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市場調査レポート
商品コード
1467761
ウェアラブルコンピューティングデバイス市場レポート:製品タイプ、接続タイプ、用途、地域別、2024~2032年Wearable Computing Devices Market Report by Product Type, Connectivity Type, Application, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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ウェアラブルコンピューティングデバイス市場レポート:製品タイプ、接続タイプ、用途、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
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ウェアラブルコンピューティングデバイスの世界市場規模は、2023年に635億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに2,336億米ドルに達し、2024~2032年の間に15.1%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
ウェアラブルコンピューティングデバイスは、時計、ストリップ、帽子、外骨格、ベスト、シャツ、バッグ、ヘッドアップディスプレイ(HUD)などで構成され、身体に装着してユーザーの消費カロリー、睡眠パターン、心拍数をモニターします。これらの機器には、マイクロチップ、無線通信機能、各種センサーが搭載されており、データを収集し、全体的なユーザー体験を向上させる。また、着用者は電話を受けたり、さまざまなインターネットを閲覧したり、電子メールやテキストメッセージを読んだりすることができます。このほか、柔軟性、携帯性、ハンズフリーでの使用が可能なことから、ウェアラブルコンピューティングデバイスの需要は世界中で高まっています。
世界のデジタル化の進展は、市場の成長を後押しする重要な要因の一つです。さらに、ウェアラブルコンピューティングデバイスは、デジタルデータ、音声、画像を通じて、現場作業員に遠隔支援や専門知識を提供することができます。これらのデバイスは、活動追跡、目標監視、指示、データと位置の共有、最適なパフォーマンス管理のためにスポーツ関係者によって利用されています。このほか、バイオセンサー、フィットネストラッカー、スマートヘルスウォッチ、心電図(ECG)、血圧モニターなどのウェアラブルコンピューティングデバイスは、医療産業で幅広く利用されています。これらは、臨床現場における医療に代わる便利で非侵襲的な代替手段を提供し、患者の遠隔健康モニタリングを可能にします。これは、高齢者人口の増加と相まって、市場にプラスの影響を与えています。これとは別に、遠隔モニタリング、講義の文書化、現場レポートの作成、重要なポイントの画像としての取り込み、学生の集中力の評価などを支援する、教育セグメントでのウェアラブルスマートグラスの使用が大幅に増加しています。さらに、情報通信技術(ICT)の急速な拡大は、今後数年間の市場の成長を刺激すると予測されています。
The global wearable computing devices market size reached US$ 63.5 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 233.6 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 15.1% during 2024-2032.
Wearable computing devices comprise watches, strips, hats, exoskeletons, vests, shirts, bags, and head-up displays (HUDs) that are worn on the body to monitor calories burnt, sleeping pattern and heart rate of the user. These devices have microchips, wireless communication capabilities, and various sensors for collecting data and enhancing the overall user experience. They also enable the wearer to take calls, browse different internet applications, and read emails and text messages. Besides this, as they offer flexibility, portability, and hands-free use, the demand for wearable computing devices is escalating across the globe.
Rising digitalization across the globe represents one of the key factors propelling the growth of the market. Moreover, wearable computing devices can provide remote assistance and expertise to field workers through digital data, audio, and image. These devices are utilized by sports personnel for activity tracking, goal monitoring, direction, data and location sharing, and optimum performance management. Besides this, wearable computing devices, such as biosensors, fitness trackers, smart health watches, electrocardiography (ECG) and blood pressure monitors, find extensive application in the healthcare industry. They offer a convenient and noninvasive alternative to medical care in clinical settings and enable remote health monitoring of patients. This, coupled with the increasing geriatric population, is positively influencing the market. Apart from this, there is a significant rise in the use of wearable smart glasses in the education sector, which aid in telemonitoring, documentation of lectures, preparing an on-site report, capturing essential points as images, and evaluating student concentration. Furthermore, the rapid expansion of information and communications technology (ICT) is projected to stimulate the growth of the market in the coming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global wearable computing devices market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, connectivity type and application.
Smart Watches
Head Mounted Displays
Smart Clothing
Ear Worn
Fitness Trackers
Body Worn Camera
Exoskeleton
Others
Bluetooth
Wi-Fi
4G/5G
Others
Fitness and Wellness
Medical and Healthcare
Infotainment
Industrial and Defense
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Apple Inc., Ekso Bionics Holdings Inc., Fossil Group Inc., Garmin Ltd., GoPro Inc., Huawei Technologies Co. Ltd., LG Electronics Inc., OMRON Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., Sony Corporation and Transcend Information Inc.