デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1687716

北米の体重管理製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Weight Management Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 119 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
北米の体重管理製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 119 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

北米の体重管理製品市場規模は2025年に84億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.38%で、2030年には105億米ドルに達すると予測されます。

North America Weight Management Products-Market-IMG1

主なハイライト

  • 消費者は健康的な体重を全体的な幸福の基礎と見なし始めています。それゆえ、消費者は体重管理に役立つ製品を求めています。体重管理サプリメントには、ミネラル、ハーブ、食物繊維が様々な組み合わせと量で含まれており、体重を管理します。
  • 肥満や糖尿病が健康上の大きな関心事となる中、あらゆる年齢層で体重管理サプリメント製品の人気が高まっています。最近では、消費者は減量が可能で、免疫システムの改善や筋肉量の増強などに役立つ減量サプリメントの摂取に関心を示しています。
  • さらに、健康で病気のない生活を送るための予防的な健康法に対する需要の高まりが、市場を牽引する可能性が高いです。ハリス・ポールの報告書によると、2021年には米国の成人の約15%が少なくとも2つの慢性疾患を抱えていると報告されています。リサーチ・アメリカの調査によると、2021年の時点で、米国では約5%と3%の人がそれぞれ肥満と糖尿病に苦しんでいます。
  • そのため、大手ブランドは、バランスの取れた栄養、ビタミン、ミネラルを提供し、完全な栄養パッケージとなる減量サプリメントを提供することに重点を移しています。また、単に体重を減らすだけでなく、総合的なウェルネスに重点を置いたこれらの新製品をベースに競争しています。
  • 顧客の間でブランドの存在感を高めるためにトップ企業が用いる戦略的戦術として、新製品の開発、企業の合併、拡大、買収、提携が重視されています。同市場は主に、肥満や慢性疾患の増加、栄養や健康的なライフスタイルに対する意識の高まり、フィットネスセンターの増加、地域全体の可処分所得の増加によって牽引されています。また、地域のヘルス&フィットネスクラブ数の増加が市場の成長を後押ししています。さらに、ハーブやオーガニックの痩身製品など、大手企業による製品イノベーションが市場の成長を後押ししています。

北米の体重管理製品市場動向

地域全体での肥満の有病率の増加

  • Trust for America's Healthが2022年に発表した肥満危機に関する第19回年次報告書によると、北米では肥満がヘルスケアにおける最も大きな負担の一つとして浮上しています。アメリカの成人の10人に4人が肥満であり、肥満率は全国的にも人口集団内でも上昇を続けています。経済協力開発機構(OECD)の分析によると、肥満は多くの国で総医療費のかなりの割合を占めています。
  • 米国では2020年から2050年にかけて、過体重とその関連疾患に費やされる医療費の割合が14%になると予測されています。肥満に対するヘルスケア支出の増加は、消費者の嗜好を、健康的な生活を維持するための減量サプリメントや飲料を含む体重管理製品へと転換させる可能性が高いです。このため、メーカーは消費者向けに革新的な製品を開発しています。
  • 例えば、2021年12月、米国の大手減量サプリメント・ブランドの一つであるHydroxycutは、CUT Energyと名付けられた減量ドリンクを発売しました。同社の謳い文句によれば、この減量ドリンクにはビタミンとカフェインが配合され、エネルギーを増大させるといいます。ベリーレモネード、スイカ、ザクロ、オレンジ・マンゴー・パイナップルの3種類がCUTエナジードリンクのフレーバーで、南カリフォルニアのコンビニエンスストアで販売されています。
  • さらに、北米地域では、肥満率の増加により消費者が普段の食生活と栄養摂取量を厳しくチェックしているため、食事代替製品の需要が高いです。そのため、主要企業は主に、効果的に体重を減らすために通常の食事を変更する意思のある人々のために、シェイクやドリンクなどのオーダーメイドの食事を提供することに専念しています。
  • 例えば、2022年7月、米国で最も急成長しているミールリプレイスメントブランドであるCTRLは、消費者を満足させるために、プレミアムホエイプロテインを含む健全な成分を詰め込んだ新しいミールオンザゴーバーを発売しました。さらに、ゼネラル・ミルズ、KETO、ガーデン・オブ・ライフ、アボット・ラボラトリーズなどの企業は、糖質ゼロ、ケト、減塩、低脂肪など、特別な食事制限をしている消費者向けの食事代替製品を発売しています。これも、調査された市場を押し上げる要因の一つです。
  • このように、消費者が体重を減らしてシェイプアップすることにますます熱心になる中、減量サプリメントの需要は今後数年間で急増し、市場全体の成長をさらに押し上げると予想されます。

米国が地域市場を牽引

  • 米国は、北米で肥満人口と糖尿病人口の割合が最も高い地域です。この地域の消費者の間では、健康とフィットネスに対する意識が高まっており、ジムの会員数やフィットネスクラブの登録者数も多いことから、予測期間中の市場の牽引役となることが期待されます。脳のシステムを調整することで身体の食欲をハイジャックし、空腹感とカロリー摂取を抑えることができる体重減少薬は、体重管理業界のメーカーにとって収益性の高い市場です。
  • 米国は北米地域の体重管理製品市場を独占しているが、これは同国における過体重と肥満の有病率の上昇に加え、個人の健康に対する意識の高まりによるものです。同地域の消費者は、シェイク、パウダー、スープ、バーなどの製品の中でも、痩身茶やカロリー制限された食事代替品など、ハーブや非ハーブの体重管理製品を好んでいます。減量サプリメントに対する反発にもかかわらず、これらの製品は市販の肥満・減量サプリメントに代わる健康的な代替品と考えられているため、食事代替品カテゴリーは大きな成長を記録しました。
  • また、これらの食事代替製品は、カロリー密度が低く、健康的な減量やダイエットに必要な必須栄養素、ビタミン、ミネラルを提供しているため、より健康的で安全です。栄養や健康的なライフスタイルに関する意識の高まりとともに、国内のフィットネスセンター数の増加も、減量・体重管理市場の成長を支えています。これらのセンターは、それぞれの消費者に減量製品を推奨することに関与しているからです。
  • 例えば、2022年1月、米国の医療栄養会社であるSolace Nutrition社は、R-Kane Nutritionals社の資産を買収しました。この資産買収により、Solace Nutritionは両ブランド間で相乗効果を生み出し、隣接する栄養市場で存在感を示しながら成長を強化することができます。

北米の体重管理製品産業概要

北米の体重管理製品市場は競争が激しく、複数の地域的・世界的プレーヤーが存在します。市場シェアでは、以下のような企業が市場を独占しています。 Abbott Laboratories, Premier Nutrition Company LLC, Simply Good Foods, Herbalife Nutrition Ltd., and Nestle S.A. 市場企業と関連市場での彼らの地位を決定する主な要因は、さまざまなフレーバーと高品質の新製品を継続的に発売することです。ブランドはデザイン(サイズと重量)、品質、革新の面で製品を差別化し、競争上の優位性を獲得します。たとえば、2021年6月、Premier Nutrition Company LLCのPremier Proteinブランドは、30グラムの高タンパク質シェイクラインにチョコレートピーナッツバターを含めました。さらに、規模の経済と消費者の高いブランドロイヤルティにより、これらの企業は優位に立っています。すべてのカテゴリ内での製品ポートフォリオのさらなる拡大は、市場での企業の地位を強化する可能性があります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ミール
    • 飲料
    • サプリメント
  • 流通チャネル別
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • その他流通チャネル
  • 地域別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
    • その他北米地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Abott Laboratories
    • Nestle S.A
    • Herbalife Nutrition Ltd
    • Woodbolt Distribution LLC
    • Premier Nutrition Company LLC
    • Iovate Health Sciences International
    • Kellogg Company
    • Ultimate Nutrition Inc.
    • The Simply Good Foods Company
    • Glanbia PLC

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 64566

The North America Weight Management Products Market size is estimated at USD 8.48 billion in 2025, and is expected to reach USD 10.50 billion by 2030, at a CAGR of 4.38% during the forecast period (2025-2030).

North America Weight Management Products - Market - IMG1

Key Highlights

  • Consumers have started viewing healthy weight as the basis of overall well-being. Hence, consumers are seeking products that can help them in weight management. Weight management supplements contain minerals, herbs, and fiber in various combinations and amounts to manage weight.
  • With obesity and diabetes becoming major health concerns, there has been a rise in the popularity of weight management supplement products across all age groups. These days, consumers are showing interest in consuming weight loss supplements that offer weight loss and help improve the immune system, build muscle mass, and other benefits.
  • Furthermore, the market is likely to be driven by the rising demand for preventive health practices to live a healthy and disease-free life. According to the Harris poll report, in 2021, around 15% of adults in the United States reported having at least two chronic medical conditions. According to a survey conducted by Research America, as of 2021, around 5% and 3% of people in the United States were suffering from obesity and diabetes, respectively.
  • Thus, major brands are shifting their focus to offering weight loss supplements that can also provide balanced nutrition, vitamins, and minerals, resulting in a complete nutrition package. They are also competing based on these new products that focus more on overall wellness than just reducing weight.
  • Emphasis is placed on new product development, merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies as strategic tactics used by the top companies to increase their brand presence among customers. The market is primarily driven by rising obesity and chronic diseases, rising awareness about nutrition and healthy lifestyles, an increasing number of fitness centers, and rising disposable income across the region. In addition, an increasing number of regional health and fitness clubs fueled the market's growth. Moreover, product innovations by leading players, such as herbal and organic slimming products, are boosting the market's growth.

North America Weight Management Products Market Trends

Increasing Prevalence of Obesity Across the Region

  • According to the 19th annual report on the country's obesity crisis published by Trust for America's Health in 2022, in North America, obesity is emerging as one of the most significant burdens on healthcare. Four in ten American adults have obesity, and obesity rates continue to climb nationwide and within population groups. Consequently, obesity caters to a significant percentage of total health expenditure in many countries. according to the analysis of the Organization for Economic Co-Operation and Development (OECD).
  • The percentage of health expenditure spent on overweight and related conditions is predicted to account for 14% in the United States from 2020 to 2050. The increasing healthcare expenditure on obesity is most likely to switch the consumer preference toward weight management products, including weight loss supplements and drinks, in order to maintain a healthy life. This has led to manufacturers creating innovative products for consumers.
  • For instance, in December 2021, one of the US leading weight loss supplement brands, Hydroxycut, launched a weight loss drink named CUT Energy. Based on the company's claim, the weight loss drink is formulated with vitamins and caffeine to increase energy. Berry Lemonade, watermelon, pomegranate, and orange mango pineapple are the three different flavors of CUT energy drink that are available at convenience stores in Southern California.
  • Additionally, the demand for meal replacement products is high in the North American region as consumers are rigorously monitoring their regular diets and nutritional intake due to the increasing rate of obesity. Thus, key players are primarily dedicated to offering tailored meals, such as shakes and drinks, for people willing to modify regular diets to lose weight effectively.
  • For instance, in July 2022, CTRL, a fastest-growing meal replacement brand in the United States, launched new meal on-the-go bars packed with wholesome ingredients, including premium whey protein, to satisfy consumers. Moreover, companies such as General Mills, KETO, Garden of Life, and Abbott Laboratories, are introducing meal replacement products for consumers monitoring special diets, such as no-sugar, keto, low-sodium, and low-fat. This is another factor boosting the market studied.
  • Thus, with consumers getting more adamant about losing weight and getting in shape, the demand for weight-loss supplements is anticipated to surge in the coming years, further uplifting the overall market's growth.

United States to Drive the Regional Market

  • The United States accounts for the largest share of the obese population and the highest rate of diabetic population in North America. Increasing awareness about health and fitness among consumers in this region and the high scope of gym memberships and fitness club enrolments are expected to drive the market in the forecast period. Weight reduction drugs that can hijack the body's appetite by regulating the brain's system, resulting in reduced hunger and calorie intake, are a profitable market for manufacturers in the weight management industry.
  • The United States has been dominating the weight management products market in the North American region, owing to the rising prevalence of overweight and obesity in the country, along with rising awareness regarding personal well-being. Consumers in the region prefer herbal and non-herbal weight-managing products, such as slimming teas and calorie-restricted meal replacements, like shakes, powders, soup, and bars, among other products. Despite the backlash against weight loss supplements, the meal replacement category recorded significant growth, as these products are considered healthier alternatives to over-the-counter obesity and weight loss supplements.
  • Also, these meal replacement products are healthier and safer to follow, as they provide less caloric density and the essential nutrients, vitamins, and minerals necessary for healthy weight loss and diet. Along with increasing awareness about nutrition and healthy lifestyles, the growth in the number of fitness centers in the country also supports the growth of the weight loss and weight management market, as these centers are involved in endorsing weight loss products among their respective consumers.
  • For instance, in January 2022, Solace Nutrition, a United States-based medical nutrition company, acquired the assets of R-Kane Nutritionals. This acquisition of assets helps Solace Nutrition to create synergy between both brands and enhance its growth while providing a presence in an adjacent nutrition market.

North America Weight Management Products Industry Overview

The North American weight management product market is highly competitive, with the presence of several regional and global players. In terms of market share, the market is dominated by players such as Abbott Laboratories, Premier Nutrition Company LLC, Simply Good Foods, Herbalife Nutrition Ltd., and Nestle S.A. The prime factors determining the market players and their position in the concerned market are the continuous launch of new products with different flavors and high quality. Thus, brands differentiate their products in terms of design (size and weight), quality, and innovation, to gain a competitive advantage. For instance, in June 2021, the Premier Protein brand of the Premier Nutrition Company LLC included chocolate peanut butter in its 30-gram high-protein shake line. Additionally, economies of scale and high brand loyalty among consumers give these companies an upper edge. Further product portfolio expansion within all categories may enhance the companies' positions in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Meal
    • 5.1.2 Beverage
    • 5.1.3 Supplements
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 United States
    • 5.3.2 Canada
    • 5.3.3 Mexico
    • 5.3.4 Rest of the North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Abott Laboratories
    • 6.3.2 Nestle S.A
    • 6.3.3 Herbalife Nutrition Ltd
    • 6.3.4 Woodbolt Distribution LLC
    • 6.3.5 Premier Nutrition Company LLC
    • 6.3.6 Iovate Health Sciences International
    • 6.3.7 Kellogg Company
    • 6.3.8 Ultimate Nutrition Inc.
    • 6.3.9 The Simply Good Foods Company
    • 6.3.10 Glanbia PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER