14.3.5 Brunswick Corporation
    • 14.3.6 Ethicon Endo-surgery, Inc.
    • 14.3.7 Golds Gym International, Inc.
    • 14.3.8 Amer Sports
    • 14.3.9 Technogym SPA
    • 14.3.10 Jenny Craig Inc.
    • 14.3.11 Medtronic Inc.
    • 14.3.12 Kellogg Company
    • 14.3.13 Atkins Nutritionals Inc.
    • 14.3.14 Apollo Endosurgery Inc.
    • 14.3.15 Cyber International, Inc.
    • 14.3.16 Johnson & Johnson
    • 14.3.17 ALPLA Werke Alwin Lehner GmbH & Co. KG